[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:08

Waauuww super joki!! Die dressuur punten :)ddd gefeliciteerd!

Paard is weer lekker fit na ysselsteyn! Fijn gereden daar. 190 gemiddelde dressuur, balkje met springen. Helaas twee stops in de cross. Ik vond het best wel pittig staan dus ' maar ' twee stops ben ik zeer tevreden!

Op naar Hattem! Anders amateurs ook nog? :))

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 23:16

Nou hier een intensweekend Ysselsteyn

Vrijdag de dressuur, hij ging best netjes, ietwat spanning 2e gedeelte maar overal gewoon goed. echter waren de jury's niet helemaal met elkaar eens en had ik dus 191 en 203 punten. Overal een 12e vd 90 man. :)
Zaterdag, begon echt heerlijk relax.. Super hartslag en super op het voorterrein..
Maar in het parcour, ik weet niet wat we gebeurde, concentratie misschien.. 4 balken.. Dus bye bye top 10!
Ben ook huilend eraf gesprongen, en weggelopen.. :'( Uiteindelijk me wel bij elkaar geraapt, en echt een super mega cross gereden binnen de tijd met super controle! :D Uiteindelijk 39ste, ipv 6e :')

Met Vino heb ik voor de 2e keer een B cross gestart en hij heeft het weekend helemaal goed gemaakt!
Na best een nette proef met 1 dikke storing (hij schrok van een trailer) en een kleine fout was ik 4e met 206punten
Daarna ook nog gewoon super foutloos gesprongen! En de cross.. Och wat vond hij het spannend! Maar zoveel meer voorwaarts dan de vorige keer!
We waren dan ook mooi foutloos en binnen de tijd binnen!!
Dat resulteerde in een 2e plek :D

Ik ga volgende week naar Zutendaal met Warempel, daar L starten (M hier dus).. Hoop dat ik het springen dana wel voor elkaar krijg :(

Joki proficiat!!!!! Goed man!!!

Elke, ik heb ook jouw filmpje gekeken :) Zag er fijn uit! Was de gopro bij de L klasse vergeten :( nja, dacht dat het niet mocht.. bij de B dus wel opgehad :j

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 06:55

Elke fijn dat je lekker gereden hebt
Cg gefeliciteerd met je prijs met vino. En presteren onder druk is gewoon lastig

mijn volgende stop is Diepenheim

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:34

Mijn man was 49e. Ik vind het top dat ze de cross foutloos uit hebben gereden. Wel jammer van de 2 balken in het springen, die waren niet nodig geweest imo want het losspringen ging echt super. Dressuur 180 en 181 punten, maar voor hun doen ook netjes omdat er streng gepunt werd. Onze volgende en laatste stop voor dit seizoen is ook Diepenheim. En dan deze winter goed aan de dressuur verder werken. Dat is het enige punt waardoor mijn man nu twijfelt of hij naar het M over zal gaan. Officieel starten ze nog steeds B dressuur en dan is de overgang naar een L2 proefje wel groot. Daarvoor moet hij gewoon nog een stuk constanter.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:04

Ik ben afgelopen weekend naar Vasse geweest. Super fijn rondje foutloos gesprongen! Hartslag na de cross 48 :) De cross pakte ze super aan. Ze sprong alles super en ze concentreerde zich op waar we heen moesten en niet op alle mensen en dingen om ons heen :D
Voor het water stond ze stil (vind ze nog spannend) maar wel er doorheen gekregen zonder weigering. Alleen de sprong erna daardoor niet goed aangereden waardoor ze stopte. Mijn fout.
Dus met een weigering de cross gefinisht! :D We beginnen het te leren!

Afbeelding

Volgende en laatste outdoor cross wordt Bathmen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 12:37

Amber mooie foto van jouw knapperd!
Wel fijn dat ze het allemaal nu aan begint te pakken. Water zal tijd nodig hebben.

Ik ben afgelopen zondag voor het eerste L in Belgie, Zutendaal, gestart.
Zaten toch serieuze sprongen bij, maar ook de combinatie bij het water :wow:
Die deed hij achteraf helemaal top. Wel wat onzeker maar ik stuurde hem net goed genoeg :D
Ja 3 hindernissen achter elkaar :+

Afbeelding

Uiteindelijk 1 langsloper, 2 smalletjes in een bocht (naar links) met 2 galopsprongen ertussen. Net iets te lang de linkerteugel aangehouden waardoor hij mij niet begreep en op het laats erlangs ging. Totally mijn schuld.. maar ohh zo trots op de knappe kerel.
Gewoon een WP in de M :D

Afbeelding

uiteindelijk 10e, terwijl ik dik eerste stond na de dressuur ;) Maar ach onze eerste M ervaring zit er op.. en hoe!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:38

Gaaf hoor! Mijn man twijfelt nog, dressuur moet echt veel beter voor hij overgaat naar het M. Maar goed, officieel is Chap nog B dressuur. Van de winter weten we iig waar we aan gaan werken. Telt zo'n punt daar nu ook mee voor de KNHS?

Wij gaan zondag naar Diepenheim. Nog mensen van hier die daar starten?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:57

Hoe ontzettend gaaf cg

ik start zondag ook in diepenheim

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:12

Leuk Joki! Zag het idd in het Diepenheim topic.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 00:42

Nope ik niet, heb er 2 achter elkaar gehad.
Ysselsteyn en Zutendaal nu.

Maar uhm ja Susan, telt gewoon voor een nederlands knhs wp ;)

Jullie alvast succes dit weekend!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:06

Cross seizoen zit erop hier. We zijn niet naar Diepenheim geweest. Mijn man had gelopen zaterdag en vond de bodem te slecht op een aantal stukken. Niet eerlijk om Chaplin na zo'n fijn seizoen nog daar te laten lopen. Mijn man zakte zelf al tot zijn enkels in de blub op sommige plekken, en dat was dan net bij de afzet, of in een bocht. Andere wedstrijden passen helaas niet in ons schema. Nu mag ik dressuur gaan prikken. Over een klein maandje staat de eerste wedstrijd op het programma.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:18

verstandig susan, ik zag foto's nou dat was echt bagger. Wij zijn naar hattem geweest. Onze eigen club. Super leuk :D Springen was ik zo blij, vergat ik de laatste hindernis. Dus helaas 4 strafpunten omdat ik volte moest rijden. Stom stom stom.

Cross ging top. Helaas is een hindernis voor het water nog wat moeilijk. Daar helaas een weigering . Verder wel goed kunnen uitrijden dus dik tevreden! Over twee weken laatste cross in bathmen. Wel erg zin in. Hoop heel erg dat we die goed kunnen uitrijden en daardoor volgend jaar misschien wel een M debuut ergens in het seizoen kunnen doen.

Kan nu stiekem al niet meer wachten op de kalender van volgend jaar!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:11

Ik ben Diepenheim ook niet gestart. Ik heb nog barchem en rekken staan.

In diepenheim de L cross verkend zonder groen te zien van angst dus dat is positief voor volgend jaar

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:17

ooh ik ben bijna jaloers dat je er nog twee mag rijden. Nee hoor :) wij gaan nog een keer knallen en dan even rustig aan doen.

afgelopen weekend hattem, mijn eigen club dus even iets extra's van het filmpje gemaakt. :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:38

Elke leuk filmpje. Ga je eigenlijk volgend jaar weer verder bij de eventingschool?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:18

Joki schreef:
Elke leuk filmpje. Ga je eigenlijk volgend jaar weer verder bij de eventingschool?

Jep is wel de bedoeling.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:23

Het lijkt me ook echt super leuk en leerzaam. Ik vind het ook jammer dat er zoiets niet meer bij mij in de buurt is

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:26

_Elke schreef:
Joki schreef:

Jep is wel de bedoeling.

Jij vindt het dus de moeite waard? Ik hoor zoveel negatieve geluiden daarover. Zonde, want het concept is erg goed, alleen de uitvoering heeft (van horen zeggen) nogal wat haken en ogen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:42

Niet bij mij gelukkig! :) ik heb het erg naar m'n zin en heb er ook heel veel aan gehad. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:59

Wij hebben op stal alle faciliteiten en mogelijkheden om cross les, dressuur les en springles te krijgen. Voor de afwisseling traint mijn man soms ook op een ander cross terrein. Wij hebben begin dit jaar nog eens gekeken naar wat de regio Utrecht aanbood, was een beetje hetzelfde concept als de eventingschool denk ik. Hebben we toen niet voor gekozen omdat het uiteindelijk veel prijziger was dan op stal weer meedoen met de cross cursus en losse spring/dressuur lessen. Bovendien hoefden we dan ook niet continu op pad. Toch wel handig als je het ook nog met een gezin en werk moet combineren.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 10:25

eventingschool :? :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:56

Wat mij de meest interessante aanvulling lijkt, is de begeleiding in wedstrijdplanning en op wedstrijd zodat je piekprestaties kan leren leveren.

qua dressuur, spring en crosslessen ben ik prima tevreden met mijn huidige instructeurs

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:30

Ja, maar dat kan je aan je eigen instructeur/instructrice toch ook vragen? Iig wat betreft de wedstrijdplanning. Ik zie op wedstrijd ook vaak mensen die door instructie begeleidt worden. Ik heb niet echt de indruk dat die het (veel) beter doen als de mensen die geen instructie mee hebben. Wij hebben denk ik wel een voordeel dat een groot deel van de mensen waar wij op stal staan ook sgw starten, dan is het al makkelijker om samen met iemand de cross te lopen en alles door te nemen, en na te bespreken (er is altijd wel 1 bekende, maar vaak meer, die er ook starten). Dat hoeft dan niet eens perse je instructie te zijn maar kan ook een stalgenoot of medelid van de rijvereniging zijn die sgw start.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:01

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:15

Ik breek weer even in ;)

Op 29 november organiseren ze in Maarsbergen weer een clinic van Lucinda Fredericks, je kunt je nog opgeven om hieraan mee te doen. Zowel dressuur als springen is mogelijk.

Er zijn nog een aantal plekken vrij die opgevuld moeten worden om het door te laten gaan. Het is een unieke kans om een bijzondere leerzame les te krijgen. Wellicht dat hier mensen zijn die denken hé dat is leuk!

Op Youtube kun je ook vele filmpjes vinden van haar trainingen en ook een paar van de trainingen die vorig jaar hebben plaats hebben gevonden