[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:43

die discussie had ik pas ook, en deze regel is wel tegelijk en in het kader van het flexibel springen ingevoerd, dus het is verdedigbaar om het onder flexibel springen te scharen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:45

Hoe zou jij het dan noemen Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:46

Ik ben van mening dat tot in den treure in dezelfde klasse blijven springen allesbehalve flexibel is :+
Mi is flexibel springen de mogelijkheid om twee naastgelegen klassen voor de punten te springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:48

Maar daar ging het toch ook om? Het springen in 2 klassen? Of ben ik nog niet wakker genoeg? :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:50

zo kun je alles wel verwoorden. Uitgangspunt bij het flexibel springen was dat je in een klasse kan starten die bij jou en je paard op dat moment past, en deze regel komt tegemoet aan de ruiters met relatief weinig springervaring die niet een klasse hoger willen rijden. De starre wp'en regeling 'eenmaal gepromoveerd is eeuwig in die klasse, maximumgrens is heilig' is met de twee klasses naast elkaar en de 1-startkaart een stuk flexibeler gemaakt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:50

Sim, ik vind het heerlijk om weer te rijden, ben het nu voorzichtig aan het opbouwen. Ga vandaag weer voor het eerst 2 op een dag (proberen te) rijden.

Mo, jury's kunnen wel eens iets uitkramen, maar parcoursbouwers kunnen er ook wat van.

Weten jullie nog dat ik hier had gepost over die arabofries die naar de slacht zou gaan en toen door een handelaar als 100% goed werd aangeboden op mp? Ik heb een mailtje van een meisje gehad die hem gekocht heeft als goed sportpaard en via bokt dus bij mij is gekomen. Onvoorstelbaar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:53

Jee Mistid. En nu? Wat gaat dat meisje er mee doen? Heeft ze al gemerkt dat het paard niet goed is?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:56

Ik heb haar net een hele mail teruggestuurd en wacht het antwoord af. De oude eigenaresse weet niet beter dan dat hij naar de slacht is, want niemand heeft haar durven te vertellen dat hij 'gevonden' was bij een handelaar.
Ze heeft het met grote verbazing gelezen dat in mijn profiel stond dat hij naar de slacht zou gaan.
Ik zou het heel vreemd vinden als ze het nog niet heeft gemerkt dat hij niet goed is, hij loopt er helemaal naar (heeft slijtage in de heup(en)). Maarja, wij wisten het eerst ook niet, wat vonden alleen dat hij een eigen loopje had. De meeste verwachten ook niet dat er meer achter zit als de keuringspapieren erbij zitten.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:59

wat een gedoe dat springen..., ik vind het er allemaal niet beter op geworden... dat hele flexibel springen vind ik wat teveel gedoe...

gewoon B starten en evt. L HC... verder geen gedoe...

Het 'altijd in de B blijven hangen', vind ik ook wat jammer...., kan bij de dressuur toch ook niet??

Mootje schreef:
Ik ben van mening dat tot in den treure in dezelfde klasse blijven springen allesbehalve flexibel is :+
Mi is flexibel springen de mogelijkheid om twee naastgelegen klassen voor de punten te springen.

Is eigenlijk gewoon 'star' :P

@ mistid: zo wordt er op/via bokt veel terug gevonden..., beste tip is: zeg dat grietje het verhaal en laat haar dat paard terugdoen op basis van 'verborgen gebrek'.

Afgelopen week ook een bijzondere uitspraak gezien over de verkoop/koop van een jazz..., paard kreeg steeds meer karakter en was lastiger te rijden: uitspraak rechter: hierom staat jazz bekend, koper heeft niet voldaan aan onderzoeksplicht, had dit kunnen weten, paard kan niet terug.... (zou dit ook gelden voor lancet, olivi, tuschinski??? )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:01

Ik lees vanalles over crosstrainingen. Leuk dat het weer begonnen is! Ik kan echt niet wachten tot Vies ook weer mag.
Lielle dat is zonde zeg! :oo Echt balen! Ik heb altijd stalschoenen aan als ik naar stal ga, dus mocht ik mijn rijschoenen vergeten dan zou ik eventueel nog wel kunnen rijden.
Danielle, komkommer is toch geen volwaardige groente :Y) Das leuk voor bij de sla!
Wij hadden gisteren verse pizza van de supermarkt met als toetje van dat lekkere koffie-ijs met slagroom!
Hahaha dat filmpje!
Sannn heeft heerlijk gesprongen. Fijn dat het zo goed gaat!
Snoek knap paard zeg!
Ohjee Mistid... sneu voor het meisje. Ik heb altijd medelijden met mensen die achteraf gezien een kapot paard gekocht hebben. Daar gaat je droom en *POEF* weg geld...

Zo en nu snel naar stal, Viesje mag vandaag aan de dubbele longe. Gisteren deed hij (of ik eigenlijk meer denk ik) het verschrikkelijk! Hij begon redelijk, maar schrok van de paarden die binnen gehaald werden. Daarna hield ik 'm te strak en ging hij aan het huppen. Duurde nog even voor ik hem daar weer uitkreeg. Hopen dat hij vandaag wat beter loopt en ik minder aan 't mutsen ben met de teugels. :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:14

weule schreef:
@ mistid: zo wordt er op/via bokt veel terug gevonden..., beste tip is: zeg dat grietje het verhaal en laat haar dat paard terugdoen op basis van 'verborgen gebrek'.

Ik heb haar het hele verhaal idd gestuurd, ze moet zelf maar zien wat ze ermee doet.

Annetje, dat is ook zo. Ik heb haar gestuurd dat ik het heel banketstaaf vind dat ik degene ben die het haar moet vertellen.

Die uitspraak vond ik ook vreemd Jeroen. Maarja, ik heb geen verstand van recht :Y)
Annetje, hopelijk gaat het vandaag beter. Iedereen heeft wel eens een mindere dag

1e wasmachine staat aan, nu was voor de 2e machine verzamelen. Ben aan het opruimen in de hoop mijn mooie armbandje terug te vinden, die heb ik waarschijnlijk tijdens een nachtmerrie afgegooid, vind hem dan maar weer terug...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:20

@ mistid: hij lijkt 'vreemd' die uitspraak, anderzijds weet iedereen met een beetje paardenverstand en die google gebruikt dat de 'gemiddelde jazz' bekend staat om een 'pittig karakter'. De rechter oordeelt aldus dat de koper (en die heeft onderzoeksplicht) dit had kunnen weten. Dus op basis van het feit dat het betreffende paard moeilijker werd in de omgang en het rijden, kan/mag de koper het paard niet terugdoen naar de verkoper.

gewaagde uitspraak dat wel, wat karakter blijft een subjectief iets.., valt niet te meten..., want naast jazz kent iedereen de verhalen over tuschinski, olivi, lancet, zeoliet, houston etc.... (ondanks dat ik persoonlijk er niet zoveel waarde aan hecht)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:22

Sim, Totdat jij ero over begon ging het naar mijn weten over de mogelijkheid bij het verblijven in een klasse ongeacht je aantal winstpunten :D
Mistid, Gatver.... Snap dat echt niet!
Weule, heb gisteren een dressuurfilmpje van de jazz van EP gezien, maar dat is ook geen simpele :')
Anne, klinkt lekker :9 Jammer dat ik aan het lijnen ben!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:25

Mootje schreef:
Sim, Totdat jij ero over begon ging het naar mijn weten over de mogelijkheid bij het verblijven in een klasse ongeacht je aantal winstpunten :D

Nee, het begon met de opmerking van Henny of ze ivm het flexibel springen nog B mocht starten zodra ze winst in het L had.

hennydehart schreef:
14 april is er springen in de buurt! Hoop dat ik nog een x B kan starten!

Hebben het er al eens over gehad maar zodra ik winst rij in het L springen mag ik dan met dat flexibele springen gewoon alsnog eerst een rondje B springen??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:27

Ik ben pas begonnen met lezen bij lielle haar opmerking over het in een klasse verblijven :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:27

Weule: idd een erg aparte uitspraak! Zal eens kijken of ik het vonnis kan vinden want wil die toch wel lezen. Vind het erg gedurfd omdat karakter idd subjectief is en je het niet kan meten. Overigens is Jazz de vader en komt het grootste gedeelte toch van de moederlijn. Daarbij heb je uitzondering en krijg je de vraag nog wat is een lastig karakter.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:33

Morning :wave:

Weule: Idd een gewaagde uitspraak.
Mistid: Wat naar zeg, ik snap sommige mensen echt niet
Lielle: Zonde van je training!
Snoek: Leuk diertje die Oscar

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:38

Weule, maar die vrouw zocht toch een buitenritten paard?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:44

@ TG: heb niet de hele uitspraak gelezen, alleen de samenvatting, naar mijn idee ging het om een 'Z-paard' (als ik het goed onthouden heb), maar ook in het geval van buitenritten, blijft de situatie naar mijn idee hetzelfde.., althans met de onderbouwing van deze rechter (jazz = gevaarlijk = bekend = onderzoeksplicht koper = nalatigheid, dus niet terug)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:45

heb je toevallig een link weule?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:45

Morgen!
Ik ben er alweer, ga proberen bij te blijven :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:47

@ evony: het korte verhaal... uitspraak heb ik (nog) niet kunnen vinden...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:50

Ik vind het een goede uitspraak. :Y)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:54

@ laura: klopt: in beginsel is het goed, want ik vond dat de verkoper wel steeds vaker/meer de 'pineut' was, ook wanneer hij/zij er niets aan kon doen..., verkopen wordt steeds 'enger'.

maar het subjectieve van 'karakter' maakt mij wel iets bang.., is zo lastig 'meten' en rechtspreek moet toch ook om feiten draaien.