[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:01

Gert heeft in dat opzicht ook wel gelijk hoor. Alleen ik ben niet zo'n groot zit-talent als hij. :D
We hadden vroeger wel een jongen die het op dezelfde manier als Gert deed en voor sommige paarden werkte dat super (je moet gewoon het paard aankijken). Helaas heeft hij een ongeluk gehad en kan hij nooit meer rijden.

Kabinet is idd gevallen. Nu maar hopen dat Wilders klein blijft en D66 eindelijk weer eens groot.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:22

peanutbutter schreef:
Kabinet is idd gevallen. Nu maar hopen dat Wilders klein blijft en D66 eindelijk weer eens groot.

Ik hoop mee!

Om 1 uur begint mijn reunie van mijn studievereniging (en ik ben pas 3 jaar afgestudeerd :D ). Zal wel erg gezellig worden. Vanavond paardrijden. Hopelijk ben ik alleen met rijden, dan kan ik wat palen op de grond neerleggen!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:57

:wave:

Na een druk weekje praktijk op school heb ik ook weer even tijd ;).
Een drukke maar leuke week gehad :D! Donderdag in Leeuwarden gebleven want we hadden en feestje.
Heb het maar niet zo laat gemaakt als de de vorige keer. Moest vrijdags weer om 7.30 op school wezen. Was wel erg gezellig :).

Gister avond had ik een dressuur wedstrijd. Sofie liep erg fijn met losrijden. Ook de proef ging erg goed.
Ze liep mooi in de houding en de oefeningen gingen erg mooi. Gebrokenlijn contragalop flipte ze ineens en lag ik er bijna af :=. Was even rodeo, bokkerdebok de hele gebroken lijn. Verder hele fijne proef gereden.
Kreeg ik op de gebroken lijn nog een 4 (had ook een 2 kunnen wezen := ). En de rest eigenlijk alleen maar 6jes :\ Viel erg tegen.
Tweede proef ging ook fijn. Oefeningen gingen ook goed, maar net iets minder dan de eerste proef.
Hier sprong ze om in de linksomkeert. Maar niet zoals in de eerste proef flippen.
Hier had ik 185 punten en net buiten de prijzen. Deze punten was ik het wel mee eens. Deze jury gaf ook veel 'commentaar' .. Zowel positief als negatief.
Stond een aantal keer bij: Mooie overgangen, Mooi in de stelling en buiging. Dus dat was erg leuk.

De eerste proef waren toen er een stuk of 14 gereden hadden maar 1 met een WP := . Dit werd later wel anders. Ik heb heel veel zien rijden, en snapte niet echt hoe er gejureerd werd :n.
Iemand die ik kende kreeg wel een WP de eerste proef terwijl die echt helemaal niet goed ging zei ze zelf. Maargoed, dat blijft toch jury sport.
Heb ondanks de vreemde actie van Sofie echt super fijn gereden, en kreeg van mede-rijders ook positieve berichten te horen, dat het heel netjes ging en fijn paard was. Dus dat is toch wel erg leuk. Ondanks dat de punten tegenvielen. Ik rij d'r gewoon lekker op deze manier door.

Mijn nieuwe spring jasje is ook binnen. We zijn daar vandaag even geweest en ze gaat hem nog even ietsjes innemen. Vind hem echt super mooi geworden! Erg chique.
Heb meteen even gekeken of de blauwe Charles Owen cap er mooi bij past kwa kleur. En het past perfect samen. Dus die ook besteld. Over 2 weken is het jasje klaar en is de cap er ook.
Dan zal ik even een foto maken :D.

Zal zo eerst even bijlezen :).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:02

Welk model Charles Owen heb je genomen Kim?
Ben héél benieuwd naar je jasje!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:38

Hoi,

@ pb apart dat dat leuke paard van jou nog niet is verkocht. Aansprekend dier op de foto en mooi bloed. Als ik op zoek was dan kwam ik zeker langs! Misschien vraag je wel te weinig :o
@ Kim gefeliciteerd met je wp. Ben benieuwd naar je set jasje-cap.
@ mo veel plezier op de reunie
@ noor ik heb Gert ook wel eens gezien. Ik vind het knap hoe hij het doet maar ik heb toch mijn twijfels. Ik weet wel dat wanneer ik echt een laspak heb hem naar Gert zou brengen. Als hij het dier niet zadelmak krijgt dan is het echt een ramp. Wat sneu van dat paard.
@ Rosalie HH beurs was ook eenmalig. Had gratis kaarten en gratis reizen. Dat is zo iets van 1x in je leven meemaken en daarna nooit meer doen :D

Ben net terug van stal en mijn ruin is gewoon fit. Geen dik been alleen een schram op zijn sprong. Wat een bikkel. De sneeuw is weg eindelijk maar nu is het een ijspaleis. Stond samen met mijn pa op het ijs te springen en het kraakte niet eens. Heb de bak en de wei afgesloten dat is te link voor de paarden. Zij lopen nu op een klein stukje. Ik heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Misschien plaats ik die vandaag nog wel even om een idee te geven wat een ellende het bij ons in de bak/wei nog is. Deze week dus nog iedere keer naar de manege.
Ik ga ook weer starten. Ga woensdag op de onderlinge wedstrijd een M1 proef rijden en 28-2 mijn 1e officiele van het jaar. Eindelijk. Heel misschien ga ik 3-3 een B parcoursje springen. Als ik de komende maand niet start dan hoef ik ook niet naar Westerbork te gaan.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:57

Caroline, gelukkig heeft je ruin niks overgehouden aan zijn val!
Kim, mooi dat je toch een wp had. Soms snap je idd niks van die jury's! Ben ook benieuwd naar je jasje!

Vanmiddag heb ik nog even lekker kunnen rijden, ook een hele fijne les gehad gisteravond trouwens! Mijn instructeur stond met verbazing te kijken wat een 'zadeltje' wel niet kan doen met mijn paard. Hij was best onder de indruk dat het al zo snel zo goed ging.
Net nog even een opdracht afgemaakt op msn met een klasgenoot. Hij ging volgende week op vakantie dus het moest vandaag wel af. Gelukkig is dat gelukt :) Verder het weekend niet zoveel op de planning.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:14

@ Kim: het is en blijft een jurysport hè. Maar mooi dat je fijn gereden hebt! En ben ook benieuwd naar je nieuwe jasje en cap ;)
@ Caroline: gelukkig heeft je paard er niets aan overgehouden.

Ik heb vanmiddag ook weer fijn gesprongen met Jer. Daarna kon hij ook nog met de rest mee naar buiten dus hij had een goeie dag ;) (vanmorgen sneeuwde het zo hard dat alles nog binnen stond toen we weggingen).
Vanavond Carnaval afterparty in de plaatselijke kroeg, dus we kunnen kruipend naar huis ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:23

Goede middag!!

Kim lekker gereden dus, toch mooi een puntje gepakt :) Ja tis en blijft een jury sport.
Ben ook erg benieuwd naar je jasje!! (waar heb je hem laten maken?)
Carolien gelukkig heeft hij niks!
Rosalie leker gereden dus! en goed bezich geweest voor school ;)
Noor wat vervelend zeg van dat paard!!! En ook nog eens lekker gereden :D

Ik heb ook gereden op lasko, ging erg goed, 2 x de lucht in := maar de wissels doet hij nu eindelijk pff.. haha
Jackson had lekker vrij, heb even zijn benen op geschoren wat een gedoe zeg :+ Meneer schrok draaide zich om en gooide dus ze bak van de scheermachiene om en tork zich los hup de stal in gerent :+ Dus ben maar niet meer gaan rijden na alle stress en komotie :+
Dus ga ik orgen maar met jackson lekker buiten ritje maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:00

@ Corien: Paard en pony waren lekker eigenwijs zo te horen, wel leuk dat de wissels uiteindelijk lukten.
Bam heb ik gisteren uit frustratie omdat hij zo stond te stuiteren onder het solarium maar in stal gezet terwijl ik aan het uitmesten was (ik wilde hem niet in de paddock omdat ik net heel zijn staart en benen had gewassen door) totdat meneer ineens, toen ik net de stal uitliep, met zijn tanden heel de kruiwagen de lucht in tilde en de kruiwagen naar achterin de stal vloog :wow:, was ff schrikken maar gelukkig heeft hij weer eens niks overgehouden aan zijn gekke capriolen.
@ Noorwijdenes: Fijn dat het springen zo lekker ging. (en zuip ze ;) )
@ Rosalie: Fijn dat het rijden zo lekker gaat.
@ Caroline: Leuk dat je weer gat starten, balen van de bak.
@ Kim: Leuk een nieuw jasje en bijpassende cap, foto's !
@ Mo: Rijd ze
@ PB: Dat is wel heel veel paarden die je zadelmak hebt gemak, ik heb daar geen verstand van maar het lijkt me echt leuk om te doen.
@ Snoekiej: Klinkt fantastisch, ik ben echt jaloers!

Zo Bam heeft zich goed gedragen gisteren, met mijn instructeur erop sprong hij alles met gemak, en zelfs een oxer van 1,20 hoog en bijna net zo breed (niet heel spectaculair, maar dat zou ik echt niet durven springen :o ). Vandaag was moeders der vaste dag, dus ik heb nu al een week niet gereden, maar ik voel me wel al een stuk beter dus ik denk dat ik morgen toch ga springen in Nieuwe Wetering, Bam is er in ieder geval fit genoeg voor, dus kijken hoe ik het doe ;) ....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:01

PB:
Afbeelding
De Charles Owen Hampton - Blauw

Corien: Heb mijn lasje laten bij www.horseridersclassics.nl
Deze vrouw woont in Ruinerwold, en daar ben ik geweest omdat ik de stofjes ook in het echt wou zien.
Zij heeft voor mij de maten opgemeten en het jasje is in Engeland gemaakt. Je kon alles zelf kiezen. Stof, voering, kraagje etc.

En van de wedstrijd.. het is inderdaad jury sport. Daarom vind ik springen soms ook leuker :+. Een balk is gewoon een balk.
Dressuur vind ik ook echt leuk om te doen, maar als je zoiets hebt dan heb ik alweer zoiets van grrr..

Volgende week eerst weer een springwedstrijd en de week daarop weer dressuur, dus proberen we het gewoon opnieuw :).

Noor: Fijn dat het springen fijn ging :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:02

Evie die van mij heeft dat ook gedaan :+
Rijd sander hem leuk??

Veel succes morgen!

Kim ja idd springen is dan eerlijker!
Oke ik ga die site even door mailen ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:18

Mooie cap Kim. Die staat bij mij ook op mijn verlanglijstje maar dan in het zwart. Moeders vindt hem spuuglelijk maar zij hoeft hem niet op :D

Succes morgen Evie

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:57

@ caroline: ik moest ook wel even wennen toen ik voor het eerst met die cap geconfronteerd werd, maar nu ik eraan gewend ben vind ik hem ook wel erg mooi, staat bij mij ook wel op het verlanglijstje...

Ow Corien, ik ben dus niet de enige met een stout paard dus := .
Hij stond er ook echt zo onschuldig om zich heen te kijken alsof hij niets gedaan had..

Sander reed hem erg leuk, het zag er heel simpel uit allemaal, en Bam sprong ook heel simpel overal overheen, ik wou dat het bij mij allemaal zo simpel ging :+ .

Ik hoorde ook dat ze bij ons op stal binnenkort een keer losspringen gaan organiseren, lijkt me erg leuk want dat heb ik nog nooit met Bam gedaan.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:01

Ben de laatste tijd niet veel online, maar dit komt omdat onze pc alweer kapot is (virus wat er niet uit gaat) :( daarom zit ik nu op mama haar werktelefoon met 'gratis' internet. :+

Ik kan een How's Racesafe krijgen voor €150 nieuw, dus wil ik graag weten wat jullie er voor betaald hebben sinds dat veel er volgensmij eentje hebben. Bijvoorbeeld als hij in Engeland wordt besteld.

Ik ga morgen trouwens Gracia meenemen naar Indoor Merselo, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:02

150 euro voor een nieuwe How's is niet duur Barbie.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:03

@ Evie ik weet wel dat ik hem niet in Nederland koop. Veel te duur.

Ik kijk net voor de gein eens naar buiten en wat zie ik......

SNEEUW

Helaas zijn we er nog niet van af :( :+ :( :+

Mijn racesafe was incl schouderbescherming 280 euro :o 150 is echt een koopje gelijk doen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:39

BB, Ik heb mijn RS voor 200 euro incl. schouderbeschermers gekocht bij Nagswag in Engeland (adult S).
Evie, Idd frustrerend als het er bij een ander zo simpel uit ziet! Maar Sander kan dan ook wel echt rijden :D
Kim, Mooie cap! Balen dat er zo vreemd gepunt werd.
Noor, Fijn dat het springen zo goed ging
Carolien, Gelukkig lijkt de ruin er niets aan over gehouden te hebben.

De reunie was erg gezellig! Er waren 160 mensen (zeer kleine opleiding, rond de 20 afstudeeerders per jaar) in de leeftijd van 70+ tot 23. Weer mensen gezien en gesproken de ik weinig zie of spreek. Alleen ze hadden foto's op een wand via een beamer. Erg veel dronken foto's van mij en in bikini... ach ja, gelukkig hadden de meesten niet door dat die foto's getoond werden.

Het rijden ging super vanavond. Fijn balkjes gelopen en pownie mooi VW-NW kunnen rijden!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:39

Goeieavond :wave:

Nog niet bijgelezen.

Heb net housewarmingparty gehad, was gezellig! Huisje is errug leuk ingericht, zou er zelf ook zo willen wonen ;) !!

Ik ga lekker naar bed, ben nu wel aardig moe aan het worden ;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:27

Goede nacht!!

Zo ik ga zo op bed met een groot glas melk, lekker schaatsen kijken!

Evie nee jackson heeft vaker van die stomme (goofy) dingen :+ :P
Lotte wel truste!
Mo sander kan idd erg fijn rijden.. heb jack er vandaan :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:56

:wave: goeiemorgen

Jeetje wat is het hier rustig zeg ;).

Gister avond feestje gehad en dat was echt super gezellig. Zal zo even naar de 3 jarige te rijden. Die komt ook al bijna thuis :D!
Daarna moet Sofie ook maar even aan de bak :P.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:58

Goede morgen!

Idd tis stil :=

Vanacht geprobeerd naar het schaatsen te kijken :+ niet gelukt gelukkig me tv wel op 120 min gezet dat hij uit ging _O-

Ga nu richting stal die 2 draken rijden ~~}>

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:06

Goeiemoggel!

Ben ook weer ontwaakt. Leuk feestje gehad gister :j
Hopelijk is eind van de middag de bak ontdooit anders ga ik maar even aan de wandel met Jer denk ik. Heb niet zoveel zin om naar de binnenmanege te rijden.. maar dat kan nog komen natuurlijk!

Tijd voor ontbijt! :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:25

Evie: Je springt toch L? Dan moet je in de barrage toch ook 1,20m springen :P
Kim: Mooi model! Wel een hele sportieve voor met springen. Dat vind ik wel jammer van de mijne. Dat is echt meer een dressuurcap.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:45

MO: Volgens mij heb jij een hele blije kennis ;) (die voor de Lupicor is geweest)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:46

Dan verwacht ik wel een 'dank je wel' pb *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Natuurlijk ook van jou :D