[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:33

Ohhww.. nog een blunder
Was ook tijdens de cross in Bathmen, wel een paar jaar geleden, was nog met m'n c-pony'tje Dries. Tijdens de cross gebeurde het. Ik moest toen (b cross) van het zware veld via zo'n afsprongetje over het zandpad en dan over het witte landhek (is er nu niet meer..) maar Dries en ik oefenden ook vaak de witte berkenoxer aan de linkerkant, dat was dan wel een hindernis voor de M ofzo, maar ik had het niet zo op dat hek, dat jaar was er ook een klein smal stukje tussen deze twee hindernissen (achter de waterput) waar je doorheen mocht) ik had bedacht dat ik dat wel zou gaan doen...
Maar Dries had dus hele andere plannen, in plaats van door dat smalle stukje te gaan trok hij door naar de berken oxer
Je raad het al, ik zat helemaal uit balans en vloog eraf (wel nadat we over de hindernis waren gesprongen!) ik er snel weer op en het werd ook niet als weigering gezien omdat ik gewoon de verkeerde kant op was gegaan.. Geen strafpunten dus
Maar wel stom.. later ook maar gewoon het landhek gesprongen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:45

Ik vergat vorig jaar in Hooge-Mierde de boomstam in het water te springen... zat denk ik te suffen, was anders foutloos geweest

Lielle: Ik heb bewondering voor je schrijfkunsten, knap om alles zo duidelijk te verwerken

Scum: beetje late reactie maar er leipen 3 paarden van Minouche mee afgelopen zondag, waarvan er 1 niet over de sloot heen wilde, de tweede het zonder meer deed(normaal de lastigste) en de 3e had wat "overreding"nodig

Anja: Fijn dat je weer voorzichtig mag beginnen met rijden, geniet ervan maar denk om je lijf, dat moet nog langer mee!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:50

Miss_Jumpy --> De Hindernis foto's van Gorssel staan allang in het 'Gorssel' topic hoor!

GvdT --> Dat jaar Bathmen herinner ik me nog heel goed... ik startte toen nog met Nena. Het was mijn 1e M cross en ik moest starten net na die ongelukken waar de ambulance aan te pas moest komen.. Damn wat een ramp, pony was totaal opgefokt en ik kreeg haar maar niet rustig....
Mocht ik eindelijk van start in het wegparcours was Nena ineens wel erg rustig... afijn na het wegparcours dacht ik rustig in te kunnen springen voor de cross. Mooi niet dus!! Toen ik 2 sprongen had genomen zag ik niemand meer die voor mij moest bij het inspringen, ik naar de start gegaan, had ik nog 5 sec de tijd voordat ik moest starten!! Vieuw Was ik even net op tijd, ik had niet mee gekregen dat ze versneld gingen starten!
Nou ja Nena ging iig wel weer als een mafkees van start, zoals ze altijd deed! haha

Vandaag overigens weer naar school geweest. Omdat ik de opleiding in 2 jaar doe ipv 4 jaar volg ik lessen in klas 1,2,3 en 4.
Lache joh bij al die 'boeren' ze zitten me allemaal aan te kijken zo van: 'Een meisje, wat moet dat hier...' haha

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:54

BrittJl0ver schreef:
achjaa, geluk mag iedereen wel eens hebben
peanutbutter: ben benieuwd naar de foto
je paard is idd niet klein, teminste, dat is toch die leuke zwarte?

Nee, die zwarte is wel klein. Die is maar 1,60. Die ik bedoel is een schimmel, Noldus. Maar hij is op het moment herstellende van een peesblessure (al een jaar).
Ik zal eens kijken of ik de foto erop kan krijgen. Hij is niet erg charmant nl.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:56

Ik reed idd toen ook in Gorssel. Nog met Misty in de M pony's.
Was toen wel een gedoe zeg. En ik mocht eigenlijk helemaal niet crossen van mn moeder omdat het zo 'gevaarlijk' was, dus die stond helemaal te shaken :p

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:57

is die zwarte maar 1,60m?? had hem een stuk groter geschat (is al tijdje geleden maar toch)
heb jou geloof ik vorig jaar wel eens met een training met een schimmel gezien, iig een laura met een schimmel..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:01

BrittJl0ver schreef:
nee idd
daarom moesten wij ook zo lachen, ze had die extra opsprong gesprongen en ook nog zo'n soort kunstof tank met een greppeltje eronder, terwijl ze die dus eigenlijk over moest slaan van Rob

hahahha, geweldig

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:04

Haha, ja dat klopt, dat is Noldus de dikke.
Toen ik hem net had was hij echt nog zo'n 200 kg te zwaar Leek net een Lippizaner
Maar wel een stoere bok.
Maar zwartje toont inderdaad groter. Komt ook omdat ze zo groot beweegt en de kop erop heeft. Mensen geloven ook vaak niet dat het eigenlijk een ukkie is totdat ze ernaast staan

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:06

viefdepief schreef:

Gheheh jah tijd zat
Wil Pietje soms ook meelopen?? Leuke avatar trouwens!!

misschien, ik zou hem lopen met een clubgenootje van me maar haar paard is ernstig kreupel, dus ik weet niet of dat door gaat. anders loop ik mee

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:14

Okee leuk
Wel zielig dat haar paardje kreupel is..
Vanavond wordt Sam weer lekker aan het werk gezet!
Gaan we die stomme keertwendingen er maar eens (laten ) indrillen

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:29

Hoi allemaal
Ik heb me, na een tijdje mee gelezen te hebben, ook maar ingeschreven voor het forum

Ik heb zelf ook altijd veel gecrosst maar door studie moest ik er mee stoppen.

Misschien is dit ook wel de juiste plek om mijn lieve crosspaard aan te bieden, aangezien er hier veel eventing verslaafden zijn

Het is een 14 jarige bruine ruin, 1.63m. CCI** + ZZ + EK junioren. verder ook M drs en M spr. Echt een heel betrouwbaar paard. Omdat ik er echt een goed huis voor zoek, vraag ik er weinig geld voor: 5500 euro.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie een goed plekje voor hem weten!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:31

Ghehehe ben zelf ook opzoek naar een goed plekje voor ons paardje (zie onderschrift ) Maar als ik wat zou horen....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:33

haha leuk miss_jumpy..

ik heb het ook een keer gehad...toen dacht ik aan de barrage. toen reed ik langs de hindernis(kwam niet in de barrage voor) en toen ebdacht ik me dat ik helemaal geen barrage reed haha, snel volte gedraait!

en een keer met mijn C-pony crossen in WWerf...was een pad met bomen in het midden...mijn pony dacht rechts te gaan...grr ik links...dus ik naar links sturen en mijn pony naar rechts...dus ik dacht, oke rechts en die pony dacht, oke dan maar naar links. met het gevolg dat die pony links ging en ik rechtdoor

au....

zo ben ik ook eens met die pony kopje onder gegaan in Wwerf in de waterbak...maar er was een weekend iets in het bos(allemaal kampeerders) nou stond ik daar toch ff voor gek... iedereen lachte me uit

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:33

Ik zag je al nergens meer op de startlijsten staan maar snap dus nu waarom, zonde zeg!
Ik weet zo 1,2,3 geen plekje voor je paard, maar zal hem zeker in gedachten houden!

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:35

Ja ik studeer in antwerpen en mn paarden stonden thuis. en voor eventing moet je toch wat meer trainen dan drs of spr...

Fijn dat jullie rond willen kijken voor me.. ik zoek echt een goed tehuis voor hem.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:37

RosanRosan: misschien even Alice Naber vragen. die wist namelijk mensen die een nuchter leerpaard zochten!!
en aangezien die van jou al heel wat heeft gezien, en je zegt dat die betrouwbaar is...misschien een optie om Alice even te vragen!

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:38

Ik zal haar een mail sturen, al weet ze denk ik al wel dat hij te koop is. Ze heeft hem zelf gereden voor mij

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:44

jammer dat je hem moet verkopen vanwege je studie rosan, ik zal onthouden dat ie te koop staat

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:09

Peanutbutter, die van ons is 1.83 (zonder ijzers), maar hij heeft zich nog nooit gestoten aan een heksen oog.

Ik heb nog geen echte SGW blunders. Ofja, vorig jaar in Ede toen kwam ik terug van die trappen en moest ik naar de waterbak toe. Opeens zat ik middenin de struiken en reed ik tegen een rood-wit lint aan. Ik zat dus een beetje uit de richting. Uiteindelijk wel het water gevonden hoor.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:57

Scum schreef:
Peanutbutter, die van ons is 1.83 (zonder ijzers), maar hij heeft zich nog nooit gestoten aan een heksen oog.

=:D

Nou, die van mij is ZZ springen en is nogal voorzichtig en springt nogal hoog als hij iets spannend vindt . En meneer is niet gewend dat er ook nog wat boven kan hangen. En ja dan is je koppie snel gestoten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:00

ow oke hierbij meld ik mij nu ook aan!!!mij lijkt het ook super om met een oefencross mee te doen om er meer kennis in te krijgen...met wat voor zadel rijden jullie..ik heb een wintec of kieffer lech profi voor welke zullen jullie gaan dan,ik rij in het bos met de kieffer zadel...wa tik wel een fijn zadel vind.de wintec is een veelzeidigsheidszadel maar die ligt op mijn grote e pony weet niet of hij zal passen hoop van wel dan..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:04

Je kan het beste niet met een dressuurzadel crossen. Dat zit niet zo fijn en jekan dan niet goed verlicht zitten en fijn springen.
Maar een veelzijdigheidszadel is voor in het begin zeker prima.
Maa als je toch besluit om vaker en meer te crossen zou ik toch wel een springzadel aanschaffen.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:31

whahah sgw blunders?
haha ik heb er zat! en dat terwijl ik nog niet eens officieel ben gesstart!
Mijn eerste cross was ik halverwege de weg kwijt en gelukkig was dat op een terrein waar de hindernissen allemaal bij elkaar stonden..Dus de mensen schreeuwen waar ik heem moest..(was met biko)
2e keer ook met Biks moest ik door riviertje en er links weer op de kant springen ..Maar anja had er niet aan gedacht dat je hem er niet recht voor kon zetten dat hij er dus schuin uitsprong..Ik kan zo snel hem niet weer recht kijken naar het opsrpingen en ik moest dus midden door de bossen en daar lag een tak bol omhoog tussen 2 boompjes..We pasten er net tussendoor en die lieve knol nog springen ook!!
En die keer ook weer het parcours vergeten hahah..
Met Sinn is me gelukkig alles nog goed gegaan:D

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:47

Ik heb ook nog wat foto's van sinn
Degene die mn profiel hebben gelezen weten dat ze altijd erg moeilijk was en dat we veel met haar hebben getraind..
Nu heb ik haar al een hele tijd niet meer gereden en rijden er vooral les klantjes op..Maar ook nog wel haar eigenaresse en soms een ander meisje..
Maar hier een wat foto's van haar met een van die lesklantjes..
Hoe vinden jullie dat ze er nu uitziet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze wal..

Afbeelding

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:47

mijn dressuurzadel zit tussen dressuur en veelzeidig in..maar een kieffer zal daar wel niet fijn voor zijn of niet..zouden jullie mij de wintec dan aanrijden..hebben jullie foto's met wat voor zadel jullie crossen..