[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:09

En nu heb je dus het probleem dat mensen zich voor allerlei wedstrijden gaan opgeven, er wachtlijsten ontstaan en in laatste weken regent het afmeldingen, is de wachtlijst weg, en heb je soms zelfs lege plekken op de startlijst. Hoi, wat zijn we lekker bezig met z'n allen... -O-

Lielle

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:12

ik denk dat een oekaze van de knhs de enige oplossing gaat zijn. Zelfregulering (door ruiters en secretariaten) levert niets op, dat blijkt wel. Ik heb idd ook alweer ingeschreven voor Barchem, onder protest, maar ik heb ook geen zin om achter het net te vissen.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:13

je helaas is dat het effect idd texelse! maar met de nieuwe invoer methode van de KNHS moet invoeren van combinaties nu heel handig en snel kunnen verlopen, dus dan kun je net zo goed wat korter van te voren de inschrijving moeten kunnen openen. ik vind de 10 weken regel of misschien wel zelfs 8 weken regel veel beter. en dan afmeldingen zonder geldige reden gewoon laten betalen.... :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:15

Hattem nu ook al open? Jeetje... Nou dan denk ik dat ik lekker ga springen in oktober. Alles zal wel vol zijn als ik eens weet welke klasse ik wil starten.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 27-06-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:16

De vraag is natuurlijk waarom de secretariaten zich niet houden aan de onderling afgesproken 10 weken regel.

Uit protest zouden we eigenlijk allemaal niet meer op moeten geven, maar daarmee loopt iedereen natuurlijk het risico achter het net te vissen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:22

Dan ga ik straks hattem ook maar opgeven, terwijl ik nog geen idee heb of ik die kan rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:23

Horsemaniac schreef:
je helaas is dat het effect idd texelse! maar met de nieuwe invoer methode van de KNHS moet invoeren van combinaties nu heel handig en snel kunnen verlopen, dus dan kun je net zo goed wat korter van te voren de inschrijving moeten kunnen openen. ik vind de 10 weken regel of misschien wel zelfs 8 weken regel veel beter. en dan afmeldingen zonder geldige reden gewoon laten betalen.... :j

die regel is er al lang, afmelden na sluiting is altijd betalen. Maar weinig verenigingen die dat niet meer doen. En dat vind ik ook niet altijd redelijk, gezien de enorme wachtlijsten. Een deel betalen als administratiekosten snap ik, maar zoals nu in Vlietlanden is er een enorme wachtlijst en zijn afmeldingen dus dubbel inschrijfgeld. En Vlietlanden was ook in februari of zo ook al open.

Wat mij betreft gewoon een periode van 4 weken om in te schrijven, bv van 8 tot 4 weken voor de wedstrijd.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:24

Horsemaniac schreef:

op zich een goed idee, maar dan moet je weer dierenartsenverklaringen gaan vragen e.d.. het is alleen erg jammer dat het zo moet, zeker voor mensen die nog niet weten welke klasse ze willen gaan starten. ik zou zelf bijna willen pleiten voor een 4-6 weken-regel.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:32

Hier Hattem ook al opgegeven want die wil ik zeker niet missen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:33

Ik snap niet waarom de wedstrijden al zo vroeg open moeten gaan... De inschrijvingen komen toch wel. Je maakt het als secretariaat toch alleen makkelijker voor jezelf en voor de ruiters om de inschrijving later open te gooien?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:36

:o Hier nog 1 die een beetje moedeloos wordt van dat vroege inschrijven overal.....
Dit jaar zoveel onduidelijke factoren waar ik geen invloed op heb dat ik gewoon eigenlijk helemaal geen planning heb gemaakt voor het najaar. Maar Hattem is natuurlijk wel letterlijk mijn achtertuin en zou toch ook wel weer graag mee doen na zo veel jaar langs de kant te hebben gestaan daar en in het bos te hebben gezeten als hinderniscontroleur.... Ik ga er maar eens over nadenken over wat op te geven en dan maar zien op wat voor lijst ik kom te staan :+

Ik ben ook voor het idee om vanuit de KNHS gewoon een regel te laten opstellen over de inschrijvingstermijn voor de wedstrijden. 4 weken van te voren lijkt me een prima tijdsbestek. Heeft iedereen een beeld over hoe en wat hij wil en kan starten en organisaties kunnen toch van te voren al een afbakening maken van welke klasse hoeveel startplekken kan hebben en aan de hand daarvan jury's regelen..... Of zie ik het nu helemaal verkeerd :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:41

Ik zou het op 6 of 8 weken houden. Dan 4 weken om in te schrijven en 2 om de lijsten te maken.. 4 weken lijkt me erg krap

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:45

Persoonlijk vind ik 3 maanden van te voren open en 1 maand van te voren de inschrijving sluiten een mooie periode. En geen geteut met weken, dan moet je altijd je agenda erbij pakken. Met maanden is het duidelijker. 1 september cross? dan 1 juni open en 1 augustus dicht.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:15

danm, dit is echt irritant dat alles zo vroeg open gaat. Misschien morgen inderdaad toch maar inschrijven om niet achter het net te vissen, maar of ik ga starten is nu nog geheel onduidelijk voor mij :( Superbalen dit, want zo wil ik eigenlijk helemaal niet zijn en werken, maar je wordt er een beetje toe gedwongen....

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:19

Inderdaad erg vervelend. Ik heb nog geen idee hoeveel tijd ik straks heb om te rijden tijdens mijn minor (dan zit ik op kamers) en of het dus realistisch is om crossen op te geven of niet in het najaar.

Nouja, anders wordt het maar springen denk ik..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:33

ik denk dat de termijn en weken of maanden secundair is, als er maar duidelijkheid is en een eenduidig beleid.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:52

komt ook weer eens binnenvallen O:) Ik zou ook het liefst zien dat organisaties zich aan de afspraken houden mbt inschrijven. Ik voel er niets voor om in te schrijven en dan strak in de gaten te houden of ik me af ga melden. En op een wachtlijst staan vind ik al helemaal niet aantrekkelijk. Effect op mij is dat ik niet meer inschrijf en dus minder start. Texel staat in mijn agenda om in te schrijven. Hopelijk regent het afmeldingen en gaat het spontaan bijschrijven zoals dat nu met springen gebeurt wel makkelijker worden in SGW-land. Maar dat is wishfull thinking ;)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:57

Of een heleboel nieuwe wedstrijden zodat er genoeg startplekken zijn voor al die enthousiaste crossers! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:11

skippy schreef:
Of een heleboel nieuwe wedstrijden zodat er genoeg startplekken zijn voor al die enthousiaste crossers! :D

Ga jij ze helpen organiseren en minimaal 100 uur vrijwilligerwerk daaraan besteden???

Dit vind ik echt de meest stompzinnige opmerking die er gemaakt wordt. De wedstrijden die er zijn wringen zich in allerlei bochten om alleen al op de wedstrijddag genoeg vrijwilligers te hebben. Je hebt voor 1 dag al gauw 50 tot 100 man nodig die komt helpen en dan moeten ze allemaal nog een hele dag willen helpen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:12

skippy is zeker actief bij de organisatie van de sgw Roos, maar het is idd een probleem om genoeg vrijwilligers te vinden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:15

Texelse dat zie ik nu ook, maar feit blijft gewoon dat het wel heel makkelijk gezegd wordt en niet alleen door haar, dus wat dat betreft neem ik een deel van mijn opmerking terug.
Daarnaast kan je een wedstrijd op 1 dag met alleen B (zonder dressuur) qua vrijwilligersinzet niet vergelijken met een cross over 2 dagen en waar van Z paarden t/m B-AB verreden wordt.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:18

Ik kan nergens een indeling vinden van Hattem (welke klassen welke dagen). Of is alles op de zaterdag, alleen B dressuur op vrijdagmiddag?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:49

Gewoon even op Startlijsten.nl kijken, daar staat de indeling :)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:03

Citaat:
12. Deelnemers in de klasse B dienen er rekening mee te houden dat een deel van de dressuur mogelijk op vrijdagmiddag 11 oktober 2013 wordt verreden.
13. Het cross-parcours wordt op vrijdagmiddag 11 oktober 2013 om 14.00 uur vrijgegeven voor verkenning.

Dus ik kan hieruit opmaken dat alles op zaterdag is? Er staat verder nergens welke klassen er worden verreden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:05