[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:09

Ik had het al door en mijn post ff aangepast ;)
(toen ik mijn bericht typte stond de post van PB er nog niet)

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:09

Ja, ik ben maar 1,57m. En de Lupicor is 1,72m. Heb voorheen wel een paard van 1,76m gehad, maar die paste mij super en was beknopt. En nu heb ik er ook 1 van 1,73m.
Maar dit is best een paard met een mooie lengte en dat bijelkaar rijden is voor mij to much.
Daarnaast heb ik zelf toch echt een voorkeur voor hete bloedbeesten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:10

Aha, google is trouwens ook goed bezig met de steunzolen :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:14

Lijkt me inderdaad wel zo verstandig PB :(:)
Rosalie: Had wel even een zeer hoofd toen ik wakker werd, maar een flink ontbijt en gewoon dingen gaan doen helpt het beste ;)
Wat een gedoe zeg met je stage :\ :(:)

Ik ga gauw naar Wolles. Hoop dat ik het droog hou, 't wordt opeens wel heel donker hier :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:15

Hier regent het al :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:27

Brrrr, net een koud ritje gehad op een erg fris paard. Wat een koude wind zeg! Jer had de gang er flink in, is er storm op komst??
Ook de merrie nog even lekker gepoetst en nog even aan de longe laten stappen. Die buik van d'r is echt HUGE!! :) Mocht vandaag ook voor het eerst aan haar 'tietjes' zitten, dat vond ze sinds ze drachtig is maar niks. Een handje biks erbij blijkt wonderen te doen.

PB: balen, maar wel zo verstandig om eerst even te longeren. Jammer dat je jonge beest niet naar die avond mocht!
MO: hier ook :(
Caroline: hoe gaat het eigenlijk met je ruin? Niks overgehouden aan zijn val?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:43

Nou volgens mij heb ik Gert van t Hof niet nodig :+
Net Challenge peeskappen omgedaan, beetje geslingerd. Dekje gepakt, zadel erop, singel vast en toen losgelaten. Vervolgens kijkt hij mij aan of er iets van hem wordt verwacht. Jaag hem op en voor het idee draaft hij een half rondje. Geen spanning, geen gebok, helemaal niks.
Hij vond het wel spannend en snurkte toen hij het zadel zag, maar na laten snuffelen kon ik het zo opleggen en niets aan de hand.
Heb toch een ruime 100 paarden zadelmak gemaakt in m'n leven, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

En als ik nou kon zegen dat hij veel in de hand is geweest, maar tot 2 maanden terug had hij amper een halster omgehad.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:51

Awake!! *D

Best lekker geslapen, normaal slaap ik overdag echt heel erg slecht.. Valt dit keer wel mee :) .

Lekker nuchter dier dus PB ;) .. Je bent toch niet nog even op een paard gestapt daarna he? >;)
Vief, lekker gefeest dus!! *D Drukke dag aardig doorgekomen? ;)
Jeetje Rosalie :( .. beetje balen dat het zo gaat!! Communicatie zou idd erg fijn zijn!

Heb honger als een paard, dus ik ga gauw even wat eten en dan lekker richting Wotekind :wave: .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:54

Nee, ik heb braaf 2 paarden gelongeerd.
Hetje was zoals mn moeder al zei bijzonder fit :+ Na een half uur flink longeren nog geen spatje zweet. Toen wilde ik hem even anders bijzetten en haalde de touwtjes eraf ging hij er zo van tussen en heeft nog een 15min als een dolle rondgesprongen. :)
Denk dat hij in Chaam meer conditie heeft dan ik :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:59

Braaaaaf PB :P ..
Jihaaaa dacht Hetje 8-) , nouja.. heeft tenminste een van jullie conditie ;) .. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:23

Hallo allemaal,

Hier is mijn tweede mailtje, ditmaal vanaf Knysna. We hebben de afgelopen dagen een hele reis afgelegd.

Woensdagochtend zijn we de Tafelberg wezen bekijken. We gingen met een kabelbaan naar boven, en het uitzicht was prachtig. We hebben er de hele ochtend gelopen. Toen zijn we vertrokken naar Stellenbosch, een wijngebied. We hadden er een ontzettend mooi huis, echt prachtig! Het lag afgelegen op een bloemenkwekerij. Na ons geinstalleerd te hebben, zijn we het stadje ingeraced om te eten. We stopten bij de Kentucky Fried Chicken en hebben ons echt helemaal gekgegeten. Boy vergistte zich (uiteraard) in de hoeveelheid en zat propvol. Daarna gingen we even 'chillen' bij het huis. Ik wilde heel graag de omgeving beter bekijken, en hoe kan dat beter dan te paard! Ik vond een adresje vlakbij, en binnen een uur zat ik te paard. Ik reed alleen met een gids, die blij was dat ze eindelijk iemand had waar ze echt mee kon rijden. De manier van rijden is daar heel anders dan bij ons. Ik reed op een sidepull (bitloos hoofdstel). Paardrijden is hier echt voor luie mensen. Van stap naar draf is een tik met de teugels tegen de hals, voor draf naar galop zeg je 'hop hop' en om te stoppen fluit je alsof je een vogel nadoet. Echt grappig. Ik heb heerlijk gereden. Mijn paardje wilde graag voorop in galop, dus ik zag niets anders dan de wijngaarden voor me. Echt ontzettend genieten. We reden dwars door de rijen druiven heen, en soms over brede paden waar we lekker konden galopperen. 's Avonds gingen we uit eten en plofte ik echt doodmoe op bed. Donderdag hadden we een picknick op de enagrootste (maar wel beroemste) wijnlandgoed in de omgeving: Boschendal. Wow, wat ontzettend groot en mooi zeg! Alleen het hek om het landgoed moet al een miljoen gekost hebben. De pick nick was echt delicious. We kregen twee manden mee met ontzettend veel eten. Daarna moesten we een lange rit maken naar Mosselbaai. Die toch duurde 6 uur. Ik heb in de auto lekker een boek uitgelezen. In Mosselbaai hebben we lekker gegeten. Ik heb Bobotie geprobeerd, best lekker! Vandaag hebben we een rustige dag gehad. We hebben 's ochtends over het strand gelopen, en daarna zijn we gaan rijden. Het huis in Knysna, waar we 3 dagen blijven, is echt geweldig. Het is een villa die echt zeker een miljoen kost. We hebben een eigen zwembad, jacuzzi, twee woonkamers, supergrote slaapkamers met inloopkast, echt niet normaal gewoon. Ik zal een foto meesturen, moet je echt zien. Morgen is schijnbaar een relaxdag, maar ik hoop dat ik iemand zover krijg om mee te gaan naar een Elephant Sanctuary. Daar kun je wandelingen hand in hand/slurf maken met olifanten en het schijnt heel leuk te zijn. Onderweg vandaag heb ik ook geprobeerd mensen aan te sporen mee te gaan naar een klein wildpark met allerlei wilde katten (cheetah, leeuw, jaguar), maar dat lag toch iets te veel uit de richting. Hopelijk kunnen we dat nog doen, dan kan ik op de foto met zo'n gaaf beest! Ook hoop ik dat we nog een boottocht naar de Witte Haaien gaan maken. Dat zou ik ook graag willen zien. Ik heb wel door dat er gewoon teveel te doen is hier, dus ik 'vrees' dat ik hier nog maar een keer terug moet komen!

Foto's staan weer op Hyves! Nog niet veel boeiends, behalve die van het huis :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:14

Ik ben zóóó jaloers Shanouk!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:20

PB, 100 paarden zadelmak gemaakt :wow: Fijn dat Challenge zo braaf was.
Snoekiej, Ik ben echt jaloers!

Ik ben nu een pizza aan het opwarmen...

Vandaag stond de grote baas in de bar biertjes te tappen, dus ik moest wel even naar de bar. Erg gezellig, maar dan ben je ook meteen zo laat bij je paard. Paard voor het eerst met bijzet (jambon) gelongeerd. Hij was echt superbraaf, hij liet heel fijn de hals zakken! Toen ben ik even in de buitenbak gaan wandelen. Plassen vond hij nog een beetje eng, maar met de Michiel-methode heb ik hem het water ingekregen. Het moet natuurlijk wel een crosspaard worden :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:22

Wauw Shanouk!! Wat gaaf zeg!! Heb je toch je rit te paard in Afrika gemaakt :D !! Ben zo benieuwd naar de andere foto;s!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:28

Mo: Daar zitten ook wel pony's bij hoor ;) Na m'n knie blessure doe ik het bijna niet meer. Risico is te groot.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:29

Dat is een heel aantal PB !!!!! blijft toch altijd wel een risico vind ik die jonge paarden. Heb Bull wel helemaal zelf gedaan, maar voor een ander doe ik het echt niet. Ik houd ook niet van de snelle methode alhoewel dat soms toch ook wel erg goed uit schijnt te pakken. Ben blij dat het met Bull zo relaxed ging.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:31

Ik ben weer terug uit Amsterdam van de HH beurs. was voor mij de 1e keer en ik denk ook de laatste keer. Al die mensen met hutkoffers. Megadruk. Snap het wel want het is mij een gesjouw. Had een paar dingen gekocht maar met 2 niet fijne schouders is dat niet handig. Was wel er gezellig maar wel vermoeiend. Vanmorgen de trein van 9.10 gepakt en vanmiddag om half 6 uit A'dam gegaan en door alle drukte waren we pas om half 9 weer in Emmen.

met mijn ruin gaat het volgens mijn ouders goed. Zijn vanmiddag pas naar buiten gegaan. Volgens hun loopt hij alleen stijf en is er niks dik. Morgen maar eens met eigen ogen bekijken. Het is een bikkel maar dit kan ik haast niet geloven want hij maakte echt een harde smak op de bevroren grond.

Ga nu even bijlezen :D en daarna duik ik mijn bedje in want mijn benen en voeten hebben het zwaar gehad :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:39

Methode ligt net aan het paard.
De één kan je het beste toch een beetje overdonderen, maar ik weet wel dat ik het niet doe :P
Heb toch liever iets meer voorbereiding. En eigenlijk als je gewoon met verstand te werk gaat, beestjes een beetje bijgezet longeert voordat je gaat zitten, heb jij bijna nooit problemen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:05

Goede avond!!

Lees over ene rondje instructie in ermelo lijkt me erg leerzaam!

Snoek jaloeeeeers :D
Pb heel goed van je ma en instructeur! ;) knap paardje hoor je schimmel!!
Lotte werkse! productieve nacht gemaakt dus met je mail's!

Zo ben even bij een vriendinnetje geweest, oma van haar ligt op sterven, dus even gekletst, en tv gekeken.

Ga nu richting bed, morgen 2 rijden en even bij een les kijken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 02:14

peanutbutter schreef:
Methode ligt net aan het paard.
De één kan je het beste toch een beetje overdonderen, maar ik weet wel dat ik het niet doe :P
Heb toch liever iets meer voorbereiding. En eigenlijk als je gewoon met verstand te werk gaat, beestjes een beetje bijgezet longeert voordat je gaat zitten, heb jij bijna nooit problemen.

Ben ik met je eens PB :) . De opbouwende fase haalt toch de scherpe kantjes er vanaf.. Paarden zijn mentaal dan ook wat beter voor elkaar en bouwen dan dus ook minder snel spanning op..

Nightshift no.3 8-) .. Morgen housewarmingparty van een vriendin *\o/* , gezellig!!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 07:53

Goedemorgen!
Lotte, veel plezier bij de housewarming van je vriendin!
Caroline, de HH beurs zou ook niks voor mij zijn. Er zijn vast leuke spullen te koop, maar ik houd niet zo van die mensenmassa-drukte.
Shanouk, ik had eerst nog niet zo'n goed beeld van Z-A, maar nu je steeds verslagjes doet wil ik er ook wel heel graag heen!!

Ik heb gisteravond een paar uurtjes bij de zender van mijn vriend en zijn kameraden geholpen, als barvrouw. Laat mij maar biertjes tappen, dat gehang aan de bar is niks voor mij. Het was zo druk dat alle 'bezoekers' bijna niet in het hok pastten. Ben om 11 uur weer naar huis gegaan, want ik moet nu weer aan het werk! :evaw:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:08

Kabinet is gevallen.. pffff... ***** := ... Heb alles uitgebreid gevolgd vanacht :j .

Leuk dat je als barvrouw hebt geholpen Rosalie ;) !!

Over 3 kwartier naar huis toe, beetje slapen en genieten van mijn vrije daagjes :) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:46

Even een ego-post, zal zo bijlezen.
Krijg net een mailtje dat een paard van een van de viertallers gisteren in is geslapen. Was ontsnapt uit de paddock en had haar linkerbeen verbrijzeld.. :oo Wat kan het toch snel gaan hè....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:48

Jeetje Noor! Het kan inderdaad snel gaan. Van de week heeft het paard van een oud-stalgenoot de hele nacht vastgelegen. Helaas was het paard te laat gevonden om hem in leven te kunnen houden.

Wat een prutsers die politici :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:01

@ Shanoek: wat een reis! Geweldig.
@ PB: Fijn dat Challenge zo braaf was.

Avondje in Ermelo was erg leuk gisteren. Binnen 5 minuten zit Gert erop en een kwartiertje later gaat zo'n paard al over een (mini)sprongetje. Zijn idee is dat als je het over 2 weken uitsmeert (longeren, longeren met zadel, hangen en dan pas zitten) een jong paard steeds weer een nieuw trauma te verwerken krijgt. Verder zei hij nog dat hij vindt dat jonge paarden (die dit jaar 3 worden) in maart/april beleerd zouden moeten worden, dan 2 à 3 maanden rijden en dan weer tot september/oktober het land op, zodat ze alles kunnen verwerken.
Echt leuk om te zien, het was soms net een rodeo! :)
Ik heb straks springles maar het heeft hier behoorlijk gesneeuwd. Eerst de wegen maar inspecteren!

Heleen: strand bij Hargen is gewoon goed neem ik aan? Dan ga ik even een slachtoffer zoeken denk ik voor morgen :)