[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:49

jaah was ik ook weer eventjes!
heb het ook al zo druk met school wordt er niet goed van..Heb nog geen tijd gehad weer op t paard te gaan zitten : (

Vief hele leuke foto's!! ik ben ook een keer op texel geweest en een keer op ameland...was echt heerlijk!! Wou je sam niet meenemen?

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:59

Haaai
Vief: Was je toevallig ook bij De Hogeberg?? (staat mijn pony:D)!!
En superleuke foto’s en wat een lieve hond:D:D

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:15

Wat een mooie foto's Viefdepief!! De hond is wel heel leuk

Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik ga stoppen met SGW's
Mijn moeder is nu eindelijk om,King mag verkocht worden.Wedstrijden deed ik al niet meer,het is nou eenmaal geen top springpony en al helemaal geen dressuurpony.Zijn leeftijd zit al niet echt mee,en eigenlijk ben ik er ook te groot voor Er rijd nu wel iemand op,alleen die durft niet langs de weg dus hij blijft alleen maar in dat saaie bakje hier Niet eerlijk voor de pony,hij verdient veel beter en ik weet zeker dat ik er nog iemand blij mee kan maken!!
De oefencross bij Ronald wordt zijn laatste cross bij mij,daarna gaan we hem te koop zetten.

Alsof ze het allemaal aan kon voelen vroeg Ineke of ik niet eens een startkaart aan zou vragen op het Lancelot merrietje.En of ik niet de Krunch wilde gaan starten.Krunchie had ik afgelopen vrijdag mee naar springles en dat ging echt top!!!

Sorry voor de ophoping van uhhm.. tsja..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:34

Heej jullie gaan weer snel hier!
Uhm heb fotos van vakantie onthouden! Ziet er heerlijk uit, arm hondje bijna weggewaaid
En Lielle die boos was op dr paard..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:41

Arme Twinkie
Hoe oud is je pony dan al?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:53

Biem schreef:
Haaai
Vief: Was je toevallig ook bij De Hogeberg?? (staat mijn pony:D)!!
En superleuke foto’s en wat een lieve hond:D:D

Uhhm volgens mij niet
Was wel langs de manege gekomen waar ook het Texelweekend is en ons huisje lag vlak bij manege Kikkert, maar daar was het nogal uitgestorven

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:49

viefdepief schreef:
Arme Twinkie
Hoe oud is je pony dan al?

15. Hij oogt nog niet echt oud,en hij voelt zich al helemaal niet oud
Maar tijdens bijvoorbeeld het dressuur rijden 'struikeld' hij vaak met zijn achterbenen,kan het niet echt uitleggen eigenlijk.Zijn achterbenen zijn een beetje krom en dat verklaard misschien ook wel waarom hij de dubbels niet meer zo gemakkelijk neemt.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:13

als jullie toendertijd Tobias nu gewoon hadden gekocht
wel leuk trouwens dat je die andere mag starten!!

die mop van Gomir vond ik wel grappig, maar ken je de mop van Biertabje ook? die viel van een manegepaard

NIET LEUK, net voor die skivakantie natuurlijk
ik zou vanavond even bij een 6,5 jarige kijken, voor iemand anders, super lief en braaf dier, eerst werd hij voorgereden door iemand, niet helemaal braaf, maar bleef heel erg voorwaarts lopen, zaten leuke gangen op! galop was niks nou toen deed ze 2x eens prongetje vanuit draf, nou dat ging iets te fanatiek dus toen zag ik er echt geen manege paard in terug
nou toen wilde ik natuurlijk wel even, was eerst wat aan het vechten, en ze was volgens hun helemaal niet in zijn doen, veels te druk en te loperig...dus ik galopeer aan, voor zover dat ging crosscross door de bak heen, dus ik denk, hup over die hindernis... springt die er snoeihard over denk dat ik is een goed teken maar in de landing begon hij me toch te bokken...en ik heb een hekel aan paarden die bokken...dat is zo slecht voor me rug... dus ik vloog als een malloot van af ik had mijn nek wel kunnen breken ik viel op mijn nek/schouder en daarna klapte mijn rug aan de linkerkant ook nog eens dubbel...grrr
dus ik was er helemaal klaar mee... hoe moet ik die mensen nu vertellen dat het eigenlijk ene best goed en eerlijk dier is, terwijl ik eraf flikker en zij er vanuit gaan dat ik kan rijden ik voel me echt een mislukkeling...
en dan zegt mijn pa ook nog voor de grap, ik zou hem kopen(was een klein prijsje) ff L starten en weer verkopen!! ja erg lollig!!! maar hij meende het volgens mij nog serieus ook

ik ga nu een hele HETE douche nemen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:45

Auw BT!! Die rotbokken ook altijd

We hadden vanavond weer loop/krachttraining, ik heb 2 zere bovenbenen, weet niet hoe het komt, misschien was mijn trainingsbroek wel te dun ofzo dat mijn benen te snel afgekoeld zijn tussendoor. Kon niet meer sprinten dus toen ben ik maar 10 minuten gaan hardlopen Net even een hete douche genomen en hopen dat het morgen over is!

CD: ik stuur je het filmpje morgen even, zit nu achter de PC zonder Bluetooth

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:09

Lielle schreef:
Ik heb wel gesprongen in Vught, zaterdag was een drama. Raimaer was erg vervelend, en was eigenlijk ook te beroerd om een beetje haar best te doen in het parcours. Ieder rottig klein foutje dat ik maakte resulteerde meteen in een balk, 16 strafpunten is toch wel heel erg. Ik was dus een beetje boos, en heb gisteren eerst een rondje B HC gedaan, toen was ze wel braaf en liep ze foutloos. In het L begon ze weer net zo te zieken aan de start, dus ik ben toen een keer echt boos geworden. Hindernis 1 was toen nog niet zo'n succes (en dus weer een balk) maar de rest was iig foutloos.

Balen van zaterdag Wel fijn dat het zondag beter ging iig!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:15

Twinkie schreef:
Gister had ik een dressuurwedstrijd met Mike.De eerste proef was hij erg vervelend.Hij heeft 5x in galop aangesprongen en in de rechtergalop ging meneer even bokken Toch nog een winstpunt,156.. helaas had mijn zus me net met een puntje meer verslagen en werd zij 2e De tweede proef ging iets beter,geen foutjes,maar gewoon afwachtend gereden..169 punten toch nog,erg royaal gejureerd vond ik Daphne werd 1e met 177 punten en die hoeft nu nog maar 3 puntjes voor ze naar de L1 mag! (over 5 wedstrijden) Zelf ga ik de volgende wedstrijd wel L1 starten,al moet ik eerst nog maar eens gaan oefenen met sluiten want dat galoperen wordt zo wel erg vervelend

Daphne gaat hard met Sulita(die reed ze toch gister?)
Had Daphne nou vorige week met Mike gereden in venhuizen of was dat een tikfout? Waren iig wel megapunten!

Dat sluiten komt vanzelf wel, Mike gaat iig wel goed zo. Je hebt bijna altijd wel punten

Citaat:
Zaterdag ben ik op Jackson buiten gaan rijden samen met Daphne.
jackson himself of een kind van hem Als het Jackson zelf is vind ik het helemaal stoer! Die is wel megabraaf he
Citaat:
Het merrietje waar zij op zat was dinsdag beslagen maar liep absoluut niet lekker in het begin.Ze was achter trouwens ongelijk bekapt >;) De hoefsmid heeft het grootste deel van de jonge paarden te kort bekapt Dus zijn we maar omgekeerd en teruggereden.Nog even in de bak gedraafd en daar liep ze gewoon goed.
Balen zeg...WElke smid was er geweest?

Citaat:
Donderdag zijn we met de vrachtwagen richting Middenmeer gegaan om te gaan springen.
Ik had dik 1,5 uur vertraging met de trein, anders was ik ook gekomen
Citaat:
Mike was weer erg vervelend op de vrachtwagen Hij blijft gewoon stampen en heeft schijt aan een tik
Helpt kluisteren niet? Anders verbouwt hij straks je hele vrachtwagen...
Citaat:
Eerst heb ik op het Lancelot merrietje gesprongen.Dat ging best goed,haar galop wordt steeds beter!
Fijn! Mijn vriendinnetje
Citaat:
Daarna ben ik op Tess gestapt (Kalypso merrie) dat ging echt super!
Ik had er daarvoor 2x opgezeten nadat Kelly wegging.Rob trok het ook nog even op naar 90/100 cm en ze bleef gewoon springen.
Ben je wel mooi blijven wachten? Fijn paard vond ik dat

Is Kelly helemaal weg of is ze nog ziek ofzo?
Citaat:
Mike was weer erg vervelend,bokken tijdens het inspringen (hij is erg fris de laatste tijd) We hebben niet echt een parcourtje gesprongen,maar we zijn er meer op gaan letten hóe we sprongen.Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem meer de ruimte moet geven.Nu springt hij als een bolletje,wat volgens mij niet altijd even lekker is tijdens de landing..
Hebben jullie iig weer wat geleerd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:19

Twinkie schreef:
Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik ga stoppen met SGW's
Mijn moeder is nu eindelijk om,King mag verkocht worden.Wedstrijden deed ik al niet meer,het is nou eenmaal geen top springpony en al helemaal geen dressuurpony.Zijn leeftijd zit al niet echt mee,en eigenlijk ben ik er ook te groot voor Er rijd nu wel iemand op,alleen die durft niet langs de weg dus hij blijft alleen maar in dat saaie bakje hier Niet eerlijk voor de pony,hij verdient veel beter en ik weet zeker dat ik er nog iemand blij mee kan maken!!
De oefencross bij Ronald wordt zijn laatste cross bij mij,daarna gaan we hem te koop zetten.

verstandige beslissing denk ik!
King krijgt vast een superfijn nieuw baasje en wie weet wat jij nog weer te rijden krijgt in de toekomst Je wil niet weten hoe vaak ik al gestopt ben met crossen

Citaat:
Alsof ze het allemaal aan kon voelen vroeg Ineke of ik niet eens een startkaart aan zou vragen op het Lancelot merrietje.En of ik niet de Krunch wilde gaan starten.Krunchie had ik afgelopen vrijdag mee naar springles en dat ging echt top!!!
Gaaf zeg!
Krunch heb ik nog niet zien springen, daar moet ik nog een keer voor terugkomen volgens mij

Ik heb trouwens nog wel een stal leeg hoor, volgens mij komen jullie om in de paarden
(neem ik dat leuke kleine schimmeltje wel die op het hoekje van de merriestal stond Of die jackson die nog beleerd moet )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:21

Biertabje schreef:
die mop van Gomir vond ik wel grappig, maar ken je de mop van Biertabje ook? die viel van een manegepaard

Hopelijk krijg je er niet al teveel last van! Het klinkt wel rot zo

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:22

Ik ben weer bijgelezen (valt niet op toch )

Otje stond net nog steeds rustig, het eten van vanavond is dus ook niet verkeerd gevallen

En jollyjumper en ik zijn alletwee geslaagd voor de cursus
Was gezellig vanavond hè Petra! Ik heb al zin in het vervolg!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:01

Zo, onze computer doet het gelukkig weer, drie dagen zonder gezeten. Ik reageer dus ook alleen op de laatste mededelingen, kan niet alles onthouden.

@Vief, leuke foto's! Lekker he, strand.

Ik heb gister nog even wat galoptraining gedaan op het strand ! ik moest wel, de bakken zijn natuurlijk bevroren

@BT, hoe gaat het vandaag? Ik vind dat plan van je vader niet stom hoor, kan je misschien een leuk zakcentje bijverdienen! Lukt je vast!

@Gomir, gelukkig gaat Otje al beter, ik word altijd erg zenuwachtig als die paarden niet fit zijn, denk altijd gelijk het ergste.....

@Twinkie, klinkt als een verstandige beslissing. De pony komt bij een ander misschien weer vaker uit de saaie bak en jij hebt weer nieuwe uitdagingen aan de andere paarden! Iedereen tevreden toch...?!

Verder weet ik het niet meer!

De sgw trainingen West zijn voor de zondaglessen al helemaal vol, na een dikke week zat alles vol! Lessen van instructeurs van 9.30 tot 18.00 uur. Leuk dat het zo goed gaat met enthousiaste crossende hollanders!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:05

heeft iemand zich al een keer digitaal ingeschreven voor een wedstrijd via startlijsten.nl? Ik heb dat nu voor lisse gedaan, maar na een halve week is mijn inschrijving nog niet geaccepteerd...? Misschien maar even een mail erachteraan!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:08

miss_jumpy schreef:
heeft iemand zich al een keer digitaal ingeschreven voor een wedstrijd via startlijsten.nl? Ik heb dat nu voor lisse gedaan, maar na een halve week is mijn inschrijving nog niet geaccepteerd...? Misschien maar even een mail erachteraan!

Nee, ik vertrouw daar niet helemaal op denk ik

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:06

Bij mij is het al een keer gelukt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:18

ik heb dat een keer gedaan (Barchem NK) maar dat is nooit geaccepteerd. Ik heb wel ooit via www.inschrijfsysteem.nl ingeschreven, dat werkte wel goed. Maar zolang je nog coupons moet opsturen, blijf ik het vrij zinloos vinden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:51

nou, waar ik me in probeer te schrijven stond dat je coupons mag meenemen naar de wedstrijd, dus dan is het wel handig. Maar dan moeten ze wel accepteren

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:29

arme biertabje hopen dat je hete douce helpt

MJ: ik heb ook niet zo'n vertrouwen in dat digitaal opgeven.....

gomir: fijn dat het weer beter gaat met je paard

twinkie: verstandige beslissing, hij krijgt vast een goed huis en kun jij ook weer verder toch?

Was gister met de 4jarige naar les geweest voor het eerst. Ik was eerst bang dat hij die andere paarden niet zo leuk vond en zou gaan trappen (hij was als hengst nl niet zo lief tegen andere paarden ) maar nu was hij bang voor die andere paarden haha
T ging eigelijk best goed. Hij pakt alles tot nu toe heel goed op, en hij probeert (nog) niet om mij eraf te gooien dus ik ben wel tevreden

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:11

Wat een afgang Tabitha Nee hoor.. ik zou me zelfs gaan schamen als eigenaar van dat paard

@ Gomir

Nee dat was geen typfout Daphne had zich snel ingeschreven met Mike zodat ik niet kon Zat ik daar paardloos toe te kijken
De punten waren trouwens echt heel overdreven!! Bij Star zaten er wel wat foutjes in en toch kreeg ze haar punten.Het was zo'n jury van alles of niets.

En ik was op Jackson himself Laatst ging ik ook mee,kon ie toch de stap van beide zoons niet bijhouden We lopen nu ook gewoon met de skippyhengst en Jackson langs de weg met een halstertje
De hoefsmid was Piet Bakker..ik heb altijd het idee dat hij meer banketstaaf t als dat hij werkt..maargoed
Ik ga nog een nieuwe singel voor mijn springzadel kopen (Ineke had die flap in de droger gedaan en nu is ie mini ) dan zal ik meteen kluisters meebestellen,ik zou anders ook niet meer weten wat ik moet doen

Die Krunch schijnt echt supergoed te kunnen springen! Ineke heeft hem zien springen in Den Bosch (heb jij hem toen ook zien springen?)
Dat schimmeltje.. ik zat laatst bij Ineke te zeuren of hij niet in het paddock mocht Dat mocht wel,alleen het paddock is nu onder constructie!
Die Jackson (WDA heet ie) is echt een superbeestje!! Hij zit ook heel mooi in zijn vacht.Gerrit geloofde er trouwens niet echt in maar wij wel hoor Als je 'm nu ziet lopen
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-02-06 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst op verzoek aangepast

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:38

Twinkie schreef:
Nee dat was geen typfout Daphne had zich snel ingeschreven met Mike zodat ik niet kon Zat ik daar paardloos toe te kijken
De punten waren trouwens echt heel overdreven!! Bij Star zaten er wel wat foutjes in en toch kreeg ze haar punten.Het was zo'n jury van alles of niets.

Flauw zeg Maar wel superpunten iig. 7 punten in 4 proeven

Citaat:
En ik was op Jackson himself Laatst ging ik ook mee,kon ie toch de stap van beide zoons niet bijhouden We lopen nu ook gewoon met de skippyhengst en Jackson langs de weg met een halstertje

Stoer hoor! Op karakter zou het best een hengst voor die merrie zijn, maar ik vind het zo jammer dat hij best vaak wat kleinere paarden geeft(en ik heb al zo'n kleine merrie).
Citaat:
De hoefsmid was..ik heb altijd het idee dat hij meer banketstaaf t als dat hij werkt..maargoed

ik dacht het al...
Citaat:
Ik ga nog een nieuwe singel voor mijn springzadel kopen (Ineke had die flap in de droger gedaan en nu is ie mini ) dan zal ik meteen kluisters meebestellen,ik zou anders ook niet meer weten wat ik moet doen

Handig! Maar wel weer een goede reden om nieuwe spullen te kopen
Citaat:
Kelly uhh ja die is er zegmaar half uitgezet/heeft zelf ontslag genomen.
Zij had geen zin meer en wij ook niet eigenlijk Ben wel benieuwd wat ze met Tess willen gaan doen.

Die neem jij ook gewoon mee op concours straks
Ik zoek nog steeds werk voor de zomer hoor Misschien moet ik toch maar eens bellen
Citaat:
Die Krunch schijnt echt supergoed te kunnen springen! Ineke heeft hem zien springen in Den Bosch (heb jij hem toen ook zien springen?)

Heel correct, maar ik vond hem niet heel erg opvallen. Maar zeker wel een fijn paard! Maar dan moeten ze het onder de man ook nog maar doen
Citaat:
Dat schimmeltje.. ik zat laatst bij Ineke te zeuren of hij niet in het paddock mocht Dat mocht wel,alleen het paddock is nu onder constructie!

Die vond ik echt grappig!
Citaat:
Die Jackson (WDA heet ie) is echt een superbeestje!! Hij zit ook heel mooi in zijn vacht.Gerrit geloofde er trouwens niet echt in maar wij wel hoor Als je 'm nu ziet lopen
Ik vond het op stal wel een grappig ding. Onder het zadel zie je straks snel genoeg wat hij doet

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:02

Arme BT
Gaat het alweer een beetje?

@ Andrea, fijn dat ie braaf was
Hoe gaat het met Yentil? Kun je nog een beetje met haar wandelen in de kou?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:08

Ik kom trouwens net terug uit de manege
Stink nog helemaal naar tractoruitlaatgassen, maar had wel in een net gesleepte bak gereden
Had even het elastiekje meegenomen, om hem even lekker over de rug te laten lopen. Hij was erg braaf

Mijn moeder kwam nog met het idee om even voor de grap een Z proefje te rijden
Dus toen gingen we dat doen
Ging eigenlijk nog best goed Zelfs nog één boog van de slangenvolte in contragalop kunnen rijden
Alleen het appyueren (schrijf het vast verkeerd ) was toch wel erg lastig
Maar vond het wel leuk om een keer te doen. Het M1 proefje dat ik daarna ging rijden was opeens een stuk makkelijker

Nu maar weer leren