[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:11

Met naam en woonplaats erbij..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:37

Ik heb ooit eens in Bathmen gereden, daags na de NK. Er werd zo slecht gecrosst in het L dat er 3 ruiters achter elkaar zijn afgevoerd met een ambulance.

De cross liep hierdoor 1,5 uur uit, en het springen was een nog groter drama.
Om tijd in te halen gingen ze om de 30 sec starten.
Ik moest daardoor ruim een uur na mijn cross springen. Was het parcours een beetje vergeten door al het gedoe en rij een oplopende oxer van de verkeerde kant aan
Uitgebeld natuurlijk, bleek alleen dat ik 1e was na de cross dus dat was wel balen.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 08-09-05 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 13:38

Dat is wel heel zuur GvdT

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:41

Ja, was balen. Ik snapte alleen niet dat er 3 mensen hun kop stootte tegen het dak van een huisje waar strobalen onder lagen.
Dit jaar kwam dat huisje na de piano. Het is best een hoog huisje.

De dag ervoor was er daar niks gebeurd. Zelfs de Z ruiters hielden ruimte over.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:47

GvdT schreef:
Ja, was balen. Ik snapte alleen niet dat er 3 mensen hun kop stootte tegen het dak van een huisje waar strobalen onder lagen.
Dit jaar kwam dat huisje na de piano. Het is best een hoog huisje.

De dag ervoor was er daar niks gebeurd. Zelfs de Z ruiters hielden ruimte over.

haha, reuzepaarden misschien
Gvdt, dat is dan idd balen, als je 1e stond na de dressuur en cross..
andrea; zolang je nog op bokt kan is het goed, toch?!
Ambt Delden was dit jaar bij mij ook zoiets, ik sprong bijna het heksenoog (die was veel leuker en makkelijk om aan te rijden dan wat de B-pony's moesten..) tot ik me in de bocht bedacht, ohnee ik moet perse de andere waardoor het nogal een noodsprong werd (maar uiteindelijk toch nog 1e )

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:50

PP leuke avator trouwens!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:58

ik had zoiets in Ede dit jaar.
BrittJl0ver weet dat misschien nog wel, voor de B pony's hadden ze 2 opsprongen achter elkaar (hindernis 11 als ik me niet vergis)
voor die hindernis stond ook nog opsprong voor de paarden dacht ik, en daar moest je langs heen, maar ik was zo geconcentreerd dat ik de voorste opsprong ook mee nam. Daar kwam ik pas achter na de tijd toen mn vader vroeg hoe de opsprongen gingen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:59

oh datis balen GvdT!!!

in Vasse sprong ik de L paarden V-sprong. dat mocht...alleen knalde ik met mijn voet tegen die schuine balk...die er daarna ook afvloog

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:01

Hé gelukkig. Ben ik toch niet de enige die af en toe rare dingen doet op de SGW wedstrijd.
Ik had het dit jaar maar liefst twee keer! Dat is toch wel knap
In Ambt Delden had ik op het water vrolijk de M hindernis genomen in een L parcours en werd dus uitgesloten terwijl ik anders 3e was geweest.
In Vrouwenpolder vergat ik in het springparcours doodleuk een hindernis en was het dus ook over.
Dat zijn echt van die kippige dagen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:02

Effe stiekum tussen het werk door:

We hebben allemaal toch wel eens een misser tijdens de wedstrijd?
Leren we weer van voor de volgende keer.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:22

idd hoor Simmie!!
gelukkig kunnen we het gewoon lachend na vertellen!

zo reed ik eens een Z parcours, was foutloos tot dan toe en moest alleen de laatste nog...alleen bij laatste stapte ik ongepland af

gelukkig was de jury zo aardig om mij nog even ''goed'' over de laatste te laten springen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:26

pietpiraat schreef:
BrittJl0ver weet dat misschien nog wel, voor de B pony's hadden ze 2 opsprongen achter elkaar (hindernis 11 als ik me niet vergis)
voor die hindernis stond ook nog opsprong voor de paarden dacht ik, en daar moest je langs heen, maar ik was zo geconcentreerd dat ik de voorste opsprong ook mee nam. Daar kwam ik pas achter na de tijd toen mn vader vroeg hoe de opsprongen gingen.

ja, klopt, dat weet ik nog wel
mijn zusje deed hetzefde als jij maar dan met haar kleine c-ponytje
en Rob had tegen haar gezegd dat ze de hindernis met het greppeltje niet mocht springen, komt ze de cross uit: WELKE HINDERNISSEN MOCHT IK NIET SPRINGEN DAN??
whaha, echt geweldig
ik zal haar foto's wel ff uploaden zometeen..
RT, haha, ja dat is ook slim, 'afstappen' voor de laatste hindernis (maar beter zoals hier in de kring nog wel eens gebeurd voor de 1e hindernis)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:26

Had vorig jaar in chaam mn koppie gestoten in het heksenoog. Mijn paardje is namelijk nogal groot, 1,76, en had nog nooit een cross gelopen. En dan is een heksenoog wel heeeeeeeeeeel erg spannend en moet je er vooral ook heel hoog doorheenspringen.
Heb er zelfs nog een foto van.
En ik ben laatst in Vrouwenpolder ook gewoon een hindernis vergeten zonder dat me dat was aangerekent.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:29

achjaa, geluk mag iedereen wel eens hebben
peanutbutter: ben benieuwd naar de foto
je paard is idd niet klein, teminste, dat is toch die leuke zwarte?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:38

ik ben ook benieuwd naar de foto

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:41

BrittJl0ver schreef:
pietpiraat schreef:

ja, klopt, dat weet ik nog wel
mijn zusje deed hetzefde als jij maar dan met haar kleine c-ponytje
en Rob had tegen haar gezegd dat ze de hindernis met het greppeltje niet mocht springen, komt ze de cross uit: WELKE HINDERNISSEN MOCHT IK NIET SPRINGEN DAN??
whaha, echt geweldig
ik zal haar foto's wel ff uploaden zometeen..
RT, haha, ja dat is ook slim, 'afstappen' voor de laatste hindernis (maar beter zoals hier in de kring nog wel eens gebeurd voor de 1e hindernis)

met een c ponytje? hahaha, dat was niet zomaar een hindernisje als ik me het goed herinner

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:48

nee idd
daarom moesten wij ook zo lachen, ze had die extra opsprong gesprongen en ook nog zo'n soort kunstof tank met een greppeltje eronder, terwijl ze die dus eigenlijk over moest slaan van Rob

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:55

GvdT schreef:
Ik heb ooit eens in Bathmen gereden, daags na de NK. Er werd zo slecht gecrosst in het L dat er 3 ruiters achter elkaar zijn afgevoerd met een ambulance.

De cross liep hierdoor 1,5 uur uit, en het springen was een nog groter drama.
Om tijd in te halen gingen ze om de 30 sec starten.
Ik moest daardoor ruim een uur na mijn cross springen. Was het parcours een beetje vergeten door al het gedoe en rij een oplopende oxer van de verkeerde kant aan
Uitgebeld natuurlijk, bleek alleen dat ik 1e was na de cross dus dat was wel balen.

Jah dat was echt eng, heb nog zo'n ruiter gezien die tegen een boom was geknald ofzo, was echt net zoveel bloed
En met die strohindernis met dat dakje vond ik ook echt heel stom, bij de pony's hadden ze toen maar de hindernis weggehaald.. Had echt zoiets van huh.. sorry hoor maar zelf als ik erop zou zijn gaan staan had ik me kop volgens mij niet gestoten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:55

kimdepim schreef:
viefdepief schreef:

De tijden van zaterdag van mij en Kim:

141 Vivian Koetsier, Kassandro 9.40 dressuur; 15.26 springen; 15.46 cross
124 Kim Bijlsma, Emiel 10.44 dressuur; 14.46 springen; 15.06 cross
150 Kim Antonissen, Friendly Face 10:52 dressuur; 15:44 springen; 16:04 cross

ja dat zijn mijn tijden
kunnen we samen na de dressuur mooi cross lopen

Gheheh jah tijd zat
Wil Pietje soms ook meelopen?? Leuke avatar trouwens!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:58

Gezellig, al die bloopers!
Ik ben met een indoorparcours eens na een foutloze L parcours er alsnog afgestuiterd omdat mijn paard struikelde en ik niet op zat te letten... Maar gelukkig was ik net over de finish, en kon ik toch nog barrage rijden. Het zag er alleen wel een beetje knullig uit...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:08

Ik reed afgelopen jaar in maarsbergen niet zo’n fijne cross, had al vrij snel 2 weigeringen aan mijn broek hangen. Toen reed ik op een hindernis af, 3 meter er vandaan denk ik, deze komt me helemaal niet bekend voor….! Nou ja, Os sprong goed dus ik ben maar doorgereden, deed toch al niet meer mee voor het klassement (heeft het nog zin om de juiste hindernis te doen, nee zeker??)! Was de M sprong

En een keer met gewoon springen toen het ook helemaal niet fijn ging reed ik langs een hindernis, hee, die moet ik springen, volte, alsnog gesprongen. Maar zo van slag dat ik bij de volgende hindernis hetzelfde deed!! Toen ben ik maar gelijk naar de uitgang doorgereden, had mijn dag toch al niet!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 08-09-05 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:08

Ik kan me zo eigenlijk geen blooper herinneren..
Komt vast nog wel een keer

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:10

Canter schreef:
Gezellig, al die bloopers!
Ik ben met een indoorparcours eens na een foutloze L parcours er alsnog afgestuiterd omdat mijn paard struikelde en ik niet op zat te letten... Maar gelukkig was ik net over de finish, en kon ik toch nog barrage rijden. Het zag er alleen wel een beetje knullig uit...

zoiets heb ik ook gehad alleen dan bij het verkleed springen in bergharen..
dat is een muur die steeds hoger wordt enzo, en dan is iedereen verkleed, en dan is dr een prijs voor de 5 die het hoogst gesprongen hebben en de 5 die het leukst verkeed zijn..
nou, die muur stond op 90cm ofzo.. (ik was toen 11 ofzo ) en iets nadat ik over de muur had gesprongen viel ik eraf, waarna ik niet meer op kon staan omdat britt op mn (te grote) verkleedkleren was gaan staan en er niet vanaf wilde.. uiteindelijk toch weer op kunnen staan en nog tot 1,10 ofzo gesprongen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:12

vief, hoe langer je erover nadenkt, hoe meer je je herinnert

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:23

Ghehehe jah.. er is me wel weer wat te binnen geschoten
Was met springen in Wijhe ofzo, ik was in het eerste parcours 1e geworden en gelijk daarna moest je het tweede parcours rijden, ik gegroet, maar degene voor mij had er een paar balken afgegooid dus het moest nog wel even opgebouwd worden.. maar ik dacht laat ik dat dan maar even doen..
Maar die parcoursen lagen dus gewoon naast elkaar en hadden ook ongeveer dezelfde bel.. ik heb wel een minuut moeten wachten en toen lieten ze nog elke keer de balk vallen ik zag dat ze net de balk erop hadden liggen en toen maakte de jury een raar gebaar met z'n hand, dus ik dacht oke ik ga wel van start, had ook wel een bel gehoord, maar dacht dat die van de andere kant was.. (bleek later ook zo te zijn.. maar goed) dus ik van start, lieten die kneuterige parcourshulpjes de balk na drie keer weer vallen.. en die bel was dus niet voor mij geweest dus moest ik het parcours verlaten, was echt behoorlijk pissig!!