[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:01

Jeetje wat vervelend zeg! Heb je al eens een goed gesprek met die man gehad? Misschien lost dat al veel op.

VLP en LRV verschil vind ik vooral, LRV is alles op 1 dag, terreinen zijn niet zo mooi als vlp (mais veld,...) Niveau is lager vind ik. ( B van een LRV vind ik meestal minder zwaar dan een B van VLP) Tijd is ook niet zo snel, Minder optutting,blingbling,... dan bij vlp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:16

Een maïsveld is op zich niet zo erg, zolang ze er maar niet kniediep inzakken na een regenbui dan. Als ik het zo bekijk zou het wel een goeie opstap kunnen zijn, al is het maar om te oefenen. Optutting à la bling bling doe ik sowieso al niet :') Normaal is al gek genoeg.

Ik heb met die beste man al een gesprek gehad nadat ik van een klasgenootje moest horen dat mijn jaartaak dus foetsie was. "Ja, ik vond X makkelijker omdat zij op mijn campus les volgt en jij zit op de andere". Dat soort persoon is het. Was niet voor niks ooit een manager...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:56

Oh jeej... En is er niemand op school waar je daarmee kan bespreken? Wij hebben bij ons traject begeleiders.

Tot aan de knie inzakken heb ik gelukkig in al die tijd nog niet gehad. Jawel 1x in Deurle, maar dat was vlp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:44

Ik ga eerst bekijken wat de opdracht juist is. Iets met enquêtes verwerken, meer weet ik niet, en ik moet ervoor naar de campus blijkbaar.
Normaal heb ik volgende week maandag mijn laatste examen. Aangezien ik pas 1 juli moet gaan werken en verder geen vakantie meer heb hierna (ik neem 3 weken verlof op voor mijn herexamens) hadden we gepland van 20 juni tot 28 juni naar mijn tante te gaan in Zuid-Frankrijk. Ik kan daar immers ook aan mijn BAP typen en rapporten/artikels doorlezen.

Als nu blijkt dat die pipo van plan is om me net in die periode 1 of meerdere dagen te gebruiken als secretaresse, dan ga ik inderdaad stappen ondernemen. Hij had zich maar aan de planning moeten houden.

Leuk detail: ik moet voor het examen van morgen net blokken over leiding geven, management en groepswerken :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 08:15

Misschien moet je hem een samenvatting doorsturen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:44

Pittig plan :Y) Nee, ik ga het eerst afwachten. Al bij al ben ik wel flink kwaad hoor, ik vind dit niet kunnen. Zeker omdat ik voor die grote opdracht echt tig keer gemaild heb "weet u al meer info" (hij zou me alles doorsturen, ik moest oa vliegtuigreis uitzoeken ed) en kreeg nooit reactie. Dan hoor je dat een ander jouw opdracht al een maand eerder heeft afgewerkt en dat jouw mail bij de docent naar de spambox gaan... Ombuds kon er toen niks mee trouwens, omdat er nog een vervangopdracht kwam. En die is er nu weer, op een onmogelijke manier, dus daar hoef ik al niet op te rekenen. In zijn ogen lost de docent het netjes op en krijg ik de kans om mijn punten te halen -O-

Positief nieuws: Icaro zijn wonde geneest goed :D Zwelling is nog minder aan het worden, het sluit langzaam maar zeker en qua wondvocht valt het aardig mee. Hij heeft alleen een hekel aan het spoelen. Zijn ijzer zat gisteren nog steeds op zijn plek en aardig vast ondanks de losse nagels. Vind het alleen sneu dat ik 'm nu dus met springschoenen om op de weide moet zetten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 08:53

Ohh dat is goed nieuws! Hopelijk blijft de genezeig goed verlopen!

Blits had een hard wit bolletje op zijn wonde... Ik weet nu niet wat ik daarmee moet, hij eet goed en heeft geen koorts. Dus ga maar wachten tot er zo eits gaat veranderen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 09:07

Waaauw Anthonius, Eerste in de Beker van Belgie!! Kei goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:53

Reden tot een feestje :D *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:06

BBQ-feestje! :D (Is ie eigenlijk al verkocht je grote BBQ?)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:07

?et de voedselveiligheid (?) denk ik over de vloer gehad voor Icarus, als ge naar Frankrijk gaat moet uw paard gecontroleerd worden, anders nemen ze hem in beslag. ik gok dat dat bezoekje zo een 50euro gaat kosten, rekening wordt nog gestuurd. DA was er slechts 10min, ik moest een handtekening plaatsen dat ze er was geweest ze heeft eens nr de longen geluisterd en verdween weer... Das makkelijk verdient geld.
Heb ze in ene weg ook naar blits zijn mond laten kijken, als het niet erger werd gewoon afwachten werd het groter of vies dan de DA bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:10

Moeten ze daarvoor het paspoort niet bekijken ivm medicatie, inentingen en dergelijke? Om die reden heb ik er alles in zitten, van medicatie na het trekken van zijn wolfstandjes tot nu de verslagen + medicatielijst van de castratie.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:15

Jaa dat heeft ze ook gedaan. Iedere pagina van het boekje bekeken...
Blijbaar moet je zelf zo een papier hebben als gewoon naar Nederland gaat

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:17

Om naar Duitsland te gaan moesten we ook het FAVV = voedselagentschap laten komen. Kostte inderdaad 50 euro per paard. Toen is zelfs enkel de chip gecontroleerd, voor de rest is er zelfs niet naar vaccinaties gekeken. Maar risico is te groot om ze niet te laten invullen, als je dan eens controle krijgt... Ik weet wel dat er veel ruiters zijn die ze niet meer aanvragen voor Duitsland of Frankrijk omdat er zo weinig controles zijn.

Veel succes in Frankrijk voor Icarus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:19

Niet dat ik naar Frankrijk ga met de paarden op dit moment, maar toch handig om te weten :+

Was met vriendlief gisteren aan het dromen. Moest het betaalbaar zijn (wat het niet is helaas) dan kocht ik het domein van m'n tante op. Huisje op top van een heuvel en 40ha weiland met boomgaard er omheen. 1 deel gaat fiks heuvel op en af, ander deel beneden is een stuk vlakker.
Zou dan met veel plezier paardjes inladen en daarheen verhuizen :))

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:21

Voedselagentschap, dat was het! Ik ben er deze keer niet zoveel bij betrokken omdat ik niet mee kan/mag.

Ik vind het wel vet veel geld voor zoiets.. Mja, je wilt natuurlijk niet dat ze hem daar houden

WAaw, daar zou ik ook graag willen wonen!
Het geldt niet alleen voor Frankrijk, maar blijkbaar overal in Europa. Ze had het alleen nog nooit gehoord dat iemand op de weg was tegenhouden,maarja je weet maar nooit natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:29

Je moet maar net de pech hebben en dan sta je daar. Of er rijdt iemand vanachter in je trailer of iets anders en dan sta je daar ook zonder papieren. Als je zo iemand bent als ik die altijd alle geluk bij elkaar heeft, dan zou ik die €50 er heel graag voor over hebben om in orde te zijn.

Mijn tante zou het op zich doodgraag aan de familie verkopen, maar er heerst voorkooprecht op voor de boeren uit de streek. Zij is met haar 40ha veruit de kleinste in oppervlakte, de meeste gaan over 100ha en meer. Je hebt daar immens veel hooi, stro, zonnebloemen en schapen rondlopen (grens Aude en Ariège). Mijn vriend zou er geen seconde over twijfelen zelfs. Dichtstbijzijnde stadje is 12km, met de auto sta je er op een kwartier en je hebt er alles wat je nodig kan hebben: bakkerij, beenhouder en een immense intermaché. Carcassonne is 50km, dus tikje verder dan Brussel (dat is 30km van hieruit) en anders zit je op een dik uur wel in Andorra.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:01

Ohh jammer dat de boeren voorkooprecht krijgen !

Ik kreeg net het programma van Arville doorgestuurd, ik zag dat er niets te doen was op vrijdag... Dressuur is op donderdag , cross zaterdag en spingen zondag, das ook maar gek...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:06

Das raar! Zouda niet zijn dressuur vanaf donderdag en cross zaterdag? Dat dressuur donderdag en vrijdag is?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:10

Geen idee, ik dacht altijd dat ze dat er dan bij schreven, maar kan ook zijn dat ik me vergist heb.
IK hoop het want anders wordt het vrijdag wel heel erg saai... Dan denk ik dat ik naar huis rij om mijn paarden te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:41

Misschien zijn niet alle plaatsen volzet en houden ze vrijdag als reserve, moesten er nog bijkomen? Dan kunnen ze een deel dressuur en een deel springen ook nog op die dag inplannen.

Ben benieuwd hoe het met Antonius vergaat intussen, zou ze al aan de bubbels zitten?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:18

Varekaj: wat een kl*te situatie zeg op je school met die ene leraar! Ik hoop voor jou dat het in orde komt, want begin maar eens tegen zo mannen... Die weten toch dat ze met heel veel wegkomen. Enneuh, wauw een boerderij in Frankrijk met 40ha... Zaaaaalig! Ik zou daar toch nog eens goed over nadenken :D

Ik sta nog maar 1e in de voorlopig tussenstand he dames :D er komen nog wel wat wedstrijden aan! Het zou wel fantastisch zijn mochten we dit kunnen houden... We zijn hard aan het trainen!
Ik heb net mailtje gekregen dat ik naar arville mag, wist ik op zich wel, maar toch leuk zo een mailtje dat je internationaal mag starten :) het doet iets met een mens :+

Daaphh: moet het programma nog eens goed doorlezen, is hier letterlijk tussen de soep en patatten... Ik heb sowieso liefst donderdag dressuur voor mij, ze is op haar best als ze 1 dag rust voor de wedstrijd en aangezien we op woensdag vertrekken is dat toch een hectische dag met geen tijd om te rijden. Vrijdag chill dagje dan, hopen op mooi weer!

Wat is dat trouwens over Voedselagentschap? Is dat sowieso als je met paard over de grens rijdt, ongeacht wedstrijd of vakantie ofzo? Waar vind je daar meer info over?

Bbq nog niet verkocht overigens, maar sinds gisteren staat ons huis te koop, kan ik de bbq er nog bij geven ;) voor wie ons zoekertje eens wil zien... http://www.immoweb.be/nl/Ads.estate.cfm ... =X_5768250
Weeral stress voor die verkoop :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:36

https://www.equibel.be/prg/general/fei_passports.php

https://www.equibel.be/media/news/1224102172-P.pdf slide 3 en 4 is denk ik wel wat je nodig hebt :)

Ik ga die foto's laten zien aan mijn vriend! Niet omdat we een huis zoeken, wel omdat we ongeveer dezelfde inrichting hebben qua meubels en hij wil ook graag groen als kleur wanneer ze komen schilderen eind deze zomer :D

Morgen ga ik mijn opleidingshoofd er over aanspreken, heb tot heden nog steeds niks van reactie op mijn mail voor info over die opdracht.

Ivm domein van mijn tante: dat is zo'n goeie 12 jaar geleden gekocht aan een spotprijs, nu zit het zo rond €1 miljoen. Ik moet zeggen, het dorp waar ze woont is zo goed als doods, er staan letterlijk 5 huizen, een kerkje en een gemeentehuis. Zij woont 4km verderop :+ Wie weet komt dat dorp + grond ooit nog te koop voor een aardige prijs en dan kan zo'n investering wel interessant zijn!
Eens je je daar ingeburgerd hebt en het klikt is het echt zo'n "ons helpt ons" mentaliteit, en dan wordt er tussen de boeren samengewerkt voor veldbewerking en dergelijke.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:38

Goed bezig he Antonius :D! Isle heeft in 2011 die beker van belgie gewonnen, met VM toen.

Moest ik iedereen kunnen meeverhuizen naar het buitenland, dan zou ik da ook direkt zien zitten :D.

Djeez :7!!! Sommige mensen!!! Begrijp dat echt niet, zou je een cameratje kunnen hangen?

Ik ben blij dat er hier in de streek geen 'paardenbeul' actief is zoals bij jouw in de buurt Daphne, ik zou geen oog dicht doen!

Nee geen march.n voor mij helaas, lukt zowiezo niet dat weekend. Kga nu maar beetje oefenen op jumping en dan eens bezien voor bij VM te gaan oefenen voor C.ney

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 11:39

Paardenbeul is hier inderdaad heel dichtbij. Vaak in de dorpen langs ons. Opzich moet ik me geen zorgen maken want ik heb geen merries