[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:31

Fluthindernissen van takkenbosjes gemaakt. Geen degelijke croshindernissen zoals het hoort.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:35

Ik ben zaterdag bij de Schalm in Renswoude geweest voor de oefencross. Beide liepen erg fijn :) Zelfs ook wat L hindernissen meegepakt!

Eventjes een fotospam van mijn tinkertje. Al heeeeel lang niet meer gecrossed en toch loopt hij zo de oefencross met dubbele afsprongen en schuine hindernissen :D

Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:46

Ziet er goed uit hoor Amber!

Streep als je in de buurt van Doorn nog een veilig gebouwde oefencross wil rijden is de oefencross van de RV waar ik bij zit misschien een tip, op 17 oktober is er een oefencross in de bossen bij Elst (Ut) georganiseerd door RV de Plantage. Is alleen ook niet helemaal hetzelfde als bijvoorbeeld de oefencross waar Amber aan heeft mee gedaan. Het gaat er een beetje om wat je doel is. Wil je voorbereiden op SGW starten en/of wil je voor de lol eens proberen hoe je paard het springen van vaste hindernissen oppakt. Er zijn verschillende officiele trainingslocaties in NL waar eens of meerdere keren per jaar een oefencross wordt georganiseerd. Dat is een goede graadmeter voor jezelf om te kijken of je er klaar voor bent om te gaan starten.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:50

Susan wat fijn dat het zo goed gaat! Dressuur is echt zo belangrijk!

Ik zou denk ik ook eerder een cross les zoeken en volgen door goede instructeur dan ineens een oefen cross rijden. Begeleiding is wel erg belangrijk en ook heel prettig.

Ik ben echt weer zo niet slim geweest. Ik wist dat Bathmen 1 september open ging. Ben ik het dus toch kats vergeten. Nu gauw opgegeven en betaald. Hopen op een plekje!

Nog even een foto spam van sgw Norg :D
Afbeelding

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:19

Doe je niet mee met de Gelderse Elke?

Ik was de inschrijving ook vergeten, maar keek toevallig 1 september wanneer er weer wat open zou gaan. Dus verwacht wel een plekje. Maar heb nu Hattem, Barchem en Bathmen opgegeven (kan niet alle 3 rijden). Wil sowieso Hattem een keer rijden, en twijfel nu over Barchem en Bathmen... Barchem is de Gelderse en Bathmen ben ik nog nooit geweest en is wat mooier in de planning(niet 2 weken achter elkaar crossen). Twijfel!!!! Gelukkig heb ik nog even om te bedenken welke cross ik leuker vind.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:10

Nou ik twijfelde ook!! Vorige keer Barchem ging echt voor geen meter. Eruit op hindernis het bos en water in en ik vind Barchem echt best wel dik en nu met gelderse zal het wel helemaal dik staan. Dus ga liever naar Bathmen. :) haha

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:58

_Elke schreef:
Nou ik twijfelde ook!! Vorige keer Barchem ging echt voor geen meter. Eruit op hindernis het bos en water in en ik vind Barchem echt best wel dik en nu met gelderse zal het wel helemaal dik staan. Dus ga liever naar Bathmen. :) haha

Aha, naja ik vind het zo leuk dat het flink gebouwd staat. Ben 1x in de B geweest en had toen inderdaad een weigering op die hindernis het bos in met erna water. Maar ik moet zeggen, de moeilijke crossen in de L loopt die allemaal simpel foutloos uit dus waarom Barchem niet! Maar ben zo benieuwd naar Bathmen aangezien ik daar nog nooit ben geweest.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:10

Bathmen vind ik heel leuk en toegankelijk. Voor jou dus waarschijnlijk beetje misschien simpel.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:58

Thx Susan. Ik zit nog te wachten op mijn B wp springen .....dus kijk ff wat er in de buurt is qua oefen crossen. Crossen vind ik leuk. Les ook bij Alice dus is meer voor de gezelligheid.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:31

Elke wat sta je er vrolijk op.

Ik heb Diepenheim, barchem en bathmen en rekken staan dus daar moet nog wat tussenuit en bij mij is dat bathmen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:24

Rekken is nieuw he! Lijkt mij ook een leuke cross!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:37

Ik denk er ook aan om naar rekken te gaan. Is dichterbij dan ik dacht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:39

:+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:51

Tnx joki ik was ook errug blij dat ze foutloos door het water ging :)

Waar de piep ligt rekken?? En wanneer is die??

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:53

14 november maar is alleen BB en B. Denk dat ik misschien een rondje HC doe.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:45

Ik zag rekken ook staan ja, leuk! Is voor mij lekker dichtbij.
Is dit gewoon een officiële wedstrijd in de B?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:00

14 November is Rekken, en ligt tegen de Duitse Grens aan, achter Eibergen.

Als het goed is wordt de B een officiële wedstrijd.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:02

Hier meldt zich iemand van Rekken!!
Rekken ligt tegen de grens met Overijssel en Duitsland, tussen Varsseveld en Boekelo (om maar even in crosstermen te blijven..) en niet ver van Neede (Gelselaar) en Barchem ;)
We gaan dit jaar voor het eerst een officiële BB en B cross organiseren (we hebben al jaren een onderlinge cross, dus zeker wel ervaring!).

Er wordt dit jaar een nieuwe route uitgezet en we hebben veel hulp van de crossen en crossbouwers hier in de buurt en we gaan er wat moois van maken!

Dus kom vooral naar het gezellige Gelderse Rekken! *\o/*

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:00

Leuk, wanneer en waar opent de inschrijving.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:59

Alle paarden voor het ek goed door de keuring!! Alice gaat met Peter Parker starten. Spannend hoor!! Heb paar hindernissen gezien en jonge jonge wat een gaten en hoogtes :7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:59

Ben jij daar ook Elke? Dat lijkt me echt supergaaf! Vind Peter Parker ook zo'n leuk paard. Hoe heeft Alice het gedaan?

Wij gaan morgen pakken en vrijdag naar Texel voor de SGW. Zin in! Hopelijk blijf ik dit jaar wel beter. Vorig jaar kreeg ik op de zaterdag hoge koorts waardoor ik op zondag niet op het strand kon rijden :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:54

Nee was het maar z'n feest!! :) Alice zet vaak foto's op fb ofzo en kijk op internet.

Ik ga dit weekend naar Gorssel. Zag net een dikke Haag hindernis voor het water... We gaan het meemaken hihi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:50

Texel had vorig jaar de boom het water in precies na een scherpe bocht. Ons paard weigert praktisch nooit maar wel als hij niet fijn de wending uitkomt.

Ik volg Tim Lips op FB om die reden, vind het gewoon leuk om een beetje te volgen welke wedstrijden er zijn en hoe NL het doet. Kan ze helaas niet allemaal volgen...FB staat al zo vol met updates iedere keer.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:49

Wat betreft de wedstrijd in Rekken, de inschrijving is open (t/m 31 oktober) Inschrijvingen kunnen naar rv@molenruitersrekken.nl

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:20

ik ben zo tevreden zeg!! Vandaag in Gorssel geweest. L paarden. Dikke dressuur punten voor ons 196 haha Springen ging weer fijn. Foutloos. Eindelijk! Cross ook super. Stonden echt dikke uitdagingen. Alleen het water is en blijft lastig. Daar moesten we even kijken. Verder overal foutloos en echt mooi ritme. Al met al dus dik geslaagd! :D

Wie gaat er allemaal nog naar Lisse?