[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:26

Jullie wonen gewoon aan de verkeerde kant van NL :P
Hier betaal je op de meeste stallen zo rond de 300 maar voor 250 heb je ook al een prima stal, alleen niet super luxe. Er zijn een paar duurdere en dan betaal je rond de 400 maar dan heb je ook wat.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:31

Dan wil je niet weten wat je hier in het Noorden betaald voor een luxe stal want straks komt er een invasie hier _O-

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:31

Ik zit midden in de randstad en betaal 90 euro dus ik weet niet op ik dan zo slecht zit. ;)

Is uiteraard kale huur. Stro/hooi/voer komt er nog bij en we regelen alles zelf. Voeren/binnen en buiten zetten enz enz. Dus echt geen luxe. We hebben een bak met geen al te beste bodem (daarom train ik vaak op andere locaties of ik rij bij de buren in de bak). Verder komen ze wel lekker veel buiten in paddocks en als het niet te nat is gaan ze overdag de wei op. voor de paarden dus echt een heerlijke stal ,voor de eigenaren is het wel aanpoten maar ik vind het heerlijk om te doen.

_lautje_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:32

Sann: nu 6maanden geleden geopereerd. Het wordt gewoon niet beter ondanks trainen.
Shanouk: leuk type die Oscar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:36

Mootje schreef:
Snoek, Dat is niets voor jou O:) Ben je er al geweest?

Ken je het? Ik ben er niet geweest, gaat ook niet gebeuren, want ik wil echt niet meer dan 370 gaan betalen, en dan moet het ook echt wel een superstal zijn! Nijenhuis was over de 400 toch?

@ Vief, die stal zag er idd ook superchique uit!
@ FE, liefst in een straal van een km of 15 van Leiden af. Ik ben vanavond bij de Nieuwendijk Hoeve in Oud Ade wezen kijken, dat zag er allemaal heel goed uit. Was iets meer dan een kwartiertje rijden. Ik zoek wel echt een all-in stal (evt wel zonder mesten), want ik heb gewoon de tijd niet om te helpen met binnen/buiten zetten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:37

Heb je nog wel fysio Lau of train je nu zelf?

Ik heb een soortgelijke stal FE, alleen worden de paarden wel gevoerd en binnen en buiten gezet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:38

hier is zo'n 250-300 euro voor een stal met binnenbak, weidegang etc redelijk de norm.

Snoek, die Oscar heeft een leuk koppie. De Blokhoeve ken ik wel, is vlak bij ons.

En ik ben net terug van de sportmasseur, lekker! Heb al een afspraak voor de dag na Chaam staan :D

Sannn, is goed. Ik zie het sms'je wel verschijnen.

Verder las ik nog eea waarop ik wilde reageren, maar geen idee meer wat :oo

O ja, Margreet. We beginnen sowieso pas om half elf, de week erna wordt wel vroeg denk ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:43

Snoek, ik ben er een keer geweest. Vriendinnetje leste er :j ik had niet verwacht dat die stal zo duur was eerlijk gezegd :oo
De kantine en veranda zijn schitterend, maar daar blijft het voor mij bij....
Nijenhuis is 4.5 .....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:48

Slim om nu al een afspraak voor na Chaam te hebben Lielle :D Ik krijg het idee dat hier een stal met binnenbak + dagelijks buiten lopen zo'n 100 euro duurder is dan bij jullie. Ik ben ze nog niet onder de 350 tegengekomen iig. Nou ben ik wel al bereid om de binnenbak te laten gaan (liever niet, maarja), dat scheelt weer iets. Maar zowiezo, iets waar ze dagelijk buiten lopen is al lastig te vinden.
Mootje, dat kan ik als student echt nooit betalen :+ Wel heel jammer, want het klinkt echt als een super stal!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:50

En bij die westernstal is er een wachtlijst. Vriendinnetje staat er al volgens mij meer dan een jaar op!
Snoek, ik kan (en wil) dat ook niet betalen hoor!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:56

Een tijdje geleden had ik ook wel een fijne stal gevonden, kan hem nu niet meer vinden. Maar daar vroegen ze echt overal geld voor, ook voor assisteren bij de DA per 10 minuten .. euro, etc. Dat gaat me ook echt te ver.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:00

Avond!!

Kim: balen dat je steeds niet helemaal lekker bent!
Sannn: Ik begrijp je goed. Ik heb vorig jaar alleen maar gesprongen en gecrosst. Was zo van het L naar het M, en tussendoor nog Z parcour gesprongen zonder me hand er voor om te draaien. Reed toen 1x per maand of minder een crossje!
Maar wel je dressuur onderhouden, anders doet ie het na een tijdje weer minder ;)
Lau: Balen dat je knie het niet kan volhouden om een cross vol te rijden, moeilijke beslissing lijkt me dat ook, maarja met pijn rijden is ook niet fijn.
Snoek: Die eerste had ik ook gezien(kijk nog wel eens) maar vond ook op de sprong wat kort.
Die 2de ziet er ook leuk uit!! Mooie galop heeft die!
Margriet: Nog gefeliciteerd!!

Urban ging daarstraks helemaal uit ze plaat toen ik hem zonder deken en beenbescherming in de bak had gezet. Stond weer sinds tijden in de wei vandaag en dan ontploft hij zo, gek beest. Heeft 15 min lang alleen maar lopen rennen en bokken en niet zo'n beetje ook }:0
Dressuurles ging fijn. Was erg druk in de les waarin ik moest rijden, met zijn 10e :wow:
Vaak word meneer erg chagrijnig daarvan maar het viel mee, hij liep best fijn :) Het word nog wat ooit!!
Zo richting bed, gister was ook goed laat(03.00) weer omdat zo gezellig was :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:04

Mootje schreef:
De stal waar ik nu rijd, is nog fors duurder :+ Gewoon een binnenbak, buitenbak, overdekte longeerkraal, paddocks het hele jaar door, springweide en volpension....

:+

shanouk dat eerste paard vind ik ook erg hakketakkerig galoperen in dat filmpje. Die tweede beweegt wel lekker maar is wel een ponytype, daar ben ik dan weer niet helemaal weg van.

Wiso deed vandaag weer goed haar best. Zijn nu lekker aan het springen en als ze zo door blijft gaan wil ik Z gaan starten. Ik vind mijn paarden trouwens in het cross seizoen heel fijn springen. Vooral bij Frits is die extra gretigheid dan erg fijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:06

Shanouk wat leuk dat je weer wat paardjes bent wezen kijken. Ik kan wel eens vragen of Oldenhoff wat heeft heeft staan? Wat zoek je precies? Er komt nu wel weer veel jong grut aan.

Lau, wat balen zeg. Gelukkig heb je wel de paarden om ook in het springen verder te kunnen.

Mootje, een Vossie kruising? Ik heb ook lekker met Vossie staan kroelen. T keek niet al te vrolijk, ze staan nu tegen overelkaar.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:07

Inderdaad is het superlastig om hier in de regio een stal te vinden waar ze gewoon overdag naar buiten kunnen. In Woubrugge zit een hele fijne stal met binnenbak, 2 buitenbakken en meerdere paddocks. En je betaald een keurige prijs, ik meen vanaf 230 euro per maand.Klinkt allemaal goed, alleen ook daar zetten ze niet voor je buiten, dat moet je zelf doen en mag ook niet onbeperkt. Je vult in hoe laat je er bent en je paard in de paddock zet en dat mag dan max 3/4 uur geloof ik. Zet je er 2 samen dan max ? uur enz enz. Ben je een minuut te laat, staat de volgende op hete kolen ivm paddock-wissel. Nou, dan maar geen luxe, maar daar zou ik écht geen zin in hebben. Lastige plek hier om paarden te houden....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:09

Waar zit jij in de buurt FE?
Hier in de buurt hebben ze een nieuwe stal gebouwd, 585 euro per maand!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:11

Tjing!!!
Ik zit randje Alphen aan den Rijn/Woubrugge. Paarden staan 1km bij mijn huis vandaan, erg prettig.
Waar sta jij?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:28

Jezus! Dat is wel heul veel geld :=

Lielle, dat heb je slim gedaan! Ik was altijd helemaal blauw als ik bij de sportmasseur was geweest, dat was alles behalve fijn de dag zelf en de dag erna. Daarna ben je weer als nieuw haha
Ik ga vrijdag naar Oisterwijk voor de Flexchair :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:28

Jeeeeetje, dat is duur!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:33

Geen tijd om bij te lezen, sorry :o .
Giga sprong lekker. Hebben wel nog even de late les genomen vanwege de winterstop vorige week. Maar ze had er in ieder geval zin in.

Weltrusten allemaal :z :z .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:34

Jemig wat een prijzen! Komen jullie maar hier staan, staat je paard de hele dag buiten, krijgt hij vaak en voldoende voer, en hebben we een goeie buitenbak. En als jullie allemaal komen gaan schoonpaps ook nog wel overstag met een binnenmanege en cross wei!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:48

daNiielle_ schreef:
Wat een pagina's vol gekletst vandaag!! Lijkt ondertussen meer op huiswerk maken dan 'even' bijlezen :D

Ik heb een leuk cadeautje gekregen van mijn vriend vandaag. :j
Een zakje met m&m's en daarop onze namen. Nouja, 'didi en deepie' staat erop. De jongste (2jr) hier in huis is gek op m&m's en die noemt ons zo, vandaar..
Vond het wel leuk bedacht :D Had er een foto van op facebook gezet.

Nu maar eens bijlezen!

Aah dat is lief <3

die dingen zijn nog hartstikke duur ook!

Moet trouwens zaterdag tegen het zusje rijden waarvan ik Dakar heb gekocht, ohjee! Maar ze vinden het hartstikke leuk gaan dus hoef me eigenlijk geen zorgen te maken.

Wij hadden boerenkool vandaag :')

Ik heb vandaag het tegen over gestelde van hardloopschoenen gekocht, pumps met (ik gok) 15cm hak... hoe ik er op ga lopen, geen idee, maar leuk voor de heb en ze waren in de uitverkoop. Ook hoop nieuwe kleren gekocht :) (via internet ofcourse :P)

Sann, ik heb dat probleem gelukkig nog nooit gehad maar ik zou dan nu even doorgaan met het springen, die cross komt dan wel weer :j
Zijn ze thuis zo tegen je crossen?
Mijn moeder wilde het eerst nooit en vind het nu veel leuker dan de dressuur en het springen. Ook omdat ik er meer plezier in heb denk ik.

pff moeilijke keuze Lau! Maar gelijk heb je, gaat het springen wel goed.

Leliaardje, je hebt het zo af en toe over Laurie, hoe heet ze van haar achternaam?

snoekiej, die eerste vind ik er ook niet echt super uitzien, maar dat is smaak denk ik.

Wat een geld voor die stallen zeg!
Wij hebben ze aan huis, dat scheelt al zo veel zeg!

Dure stal hier vlakbij is (zonder weidegang, alleen losgooien in stukje binnenbak, stapmolen of buiten longeerbak en 's zomers de wei in maar moet je drukke straat oversteken) kost 370 oid. De rest is rond de 200-250, maar dan heb je geen binnenbak. Wel een bak die lang te rijden is ook met vorst.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:21

:oo goeiemorgen wat een stalgeld overal.
Hier in de buurt is 300 het duurste en dan heb je het superdeluxe en ben je nog de enige pensionklant ook :')
Maar goed ook anders zouden wij nooit 2 paarden willen houden..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:23

Goedemorgen, wat een zooitje stom weer vandaag!! Bah, de grond is nog niethelemaal ontdooid en dan nu weer een hoeveelheid water er op, dan zakt het niet weg en wordt de blubberbende alleen maar groter. Hoooooogste tijd voor het voorjaar.
Straks naar de longarts. Eindelijk, ben benieuwd of hij iets nieuws te melden heeft. Mddelste gaat mee, dan hoef ik gelukkig nog geen auto te rijden.
Fijne dag allemaal!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:37

Morge allemaal!!

Ik heb ook asics! Al een paar maanden niet gebruikt! Wil iedere x weer beginnen maar met dat onregelmatige gewerk en dan Max 7 dagen in de week vind ik er echt geen fut voor!

Ik ben ook ernstig benieuwd naar me laarzen! Volgende week weten we het... Hopelijk passen ze nu wel eb kan ik ze lekker gaan inspringen! 14 april is er springen in de buurt! Hoop dat ik nog een x B kan starten!

Hebben het er al eens over gehad maar zodra ik winst rij in het L springen mag ik dan met dat flexibele springen gewoon alsnog eerst een rondje B springen??

@ Sann ik zou persoonlijk als het nu goed gaat ook ff doorgaan met het springen! Gaat dat een lange tijd weer echt goed dan weer lekker gaan crossen!