[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:23

Foto's die ik gezien heb zijn van jumping van 12 mei waar hij parcours 1m sprong, 2 weken nadat ik hem verkocht heb... Met een 5 jaar die je max 2 weken hebt parcours 1m gaan springen, doet mij vermoeden dat het geen doorsnee recreant is die eens een jumpingske doet... Ik hoop gewoon dat hij recht blijft, maar er was wel altijd iets aan kleine prutsen, dus ik vrees dat hij bij een echte wedstrijdruiter met ambities niet tot zijn recht zal komen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:21

Oei da's inderdaad een pak minder, zeker als je weet dat je hem net daarom zelf hebt verkocht. Valt natuurlijk te zien wat ze de koper hebben verteld ook hè, als die niet beter weet of niet gekeurd heeft kan hij het ook niet weten.
Het is een pak slechter als hij het wel weet maar zich niet aantrekt en de boel platspuit om het grof te zeggen. Die heb je er (helaas) ook tussen zitten. Dat zijn dingen je die altijd kan tegenkomen in de paardensport, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het voor jou een naar gevoel moet zijn. Jij verkoopt hem, eerlijk, en vanuit je hart wens je hem een goede thuis toe en dan krijg je dit in de plek.
Staat hij nog in de buurt of de andere kant van het land? Anders heb je altijd kans dat je hem op een lokale wedstrijd eens tegenkomt waar je zelf ook start.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 22:44

Dat zou ik idd ook niet zo leuk vinden om dat terug te zien...
Goed dat je niet teleurgesteld bent vn je jumping, want pff Twas echt warm vrijdag!

Blits zijn mond nog hetzelfde.. Cas vandaag een wondje op zijn ooglid. Hij staat bij Icarus in de wei, komen goed overeen behalve tijdens het eten, Icarus valt altijd aan. Had cas vast, valt hem dir aan terwijl ik er lzngs stond, was toch niet zojn beste dag!
Cas wordt nog gereden door Dirk ja, rij er ook nog mee af en toe maar Dirk meer.

Ik zag knappe foto's van PP op fb! Uw houding is zo mooi altijd!

Morgen examen Frans... Moet 70% halen voor een 10/20... Ai ai.. Duim voor me!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:24

Succes met examen Daaphh!

Pfoe Antonius, zou je al ni liever ni weten waar hij is en wat hij doet? Dit soort verhalen doet toch alleen maar pijn... Moeilijk, moeilijk. Maar de controle ben je kwijt, dusja...
Jee, vrijdag was echt té warm, dus dan is't wel te verstaan dat uw merrie wat sloom was!

Misschien jammer dat je niet kon meedoen, maar zo'n uitstapjes zijn toch altijd leuk hé Hanne :).

Top Lene! Doet uwe pony (en gij natuurlijk) toch maar mooi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:05

Door te kijken en observeren leer je vast ook al heel wat, dus sowieso is een bezoekje aan een wedstrijd of cross nooit een slecht idee ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:53

Rare wond daphne! Zou het beetje in de gaten houden, mr tziet er wel schone wond uit. En veel succes vandaag met je examen!

Jammer antonius, mr twas idd geen ideaal weer voor geen enkel paard. Binnen twee weken ga ik ook nr hof ter cout.er wss. En moet idd heel raar doen van koko :7! Heeft hij je al toegevoegd op fb?

Hoe was de cross stage Evelyn?

Ik heb je ook zien crossen Lene, en idd het water zag er heel goed uit, zo verstandig inspringen!

Ik gisteren gaan springen met noor.it. Ik had maandag er anderhalf uur opgezeten over balkjes en kruisje galoperen op de linkerhand, tot da ze wou luisteren. Was geen succes ze bleef met haar kop ind er lucht er naar toe vluchten en nie kijken. dan woensdag opnieuw gedaan en da was dan lijk wel al beter en de zaterdag nog eens en da was nog beter. Kzeg oke ik durf morgen springen dan ;). Ik was vrieg geaan en in de inrijpiste balkj gelegd en er snel opgekropen zodat ik terug eerst balkje kan galoeren oem te kijken welk gevoel ze gaf en da was goed :). Ze luisterde goed! Dan parcourtje had ik één fout, maar super tevreden, ze heeft nergens vierkant gesprongen en had de controle :P. De eerste dubbel stond zo op 8 meter. Ik vond da een hele rare afstand. Dusja da da was zo wa minder en an was mn afstand nr de volgende ook ie goed en daar hed ik dan balkje. Maar anders sprong ze top!

En dan met canch nr ingelm.nster. Dressuur vree goed, met complimenten van de jury, had 4 7's en alderest 8'en en een 17 vr houding en zit. maarja, was daar dus niet voor een goeie dressuur te rijden :Y). Jumping had in één stopje op de laatste spronge, maar was dus ook héééélemaal nie nodig. lag er al bijna af daar. Chance dak nog beetje vast zijn op haar. Dan cross, had ik stop op hindernis drie :? Ze stopte al stukje er voor. Was zo witte hekje. Dan ging ze er wel over. Maar tis nie de eerste keer da ze stopt op felle witte dingen. Dan weer verder allemaal goed. Eerste keer water goed (ik ben er gewoon in gegaan). En da was het beetje later terug opnieuw in het water, dat was ietsiepietsie stijler naar beneden maar wel nog steeds gewoon ingaan. Spel da ze daar heeft gemaakt voor in de water te gaan, ze heeft weer haar schoonste kunsten getoond :s. Na paar minuten is het wel gelukt daan, ander gejuich van de toeschouwers :+. Dan weer veder was zo wel positief haha (had haar zoveel mot gegeven aan het water dan) en geen enkel probeem aan de trakhener dan :+. Twas dus nie goed, ze voelde int gehele nie vree positief in de cross, vree kijken op van alles terwijl het allemaal eenvoudige hindernissen was. Dusja, weet niet zo goed nu, tis nog zolang tegen cin.ey :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:26

Je hebt werk gehad precies met Canch! 't Is een vosse merrie voor iets eh :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:28

De nieuwe ruiter van Koko heeft me toegevoegd... Maar ergens toch drempel om hem te mailen, ik wil me ook niet opdringen... Heb nu mailtje gestuurd naar het meisje dat Koko normaal gezien ging kopen mocht hij geen medische problemen hebben, zij is op FB al langer bevriend met die jongen en ze heeft zopas een foto van hem geliked, dus heb aan haar eens gevraagd of zij hem kent... Wil gewoon weten dat alles ok is, ben niet van plan hem te stalken, maar paard gaat me toch aan het hart... Nog maar zelden gehad met een paard, blijft gewoon zuur aanvoelen.
De 3-jaar die verkocht is, daar denk ik zelfs niet aan, hoewel die dan nog zelfgefokt is, maar dat gevoel is zo compleet anders. Stom hé :o
Maar ik blijf maar denken dat het rationeel gezien echt wel de beste keuze was: sportief gezien kan Koko niet wat ik wil bereiken, en als medisch ook tegenzit, dan kon ik hem niet verkopen als wedstrijdpaard voor iemand met beperktere ambities. Ik vermoed dat hij nu ook wel gespoten is zodat je er niets aan ziet, maar daar wou ik mijn handjes niet aan verbranden.

Evelyn: ik wou idd liever niet weten waar hij is, ik zocht er ook helemaal niet achter, maar iemand die ik ken was op jumping gegaan, had gezegd dat ze hem was tegengekomen bij ruiter... en ja, dan heb ik toch wel even op FB gekeken... Maar uit mezelf zou ik niet gezocht hebben, hoewel ik hem vroeg of laat toch wel zou tegenkomen, die ruiter rijdt HRVV en ik occasioneel ook wel eens, hij is ook van mijn streek dus ja... Ook niet onlogisch natuurlijk, hij is verkocht naar een handelaar op 15 km van bij ons...

PP: jumping met N klinkt goed! Wel een totaal ander paard als Canch! Vind Canch veel mooier en eleganter :D
Cross klinkt idd niet zo positief... Is het een optie om nog eens ergens te gaan trainen? Mss eens bij VM?

Daaphh: momenteel bezig met examen? Bonne chance :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:48

Heb eens op je fb gespiekt nr recent toegevoegde vrienden, ik ken hem niet maar heb de foto gezien, hij is hier idd van de buurt.

Ja een heel ander paard! 20 cm groter om te beginnen :P. N is meer 'klassiek' van bouw en echt springpaardmodel vind ik. Zou idd graag eens gaan trainen daar. Eens horen of ik privelesje kan regelen met HD.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:24

De nieuwe eigenaar van Koko weet van niets... Heeft ook niet laten keuren.
Snap toch niet goed hoe een vrij goede ruiter een paard ongekeurd koopt bij een handelaar, een gezond braaf paard komt toch niet bij een handelaar terecht?
Alé ja, mijn dilemma dus hé... Als ik niets zeg en Koko blijft recht, is er geen probleem. Als ik niets zeg en Koko valt mank had ik die eigenaar veel tijd en geld kunnen besparen. Als ik nu wel iets zeg, veel kans dat die eigenaar hem terugbrengt naar de handelaar en komt Koko gewoon weer elders terecht, waar het verhaaltje zich opnieuw afspeelt...
Ergens heb ik nu wel spijt dat ik hem verkocht heb maar ja, wat was het alternatief? Slachten? Toch ook zonde voor een paard dat op zachte grond/onder zadel niets mankeert???

Pff, mijn man is al kwaad aan het worden dat ik het moet laten rusten...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:25

Antonius: dat is inderdaad een zwaar dilemma, ik zou het ook niet direct weten... Nu is het wel zo dat mijn schoonbroer een paard gekocht heeft en daar was eerlijk gezegd dat de foto's niet 100% OK waren maar op die moment was ze correct en niet voor hoog niveau bestemd. Dus ze hebben het risico genomen omdat ze ook lagere prijs mochten kopen. Nu dat paard is tot hiertoe ook correct gebleven, maar had ook een bericht gekregen van de vorige eigenares die dacht dat ze geslacht was, omdat ze bij haar niet correct was bij intensiever rijden, ze was wel blij om te zien dat ze nog leefde en nu wel correct was. Dus misschien is het bij Koko iets soortgelijk dat ze hebben en als hij niet overvraagt wordt dat hij correct blijft? Uiteindelijk elk paard kan mank vallen of een blessure oplopen, dus misschien het inderdaad best loslaten?

Prietpraat: spijtig dat het crossen niet zo goed ging, lijkt mij inderdaad ook het interessantst om nog eens ergens te gaan trainen en vertrouwen op te doen. Wij gaan toevallig zaterdag trainen op de terreinen van VM, wil wel laten weten hoe het daar was voor een vrije training?

Lene: proficiat met de goede cross.

Varekaj: Aken was inderdaad wel eens de moeite om mee te maken, bedankt voor het melden van de filmpjes.

Hier voor de rest rustig nu, wat dressuurwedstrijdjes met wisselend succes aan het rijden en 2 jaar na mijn val is er eindelijk duidelijkheid over wat er nu eindelijk aan de hand is... Nu sta ik voor een jaar revalidatie om toch wat meer kracht te kunnen krijgen in mijn linkerbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:21

Ik sta op ontploffen -:(-

Vlak voor mijn poort aan de weide ligt steenpuin zodat ik altijd droog en veilig kan parkeren + uitwijkplek als auto's elkaar moeten kruisen in de smalle weg die er loopt.

Er is dus iemand geweest die veel plezier heeft gehad aan het bekogelen van mijn pony's. Vond vandaag de drinkton van de pony's vol met steenpuin, en ook stenen formaat vuist van een volwassene verspreidt in de weide. Dat verklaart waarom Tibor de laatste week zo enorm verschietachtig was van alles en waarom ik eerder deze week ook al de aankoppeling van de stroom los op de grond vond. Dacht dat ik het vergeten was, maar heb intussen een donkerbruin vermoeden dat er meer aan de hand is.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:54

Cancha was idd een trutje! Wel ambetant zo als je er niet weet wat je er kan van verwachten soms!
Hou m'n hart al vast of dat Shuddy weer ga stoppen of niet als we weer beginnen springen/crossen. Want dan beginnen we weer bij 0 vrees ik... Ik heb geen zo'n zit zoals jij, 'k had dan mss kunnen blijven zitten in Tielt. :+

@Aldislamp: Bij VM enkel vrije training mogelijk of ook onder begeleiding van VM? Want zou later als ik weer zou beginnen crossen optie 2 doen. :)

@Varekaj: Echt ongelofelijk triestig! Bij ons op stal gelukkig bewakingscamera's, dus er is hier wel iets van controle...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:20

Ik heb wel oplettende buren, dus als ik er weer aantref vanavond ga ik bij hen even een lichtje opsteken of ze iets gezien hebben en willen bellen als er een rare persoon in of rond de weide loopt.
Een camera is geen optie. Denk dat die binnen het uur gepikt is en alleman kan zien dat ik daar geen aansluiting heb om die constant op stroom en online te zetten :')

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:55

Dat is inderdaad heel lastig! Hopelijk heeft iemand iets gezien! Snap niet wat mensen daaraan vinden...

Hanne: volgens mij kon je ook zeker les bij hem volgen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:05

Waar mensen/kinderen zich mee bezig houden... Stenen naar een paard gooien, zou echt nooit in me opkomen... Hopelijk hebben de buren wat gezien!

Precies je handen behoorlijk vol in de cross gehad :P Misschien toch overwegen om naar M.archin te gaan. This een mooie cross en zeker de moeite waard vind ik.

Lene: Leuk dat je een goede cross had!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:47

Als het een troost is PP, ik moest er ook wel serieus aan rijden. Hij was héél kijkerig onderandere op de simpele één en op die twee hindernissen achter het bos met de felwitte grondlijn. Dus ondanks dat hij foutloos rond ging, het was precies toch niet de ideale omstandigheden… En heb andere paarden die anders ook super simpel rond lopen ook lelijke dingen zien doen dus het lag mss niet alleen aan Canch. Stukje vertrouwen ms na de vorige cross? Had er zelf ook niet echt een goed gevoel bij. De afsprong nam hij dan weer zo verstandig dat ik daar idd wel heel blij mee was. Echt zo van "ok dan doe ik dat maar als gij dat zegt dat dat de bedoeling is…" Dit was trouwens één van mijn eerste crossen met hem 2 of 3 jaar geleden en toen ben ik er twee keer vanaf gekieperd, zowel in het springen als in de cross, was draaamaaaaa. Ms speelde dat ook wel mee :+

Ik bedoelde meer ergens deze zomer (als jij dan ondertussen al een aantal lessen gehad hebt) Varekaj, momenteel zit ik met te veel andere plannen :D Triestig van de stenen… hebben hier onlangs op stal ook een issue gehad met een jongetje die het nie leuker vond om de paarden die in de stal stonden met hun hoofd uit het luik te doen schrikken zodat ze met hun hoofd tegen de bovenkant knalden -O- ongelofelijk…

Lastige situatie Antonius, ms kan je idd zoals iemand anders al suggereerde hem een "hint" geven dat er ergens wel een foutje aan zit, zodat ze toch weten dat ze er wat gedoseerd mee moeten omspringen? Voor het zelfde geld blijft hij dan idd gewoon recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:38

Ik ga ook pas deze zomer les pakken hoor, nu even een poging doen tot examens afleggen, een weekje naar Zuid-Frankrijk bij m'n tante en dan moet ik ook weer gaan werken. Maar ga wel deze week eens bellen denk ik om al een paar data af te spreken.

Dat iemand nu stenen in een ton legt om te vermijden dat ze ze omgooien of dat ze wegwaait bij stevige wind, daar kan ik inkomen. Hier zat echter nog makkelijk 30L water in, stevig windje als ze daarmee van de grond gaat :+ En de 2 shetters zijn de 2 enige die nu eens niet met zo'n ton spelen. Ding is bijna half zo groot als zijzelf :))
Gelukkig is er verder geen schade ofzo, maar het gaat om het principe.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:22

Ik ben niet wezen trainen... Vond ze vrijdag nog af en toe een pas dubieus op de blein-voet, dus om haar de last en mezelf de frustratie te besparen, afgezegd... Slechte reclame ook hé ;). Uiteindelijk liep ze zaterdag wel goed dus gisteren voor 't eerst weer gereden. Oef. Nu dus op zoek naar dressuurzadel, olé.

Heel dubbel Antonius, makkelijk gezegd want versta heel goed datie je nauw aan 't hart gaat, maar ik zou er mij toch niet in roeren als ik jou was... Hopen dat het goed blijft gaan zeker? 't Was niet datie bij jou niets deed hé, dus hopelijk blijft hij correct (genoeg) op dit niveau. En hoeveel paarden er op regelmatige basis 'geholpen' worden om correct te blijven... Ik wil ze de kost ni geven!

Aldislamp (waar komt jouw naam trouwens vandaan? Moet er altijd zo mee lachen, waarschijnlijk omdat ik niet zie waar 't van komt := ), fijn dat je een diagnose hebt! Denken ze dat 't volledig kan herstellen met dat jaar revalidatie? Dan moet uwe vriend uw (oud) crosspaard misschien in gang houden tot volgend jaar hé ;), kwestie van dan gelijk terug te kunnen vertrekken!

Ha, flinke N! Je zou idd niet zeggen dat 't gezusters zijn, zij en Canch. Uw vosje spreekt mij ook veel meer aan van type, zelfs ondanks haar kuren ;). Zouden we ni in Marchin kunnen gaan trainen the day after? Dan ga ik mee zenne... Haar fragiel vertrouwen heeft precies toch een Tongers deukje gehad...

Varekaj, kunt altijd klacht indienen tegen onbekende, als er in de buurt dan nog klachten komen, weten ze ten minste dat er bij jou ook wat gebeurd was.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:30

Marchin mag je altijd gaan trainen! Is op een manege en staat altijd veel hindernissen op.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:37

Hoe was je examen trouwens? Of zijn dat verboden vragen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:40

Het was wel oke denk ik, maar er volgt nog een mondeling dat erbij wordt geteld, dus dan komt het helemaal goed :D Frans spreken is zooo veel beter als schrijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:58

Ik ben aan het twijfelen om tegen 1 docent een klacht in te dienen. Al het hele jaar door maakt hij er een soep van, maar uiteindelijk mag ik het bekopen en komt hij NU aandraven dat ik nog een extra taak moet maken voor dat vak. Ik bedoel, ik heb woensdag en volgende maandag mijn 2 laatste examens... We hebben ergens begin mei onze takenlijst moeten doorgeven, ik heb er toen niks meer van gehoord dat ik onvoldoende zou hebben en nu komt hij ineens af "ja je mag voor Project X nog enquêtes komen verwerken op de campus". Ben niet bepaald amused...

Ik ben aan het twijfelen om me vanaf dit najaar misschien toch in te schrijven in de LRV, omdat ik niet zo ver van Affligem zit. Da's een kleinere club, mooi terrein en natuurlijk is LRV wel een stuk goedkoper qua lessen. Nu vraag ik me alleen af, zit er veel verschil tussen VLP-crossen en LRV-crossen? Dan bedoel ik qua organisatie, opbouw, terreinen en dergelijke.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:23

Oei das wel ambetant!
Ik wacht al met bang hartje af tot de resultaten van school. Want sommige opdrachten kon ik niet maken. En als ik gebuisd ben, zal ik naar evaluatie gaan, en als die dan nog durven zeggen van die opdrachten... Ik heb mailtje gestuurd naar de docenten van schetsen, maar die antwoorden niet dusja... Heb m'n plicht gedaan. En algemeen is dat de docenten me moeten beoordelen voor 1 mei dusja dat ze eraan houden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:33

Ik heb al 4 herexamens en dan mijn eindwerk in 2e zit. Die docent is een krak in zijn vak maar een catastrofale chaoot op vlak van communicatie en planning. Begin van het academiejaar was er een taakverdeling afgesproken met bijhorende opdrachten. De grootste opdracht, die 75% van mijn jaarwerk zou worden, heeft hij zonder enige vorm van communicatie aan iemand anders gegeven. Ik ben daar via via achter moeten komen, heb er zelfs geen excuses voor gehad. Mijn 2e taak heeft hij toen uitgebreid en dat zou volgens hem alsnog voldoende zijn.
Taak gemaakt, ingediend, werkuren erbij, later de correcties uitgevoerd, nieuwe werkuren erbij en doorgemaild eind april. En NU krijg ik dan ineens te horen dat die taak alsnog niet voldoende is en dat ik een extra opdracht mag doen.

Vind het zo zuur dat ik nu dan ineens midden in de examens nog een relatief zware opdracht ga bijkrijgen. Terwijl hij in feite zelf de reden is geweest dat ik niet aan mijn werkuren kom! Had hij zich indertijd aan de takenlijst gehouden die begin dat jaar was opgesteld, dan was er geen probleem geweest. Ik heb er immers niet voor gekozen om opzij gezet te worden.