[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:32

marloes_s schreef:
Tia: nee niks geen last, zelfs geen spierpijn. Stond ook eigenlijk zo weer op m'n benen.
Hoe gaat het nu met jou dan? Pijn al iets minder. Je hebt wel goede pijnstillers mag ik hopen?

Kikkerdril: Balen van je weigering. Ik kan nu een foto zien.
Daar kijkt ie wel lekker eigenwijs zeg :P
Succes zaterdag.

Ik ga maandag nog een keer de oefencross in Markelo rijden, dan moet en zal ze eroverheen :P

Ze is inderdaad ook echt eigenwijs haha, succes maandag!
Fijn dat jij er weinig aan over hebt gehouden

kikkerdril4

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:47

Helaas 1 balkje maar fijn rond kunnen rijden vandaag :)
Had ik eigenlijk niet verwacht want ze sprong met inrijden alle kanten op haha

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:34

Halloo ik lees nog mee hoor maar zit zo weinig op de computer dat ik er elke keer niet aan toe kom om goed te reageren. Ga morgen proberen te doen!

Marloes ik ga ook naar Markelo maandag! Eerst gaat een vriendin een rondje op twal voor het vertrouwen en het ebt. Doorpakken als hij gaat spoken en daarna ga ik. Hoelaat ga jij?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 05:25

Leuk Rianne.
Ik ga gelijk om 10u. Moet s middags nog werken.
Ik hoor alleen net dat hindernis 3, waar ik eraf gevallen ben, eruit is gehaald. Beetje jammer, die had ik nog goed willen oefenen. Maarja dan maar n fijn vertrouwensrondje rijden op vreemd terrein. Is ook niet verkeerd.

Hopen dat jij twal ook weer fijn rond krijgt.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:18

Klopt, hindernis drie was een hindernis Vd parcours bouwer en is savonds weer mee na huis gegaan. Staan wel andere hindernissen op die plek.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:46

Nou bij deze even een reactie van mijn kant. Nog altijd erg druk met stage school en werk..
Nog 2 maanden stage en dan wordt het hopelijk allemaal wat rustiger. Afgelopen week heerlijk een weekje vakantie gehad, eindelijk!
Twal gaat ook goed. Af en toe gaat ie nog een keer staan maar is die makkelijk doorheen te rijden. Werkt goed mee en kan steeds wat meer de grens opzoeken, zonder dat die compleet blokkeert. Maandag dus naar de oefencross in Markelo en wil binnenkort ook weer een keer dressuur concour proberen. Nu die zich beter gedraagt durf ik dat wel weer aan.

Percy: Wat super van de 2* cross zeg! Hoe gaat het nu met jou?

Tia: al even gesproken over de app, maar wat ontzettend balen van je val. Hopelijk knap je snel op en wordt de pijn snel minder. :(:) En je paard.. wat wordt hij toch vreselijk mooi. Echt paard nu! <3

Marloes: Balen van je val zeg. Wat een pech hebben jullie steeds! Gelukkig beide niks aan over gehouden.

Kikkerdril: Hoe gaat het nu? Is ze al wat minder vervelend? Balen van je cross op het water, maar fijn dat je hem wel uit hebt kunnen rijden! Die foto haha. Ondeugd!
Goed van je ene balkje!

Jammer Marloes dat net die ene hindernis eruit is gehaald. Ik weet nog niet hoelaat ik ga, maar misschien zie ik je nog!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:23

BuenaVista schreef:
Klopt, hindernis drie was een hindernis Vd parcours bouwer en is savonds weer mee na huis gegaan. Staan wel andere hindernissen op die plek.

Weet jij of verder alles er nog wel staat?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:44

marloes_s schreef:
BuenaVista schreef:

Weet jij of verder alles er nog wel staat?

Verder staat alles er nog. Het witte muurtje kun je niet springen, verder alles wel;)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:11

Oh top! Dan kan ik in ieder geval mooi nog even de het gebroken lijntje, trakehner en het puntje meepakken.

Rianne: fijn dat het weer een stuk fijner gaat met Twal. Misschien nog tot morgen!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:53

Marloes is de BB in Winterswijk alleen op zaterdag? |(

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:57

Ja, kan je dan niet?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:18

Nee moet de hele dag werken helaas. Zullen we anders binnenkort keer samen crosstraining doen bij Hilde? Ben nog even aan het kijken waar nog meer oefencrossjes zijn en zag eind mei bathmen en 12 juni heino. Kijken of ik daar heen kan. Ik ga nog geen b ivm ons startprobleem en dat twal toch nog snel blokkeert wanneer sie teveel spanning krijgt. Oefencrossjes zijn een mooie manier om met rust en vertrouwen een rondje te doen en waarbij ik de tijd kan nemen als hij niet weg wil ofzo.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:14

Balen zeg!
Ik weet niet of je dan kan, maar heb maandagmiddag 13 juni crosstraining met nog 1 iemand bij Hilde. Als je wilt kan ik wel vragen of je erbij kan.
Maar heb je goed dat je eerst nog oefencrossjes rijdt voor het vertrouwen. Je kan beter rustig weer opbouwen, dan dat het straks te snel gaat en je paard blokkeert.

Ik heb net SGW Ermelo opgegeven. Was eerst ook de bedoeling L, maar na onze stomme rondjes Markelo maar niet gedaan :P Mochten Winterswijk en Ede/Putten nou fantastisch gaan kan ik altijd nog proberen om te gooien. Maar heb verder dezelfde insteek als jij Rianne, eerst maar fijn vertrouwensrondje :P Dat L debuut kan anders in het najaar ook wel.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:56

13 juni kan ik helaas niet. Heb de hele week stage, vrijdags school en zaterdag werk ik nog. Dus blijven alleen de avonden of de zondagen over.

Ik heb je vanochtend even gezien met losrijden en met afzadelen marloes maar stond te ver weg om te roepen haha.

Vanochtend naar Markelo geweest. Vriendin eerste rondje. Ging die nog even staken en op meerdere plekken in de cross ging die nog wel op de rem omdat hij dan bij andere paarden weg moest. Ze kreeg hem er wel doorheen, zonder zweep met heel veel rust en vertrouwen dus dat was fijn. Heb om die reden haar ook maar het 2e rondje laten rijden en zelf niet gedaan. Hij ging de 2e keer super weg bij start. Wel in stap/draf maar zo ontspannen en met zn neus over de grond dus dat is wel een hele 'overwinning' dat rondje stopte die ook nog paar keer op de laatste lijn, die langs het losrijden ging. Heeft ze nog 2 keer gedaan en de laatste keer zonder te remmen in een keer door. Al met al dus een cross met alles wat twal spannend vindt, maar veel geleerd en hopelijk een klein beetje vertrouwen erbij.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:46

Toch netjes kikkerdril. Die van mij is met losrijden ook vaak nog wat stout en afgeleid. In de ring gaat t vaak beter
En Marloes, hoe ging het?
Fijn opgelost zo Rianne. Heeft twal toch mooi oefen rondje gelopen.

Hier gaat t volgens mij vandaag wat beter, gelukkig iets minder pijn. Voet is nog wel dik en kan tenen amper bewegen. Iemand idee of dit normaal is? (Er zit geen gips om).
Vandaag even bij Fa geweest, vriendin rijd haar. Was wel even lekker om weer naar stal te gaan

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:50

_Rianne, ik zag je ook even ja. Inderdaad iets te ver weg om te gaan schreeuwen :P

Tia gelukkig gaat het weer iets beter. Dat je de tenen zo slecht kan bewegen komt waarschijnlijk gewoon van de zwelling. En het zal nog wel erg stijf zijn vanwege de ok.
Fijn dat je weer even op stal bent geweest.

Voor mijn was 3x scheepsrecht vandaag :o O:)
Fame begon wel aardig in de cross. Alleen ik wilde iets te graag goed rijden waardoor ik te hoog in m'n ademhaling ging zitten. Daarom nog n stomme langsloper. En ben er bij de aflopende hindernis alweer afgedonderd :roll: Waarschijnlijk toch een vertrouwensdingetje na Markelo Potdijk. Ze schrok ervan dat het achter de hindernis weer schuin afliep.
Achteraf had ik deze ook iets rustiger aan moeten rijden. Was echt mijn eigen schuld nu.
Daarna nog n rondje gereden. En deze ging wel heel fijn. Hier reed ik zelf ook n stuk relaxter.
Alleen t water wilde Fame 2x niet in. Wat ik wel apart vond, normaal loopt ze er zo in. Nu is het water in Snorrewind ook n donder blubbergat, dus denk dat t dat gewoon was.
En ik moet de volgende cross niet meer gaan prutsen en lekker gaan genieten, dan komt t wel weer goed.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:01

Gelukkig kan ik ook nog op concours zonder eraf te vallen :P
Vandaag weer n rondje gesprongen.
Ging fijn rond, alleen op de laatste sprong helaas n pechbalkje. Denk dat ik m iets ruimer uit had moeten rijden. Maar zeer tevreden na onze pech de laatste keren.

Julie nog concours dit weekend?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:57

Super Marloes!

Ik wil graag volgende week zondag voor het eerst weer op concour, maar heb geen vriendin die mee kan en mama wil dat ik iemand mee neem. Zeker de eerste keren zonder papa enzo.

Wil eigenlijk kijken of ik nog ergens crosstraining kan doen. Marloes jij kunt dan zeker niet naar Hilde?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:35

@marloes jammer, maar goed dat je toch nog fijn gereden hebt :) Heel fijn dat je laatste keer goed ging!

Vorige week heb ik niet fijn gereden en laatste tijd gaat het nog steeds niet van harte, al gaat het wel weer iets beter. Vorige week trok ze keihard door me heen, maar vandaag ging het ineens tegen al mn verwachtingen in super! <3 Foutloos rondje met 81 stijlpunten!! Helaas werd ze in de barrage weer een beetje gek dus 8e geworden, maar alsnog tevreden. Zo hoog heb ik nog nooit gehaald :o

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:05

Super kikkerdril!!

Ik had vandaag voor het eerst sinds papa's overlijden (en sinds die niet meer wilde lopen) dressuurconcour. Laatste keer dressuren was ruim een jaar geleden dus best nerveus of die zich zou gedragen en niet zou gaan steigeren enzo. Maar hij was super braaf! Ene proef 182 bij een jury die altijd heel streng is en het liefst een paard in de houding van een Z paard ziet zeg maar..had daar 182. Bij de andere 199! Totaal niet verwacht maar mega leuk..was daarmee ook eerste en had een leuke ereprijs erbij gekregen, gebitbehandeling twv 75euro dus dat is altijd mooie mee genomen! Super blij al was de grootste overwinning dat Hij gewoon braaf bleef lopen!!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:16

Super goed Rianne! Fijn dat jullie eerste wedstrijd goed ging, was vast even lastig voor jou ook.

Vandaag in Vrouwenpolder gereden met een mooie 192,5 in de dressuur en 1 balkje in het springen doordat ik iets te hard door de dubbel ging haha! De cross had ik verwacht dat ze bij de waterbak weer zou stoppen (zoals altijd tot nu toe) dus had best wel doorgereden. Maar ze liep er dus in 1x in! Heel erg blij maar wel iets te vroeg over de finish haha :o 1 juli gaan we voor ons L debuut, dus ben benieuwd!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:04

Rianne, had t ook al op fb gezien, maar super resultaat zeg!

Kikkerdril: ook fijne resultaten!
Mooi n foutloze cross. We n vraagje uit interesse, waarom ga je al L als t water steeds moeizaam gaat? In t L heb je ook n insprong, lijkt mr dan lastig als t water niet vertrouwd is.

Ik heb gisteren dressuur en springen gestart. Last minute, omdat onze eigen cross niet doorging. Resultaat weer n wp in de dressuur en foutloos gesprongen. Fame springt zo fijn de laatste tijd, weet in de ring precies wat er moet gebeuren. Helaas in de barrage een balkje. Ik had pas bij de eerste start gezien dat er barrage gereden moest worden (ik was nr 4 en de 2e met barrage). Reed mn lijntje iets te slordig, dus eigen fout.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:25

Rianne goede vraag :) gek genoeg doet paardlief insprongen dus makkelijker dan erin lopen :') op trainingen en in het bos loopt ze er wel zo in maar op wedstrijd niet, behalve gister dan. In Etten-Leur mocht je ook insprong doen en die deed ze in 1x, vandaar dat ik liever naar het L ga. Ik denk dat we dan juist minder moeite hebben op het water omdat ze zich meer focust op de sprong en de rest doet ze heel erg makkelijk dus daarin is ze ook wel klaar voor het L!

Fijn van je resultaten :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:10

Jullie gaan lekker *\o/*
Puppy's doen het toch maar even en jullie ook.

Fa wordt gelukkig gedaan door vriendinnen, ben daar echt super blij mee. Ga zelf wel af en toe kijken, maar kan zelf niet veel en heb een lift nodig. Nog even geduld :z

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:15

nog even doorbijten Tia!

Haha inderdaad, ben erg blij met de resultaten :) Het gekke is dat ze thuis eigenlijk best wel stout is, dus de resultaten waren extra fijn :o