Noor dan neem je toch die foto die ik nu op canvas heb, die is erg mooi. Ben in de pauze naar huis gegaan, 't werd me allemaal iets teveel, hondjes laten plassen en slapen. Poppetje loopt wat mank dus die gaat ook slapen. Lielle, Noor hoeft zondag toch niet heul erg vroeg he?
Sim
Geplaatst: 20-02-12 22:42
MargreetW schreef:
Lielle, Noor hoeft zondag toch niet heul erg vroeg he?
Arme Margreet, het cross-seizoen gaat weer beginnen en dat betekent (soms) voor dag en dauw opstaan.
Maar is het ook niet een kwestie van tijd Lau? Hoelang is je operatie nu geleden?
Snoekiej
Geplaatst: 20-02-12 22:46
Ik kom hier ook weer even meeuwenflatsen
Ik lees vaak gezellig met jullie mee, maar ik heb de tijd niet om overal op te reageren, en ik beleef verder ook niet echt iets boeiends om hier te vermelden. Gewoon druk met studie en werken. Zolang ik bezig blijf, heb ik geen tijd om het paardrijden te missen, maar als ik niks te doen heb weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet Ik ben vorige week voor het eerst bij een paard wezen kijken (http://www.staldeblokhoeve.nl/index.php?paginaid=79), wel een leuk lief dier, maar liep dressuurmatig niet specta. Er waren al de hele week mensen wezen kijken, dus er zat een hoop druk achter. Lang lopen twijfelen, uiteindelijk de dag nadat ik was wezen kijken gebeld dat ik nog een keer wilde komen, en toen was hij al verkocht. Geen spijt van, want hoe lief hij ook was, het was m niet.
Diezelfde dag had ik nog een heel leuk dier op Sporthorses zien staan, dus ik heb gelijk gebeld voor meer informatie en om een afspraak te maken. Daar ben ik gisteren geweest, en ik ben er wel weg van Kleine, lieve ruin, echt een stoer ding, en suuuuuper voorwaarts onder het zadel. Dat was even heel erg wennen, want hij ging alleen maar harder en harder , maar na een paar tips van de ruiter ging het goed. Echt een super werklust. Hij heeft alleen geen springervaring. Ze hadden hem de dag dat ik belde nog ff laten vrijspringen, dag erna onder het zadel een sprongetje gemaakt, en toen kwam ik. Hij deed het superbraaf en vond het ook duidelijk leuk, maar we hebben alleen maar een laag sprongetje vanuit draf gemaakt, dus ik kan nog niet echt zeggen of hij echt fijn springt. Van de week ga ik nog een keertje kijken, en dan laten we hem ook nog even vrijspringen om dat te beoordelen Dit is hem trouwens: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91551
Heerlijk dat jullie eerste trainingen er allemaal weer aan komen! Bij mij kriebelt het ook hoor! Gefeliciteerd Margriet! Balen dat je nu niet kon trainen Lielle! Haha Mootje, kriebelt het toch weer ? Succes vast morgen met werken Sussie Leuk dat jullie donderdag lekker gaan trainen Lau en Eef! Sterkte met uitzieken Kim Geweldig filmpje Sim Leuk dat je stalgenoot ook aan het crossen is geslagen Noor! En gaaf dat je op de voorpagina komt! Kan me wel voorstellen wat je bedoelt San! Fijn dat het zo lekker ging! Jee Lau, dat zou een beslissing zijn zeg.. Al kan ik het wel begrijpen!
Dit is maar training Sim, en ik was zondag om kwart voor zeven bij stal, 12 uur thuis en gewoon 2 dagen helemaal van slag. Ook dit moet je weer opbouwe lijkt wel. Maar over het crossen, ik begrijp best dat Noor het crossen voorrang geeft maar de dressuur gaat zo goed dat ze van mij wel meer mag gaan dressuren maar ja dat vindt Noor dus niet.
snoekiej ik vind het kleintje er ook leuker uit zien.
zo op het werk was het weer giga druk. maar dan gaat de tijd wel heel snel. nu lekker douche en zo naar bed.
Sim
Geplaatst: 20-02-12 22:51
Snap het wel hoor. Ik vind alles leuk, maar het is best lastig te combineren als je wil crossen, maar daarnaast ook wil springen en dressuren. Ik wil nl ook niet elk weekend op wedstrijd. Moet er niet aan denken.
Snoek, Die oscar is leuk! Die eerste vind ik eigenlijk weinig aan... Maar goed dat hij verkocht is Heb je gewoon je stal aangehouden, of moet je straks op zoek naar iets anders?
Knap dier Shanouk! Lau, dat zou wel ontzettend klote zijn. Hopelijk valt het mee! Sann, zo'n periode heb ik ook gehad maar na Nokere was ik weer genezen.
Nee joh, Merel is net met een Oscar opgenomen in het Olympisch kader
Snoekiej
Geplaatst: 20-02-12 22:59
Bedankt! Ik ben er ook wel aardig weg van Het is inderdaad een dressuurafstamming, maar ik vond hem zo leuk dat ik hem wel een kans wilde geven. Oscar is trouwens wel springgefokt als ik het goed heb begrepen. En Merel Blom is inderdaad met een Oscar in het Olympisch Kader gekomen!
@ Mootje, ik ben al op zoek naar iets anders. Kreeg een mailtje dat mijn oude stal alweer gevuld werd met jonge beesten en dat er dus geen plek was. Zag het al aankomen. Ik heb er 9 jaar gestaan, en daarvoor ook nog een aantal jaren daar geholpen. Ik wil er wel blijven lessen, maar kijken of ik ergens anders een fijnere plek kan vinden. Ergens waar ze standaard een paar uur per dag naar buiten gaan, waar er wel zo'n goede bak is dat ik het hele jaar door kan rijden, en waar het niet te grootschalig is, en wel gezellig. Ben vrijdag en vandaag al op 2 stallen wezen kijken. Wel lastig om iets fijns in de buurt te vinden, wat ook nog betaalbaar is. Had twee stallen op internet gezien waar ze én naar buiten gingen én faciliteiten hadden, maar dat was gewoon te duur. 370 per maand is toch wel mijn max.
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-02-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Jammer dat Nijenhuis boven budget zit.... Ik vind het echt een topstal!
Sim
Geplaatst: 20-02-12 23:05
Snoekiej schreef:
Had twee stallen op internet gezien waar ze én naar buiten gingen én faciliteiten hadden, maar dat was gewoon te duur. 370 per maand is toch wel mijn max.
Wat voor faciliteiten heb je dan wel niet allemaal voor die prijzen? Volgens mij is het bij jullie echt stukken duurden dan hier!
texelse
Geplaatst: 20-02-12 23:08
370 per maand , dan zou er bij ons geen een meer een beestje hebben...
viefdepief
Geplaatst: 20-02-12 23:10
Shanouk Succes met het vinden van een waardige opvolger voor Vorstin! Zal inderdaad nog niet meevallen. Ik heb nog bij de stal van het eerste paard gekeken. Viel ook wat buiten mijn budget met 380 euro Vind het tweede paardje wel leuk, maar niet helemaal mijn type iets te pony-achtig, maar vind hem wel wat hebben
De stal waar ik nu rijd, is nog fors duurder Gewoon een binnenbak, buitenbak, overdekte longeerkraal, paddocks het hele jaar door, springweide en volpension....
370 is wat ik maximaal wil betalen. Ik betaalde nu 320, en daarvoor had ik een binnenbak met Agterberg bodem, buitenbak 20x60 met Agterberg bodem, binnenbakje om te longeren en los te gooien (maar vaak vol), een buitenpaddock (altijd vol) en een stapmolen waar ze dagelijks ingingen. In de zomer ook land. Deze stal leek me bijvoorbeeld wel wat: http://www.countrystables.nl/ Maar met binnen/buitenzetten is dat ongeveer 420 euro per maand..
Snoek, Dat is niets voor jou Ben je er al geweest?
Freggle_Edge
Geplaatst: 20-02-12 23:18
Jemig, wat een pagina's om bij te lezen zeg! Zag mooie keukens voorbij komen. Verder verhalen over honden, oa westies. Leuke hondjes alleen wel vaak huidproblemen. Kan erfelijk belast zijn, dus bekijk de ouders goed qua huid en vacht en kijk uit met wat je hem voert, zo voorkom je een hoop ellende. En er is iemand jarig (weet alleen niet meer wie ) maar toch van harte! Snoek, leuk paard zeg! zou ik ook verliefd op kunnen worden. Binnen welke straal zoek je een stal? Ik zit zelf in Alphen/Woubrugge en hier zitten best wat stallen.
nog 1 dagje werken en dan lekker de rest van de week vrij, ben er echt aan toe! manlief is een zolderkamer voor Joey aan het bouwen, handige donder! Word echt mooi, ben trots op mijn Bob de Bouwer.