[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:46

waarom wordt die ene foto nou weer zo groot????

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:59

Geen idee waarom hij zo groot wordt, maar het zijn wel twee knapperds
Wanneer komen er actiefoto's van de Karandasj?

Ik had al een optie op Zires toch

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:07

Ik zal bij droger weer aktie foto's maken. We zijn nu nog erg voorzichtig omdat ze zo'n zware hoefbalbeschadiging heeft gehad. Alice wil ookal een optie en ik wil er een veulen van dus ze krijgt het druk met 3 jaar Nee hoor, ze gaat volgend jaar zomer eerst naar de keuring in de hoop dat ze sterwaardig is, dan wordt haar mama Preferent
Daarna gaan we rustig aan de gang en kom je maar een x rijden/springen.
Ga je 4 feb nog naar denbosch???

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:06

Balen van Ollie. Maar idd met een ziek paard kun je niets op concours doen.
Gaaf hoofdje heeft je paard! En die shet is kei schattig!

Ben net terug van stal. Beide paardje hebben weer witte voetjes. Voorlopig . Maar niet gereden, werd me toch wel afgeraden ivm mn hersenschudding van vorige week. toen zaten we rond deze tijd in het ziekenhuis

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:24

jollyjoker schreef:
Ik zal bij droger weer aktie foto's maken. We zijn nu nog erg voorzichtig omdat ze zo'n zware hoefbalbeschadiging heeft gehad. Alice wil ookal een optie en ik wil er een veulen van dus ze krijgt het druk met 3 jaar Nee hoor, ze gaat volgend jaar zomer eerst naar de keuring in de hoop dat ze sterwaardig is, dan wordt haar mama Preferent
Daarna gaan we rustig aan de gang en kom je maar een x rijden/springen.
Deal! En ik was eerder dan Alice
Citaat:
Ga je 4 feb nog naar denbosch???

Denk het niet, heb het zo druk met de studie en het kost ook weer handen vol met geld

(en ik heb net de veearts op visite gehad voor Ot dus dat zal ook wel weer het een en ander gaan kosten. Hoop dat hij iig vlug weer opknapt )

Merriebeest net even gesprongen. Wat gymnastiekwerk gedaan Had drie in-uitjes en daarachter op een kleine galopsprong een steilsprong. Steil stond aan het einde 1.25, ze sprong echt superruig! Ging ook helemaal ontspannen aan het eind

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:32

Fijn dat ze het zo goed deed Gomir!

Iemand had hier gevraagd over het uploaden van filmpjes van de telefoon. Je moet ze ff via een USB stick van Bluetooth op de computer zetten. en Dan kun je ze in principe zo op www.zippyvideos.com uploaden. Dan zijn ze online. Pb me anders nog ff!

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:34

CarpeDiem schreef:
Fijn dat ze het zo goed deed Gomir!

Iemand had hier gevraagd over het uploaden van filmpjes van de telefoon. Je moet ze ff via een USB stick van Bluetooth op de computer zetten. en Dan kun je ze in principe zo op www.zippyvideos.com uploaden. Dan zijn ze online. Pb me anders nog ff!

Jup, dat was ik Maar ik heb hem al wel op de pc via bluetooth maar ik kan het filmpje niet uploaden want het is een of ander MP4 bestand

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:37

uhm, zal eens kijken. Mijn nokia geeft ook MP4 en volgens mij lukt het daar wel mee. Zit nu achter een andere computer. Ik kijk t vanaaf nog wel ff voor je na, en dan pb ik je nog wel ff

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:43

CarpeDiem schreef:
uhm, zal eens kijken. Mijn nokia geeft ook MP4 en volgens mij lukt het daar wel mee. Zit nu achter een andere computer. Ik kijk t vanaaf nog wel ff voor je na, en dan pb ik je nog wel ff

Oké, dankje!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:05

Goedenavond allemaal!
Ik heb net weer even bijgezelen, maar niet superveel onthouden

BT : Nog best netjes je dressuurproef

Gomir: Jammer dat Ot niet goed was. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Kim : gefelici met je winstpunt, super joh

Vandaag weer voor het eerst op piet gezeten en erop blijven zitten! Hij was echt super braaf vandaag. Maar helaas heeft hij zo zijn buien.

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:19

Haaai
Ik ben ook weer terug..
Leuke foto’s trouwens..
En vief waar ging je heen op Texel..?
Ik moest weeer lekker veel bijlezen haha.. En ik kan dinsdag niet naar les. want moet een stom PW maken (en er is nog wel springen)..

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:36

JJ; leuke foto's
gomir; balen van Ot, maar fijn dat de merrie zo goed sprong!

Ik ben net weer terug van wedstrijd, ging wel lekker opzich, alleen travers gingen deze keer niet zoals ze hoorden en ze sprong 1 x om in de contragalop, met strenge jury had ik 150 en 153 punten, achja, volgende week weer een poging

gr_roos

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:05

Gomir jammer van Ot maar super van Cheeka.

BT valt toch nog best mee 148 pt.

Renske geniet maar van de dagen dat ie wel braaf is

Jitske volgende week beter, je zit iig in de buurt van een winstpunt.

Ik heb vandaag mijn paard en pony geschoren. Ik weet het is koud,maar ik heb hulp nodig bij mijn niet zo makkelijke merrie.

Ze was best braaf, ik had der wel platgespoten. Ik heb alleen hulp nodig gehad bij der wangen.
Ze staan nu wel allebei onder 2 super dikke dekens. De pony onder een rambo wug van 370 met zijn wheaterbeeta van 400 erover.
Mijn paard staat nu onder een halsdeken van 370 en ook een wheaterbeeta. Als ze het land op gaan krijgen ze ook nog een losse hals om

MJ mijn album doet raar, als je wilt stuur ik je van de week wel even een foto voor de kleur via de pb

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:34

Ben ook net weer achter de PC gekropen om weer bij te lezen. NIet zo veel vandaag

Gomir, hopelijk is Otje snel weer beter Mooi dat je F pony het zo goed oppakt.

Heb vanmiddag springwedstrijd gehad met de INdoctro. Ze was met het losrijden superfris en behoorlijk sterk. In de baan was ze super. eerste rondje foutloos. In de barrage lekker binnendoor en met de snelste tijd!! 1e dus
Het gaat wel lekker zo, over 2 weken hebben we selectie voor de3 kampioenschappen...

BT: hoe ging jouw 2e rondje?

GvdT: brrrr koud hoor Komt ie dan in het voorjaar wel mooi in zn zomervacht als je m nu scheert?
Ik heb beide paarden eind oktober geschoren, maar die volbloed heeft nu alweer een behoorlijke vacht, maar eigenlijk durf ik m niet meer te scheren voor het voorjaar.
MN paardjes waren trouwens wel superbraaf tijdens het scheren, ze hadden helemaal geen sedatie nodig

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:44

Ik heb niet zo veel te melden.
Alleen dat ik in mijn eentje een heerlijke bosrit heb gemaakt vandaag. Het was heerlijk rustig in het bos en Killea had er zin in.

Djinny wil nu echt weer eens lekker galopperen en dat laat ze merken ook. Als er maar enigszins iets is waar ze op kan reageren gaat ze als een gek hertesprongen maken om vervolgens in galop de bak door te crossen. Hopelijk mag ze over een week (dan komt de DA voor een laatste controle) weer een echt galopje.

En weer heb ik niet kunnen onthouden wat jullie allemaal gezwamt hebben.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:52

Damn, het gezwam gaat echt supersnel hierzo!

ik heb even een vraagje: mag je met een boomloos zadel een sgw rijden?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:53

Reeskees dat weet ik niet. Ze zeiden tegen mij altijd dar je niet na de kerst moet gaan scheren ivm zomervacht.
Laatst las ik dat je een paard altijd kan scheren.

Van BT begreep ik dat Ossi wel gewoon een zomervacht had gekregen en die was ook in januari geschoren.
In het scheertopic hebben ze het over januari /februari als laatste scheer maanden.
Mijn instructeur zei ook dat ik nog makkelijk in januari kon scheren.

Een vriendin van mij scheert der pony nog wel eens in maart als ie niet door zijn vacht heen komt en die wordt ook niet lelijk.
Ik heb het risico genomen. Ik heb vandaag 10 min ontspannen gedraafd en dan wordt ze al nat.
Voor Chaam is ze nog niet verhaard en dan vind ik het ook wat als ze doorweekt is. Lijkt me voor mijn paard ook niet fijn.

Valt het tegen dan moet ik volgend jaar maar eerste kerstdag gaan scheren iig zorgen dat ze voor die tijd nog een keer gedaan zijn.
Afbeelding

zo ziet mijn pony er nu uit. Niet zo'n scherpe foto, maar ik wilde hem niet te lang zonder jas zetten. Ik heb dit keer niet zijn hele hoofd en benen gedaan

Hij stond al te trillen toen ik alleen zijn buik geschoren had

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:57

Een tweede keer scheren kan zeker nog in januari/februari hoor RK. Deed ik ook altijd met mijn vorige paard!
Voor de eerste keer hield ik altijd uiterlijk de kerstvakantie aan, maar soms kan het weleens niet anders. Meestal komen ze gewoon weer netjes in de zomervacht hoor. In het ergste geval wat later dan de rest, maar er zijn ergere dingen

Otje was weer slechter net. Ik ga straks nog even kijken en als het dan nog zo is of erger dan ga ik weer bellen.
Pijnstiller zal nu ook wel uitgewerkt zijn dus misschien dat het daarom even terugzakt. Ik hoop dat hij straks weer wat beter is

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:03

Gomir: wat vervelend dat hij zo doorrommelt. lijkt een beetje op het beeld wat Laros vroeger ook vaak liet zien.

Ik heb bij toeval via bokt de vorige eigenaar/amazone van Laros gevonden
Ik reageerde op een topic over Bustron nakomelingen, en zij zag aan mijn avater dat het een oude bekende was. Vind het echt gaaf!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:05

he balen Gomir, enig idee wat hij heeft?
lekker van die merrie trouwens

ik ben echt doodziek mijn suiker is helemaal in de war
mijn wedstrijd ging wel lekker vandaag, ze sprong erg fijn, maar wel iets te fanatiek ik wilde bij 4 even een ophouding maken, maar dat was geen succes madame roste (? raar woord ) gewoon dwars door 4 heen, dus daar viel een balk, verder fijn gereden, ze was weer eens erg snel

2e parcours werd ze (volgens instructeur) moe, waardoor ze erg loperig werd, bij 4a kwam ik te dicht dus daar ging een balk en op de laatse(stond in een lijn) had ik weinig te zeggen, ze tikte heel banketstaaf van achter het balkje mee, maja kon ook niet anders, ze ging ook extreem hard
verder zaten er erg goede sprongen tussen!! dus ik ben weer tevreden!! ze pakt het goed op! dit waren gewoon mijn fouten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:10

BT: Houd je maar rustig! Maar wel fijn dat Twinkel zo goed gaat!!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:16

Hij heeft koliek BT. Veearts is er einde van de middag al bijgeweest. Hij dacht dat het verder wel mee zou vallen, maar het was net toch echt niet naar mijn zin...

JJ: Otje is weleens wat kramperig, maar dat is eigenlijk altijd weer over als hij geplast heeft. Nu is hij echt ziek!

BT: balen van je suiker. Wel fijn dat Twinkel weer goede dingen deed vandaag

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:23

Laros was ook altijd kramperig en dan vooral hangerig en sloom.
Wat sneu, ik hoop dat hij snel opknapt. Sterkte!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:28

Ik hoop het ook JJ.

Ik heb iig wel besloten dat als ik het morgenochtend niet vertrouw dat ik niet naar de bijeenkomst van de masterclass ga. Ik wil niet 2 uur onderweg zijn als het wel weer slechter wordt en er beslissingen genomen moeten worden...Verplicht of niet, mijn paard gaat dan even voor.
Maar laat ik eerst maar even afwachten hoe het straks gaat!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:29

ja hopelijk knapt hij wat op