[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:14

Ik weet niet eens welke boommaat hij nodig heeft, dus ik ga de gok niet nemen :P Voor hetzelfde geld is hij zo breed dat hij buiten de maten van wintec valt, en dan ben ik eraan voor de moeite. Ik kan er niet onderuit om hem te laten opmeten door iemand met kennis van zaken en ze rekenen aardig door als je daarna geen zadel bij hen koopt. Mocht er dan alsnog iets niet goed zitten kan ik ook terugvallen op garantie zie je.

Het is zo'n type paard waar je makkelijk uren op kan rondrijden zonder zadel, zelfs draven zit heerlijk zacht. Moest het nou een bomproof exemplaar geweest zijn zoals Icaro, dan had ik 'm al lang doorgereden zonder zadel :))

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:12

Wie is de papa van je paard mss?

ik wilde mij gisteren om 23.30 inschrijven voor jumping de zaterdag, twas al allemaal volzet :7! Heb mij nu ingeschreven vr de zondag en gevraagt voor de eerste te starten, dan kan ik normaal nog wel optijd in ingelumunster geraken :+. Wordt beetje hectisch maarja :+.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:25

Ben nr 6, valt nog mee. Zal me toch wel mogen haasten iig.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:34

Shindl.r de Muze

Haha, da wordt nog spurten ja... Succes alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:11

En duimen dat ze op tijd starten ook :)

Hier komt vandaag de smid, ben er nog nooit zo blij om geweest.

Heb gezien dat het op 6 september cross is in Deurle? Kriebelt héél erg om die op het programma te zetten samen met Heusden, dan heb ik er 2 om naartoe te werken dit jaar. Enige nadeel is dat beide vlak in de herexamens vallen, dus ga eentje heel lief moeten aankijken dat ie er niet over gaat zeuren O:) al vermoed ik dat hij dan voor werk in het buitenland zit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:58

Ik wou ook in Deurle meedoen!!! :(
Maar zal voor volgend jaar zijn. ;) Of mss nog voor eventingstage ofzo als ik weer terug kan rijden tegen dan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:13

Veel succes vanaag op jumping antonius!

Gisteren met canch grachtje geoefend, ze had er nu toch wel schrik van :s terwijl ze da met haar ogen dicht deed anders. Heb een heel aantal keer opnieuw gedaan tot dat ze niet meer twijfelde en normaal sprong. Heb wel geen trakhener kunnen doen, zullen wel zien in ingelmunster wat ze doet op de trakhener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:21

Succes Antonius!

Heb alweer zomerkriebels met het idee dat ik 2 vrije crossen misschien kan meedoen :D ga alvast even bekijken hoe ik het best kan regelen voor crossles bij Kobe. Ik weet alleen niet wat het handigste is, 1x per 2 weken vanaf juli? Het is alweer van vorig jaar geleden dat we dat soort hindernissen hebben gehad en hij heeft toen toch een aantal stops gehad. Zo wil hij bijvoorbeeld wel prima een waterbak in lopen, maar vanaf dat er een insprongetje is van 5cm vertikt hij het :')
En wil 'm eigenlijk toch wel goed voorbereid hebben om de ervaring zo positief mogelijk te maken.

Met wat geluk is er de week voor of na Deurle ook weer stage van Giel, dan pik ik die ook even mee.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:13

Hoe was je jumping?

Is het geen optie om ook LRV crossen mee te doen als er na Deurle niets meer voor je is Hanne?

Voor een ronde/weinig schoft, er zijn ook zo een anti slip matjes voor onder het zadel, ik rij er zelf niet mee, maar ik ken wel iemand die toch wel een groot verschil voelt, misschien is dat handig om ook eens te proberen?

Blits had vandaag een gekke wonde in zijn mond, vraag me af wat het is, zal eens proberen een foto te plaatsen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:15

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:54

Ziet eruit als een klein putje? Misschien een trap gehad, dichtgegroeid en nu weer open?

Ik zou het aankijken, zolang er niks viezig geel/groen/ander kleurtje uit komt druppen met een slijmerige textuur en een geurtje aan. Een mond is geen steriele plek, dus altijd wel risico op infectie en ontsteking of als er vuil in komt bijvoorbeeld. Tenzij je merkt dat ie ook stopt met eten of temperatuur gaat maken, dan wel de DA erbij (idem bij ontstekingsverschijnselen uiteraard).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 11:19

Jaa het is precies een gaatje.. Geen idee waarvan het komt.. Trap kan normaal gezien niet, want hij staat alleen op de wei omdat ze hem altijd zoveel pesten :(:)
Ga het een paar dagen goed in het oog houden, hij laat alle sinds zijn eten al niet staan, dus dat is wel al goed.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:49

Mss met z'n mond ergens op aan het rusten en uitgeschoten? ('k Zie dat al gebeuren bij Shuddy. :') )

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 12:33

Hoe hij er aan komt zal wss een groot vraagteken blijven, hij kan nogal onhandig zijn.
Maar wat als dat zou ontsteken.. Met isobetadine uitwassen zal hem niet zo tof vinden vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:38

Dan zou ik de DA bellen :) Hij heeft dan toch AB nodig.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:37

Ai, zit eruit alsof hij ergens tegen gebotst is. Wel mooie wonde, mond is mss niet steriel, maar er is niets dat zo goed geneest als ne kop, en al helemaal slijmvliezen! Komt wel goed hoor (tenzij -worst case scenario- het een fistelgang is van een tandwortelabces, maar dan zou hij zo vrolijk niet eten me dunkt... En vind t daar ook wat groot voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:31

Dacht ik ook :) Ik kijk het bij veel wondes aan als ze niet gehecht moeten worden, keihard bloeden of vol vuil zitten. Heb altijd kleurloze ontsmetting in huis, fysiologisch water, steriele compressen en handschoenen. In geval van maak ik het even schoon en dan zie ik wel hoe het evolueert.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 07:35

Veel succes op de cross/jumpings vandaag!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:41

Doe dat goed allemaal! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:11

Veel succes aan de crossers, hopelijk zonder verfrissing in de waterbakken :)

De smid is donderdag geweest en ik mag 'm morgen alweer bellen -O- Al heb ik denk ik wel ontdekt hoe Icaro dus steeds zijn ijzers verliest. Hij heeft aan de binnenkant van zijn ene voorhoef de tippen van de nagels eraf gekregen. Het ijzer hangt nog (muur)vast, maar er zijn wel reeds 2 nagels iets uitgezakt en die zitten nu omgekruld en geplet tegen de onderkant van het ijzer aan. 1x een goeie trap op de achterkant en het ligt er af, of toch half.

Gelukkig hebben we wel al een oplossing besproken mocht dit voorvallen, maar eerst nieuwe nagels erin dus.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:19

Ik ben gaan kijken naar de cross in ingelmunster! ;) Heb Cancha en Pieter aan het werk gezien!
't Piekte toch wel ze dat ik niet kon meedoen! :P Maar ingelmunster staat alleszins op het lijstje voor volgend jaar. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:22

Jumping vrijdag was niet zo wauw... Ze voelde wat sloom aan en reageerde iets te sterk als ik een beetje terug wou nemen, 2 balken... Maar ik had ze al sinds een week elke dag gewerkt om conditie omhoog te krijgen, en het was 38° op het moment dat ik moest rijden, dus ben niet echt teleurgesteld ;) maar ik rij toch anders op jumping dan op eventing-jumping... Op eventing kan ik precies meer mentaal rijden om foutloos te zijn, en op jumping wil ik dan te proper rijden en alles regelen, wat helemaal niet hoeft bij Fiona en dan maak ik fouten... Over 2 weken naar Vosselare, zou graag 1.15 rijden dan.
Momenteel weer heel druk, dinsdag zetten we ons huis officieel te koop dus al veel opgeruimd en gekuisd vant weekend, foto's genomen... En mijn man is dit weekend in ons nieuwe huis in de schuur aan de verbouwingen begonnen, dus die zal ik de komende tijd niet veel meer zien :P
En ben per toeval te weten gekomen waar Koko nu staat, een jongen rijdt ermee, heb foto op FB gezien. Heb vriendschapsverzoek verzonden, ben benieuwd of hij aanvaardt... Doet toch raar om hem terug te vinden, ik vrees wel dat hij wat gekregen heeft om niet meer te manken, dus ik hoop maar dat het goed blijft gaan...

Varekaj: hoe is het nu met Icaro? Ijzers er nog aan? Zwelling al verminderd?

Daaphh: hoe is het met blits zijn mond? Is Dirk nog met cas aan het rijden?

PP: hoe ging het op jumping?

En wie ging er ook alweer naar Ingelmunster?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:57

Ha ik heb je niet gespot Hanne :) maar Pieter valt natuurlijk wel op. Dressuur ging wel ok, kreeg hem niet 100% naar mijn zin aan het lopen, maar was ook iets te laat begonnen met inrijden. Punten vielen wel nog mee desondanks, 6/7's en een 8. Had super veel tijd tussen dressuur en springen dus laaangzaam parcours verkend en wat laten grazen. Meneer weigerde hooi te eten. Dan op tijd opgestapt om em toch helemaal los te rijden voor het springen. Toen kreeg ik hem wel lekker door zijn lijf en sprong hij ook fijn. Parcours zelf en de cross alletwee foutloos, maar moest er af en toe wel flink aan rijden, terwijl hij in tielt fijn vanzelf aantrok. Tja de warmte ms een beetje? Staat nu ook 24/24 buiten zonder krachtvoer op een magere wei. Wel na het inlopen van de waterbak nog eens terug gekeerd om de afsprong het water in te nemen, die ik persoonlijk behoorlijk hoog vond, en hij liet zich met een hele,kleine aarzeling mooi zakken het water in *\o/*. Dan was er ook nog een vrij brede trakhener, en ook daar ging hij eigenlijk zonder te veel aarzelen over, terwijl ik er op voorhand toch flink twijfels bij had. Brave pony dus vandaag :D . Nu staat hij lekker terug op de wei en gaan we terug een maandje thuis oefenen denk ik. Moest je data vastleggen voor crossles Varekaj, ik wil eventueel ook wel eens meerijden, afhankelijk van de data natuurlijk. Aangezien de wedstrijd agenda toch zo leeg is...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:00

Ik zat aan de picnicbankjes bij het water. :) Het zag er wel fijn uit alleszins in de cross, gaat precies zo gemakkelijk! :)
En slim dat je die afsprong nog eens hebt gedaan, vele hebben dat gedaan. En das natuurlijk ook een ervaring rijker die afsprong! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:02

Ijzer zit er hopelijk nog aan, smid is al verwittigd. De zwelling is al paar dagen weg, wonde is mooi aan het dichtgaan en bijna geen wondvocht meer. Denk wel dat het een ietwat dikker littekenweefsel zal worden maar da's het minste om me zorgen over te maken. Voor de rest doet hij het prima! De grootste hengstenkuren zijn weg, hij begint verdorie uit te zetten en verder is het nog altijd mijn lieve idioot :')

Hangt het ook niet af waar die jongen hem voor heeft gekocht? Als het puur voor recreatie is, ça va nog, maar als hij verkocht is als sportpaard dan is het wel sneu.

@lene: ook voor les bij Kobe? De mijne is van vorig jaar geleden dat hij een cross hindernis heeft gezien, dus meer dan 60cm zal het niet worden gok ik. Ga deze week al bellen om te kijken of hij nog ergens een avond of overdag in het weekend vrij heeft, heb mijn uren al gehad van mijn werk. Bij Kobe is het wel gewoonte dat je zelf al gaat inrijden voor de les begint.