Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CalvinenGino schreef:Ow.. de mijne krijgt toch wat meer![]()
Het is natuurlijk per paard verschillend ook.
Maar was aan het kijken of myb een bepaalde sportmuslie beter was dan de basissportbrok die hij nu krijgt.. Iets wat ook goed is als ondersteuning voor zijn spieren, ipv al die poedertjes.
Thnx, ik ga eens verder zoeken.
En oh ja.. Warempel krijgt nu 's ochtends en 's avond 1,5 schep brok en 's middags 1 schep en van mij na het rijden krijgt hij een schep luzerne met een halve schep slobber en een halve schep Kentucky E-lite (haver met gerst). Hij gaat 's ochtends de wei op en vindt dat Hooi in zijn stal, en om 22:00 krijgt hij hooi.
Door zijn slobber geef ik hem nog electrolyten, dit op advies van DA, hij kreeg namelijk Viteligio in zijn gezicht, vaak een soort van kalium te kort, met de elektrolyten begint hij de kleur weer terug te krijgen. En hij krijgt, afwisselend in periodes foenegrieke en knoflook.
Ik heb een 2 maanden Red Cell gegeven, ben er nu mee gestopt om eens te kijken hoe Warempel reageert.
Ik denk/ben van mening dat het niet te veel is wat hij krijgt, hij werkt heel hard (Z2 komt eraan) en ziet er eigenlijk heel goed uit.. Maar hij heeft de brokken gewoon niet graag.
Terwijl hij gek is van de luzerne met slobber en wortels
De Kentucky E-Lite geef ik voor de langdurige energie tijdens het Eventing seizoen. In de winter geef ik het niet.