[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:42

Wij doen dat zelf nooit. Hoe het precies zit zou je in het reglement na moeten kijken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:09

susan gefeliciteerd!!! Helemaal leuk!! Heel veel succes!!!

Mee doen aan het NK in de B kan niet want die wordt niet verreden :) Dat is pas vanaf de L . In Gelderland en Utrecht gaat het als volgt;

Er is een eventing cup ieder jaar. Die tussenstanden kun je bv op paardensportgelderland.nl vinden onder het kopje eventing. (als je in Gelderland lid bent ) De beste 6 daarvan op het moment van .... mogen sowieso mee doen aan het NK in Ysselsteyn. Daarnaast worden er plekken ingevuld met de verdeel sleutel. Dat staat ook op die site. Gelderland mag er bv 12 afvaardigen. Dus 6 extra die op plek 7 t/m 12 staan op de eventing cup.

de 14 dagen regel is dat je twee weekenden achter elkaar sgw mag starten maar daarna moet er minimaal een weekend tussen zitten. Een eventing week begint op maandag tot zondag. Dus ik zeg altijd twee keer per maand. B en L kun je best wel twee weekenden achter elkaar starten als je paard in conditie is.

Betalen kan vooraf of op de dag zelf, dat is wat de organisatie wil.

Ik heb van het weekend weer terrein training gehad in Biddinghuizen. Weer mooie lijntjes en verrassingseffecten . Was weer leuk! Ik heb enorm veel zin in Norg, ga deze twee weken twee keer naar Alice voor privé les. Springen gaat niet zo ... veel spanning etc :( Maar komt wel weer goed! We gaan gewoon door en door :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:13

In Utrecht is geen eventing cup Elke. Regio bepaalde bij ons zelf wie er wel of niet mee mocht.

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:18

Elke fijn dat je lekker getraind hebt
susan gaaf dat je man mee mag rijden
Revanches je huidige planning mag. Mijn paard trekt 2 weekenden achter elkaar makkelijk

mijn planning is gorssel, ysselsteyn, diepenheim, barchem en misschien nog rekken

ik had gehoopt dat de uitslag van de afgelopen springwedstrijd al online zouden staan. Mijn stijlpunten zijn niet omgeroepen en omdat het zo fijn ging, ben ik wel heel benieuwd wat ik had

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:21

Dat is jammer Joki. Had juist het idee dat ze alles wel snel omriepen. Anders even mailen?

Elke, balen dat het springen nog niet zo wil. Lukt het in de les wel? Of gaat het daar ook niet goed?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:24

ooh joh nou dan weet het ik het niet voor utrecht haha sorry ;(

Mijn planning is Norg, Gorssel, Lisse Hattem en Bathmen.

Ja in de les gaat het super. Vorige week op de gelderse uitgebeld. Weet ook wel hoe het komt, spanning, korte hals, hectische galop, mijn zenuwen. Dat werkt niet samen.
Ze gooit dan haar kop in de grond en trekt mij uit het zadel. Eerst aantrekken en dan stoppen. Heul irritant.

Maar in trainingen heb ik daar dus nooit last van. Wel van die hectische galop en korte hals maar dan heb ik veel meer rust in mijn eigen rijden om dat weer ontspannen te krijgen. Daarom morgen ook even privé les en volgende week gaat alice mee op wedstrijd om te zien wat daar dan echt gebeurt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:28

Dat is wel fijn, daar heb je het meeste aan. Laat je je rondjes wel eens filmen? Dan kun je zelf ook zien wat er gebeurd.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:10

Ja ik laat ze altijd filmen, zet ze op YouTube om instructie ook mee te laten kijken.

Ik weet ook wel waar het eigenlijk fout gaat, zij maakt zich ontiegelijk druk en wordt daardoor heel kort in de galop en hals, drukt alles weg. Ik krijg het op een één of andere manier niet in mijn hoofd gestampt wat ik er aan moet doen. Alsof ik soort Black out krijg in het parcours. Ik vind het heel erg lastig omdat ik het ergens wel voel en weet maar er niet op kan reageren :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:41

Toch een stukje wedstrijdspanning dan als het in de les wel goed gaat. Heb je wel eens HC gestart, of nog een ronde bij geschreven? Hier in de buurt bijvoorbeeld heb je wedstrijden waar je standaard 2 parcoursen mag starten. Dat is erg fijn als je een opwarmrondje nodig hebt, of juist een rondje om de spanning af te laten vloeien. Dan hebben ze het toch al eens gezien en gaat het tweede rondje vaak beter.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:02

Elke lastig als je eigenlijk wel weet hoe het moet maar dan dan op wedstrijd niet gaat

Ik merk juist dat ik zo langzaamaan het systeem van thuis (stil zitten, been eraf houden en blijven remmen) eindelijk ook een beetje op wedstrijd kan uitvoeren. Maar dat heeft ook lang geduurd. Ik heb ook zat rondjes gehad waar ik 10 seconden sneller het parcours door was dan de snelste daarna :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:29

Jep hier kun je ook vaak tweede rondje HC of eerste natuurlijk ook. Maakt mijn paard nix uit haha zelfs in training is die oliebol galop er alleen dan rij je een volte ofzo.

Vanavond les en dan gaan we plan verder uitzetten :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:51

Revanches schreef:
Gorssel, Neede, Diepenheim en Barchem.
Alleen Diepenheim en Barchem zijn in 1 week achter elkaar, dat mag toch?
Ivm die 14dgn regel?

Hah dit is precies ook onze planning.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:04

Zo ik ben weer beetje terug op aarde hihi ik heb het echt heel leuk gehad gisteren bij sgw Norg!! Heerlijk weer, jammer van de wespen maar ja die zitten overal nu

Dressuur ging bij ons niet eens het allerbeste ooit maar toch 190 gekregen. Toen stond ik 10e geloof ik. Ik was best wel zenuwachtig voor het springen want dat ging soms niet zo goed. Maar we kwamen rond met 'maar ' één balk. Wel snelste tijd gok ik haha :D

Er werd in mijn ring best slecht gesprongen, ook aantal uitvallers in het springen viel mij op.

De cross stond best wel aan de maat in het begin. Mijn paard wist zodra ik aan galoppeerde al direct wat er te wachten stond en stuiterde echt overal heen. Wat een maf beest. Goed weg uit de startbox en we knalde over alles heen. Ik kon overal rijden zoals ik wou.

De waterbak had een boom ervoor. De heb haar daar wel echt overheen gedrukt met tik erbij dus foutloos de cross door met 1 sec tijd dus zo ontzettend blij!! 5e prijs ook nog mogen ophalen dus helemaal happy!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:44

Wat goed Elke!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:09

Super Elke :D
Mooie eindresultaat!!

SGW Norg lijkt me een mooie wedstrijd, maar is mij echt te ver :( Wat dat betreft woon in niet ideaal hier in het zuiden.

Ik heb zaterdag wel een fijne regi- training gehad... Heel fijn de controle en goede sprongen.. Merk wel dat ik toe ben aan een stapje verder.
Nog een oefenrondje op een cross in Arensgenhout 13 sept, en dan het NK :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:39

super elke!! proficiat!

Fijn CG..had al wat foto's gezien..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 10:16

Ey dames,

Ik heb een voer vraagje, en vraag me af wat jullie aan jullie eventers geven. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:19

Bij ons op stal wordt Mijten gevoerd, Chap krijgt gewoon de basis variant daarvan, is een muesli. Twee scheppen, 1 in de ochtend en 1 rond 17.00. En verder verdeeld over de dag ruwvoer.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:23

Die van mij krijgt 2x per dag pavo sportsfit, vanwege de juiste eiwitten.

En ik heb leuk nieuws! Ik ga voor het eerst van mijn leven naar Horse event. Samen met mijn bolletje wol! We zijn uitgenodigd om mee te rijden met de clinic van Hester Klompmaker, gymnasticeren van het springpaard onder het zadel. Super cool! :) mooie les voor Gorssel die zondag:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:33

Leuk Mariska! Wij kunnen niet naar HE, wij zitten op Texel. Ook heel veel zin in :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:48

Leuk Mariska!
CG Mijn merrie krijgt gewone basisbrok twee keer per dag een schep met daarover een goede scheut zonnebloemolie. Ze heeft een tijdje sportbrok gehad maar dan is ze gewoon eigenlijk niet meer te hanteren. Ze staan bij ons 24/7 buiten. 's nachts in haar eigen paddock en overdag in het gras. Daarnaast in de paddock genoeg hooi :)

Na een cross krijgt ze 2,5 scheppen slobber met daarin zouten om aan te vullen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:08

CG..cavalor endurix..boxser heeft maar 0.75gr s'ochtends en 0.75gr s'avonds nodig.
ik geef wel standaard extra MSM erbij ook 2 x daags

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 13:00

Ow.. de mijne krijgt toch wat meer :')
Het is natuurlijk per paard verschillend ook.
Maar was aan het kijken of myb een bepaalde sportmuslie beter was dan de basissportbrok die hij nu krijgt.. Iets wat ook goed is als ondersteuning voor zijn spieren, ipv al die poedertjes.
Thnx, ik ga eens verder zoeken.

En oh ja.. Warempel krijgt nu 's ochtends en 's avond 1,5 schep brok en 's middags 1 schep en van mij na het rijden krijgt hij een schep luzerne met een halve schep slobber en een halve schep Kentucky E-lite (haver met gerst). Hij gaat 's ochtends de wei op en vind bij binnenkomst hooi in zijn stal, en om 21:00/22:00 krijgt hij nog hooi.
Door zijn slobber geef ik hem nog electrolyten, dit op advies van DA, hij kreeg namelijk Viteligio in zijn gezicht, vaak een soort van kalium te kort, met de elektrolyten begint hij de kleur weer terug te krijgen. En hij krijgt, afwisselend in periodes foenegrieke en knoflook.

Ik heb een 2 maanden Red Cell gegeven, ben er nu mee gestopt om eens te kijken hoe Warempel reageert.
Ik denk/ben van mening dat het niet te veel is wat hij krijgt, hij werkt heel hard (Z2 komt eraan) en ziet er eigenlijk heel goed uit.. Maar hij heeft de brokken gewoon niet graag.
Terwijl hij gek is van de luzerne met slobber en wortels :)

De Kentucky E-Lite geef ik voor de langdurige energie tijdens het Eventing seizoen. In de winter geef ik het niet.
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 02-09-15 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:17

Vergeten te melden maar Chap heeft ook nog een liksteen in zijn voerbak liggen. Verder dus vrij basic.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:27

CalvinenGino schreef:
Ow.. de mijne krijgt toch wat meer :')
Het is natuurlijk per paard verschillend ook.
Maar was aan het kijken of myb een bepaalde sportmuslie beter was dan de basissportbrok die hij nu krijgt.. Iets wat ook goed is als ondersteuning voor zijn spieren, ipv al die poedertjes.
Thnx, ik ga eens verder zoeken.

En oh ja.. Warempel krijgt nu 's ochtends en 's avond 1,5 schep brok en 's middags 1 schep en van mij na het rijden krijgt hij een schep luzerne met een halve schep slobber en een halve schep Kentucky E-lite (haver met gerst). Hij gaat 's ochtends de wei op en vindt dat Hooi in zijn stal, en om 22:00 krijgt hij hooi.
Door zijn slobber geef ik hem nog electrolyten, dit op advies van DA, hij kreeg namelijk Viteligio in zijn gezicht, vaak een soort van kalium te kort, met de elektrolyten begint hij de kleur weer terug te krijgen. En hij krijgt, afwisselend in periodes foenegrieke en knoflook.

Ik heb een 2 maanden Red Cell gegeven, ben er nu mee gestopt om eens te kijken hoe Warempel reageert.
Ik denk/ben van mening dat het niet te veel is wat hij krijgt, hij werkt heel hard (Z2 komt eraan) en ziet er eigenlijk heel goed uit.. Maar hij heeft de brokken gewoon niet graag.
Terwijl hij gek is van de luzerne met slobber en wortels :)

De Kentucky E-Lite geef ik voor de langdurige energie tijdens het Eventing seizoen. In de winter geef ik het niet.

oh man als ik dit lees denk ik wel es krijgt mijne wel genoeg?! Maar ze ziet er goed uit en kijkt fris uit der ogen.