[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:04

Goeie middag. :)

@ Texelse, wij hebben een bockmann champion en hij bevalt ons echt helemaal super! Vooral het aluminium is fijn. Wel hebben wij hem nieuw gekocht en toen hebben ze ons aangeraden om er een westfalia onderstel onder te laten maken. Deze ligt super stil op de weg. Weet dus niet wat er zo ''mis'' is met het normale bockmann onderstel.
@ Jantine je kunt al goed zien dat je af bent gevallen!!! Hoe is het gegaan met je zusje?
@ Mootje das niet leuk een boos vriendje ... dat had ik vanmorgen ook :o , en over dat verleasen straks heb je er iemand op zitten die hem net niet fijn kan krijgen en dan wordt hij (nog) slechter te verkopen.
@ Benthe, jeeee jij moet dressuur ruiter worden! Wat goed gefeliciteerd!!! _/-\o_
@ Shanoek ja die druppels heb ik al eens gezien. Moet je alleen in januari mee beginnen en dat heb ik niet gedaan :7
@ Annetje wat balen dat je niet zo fijn hebt gereden. Fijne spring instructie is ook moeilijk te vinden. Wij hebben er nu 1 en die is super. Maar ze geeft les op de vereniging, maar mocht zij stoppen ben ik in staat om voor haar naar de vereniging te gaan waar ze nog wel les geeft. Zij kan zo'n lekker gevoel geven.
@ Sanurie fijn dat je paard lekker liep de dag na de cross. Die van mij is dan vaak groot lomp en bully. :7
@ Bianca beterschap. En gefeliciteerd met je cap en air jacket.

Wij hebben een leuke dag gehad. Geert had 180 met dressuur 1 balkje met springen en een foutloze cross en als enige binnen de tijd gefinished. ( was vorig jaar ook al zo :D) Waren 2 prijzen en hij was 4e.

Verder mirthe nog een tijdje gesproken met der leuke knollie. En heb ''gezocht'' naar nr 15 maar die niet kunnen vinden... Margriet waar heb je je verstopt~??? :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:05

Snoek, ik had meerdere reserves. Als je dan een keer ontploft hoef je niet meteen naar de winkel te rennen voor een nieuwe reserve. (Volgens mij heeft Corien al mijn reserve patronen overgekocht, zal eens nieuwe bestellen :P )

Net in EL geweest, was leuk! Nog gezellig met Lau gekletst en Corien nog even gezien.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:07

Texelse heeft nieuw hindernismateriaal en gegeten bij de Griek, dat is een topdag dus! Met al de genoemde trailers geen ervaring.
Gefeliciteerd Jipje, superpunten!
Weule top dat er al zo snel intresse in is
Anne ik denk ook dat springles je een stuk verder brengt.
Bianca heeft een AJ en een cap gekocht. Leuk al die nieuwe spullen

Oefenparcours ging echt lekker. Met losrijden draafde ze 1x niet snel genoeg weg en toen op dezelfde manier als mijn springinstructrice een por gegeven en ze was goed wakker. Met losspringen was ze al heel fijn (maar dat is normaal geen garantie), keurig aantrekken en na een keer geruststellen ook redelijk te rijden. Voor mijn rondje BB het reclamebord laten zien en toen met behoorlijk op gas erop rondgeknald. Op 1 nog een beetje twijfel maar daarna vlot door. Dubbel moest ik ook nog even wat extra gas bijgeven en op 5 had ik een balk omdat ik gewoon een waardeloze afstand had gereden en mijn tempo te hoog was maar ik geen gas terug durfde te nemen. Reclamebord kwam ze op terug maar met wat aanmoediging door en de rest ook foutloos, waarbij mijn paard me echt wel een paar keer flink geholpen had, want ik deed niet aan afstanden alleen aan gas (mijn springinstructrice had me ook een duidelijke instructie gegeven; alles mag plat maar ze mag niet stilstaan :+ ). Voor het tweede rondje Ferrose flink gerustgesteld want van zo een rondje vol gas was ze een beetje over de riedel. Tweede rondje weer wat twijfel op 1 maar al gauw reageerde ze super. Op de dubbel maakte ik een fout waardoor we een balkje hadden maar verder bleef ze nu hele stukken ook prima te rijden (wil om door te gaan gaat bij Ferrose op het moment nog ten koste van de rijdbaarheid). Ook zorgt Ferrose nu (al credits gaan naar mijn springinstructrice :D ) er nu voor dat ze in de goede galop komt (wissels zijn het nog niet maar in een meter of 10 zijn alle benen weer in de goede galop :Y) ) Dus ik ben supertevreden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:23

@ Anthea als je er een keer heen wil heb ik wel een tel nummer voor je. Is net voor Cloppenburg. Vanaf Emmen ongeveer een uurtje rijden
@ Noor met mijn merrie gaat het prima. Maakt geen haast :D . Dachten gisteren dat het ging gebeuren omdat zij in de bak bleef liggen terwijl wij met trailer aan kwamen maar mevrouw lag gewoon in de zon te genieten.. Uier wordt wel voeler en strakker.
@ MM klinkt idd als een goed dagje
@ Joki fijn dat oefenparcours goed ging

Ben nu echt gaar in de zin van geroosterd. Ben even naar de zonnebank geweest en er net teveel in gegooid. Ik heb er gewoon 13 minuten onder gelegen en dat is voor mij erg lang..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:23

Wat jammer Annetje, maar komt vast snel goed!
Allemaal AJ gekocht hier. :) Ik heb besloten dat ik er toch binnenkort al 1 aanschaf.. Zit nu alleen nog te twijfelen over de kleur, roze of bruin. Ga zelf liever voor roze, maar daar pas m'n nieuwe capcover niet bij. Maar goed zo duur was dat ding niet, dus wat dat betreft. Moeders was nu ook fan van de roze nadat ze hem vandaag gezien had. Eerder vonden ze dat too much, daar is ze van terug gekomen dankzij Lau. :P
Fijn dat je lekker gereden hebt Joki, op naar de volgende keer!

Ben dus ook in EL geweest, lekker weer was het. Ook hele leuke cross, al heb ik een paar gezien bij de waterbak waarvan ik echt dacht hoe kom je op dit niveau. Maar wel lekkere dag gehad, moeders was uiteindelijk dus mee en die is nu ook helemaal enthousiast! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:32

Barbara, ik vind het wel grappig dat je zegt dat je de gaskraan open gedraaid hebt. Zo hard ga je namelijk écht niet ;) Je paard is groot, daardoor ben je uiteraard snel rond, maar hard ga je voor je paard niet hoor. Je zou, net als ik, straks meer bij elkaar moeten rijden, maar zeker niet langzamer moeten gaan.
Ik vond dat je in elk geval knap gereden hebt! En fijn dat ze niet gestopt heeft

Heeeel heeeeeeeel misschien heb ik springles gevonden. Ik heb alleen geen telefoonnummer, dus morgen fiets ik er even heen. Voorheen hadden ze in het buitenseizoen hier in de buurt op maandagavond namelijk springles van Friet v. Stiphout, nu maar eens kijken of hij daar nog steeds komt. Friet is misschien wel wat heavy voor me, maar ik ben er van overtuigd dat hij Vies wel aan het springen krijgt.

Ik heb filmpjes van mijn parcours geupload. Mijn linkerhand heeft echt een eigen leven. :o Blijft mijn fout, terugwerken op links...
Rondje 1, geen ritme, twijfelachtige Vies doordat ik enkel terug aan het werken ben in een poging hem enigszins bij elkaar te houden (daardoor wisselt hij na 5 ook heel laat) en veeeeeeel te veel balken (ik tel er volgens mij 6 :o )
http://www.youtube.com/watch?v=6xt3Le-1PS8

Rondje twee ging veel fijner, maar alsnog veeeeeeel balken.

Ohja, het is ook meteen mijn nieuwe springoutfit in actie :+ Met bruine hoofdstel/zadel/beugelriemen/singel en natuurlijk het bruine jasje. Ik had gedacht dat de zwarte chaps en cap er gek bij zouden staan, maar dat viel me best mee.

[edit] Sannn fijn dat je moeder nu ook enthousiast is! Komt er nu een rose AJ? :P

Joki

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:41

Grappig Anne dat jij het ook zegt dat ik niet hard ga. Het voelt zo hard. Als ik meer op controle durf te rijden is het tempo tussen de sprongen meer aan elkaar maar ook wat lager zodat ik naar de sprong toe wat naar voren kan. Dat kon ik het tweede rondje meer.

Ik heb al besloten dat mijn springinstructrice Ferrose verder mag opleiden omdat ik van springen nog te weinig kaas heb gegeten om mijn paard echt op te leiden. Misschien vraag ik haar ook wel om Ferrose een paar keer in de B te starten zodat het voor Ferrose allemaal wat duidelijker is.

Jury vond trouwens dat ik wel B had kunnen starten, maar ik durfde zelf niet na 2 goede rondjes. Ik zou vast weer zijn gaan k*tten.

Anne fijn dat je misschien springles gevonden hebt!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:45

Je ziet goed het verschil tussen de filmpjes Anne, gewoon flink wat meters maken. Dan komt het wel goed!
Wel fijn als Ferrose nu even de puntjes op de i krijgt van je springinstructrice Joki. Heb je zelf straks ook alleen maar profijt van. :)

Ik wou altijd al roze AJ (net zoals roze capcover, dekjes etc) Anne, maar hier thuis vonden ze dat ik dat niet kon maken. ;) Nu helemaal niet op een ruin. :') heb een kleine roze tik.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:51

Barbara jij bent op het tweede filmpje ook te zien, in de hoek als ik aangalopeer. Ik lijk echt een smurf vergeleken met jou joh! Haha :))

En inderdaad wel een goed idee om je instructrice Ferrose nog verder op te leiden. Ik vind het ook erg slim om haar eerst een paar keer B te laten starten ipv eerst jijzelf, vooral omdat ik het idee heb dat jij zelf de B toch wel echt spannend / een hoge drempel vindt. Ik denk dat Ferrose daar meteen misbruik van maakt.

Sann ik ben benieuwd hoe je er straks uitziet in je rose outfit!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:56

Ik ben op engelse site aan het kijken en zie daar wel wat heel leuks met sterren... Maar dan krijg je weer zo'n sterretje effect. Hmm, ga maar eens even goed nadenken! Vriendin wou mijn 'oude' setje wel overkopen, dat scheelt al weer.

De honden zijn hier net voor het eerst dit jaar gaan zwemmen in de vijver, alleen hadden wij dat niet door en kwamen ze dus nat het huis binnen banjeren. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:01

Annetje, van wat ik zo zie op het filmpje mis je wat galoppade en op de sprongen waar je balken hebt houd je je hand te star/strak waardoor Vies zijn sprong niet af kan maken en de balk meetikt.
Veel kilometers maken inderdaad en ik hoop voor je dat je springinstructie heb gevonden! ( het is overigens Fried en geen Friet :D ;)

Zolang je maar geen pompoen op je capcover doet Sannnn!
Scoob en Kris lekker gezwommen dus! Heerlijk voor ze.
Laatst bijgewerkt door Sim op 03-04-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:01

Zal zo ff bijlezen.

Onze luie dag had een onverwachte wending.
Er kwam iemand kijken na zijn veulen (Een vriend van TeeGee) en van het een kwam het ander. Hij heeft Dröpke gereden.
Ging echt super goed. Hij kon heel fijn met Dröpke overweg. Misschien wist hij iemand voor Dröpke. Ff afwachten allemaal.
Weet wel dat hij er iig goed over te spreken was.

Weet ook dat ik Karen (TeeGee) mag feliciteren na vandaag :D :D..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:03

Ga je dröpke toch verkopen BV? Jeroen ging er toch op rijden? Rot beslissing zeg.. :(:)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:04

Ik sluit mij even bij voorgaande samenvattingen bij, ben echt gaar.
MM ik heb geert wel gezien met inrijden voor de dressuur, maar W was erg moeilijk dus had geen tijd om te kletsen!
xxitsmexx heb je nog gezien met springen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:04

BV: zeker een aparte wending, maar als het goed voelt! En volgens mij gaat het tussen jou en Winola heel lekker en dat is natuurlijk ook wel fijn!
Barbara: soms is het inderdaad verstandiger om een ervarener iemand je paard door te laten rijden!
TG: gefeliciteerd, geen idee waarmee maar dat horen we vanzelf wel denk ik :Y)
Sann: roze AJ? Mijn vader zou spontaan weer een hartinfarct krijgen als ik het alleen al voorstel hahah!
Margriet: ik je verslag van markelo gelezen in het verslagen topic, zuur zeg :(:)

Ik heb 20 april crosstraining met beat bij alice *\o/* En ik ga me denk ik ook voor de 29ste opgeven maar dat moet ik hier thuis nog even regelen, wil weer km gaan maken zodat we in markelo meteen lekker van start gaan maar dat komt wel goed denk ik :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:07

Caro: Thanks! Ik zal het in mijn achterhoofd houden :)
Annetje: Wat fijn dat je misschien springles gaat krijgen! Ik denk ook inderdaad dat je daar veel aan gaat hebben :)
San: leuk een roze AJ :+ Misschien minder leuk voor What, maar aan de andere kant staat het wel heel mooi bij zo'n donker paard. En hij heeft er zelf geen last van :P
Evony: Leuk dat je dan crosstraining hebt bij Alice!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:09

Sannnn: Roze airjacket is wel erg cool :)
Margriet: Jammer van vandaag!!!
Barbara: Goede beslissing!

Jeroen rijdt idd op Dröpke, maar dan gewoon thuis.
Gister nog met mijn instructeur erover gehad. Hij zegt ook. Dröpke moet gewoon de SGW sport in. Hij heeft zoveel capaciteiten en lol in de SGW en Springsport, alleen onder mij wil dat gewoon niet.
Net was gewoon leuk en mooi om te zien hoe hij er mee weg reed en sprong!!!

Ook vanmiddag nog ff met Winola gereden. Wat een heerlijk beest. Af en toe snapt ie het echt niet. Wordt ie kwaad, je voelt dat ie een keer gaat ontploffen.. Maar doet het niet!! Hij wordt juist alleen maar actiever.

Moet alleen nog wel heel goed oefenen op het doorzitten.
Heb mijn M1 debuut al gepland :) haha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:16

Jantine gefeliciteerd met je zusje en Uk. Netjes hoor.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:34

Denk dat ik dan Karen mag feliciteren met een 1ste prijs SGW Markelo???
Dienke, dan is het misschien beter om Dropke toch te verkopen en zelf evt weer wat anders te zoeken?
Marijke, heb je nog gezien vandaag. Ula had er zin aan he?
Anne, je rijd Vies inderdaad erg terug. Ook kom je zelf niet echt lekker mee met je hand. Waardoor hij zijn sprong niet af kan maken.

Marielle en Uk hebben het top gedaan vandaag. Dressuur 195, foutloos gesprongen en cross ook foutloos en als een speer. Gelukkig was Marielle zo handig om nu wel op de klok te kijken en te zien dat ze de laatste 4 hindernissen het heel rustig aan moesten doen. Uiteindelijk 17 sec binnen de tijd.
Dat gaf als resultaat 1ste!! *\o/*

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:35

EvelienH schreef:
Snoek, ik had meerdere reserves. Als je dan een keer ontploft hoef je niet meteen naar de winkel te rennen voor een nieuwe reserve.

:=

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:37

Ja Jantine Ula is lichtelijk gestoord de laatste 2 crossen ja. Gelukkig kan Geert der nog net aan rijden.
Vind het echt heel netjes van uk en marielle.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:40

Jantine: Ik hou me nog stil wat betreft Karen :D

Net wel half half te horen gekregen dat ik waarschijnlijk gewoon lekker een jaartje met Cacharel door mag rijden. Ze krijgt nu eerst nog een veulentje deze maand.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:49

Ik heb idd 2 reserves!

Jantien top zeg! gefeliciteerd!
TG ook *\o/*
BV jij ook met de mischien verkoop!
Snoek je hebt pb!
Mo :( balen zeg wel reageren niet komen kijken :=

Zo heb even een *ego-post!

verslag staat in het verslagen topic!

Ben 6de geworden helaas net buiten de prijzen maar dat maakt niet uit ik ben trots (en moe) :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:49

Bv leuk om te zien idd dat iemand ander er zo mee weg rijdt! Zou je niet meer op Cacharel rijden dan BV?
Evony leuk van je crosstraining!
Corien had je verslag idd gelezen! Gefeliciteerd.

Ik heb vandaag bij canter nog een capcover gekocht. Rood met navy. :D

Foto van W en mij op 3 in Markelo.
Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:53

Cacharel is vorig jaar gedekt door Eldorado. Pa en ik wouden heel graag een veulen van Eldorado, maar we hadden geen merrie. Cacharel was de enige optie, maar die wou ik heel graag starten op concoursen. Toch maar gedekt. Hopelijk snel een veulen en dan weer een keertje oppakken.
Pa heeft altijd gezegd. Als Dröpke verkocht wordt dan mag je met Cacharel verder rijden.
Dus als ik geluk heb, mag ik toch lekker een jaartje met mijn 'powny' rijden. Het is zo'n heerlijk paard!
Cacharel heeft alleen een super interessante afstammeling, dus als er een heel mooi veulen eruit komt, denk ik dat ik ff heel heel goed met pa moet praten!! Anders ben ik bang dat er zo weer een veulen inzit :) haha