[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:02

Nickeltje schreef:
Willen de mensen die in Belgie starten of daar wel eens mee te maken hebben kijken of dit nu compleet is:
[SGW] Informatie mbt Belgische SGW wedstrijden

Ik vind het namelijk heel moeilijk om in te schatten hoe veel van de informatie van eerdere jaren achterhaald is en weg kan blijven of juist wel er bij moet...
Bedankt alvast!

Zo op het eerste (heb nog niet gedetailleerd gekeken) gezicht klopt het Nickel. Heb je gecheckt of de klasse-indeling, zoals vermeld staat, nog up to date is? Kun je in het Belgische reglement vinden.

Nickeltje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:05

Die heb ik nu alleen gekopieerd uit het oude topic, internet is hier aan het hikken omdat mijn vriend met een monser download bezig is, dus dat wilde in morgen nakijken, ben er voor het gemak maar heel even vanuit gegaan dat er niks veranderd is en anders heb ik het morgen zo gewijzigd...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:25

Goedemorgen,

Iedereen aan het uitslapen??
Ik mag ivm ziekte weer een dagje aan de helpdesk. Dat wordt deze week 3x tot 1700 dus ik kan ergens deze week mooi 1,5 uur eerder naar huis.
Hopelijk kan ik vanmiddag weer een keer thuis trainen..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:15

Goedemorgen!

Caro: dat kan dus of heel druk worden of heel saai en rustig aan de helpdesk. Wel fijn dat je eerder naar huis kan. Werkse vandaag!
Nickeltje: ik mis bij de klassenindeling de pony's nog.

Ik ga zo Weltsieger rijden, vanmiddag lesgeven en daarna Vivre nog rijden of longeren. Even kijken hoeveel energie ik nog heb.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:41

Goede morgen!!

Rowo nee anders had ik wel gegaan..
Lau hier is bijna geen oefenparcour in de buurt dus helaas gaat dat niet.. heb het anders ook TE druk wil hem wel normaal op bouwen voor chaam..

As weekend sgw les weekend.
6feb wintertulp lisse ook maar even afwachten hoe dat gaat.
11 en 13 feb dressuur debuut
dan zou ik dus naar maassluis moeten.
en dan 26 weer cross training.. nee das beetje te gek..

NOor idd goed studeren op je protocol :) en knallen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:44

Goeiemorgen :wave:

@ Corien: het oefenspringen hier in de buurt wordt helaas ook al steeds minder. Maar ach die concoursen komen toch wel weer? Desnoods pas in april?

@ Sussie: veel plezier met rijden vandaag!

@ Heleen: wat balen van je parcours zeg. Wel erg vreemd dat Olivier dat ineens zo eng vond zeg.... Volgende keer beter!

@ Caro: succes op de helpdesk!

Ik ben pas net wakker, had het blijkbaar nodig aangezien ik nooit uitslaap. Nog ff een kop koffie drinken en dan ga ik leren :O

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:45

Goeiemorgen!
@Caro: Weer een dagje op de helpdesk zitten dus....
@Sussie: Drukke planning weer voor vandaag zo te lezen. Wil het al een beetje lukken met solliciteren?? Of krijg je ook overal de reactie op dat je te weinig ervaring hebt?
@Rowo: Wat balen dat Zetje ineens niet goed liep :(:) Hopelijk blijkt het inderdaad een hoefzweer te zijn die ze er gemakkelijk uit kunnen halen! Wel netjes gedaan met Avi.
@BV: Dropke vond het dus maar wat spannend.... komt vast goed met wat meer kilometers in de benen.
@Weule: Wat een gedoe met die pony, dat je je tijd en energie er nog insteekt :o En gefeliciteerd met je afstudeerproject!
@Mootje, EB, Snoekiej en Noor: Ben jaloers op jullie dat jullie al lekker hebben kunnen crosstrainen :o Maar fijn dat de paarden allemaal zo lekker aanpakte!
@Evelien: Wat balen dat Borex zo geschrokken is in het parcours.... hopelijk krijgt hij snel het vertrouwen weer! En met Capri komt het ook vast weer goed nadat hij weer wat meer ritme krijgt in de parcoursen.

En de rest ben ik geloof ik vergeten :o

Ik heb zaterdag wedstrijd gehad met beide paarden. Jipje was voor het eerst weer redelijk te rijden in het parcours en had maar 1 flinke uitspatting. Anoes liep een net parcourtje met 1 pechbalk en dus heeft ze haar eerste winstpunt in het springen gehaald :D Helaas was dat springen niet zo'n best idee voor mijn rug en heb ik dus alweer 2 nachten niet fatsoenlijk geslapen....
Vanmorgen ook al druk aan de studie geweest, heb vanmiddag nog een tentamen... en werd net gebeld of ik vanavond nog even kan werken. Dus dat doen we dan maar :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:48

JA daarom Rowo :) weer rustig op pakken.. heb voor de wintertulp dan ook niet veel gereden maar ja das redelijk in de buurt maassluis wil ik dan ook wel bij de eerste 5 zijn :o

Benthe helaas zitten we niet bij elkaar zondag!

Nog wat over de vernieuwde proeven!

Ik zat gister met een jury lid uit tilburg, geeft zelf de jury curces en zei idd dat er in de b en L kwa proeven bijna niks veranderede.
M 1 en M 2 wel het M2 worden de lijnen wat makelijker (zouden nu voor het mooie in een 20x60 gereden moeten worden vertelde die)
Z1 en Z2 worden ook wat meer naar elkaar toe getrokken.. Z2 de wissels op makelijkere plekken niet meer op de middenlijk zo als nu in de slagevoltes..

Hij had het er nog over dat er werd aan gekaart om 1 wissel in het Z1 te doen kan je dan wel een onvoldoende op scoren, maar ja haalt je punten dan niet extreem omlaag maar dan ben je er al wel mee bezich. Maar dat zit er helaas niet in.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:01

Het begint hier weer lekker aan de telefoon. De ene boze na de andere. Wordt een leuke dag hahaha
Ik ben op zoek naar een dres wedstrijd dit weekend maar er is niks alleen in de manege en daar heb ik nu net even geen zin in om daar te starten..

@ jn gefeliciteerd met je wp

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:02

Jn nog gefeliciteerd idd met je wp :D
Caro leuk dagje dus :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:08

moguh!!!

alles bijgelezen, weinig blijven hangen...haha

@ rowo: hoe ist vandaag met zetje?
@ caro: succes met die lastig klanten..
@ nog een paaR: ben ook wel benieuwd naar de nieuwe dressuurproeven, gaan de boekjes via de club bestellen, scheelt weer paar euri's.

Ik had gister trouwens nog 184 punten, was 1 punt verkeerd geteld...
En BV had niet echt geluk in d'r proef ze was 10 meter in de baan, toen stormden er 30 man van de trap..., bloeddruk en hartslag van paard en amazone stegen tot ongekende hoogte :P even later alsnog de proef begonnen en bij onderdeel 5/6 ofzo opeens weer iemand lomp de hal/deur binnen, toen weer idioot, dienke was al onderweg naar de uitgang, jury, toeschouwer en ik moesten alle zeilen bijzetten om d'r alsnog rond te krijgen, en toen de proef netjes afgemaakt en alsnog 175 punten! dus helemaal niet zo heel verkeerd... Maar lastig is/blijft het wel daar....

inderdaad maar keer naar die oefenavond daaro, ga ik lekker traplopen ;) kan dienke oefenen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:10

Nickel, ik heb je de meest recencte info uit het Belgische regelement per pb toegestuurd in een pbtje, plus nog andere relevante info.
Lekker paardendagje voor jou Sussie!
Jipje, netjes van Anoes! Jip blijft een enthousiasteling in het parcours!
Sterkte aan de helpdesk vandaag Caro, lijkt mij geen fijne job al die zeurpieten aan de foon. Gelukkig is het maar af en toe.
Studeer ze Rowo.

Ik ben lekker vrij vandaag! Ga niet veel bijzonders doen. Lekker rijden straks en thuis wat rommelen. Ook wel eens lekker.
Wokken is goed bevallen gister. We waren nog nooit in dat restaurant geweest terwijl het zo dichtbij is, maar het is dus voor herhaling vatbaar.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:11

@ Jeroen: weer een winstpunt er bij dus. Je had geen prijs?

@ Sim: lekker zo'n dagje vrij. Ik heb ook vrij maar moet helaas studeren.

En met studeren ga ik nu ECHT maar eens beginnen :O

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:12

Ik heb een nieuw dieptepunt bereikt :')

Ik dacht net even mijn haar te gaan stijlen (snap in godsnaam niet hoe ik daar bij kwam trouwens) maar mijn haar hing op mijn manier niet goed. Heb ik die hete stijltang tussen mijn bovenbenen geklemd maar had nog geen broek aan, alleen een badjas. Heb ik hem dus tussen mijn blote benen geklemd. Gevolg, ik heb een hele lange brandblaar aan de binnenkant van mijn bovenbeen, ik loop heel komisch :') . Zal ook wel niet lekker voelen met rijden vandaag. Heb er maar hydraterende creme opgedaan.

Lees zo op school even bij, maar wilde deze allerdomste actie ever even delen :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:12

Dat is echt het toppunt van een BLONDE actie Mirte :D _O-

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:16

Mistid, dat ik geen lekker gevoel! En ook helemaal niet handig, haha.
Jeroen, toch weer een winstpuntje erbij. Lochem vind ik wat dat betreft ook helemaal niets met die trap naar boven toe.

Ben gister in Gorssel wezen jureren in de B. Kwam vanalles tegen. Super mooie paardjes met waardeloze ruiters en ook mensen die nog nauwelijks een volte konden rijden. Gelukkig heb ik nog wel een heel aantal hoge punten kwijt gekunt. Had ook nauwelijks wat punten in de 180. Het was gewoon een dikke winstpunt of geen winstpunt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:19

Mirthe das de blondste actie van 2011!! denk niet dat rijden zal gaan ben ik bang :P

Jeroen das wel balen zeg!! hou ook niet zo van die mensen die geen rekening met elkaar kunnen houden!!
Idd veel oefenen..

Jantien gelijk heb je! hier op de kring gister was ook dramaties!! zeker de M2 :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:19

Das wel leuk jureren toch Jantine? Iemand die geen winstpunt verdient, hoort hem niet te krijgen toch?

En de Brammelhoeve heeft zelfs 2 trappen naar boven naar de kantine, maar mensen horen die gewoon niet te gebruiken onder de proef. Hangen ook blaadjes voor opgehangen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:21

_O- _O- _O- _O- Wat een actie Mistid!
@Sim: Een lekker dagje niet zoveel hoeven doen is ook wel fijn :o En Jipje blijft inderdaad een enthousiasteling, soms te :o , ondanks zijn leeftijd. Waar ben je wezen wokken??
@Tientjeh: Dus een gevarieerde groep gisteren in ieder geval!
@Rowo: Succes met de studie.... ben je bezig met je extra certificaten??
@Weule: Toch weer een puntje erbij gisteren en paard weer een ervaring rijker zo te lezen daar in die manege ;)

tientjeh

Mandy, dat is ook wel leuk jureren en heb bij iedereen ook een alg indruk van de proef opgeschreven. Vind ik zelf ook altijd leuk om te krijgen, dus probeer ik ook zoveel mogelijk te doen bij anderen. Maar wat hier ook wel mooi was om te zien is dat die gewonere paarden ( haast wat tuiger achtig) de beste proeven neerzetten.

Sim

Mirthe, auw!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:23

SIm lekker een dagie vrij! lekker gewokt :9 hier in de buurt zit ook een lekker wok rest!! :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:29

hahahaha, wat erg mirthe, jij bent echt blond!!! :P

@ rowo: geen prijs, geloof 8ste of 9de van de dikke 20, maar dat zegt me allemaal nog weinig, hij moet eerst veel mee/zien en daarna gaan we wel dikke winstpunten halen..
@ tientjeh: soms lijkt het jureren mij ook wel wat, maar ik weet dat ik niet objectief kan zijn, want ik ben gek op een mooi/goed bewegend paard, en een correcte proef met een simpele knol kan ik dan gewoon niet waarderen (ken mezelf...)
@ sim: lekker gewokt dus!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:32

Weule, ik ben daar tijdens het jureren helemaal niet gevoelig voor. Mijn zusje was mee schrijven, dus tuurlijk zeg je wel eens tegen elkaar van. pfff wat een lelijke knol, maar als ze vervolgens gewoon een keurige, correcte proef neerzetten, dan krijgen ze ook echt de cijfers die daarbij horen. Nummer 1 en 2 gister waren ook degelijke paarden die een super proef neerzetten. Nummer 3 was een bloedmooi paard, maar miste gewoon afwerking in de proef.

Overigens komen wij woensdagavond nog even naar Viking kijken tijdens les.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:37

@ Mirthe domme blonde actie en volgens mij ben je niet eens zo blond hahah. Je kan bij de apotheek of drogist spul halen speciaal voor brandwonden. Is denk ik wat beter dan hydraterende creme.
@ weule gefeliciteerd met de wp.

Mensen schuiven de verantwoordelijkheid voor het verzekeren van hun auto af op de controlerende instantie. Ik moet volgens hun zelf naar hun verzekeringsmaatschappij bellen om alles te regelen... eehhh er is geen verzekering geregistreerd dombo's dat is nu net het probleem. Het is dus erg gezellig aan de telefoon