[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:04

Dorien, welk model heb je van De Niro? Model Ottaviano? Die zijn wel gaaf! Kan alleen de prijs niet echt vinden? :o

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:12

Ik heb een tijdje Ariat chaps gehad, maar kpon telkens terug naar Drunen omdat ze binnen 6 weken kapot waren.
Hou het nu maar gewoon laarzen, maar petrie begin ik niet meer zosnel aan. Heb hier 2 paar liggen dat ik kan weggooien.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:19

Ik heb jaren geleden (als arm studentje) de goedkoopste Petries gekocht en er dus ook jaren mee gereden. Heb er wel een keer nieuwe zolen en hakken onder laten zetten, maar verder zijn ze nog perfect! De Mountain Horse laarzen kosten geen drol, en die gebruik ik nu ook alweer ruim een jaar zeer intensief. Daar komen wel flinke slijtplekken op..

Edit: typo

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:35

Dat is wel super. Ik doe helaas nooit zo lang met thuis laarzen van petrie. Hooguit 1,5jaar. Dan vallen ze van ellende uitelkaar.
Maar met mijn bordeaux rode cavallo's doe ik nu al een jaar of 5 en die zijn nog al nieuw. En is nog kalfsleer ook.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:36

Pfff had een mooi hoofdstelletje voor Challenge gevonden. Alles wat ik hier heb liggen is te groot en te breed.
Maar zie net dat de teugels er niet bij in zitten.... Betaal 240,- voor een hoofdstel en zijn de teugels erbij nog 110,- extra....
Wel heel chique van devoucoux.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:04

Hoi

Pb fijn dat je je een stuk beter voelt.

Ik las wat over laarzen en rijjasje.
Ik rij met jophurs en chaps want ik heb regelmatig pees en gewrichtsontstekingen in mijn voeten en enkels en kan dan geen laarzen aan. Heb meestal de chaps van Petrie. Jophurs van verschillende merken. Nadeel is dat ze snel kapot gaan. Heb nu een set denk 1/1,5 jaar en moet nodig nieuwe. Ik heb nog een oude set liggen voor thuis in de modder. Ik heb nu ook mijn BR winterboots maar daar rij ik niet mee.
Rijjasjes zijn voor mij een ramp. Ik heb een jasje van Divoza de jumper king Christel. Ik vond 119 euro al veel geld. Ik had ook andere gepast pikeur, cavallo enz maar die zitten mij niet goed. De mouwen zijn te kort, de voorgevel te ruim enz. Ik vind het altijd een ramp om een nieuw jasje te kopen.

Hier ligt nog veel sneeuw. Voor mijn huis lijkt het op de weg wat te dooien. Ik was vanmorgen weer op de manege om te rijden en daar was het ook koud. 1 voordeel van de rustperiode van mijn paard is dat zij eindelijk het achterwaarts snapt. Bijna een jaar overgedaan en vanmorgen kon zij het met haar hoofd netjes naar beneden en de beenzetting ook goed :D
Zit nu te snotteren op de bank en te rillen. Ik krijg het maar niet warm vandaag geloof ik

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:28

Halllowaaaa :wave:

Ik reed voorheen in huismerk Hypo Plaza outdoorlaarzen, maar die zijn wel een beetje overleden..
Ik heb gave laarzen gezien, maar die moeten nog maar even wachten :) . Ik rij nu met RedBack-jodphurs met Harry's Horse chaps, beide in het bruin. In de zomer vind ik het vooral erg lekker om met chaps te rijden :) . Werd laatst gebeld door van Rijs dat mijn Petries daar nog stonden, heb er destijds een rits in laten zetten, maar heb die krengen nooit meer opgehaald, was ze totaal vergeten := ..

Heb Wo gister en vandaag All Septicum gegeven en ze was duidelijk relaxter, heb haar niet zien kopschudden of met dikke ogen zien staan! Ik geef even eerst de All Septicum de tijd voor ik haar eerste Puur Pollen-gift ga geven.. Ik denk dat die Grasmix van Hartog de 'trigger' was voor haar overgevoeligheid voor pollen.. en zodra er dan stof in de neus komt of iets dergelijks, dan gaat haar afweer daar ook direct op reageren.. Ik hoop dat doordat ik er op tijd bij ben, straks in het voorjaar misschien wat minder is voor Wollie :(:) ..

En jawelll... Wo is fietskampioen 8-) , wat een topper naast de fiets zeg!! Wel moesten we even aan de kant voor een trekker (daar stikt het er nu van, iedereen is lekker z'n landje aan het bemesten), voor de rest heeft Wo heerlijk met mij een eind naast de fiets gedraafd. Zijn even dat pad op geweest :) .
Hoef uiteindelijk alleen maar Wo haar manen vast te houden en de trappers stil te houden :D ....

Ik ga koken :wave: !!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:40

Ik lees het een en ander over rijjasjes en laarzen. Ik heb een Pikeur Diana rijjasje. Was de enige die toentertijd te vinden was met lang genoege mouwen. Voor het mooi zit hij aan mijn lijf wat te ruim. Tegenwoordig zijn er zoveel soorten jasjes te krijgen. Dat was 6 jaar geleden nog niet. Het jasje is nog te goed om een nieuwe te kopen. Dat vind ik dan weer zonde van het geld. Verder heb ik zwarte lipica-laarzen en zwarte petrie laarzen. Petrie laarzen zijn wat te kort, maar nog prima voor thuis. Dan heb ik ook nog lipica-chaps in het bruin en jophurs van mondoni en hobo frosty's (met naturfell aan de binnenkant, lekker warm!) ook in het bruin voor het springen en buitenritten op mijn springzadel. Door mijn absurde maten moest er op maat gemaakt worden en ik heb niet zo'n groot budget. Dus dan kom je vanzelf bij lipica uit. Ben er overigens tot nu toe heel tevreden over. De chaps gaan al 5 jaar mee en de laarzen gaan nu het derde jaar in. En beiden worden toch best intensief gebruikt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:05

WolinLotte schreef:
Heb overigens net een ´nieuwe´ fiets op de kop getikt voor 50 pleuries :P , beetje pimpen nog, bakkie met bloemetjes, ander kleurtje en voilá!! Lotte gaat weer in stijl te fiets 8-) .

:D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:13

wel een foto'tje als de fiets klaar is he! Ben benieuwd naar je creatieve uitspatting.
Fijn dat Wo weer beter lijkt te zijn. Leuk ook dat dat fietsen zo goed gaat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:27

Billy: Ik heb ze ook nog niet aan gezien moet ik zeggen ;)
PB: Wat super dat je je alweer zo'n stuk beter voelt. Wanneer krijg je de uitslagen van het zh terug? :)
Lotte: Fijn dat Wolin weer een stuk beter gaat en leuk van je fiets 8-)

Ik ga zo nog even statistieken en na mijn toetje naar Wolles. Heb op marktplaats een bruine Woll gezien. Ook zo'n grote merrie. Wel leuk om te zien :) Verder ook even een mailtje naar een zadelpasser/controleur gestuurd. Ben al 3 dagen aan het bellen, maar er wordt helaas telkens niet opgenomen.. Dus ben benieuwd of er op mijn mail wel wordt gereageerd :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:38

Ik moet dinsdag terug naar de internist en krijg ik de uitslag te horen. Vriendje heeft gisteren ook nog even gebeld, maar de uitslagen die ze toen hadden wezen nog niets uit.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:42

Ik ben er ook weer even kort. Had 2 dagen geleden een héél bericht getypt waarin ik iedereen persoonlijk wat zei, maar helaas was ineens de batterij van mijn toetsenbord leeg, dus ik kon ineens niks meer.
Nu dus niet voor iedereen persoonlijk een berichtje, maar wel voor PB. Ik schrok van je bericht dat je in het ziekenhuis lag. Klinkt niet fijn allemaal, gelukkig ben je alweer thuis nu. Maar ik kan me voorstellen dat je niet lekker gaat momenteel. En dan ook nog een tentamen doen? Petje af hoor. Sterkte!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:56

Mijn plastron is binnen gekomen, ik hoop dat een foto net zo overkomt als dat het in het echt eruit ziet.... ;)
Niet echt bij gelezen vandaag, druk aan het werk.......... :P

OOhh jja....PB @ doe je voorzichtig....klinkt niet echt prettig als ze eigenlijk liever niet hebben dat je het ziekenhuis uitgaat.... :(:)
Afbeelding
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:01

Dit vind ik wel een mooie plastron. Mooi stofje ook. Wel jammer dat de beide rijen steentjes scheef zitten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:03

Goede avond wat gaan julie hard zeg!!

Ik heb Petri's zwart
Lederen chaps van sergo dasso ofzo italiaans merk, erg fijne chaps!!
En Derby's in het bruin!!! :D heerlijk laars.

Ik heb zelf een gpa jasje en kan zegen tis echt een aanrader!! :D

Ik heb jackson even gelongeert was zo gek als een deur!

Over 2 x per dag lopen, ik heb de mogelijkheid ook niet, maar denk er wel over na in de zomer om hem meer aan het werk te zetten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:19

Mooie plastron Bianca! Jammer dat de steentjes iets scheef zijn, maar denk dat het niet zo opvalt tijdens het rijden. Is nu ook een detailfoto :) .

Onze douche is klaar voor gebruik :D . Nooddouche is dus ook meteen afgebroken, en ga er zo van genieten!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:52

Avond :wave:
Ik heb net heerlijk gesprongen met mijn paardje :D Over de laarzen, ik heb 2 paar van cavallo. Weet zo niet meer hoe ze heten :o Voor springen heb ik die met veter en rits en voor dressuur alleen met rits (aan de voorkant) Ben er wel heel blij mee, ze rijden super. Springlaarzen heb ik ook al weer een paar jaar alleen de ritsen daarvan gaan telkens stuk.

Bianca: Hippe plastron 8-)
Mistid: Fijn dat je douche weer klaar is!
Lotte: Fotooooo!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:01

Simmie schreef:
Dit vind ik wel een mooie plastron. Mooi stofje ook. Wel jammer Dat de beide rijen Steentjes Scheef zitten.

Steentjes kunnen wat bewegen, vandaar dat het los lijkt, als je de plastron om hebt, trekt de stof wat meer aan en is die speling weg. Dan zie ik er namelijk niks van, maar je hebt gelijk dat het er zo op de foto wel uit ziet alsof het scheef gaat...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:35

Sjieke plastron, Bianca
Lotte, Leuk project voor het voorjaar! We wachten de foto's af :D Fijn dat je de trigger gevonden hebt!
PB, Vind je dat niet een beetje te :o
Mistid, Veel plezier met douchen!

Ik ben bang dat mijn jasje ook om mij heen lubbert, net als mijn laarzen :D

Vanavond weer gelest. Instructeur had een soort van jambon geklust en hij liep meteen echt superfijn. Het tweede deel van de les heb ik gesprongen. Het ging al 100% beter dan vorige week!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:56

Alweer paar daagjes niet gemeld. Zowaar carnaval gevierd :D en verder gister minder nieuws gehad dus had even een dipdagje. Verder lees ik wat over laarzen en jasjes. Ik had laarzen vao Derby maar vond niet dat die mooi bleven (softjumper) en heb nu DeNiro's en die bevallen prima. Voor thuis heb ik bruine DeNiro schoenen met chaps van ?? Wel duur en ook erg fijn. Ze blijven ook erg mooi moet ik zeggen. Jasje heb ik van Iris Bayer, bevalt me erg goed en vind um ook nog steeds erg mooi.

PB; wat schrikken zeg, van niet lekker naar ZH. Gelukkig ben je nu weer thuis en komt er wat uit de bloedtesten.
Bianca; sjieke plastron hoor, je hoofdstel ben ik wat minder van gecharmeerd :o
Mo; fijn dat je les goed ging.
Anthea; mooi dat het springen fijn ging
Lotte; fijn dat Wo goed reageert op de supplementen, hopelijk gaat het straks in het voorjaar ook goed. Ennuh ik ben wel nieuwsgierig naar je gepimpte fiets. Ga je Woll dan ook pimpen? :D
Snoekiej; heeft het goed naar de zin, ben erg benieuwd naar de foto's :))
Mistid; alweer iets beter te pas?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:10

Jeetje PB beterschap!!

Ik heb een Esperado jasje, kon ik ook helemaal zelf samenstellen. Ben er echt super blij mee! Werd ook grotendeels op maat gemaakt! Verkoopprijs is nu iets van 290/300 euro.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:24

Goede morgen!!

Ga snel naar de ortho :+

Vanacht wakker geworden van 2 vechtende katten ~~}>

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:27

Goeiemorgen!
@Bianca: Ziet er wel chique uit hoor!!
@Malloesje: Sterkte met je nieuws wat minder was :(:)
@Lotte: Fijn dat Wo goed reageert op de medicijntjes. En ik ben benieuwd naar je gepimpte fiets!
@Mo: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden gisteren!
@Anthea: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen springen!

Ik heb 1 paar laarzen, heb ze inmiddels een jaartje of 5 en zien er eigenlijk nog wel goed uit. Heb ze toendertijd op de equitana gekocht voor 100 euro en ben er nog altijd blij mee :D En daarnaast heb ik nog Ariat schoenen met kentauer chaps, die zijn ook erg fijn, daar rij ik thuis altijd mee. Laarzen gebruik ik nu alleen nog op wedstrijd eigenlijk.
Gisteren nog dressuurles gehad met Jipje thuis, hij was in het begin wel erg tegendraads, maar later ging het gelukkig beter ;) Voor straf mag hij vanavond ook nog mee naar de dressuurles op de vereniging }>

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:31

Ach haha benthe pestkop :P moet hij maar mee werken hoor, vind het ook ~~}>