[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:21

Mag ik me ook melden?

Ik ga in september starten met mijn puppy paard in de cross. Zelf heb ik voorheen M gereden. Sinds begin dit jaar heb ik een 6jarige Colandro ruin in mijn bezit. Die nog erg groen was. De beginselen zijn er nu w.b crossen. Aanstaande zaterdag oefencross in Heeten. Hopelijk 6 sept nog naar Diepenheim en dan word Gorssel ons debuut.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:46

Hey hier afgelopen weekend naar Wieringerwerf geweest. Eindelijk weer onze eerste cross van dit jaar! Dressuur ging goed. 190pnt, springen foutloos. In de cross liep ze al beter dan vorig jaar. Dit keer keek ze niet naar alle mensen naast de paden :p maar helaas wel weigering op hindernis 6 wit hek en 3x stop op de hindernis voor t water. Dat vind ze nog altijd spannend.

Nog wel een mooie foto Afbeelding

Ik ga zondag ook de oefencross rijden in Renswoude. Ik neem ze alle drie mee. 2 om voor t plezier een ronde te rijden en met Calippo een goed trainingsrondje te rijden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:17

Gave foto Amber. Jammer van het water

welkom tientjeh

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:13

Wij zijn ook op en neer naar Wieringerwerf geweest. Wat een eind rijden zeg, pfff! Maar wel de moeite waard want mijn man heeft de laatste puntjes in het L binnen. Nu nog afwachten of hij Ysselsteyn mag starten. We gaan iig nog naar Texel (ook ver, maar maken we een weekendje weg van :D ) en evt nog naar het Oosten des lands.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:51

Wat een toffe foto hierboven!

Gefeliciteerd susan met je man! klinkt goed!

Ik heb zondag weer training en dan rustig door trainen naar sgw norg. Duimen dat we het stoppen in het spring parcours eruit kunnen krijgen!

FF misschien een rare vraag, maar moest je je opgeven voor de eventing cup of doe je daar automatisch aan mee?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:25

Ik ga morgen springen en dan zondag de oefencross in Renswoude dus een lekker weekend

susan weet jij of de oefencross toevallig morgen al te verkennen is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:17

Geen idee joki. Er is morgen ook springwedstrijd dus weet niet of ze overdag al aan vlaggetjes plaatsen toekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:22

Gisteravond laat van mijn man begrepen dat parcours lopen vandaag al kan, alles staat al.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:07

Bedankt voor de info susan. Uiteindelijk toch beslist om morgen te verkennen omdat paard anders weer langer op de trailer moet staan en het toch niet ver is

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:57

Ik heb lekker gesprongen in Renswoude. Paard had de crosshindernissen al in het vizier dus hopelijk morgen net zo fijn rondje

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:30

Cross is voor de helft te verkennen, is nog niet af. Wat er staat is wel leuk en leerzaam voor mn jonge gup.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:58

Hoorde het vanmorgen ook idd.

Mijn man heeft niet fijn gesprongen vandaag. Leek niet in een ritme te komen, 3 balken. Morgen oefencross als afsluiting van de crosstrainingen.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:48

Hier ook niet fijn gesprongen. We hadden onze dag niet vandaag. We hadden geen ritme in het parcours en kwamen daardoor niet lekker uit op de hindernissen. :( Uiteindelijk afgegroet en het parcours vrijwillig verlaten. Liever heel de ring uit dan dat het flink mis gaat! Volgende keer weer beter! :)

Morgen een rustig oefen rondje rijden in de oefencross met alle drie de paardjes. Kijken of tinkerlief het nog kan ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:00

Jammer Amber en Susan dat het niet goed ging.Hoorde erg veel fouten. Morgen revanche

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:12

Had het idd nog willen vragen Amber maar wij moesten vroeg weg. Hopen idd dat het morgen beter gaat. Mijn man was later nog terug gegaan maar de wedstrijd was stop gezet ivm de regen. Morgen gelukkig beter weer!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 07:35

De oefencross in Renswoude is afgelast door de vele regenval en verplaatst naar 5 sept. Zie startlijsten en facebook

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:11

Het was te verwachten dat het afgelast zou worden. Jammer dan wordt het geen oefencross voor mij aangezien ik vlak daarvoor al crossles heb gehad (wat ook enorm leuk is)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:58

Misschien voor de mensen die nog een oefencross willen rijden op laag niveau (t/m 1 meter). 19 september heeft Hermkus Hof Merselo nog een oefencross uitgezet door Suzanne Bouten. Deze oefencross is opgezet door Ibonn en willen ze ter nagedachtenis blijven organiseren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:00

Mooi initiatief!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:14

Moonlight17 schreef:
Misschien voor de mensen die nog een oefencross willen rijden op laag niveau (t/m 1 meter). 19 september heeft Hermkus Hof Merselo nog een oefencross uitgezet door Suzanne Bouten. Deze oefencross is opgezet door Ibonn en willen ze ter nagedachtenis blijven organiseren.

Wat ontzettend mooi!.
Helaas ben ik dat weekend verhinderd, anders was ik zeker gaan meerijden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:14

Heel mooi dat die cross ter nagedachtenis van Ingrid is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:13

Mijn man mag starten op het NK *\o/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:16

Oke, mijn eerste 4 crosswedstrijden zijn ingeschreven. In 2006 heb ik voor het laatst een crosswedstrijd gereden. Dus ik ben een beetje uit de regeltjes etc.

Hoe zit het met een kampioenschap?
Ik lees nl dat er in diepenheim een kampioenschap is en in Barchem.
Hoe wat waar wanneer mag je daar aan mee doen?
(Nee daar ben ik nog niet klaar voor, en ik mag ook nog niet mee doen, maar ben wel benieuwd hoe en wat).

En bij inschrijving wedstrijd, betalen jullie dan ook direct al alvorens je een bevestiging per mail hebt gehad?

@Susan, gefeliciteerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:34

In Ysselsteyn is het NK voor de klasses L, M en het Z. Dan in Diepenheim wel de B zijn? Kan ik zo snel niet terugvinden via Google.

Ook is er nog een regiokampioenschap voor de regio Utrecht en Gelderland (heel handig, na het NK :+ ) in Barchem. Geen idee hoe de selectie gaat, waarschijnlijk moet je een minimaal aantal winstpunten hebben om mee te mogen doen, en mee hebben gereden in de selectiewedstrijden. Alleen heeft de regio Utrecht die bij mijn weten niet gehad, dus hoe ze dan willen bepalen wie er mee mag doen zal wel net zo vaag zijn als bij het NK.

Mijn man betaalt altijd gelijk als hij heeft ingeschreven, tenzij al gelijk duidelijk is dat hij eerst op een wachtlijst komt. Of een organisatie moet aangeven dat je ter plekke moet betalen, maar dat hebben wij pas 1 keer meegemaakt in Maarsbergen, maar die willen nu ook dat je vooraf betaalt sinds dit jaar.

Waar ga je starten?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:36

Gorssel, Neede, Diepenheim en Barchem.
Alleen Diepenheim en Barchem zijn in 1 week achter elkaar, dat mag toch?
Ivm die 14dgn regel?