[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:48

Kikkerdril: klinkt goed!!!

Percy: dat meen je niet, wat ontzettend balen. Sterkte en beterschap voor de komende tijd! :(:)

Tia: Wauw jullie gaan ook goed zeg, leuk paard heb je ook!!

Madelein: Wat een poeppie <3 <3

Hier met rijden nog steeds niet echt lekker.. hij bleef maar in protest komen en op de rem en steigeren. Heb het roer helemaal omgegooid. Ga weer he-le-maal terug naar de basis. Hand voor en alleen maar voorwaarts. Heb het idee dat hij bang voor de hand is geworden in de loop der tijd. Dus nu alle druk eraf en vanuit daar weer bij 0 beginnen. Hoop dat het werkt en dat hij dan weer plezier krijgt in het rijden en gewoon blijft lopen.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:08

Percy jaa de trainingen hebben echt vruchten afgeworpen! Nu nog de dressuur zodat we daarmee straks ook een beetje bij kunnen benen, vindt madam een stuk minder leuk :o Ik las het over je hiel, echt super vervelend! Als jullie nou iets dichterbij hadden gewoond had ik je wel wat meer uit de brand willen helpen :(:)

Tia helaas niet want het zou gaan regenen dus mijn vader had de camera thuis gelaten :Y) Ziet er goed uit bij jou! Leuk paard heb je :D Minderhout is een halfuur bij mij vandaan en wil ik ook nog eens gaan rijden, dus als je een keer samen wil hoor ik het wel O:)

Och wat een dropje madelein <3 Fijn dat het zo goed gaat :)

Rianne balen zeg! Hopelijk helpt het, zal voor je duimen

Tiahastrona

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:46

Ik ga 5 maart naar Minderhout, les van Ilonka met een fotograaf

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:12

Tiahastrona schreef:
Ik ga 5 maart naar Minderhout, les van Ilonka met een fotograaf

Leuk, veel plezier! Ik ben dan lekker in scheveningen met mijn vriend :)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:29

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:54

Percy: hoe is de operatie eigenlijk gegaan? Sterkte de komende tijd, neem voldoende rust.

Tia: nog gave foto's van je training.

En Madelein wat n prachtige foto zeg!

Rianne: balen dat t nog steeds niet helemaal wil. Hopelijk zit je nu op de goede weg.

Kikkerdril: jammer van je balkjes maar fijn dat je tevreden was! Mooie foto's.

Hier hebben we 2 wkn rust gehad. Fame had nogal gek gedaan op de trailer voor cc. Kreeg dr toen ook niet fijn aan t lopen, paar anderen gevraagd, maar die zagen dr niks aan. Dus toen dacht ik dat t wel tussen mn oren zou zitten. S avonds stond ze helaas toch met dikke benen op stal.
Paar dgn aangekeken, maar s nachts vond ik de benen toch nog veel te vol worden. Dus maar ff naar de da geweest. Fame kreeg ontstekingsremmers. Gelukkig daarna benen n heel stuk dunner. Afgelopen vrijdag nog ter controle geweest. Gelukkig niks aan de pezen te voelen, dus we kunnen weer lkkr oppakken. Dit wknd maar met buitenrit begonnen ;)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:38

marloes, dat was wel even balen dan maar fijn dat jullie weer aan de slag kunnen! Hopelijk blijft ze gewoon goed gaan nu :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:37

Operatie is geloof ik wel goed gegaan maar ik heb wel heel veel pijn. Helaas ook nog steeds aan mijn rechter heup waardoor ik totaal rolstoelafhankelijk ben. Kan helemaal niets. Rust is helaas nu verplicht maar ik ben wel veel met [naam] mee want die mag alleen autorijden met mij ernaast.

Gave foto's inderdaad Tia en wat een geweldige baby Madelein <3

Minderhout is inderdaad bij ons om de hoek en ik zou best even willen buurten maar ik kan niet zelfstandig de auto uit. Heb iemand nodig die mijn rolstoel naast de auto zet en weer inlaadt dus dat gaat hem helaas niet worden.

A.s. zaterdag heeft [naam] weer crosstraining van Merel. Deze keer in Winterswijk. Na de Rabo training heeft ze nog een les met Shetan. Wordt voor mij dus weer autorijden en de rest van de tijd in de auto doorbrengen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 06:37

Ik ga niet naar minderhout. Het werd Breda of Zundert, vriendin en ik hebben afgemeld.

Heel veel sterkte percy, doe je rustig aan

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:51

Beterschap percy! Op zivh wel fijn om niet heel de dag in bed te liggen, maar wel rustig aan doen hoor ;)

Tia Breda en Zundert zijn ook prima plekken om eens te trainen :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:34

Hoi allen! Ik zit sinds een lange tijd weer 's op Bokt en zie dat dit topic gewoon nog bestaat en super actief nog is, wat gaaf!(ik ben 'm destijds begonnen) Is iedereen nog lekker bezig met de jonkies, die dit jaar al 7 worden? :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:42

Mijne wordt dit jaar 6, ik was toen illegaal.

Ik vind dat we wel ok bezig zijn, valt nog niet altijd mee, ze heeft nog al een eigen wil. Vermaak me iig prima.

Jij?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 11:19

Hmm dat klinkt herkenbaar! Edelweiss is momenteel nogal fit en komt nu s'winters niet buiten (ik ben verhuisd en heb haar nu op stalling staan). Ze heeft me er laatst in dr enthousiasme afgegooid en nu merk ik dat ik een beetje bang geworden ben.. is weer even zoeken naar balans nu.. kijk er naar uit dat ze weer buiten kan staan overdag.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:42

Zitten voortaan best wat mensen in dit topic geloof ik.
Ook de mijne is dit jaar 6 en de nieuwe is dan weer 4 dit jaar.
De 6 jarige gaat heel goed heeft zijn eerste m cross gelopen. Daarmee wilde we eigenlijk dit jaar in de L starten maar is onmogelijk gemaakt ivm nieuwe regel bij de ponys.
Daar zijn we nu volop met conditie training bezig want het seizoen staat alweer voor de deur. Even afwachten hoe het hem in de M vergaat en anders mag hij een klasse lager als er crossjes zijn starten en rustig Aan doen.

De 4 jarige heeft inmiddels 1 oefenparcours gesprongen en een 4 tal dressuurproefjes en is 2x mee gaan crossen.
Doet eigenlijk alles wel alleen de smalletjes vindt ze lastig. Maar goed zodra het zomervakantie is kunnen we daar met wat tonnetjes aan gaan oefenen. Tijd zat dus die gaat met name mee in het bos.

Verder heb ik nog een nieuwe 5 jarige van iemand overgenomen met zeer zware peesblessure inmiddels 9 maanden rust gehad en nu alwer een tijdje bezig met trainen.
Doel is laagste klasse eventing gaan rijden, maar of dat ooit zal lukken weet niemand. Dit is met name een project die bij mij een 2ek kans krijgt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:47

Hier een bijna 8-jarige en een 7-jarige.

Winterswijk ging niet door, lag sneeuw. Nu zondag is training in Breda maar de inhaaltraining gaat lastig worden want de meeste data zitten rond de wedstrijd van Chaam.

Ben nog steeds allesbehalve mobiel maar met zijn allen redden we het wel (hoop ik toch).

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:08

Gister gaan kijken in Alphen-Chaam en er stond weer een mooie cross!
Ben ook Percy en haar dochter nog tegen gekomen dus mooi wat foto's geschoten :) Kan nu zelf echt niet wachten om 2e paasdag te gaan starten :D

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:41

Vandaag nog even 2 rondjes oefenspringen gedaan omdat ze nog niet buiten had gelopen. Een beetje hectisch en spannend, maar we zijn klaar voor de cross van maandag! :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:01

Hallo,
Hoe is het met iedereen?

Ik vandaag naar sgw Amsterdamse bos geweest.
Springen fijn foutloos. In de cross wel wat stops, maar wel uitgereden.

Dus ik ben blij :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:23

Tia super zeg!

Hier gaat het steeds wat beter. Twal kan steeds beter dingen hebben, zonder compleet te blokkeren.
Laatst voor het eerst een oefencrossje gedaan bij ons in de buurt. Echt vanuit rust en ontspanning rond gereden. Blokkeerde in het begin nog wel wat maar was daar redelijk snel doorheen te rijden en toen was het goed en werd die zelfs nog een beetje fanatiek.
https://www.facebook.com/rianne.sanders ... 0621018826

Het blijft een kwestie van opnieuw vertrouwen krijgen en dat gaat nog wel een tijd duren. Ga de komende tijd dus ook nog niet crossen, ben al blij als ik thuis een beetje fijn kan rijden.

Verder ontzettend druk met stage school en werk dus zal blij zijn als het zomervakantie is...ben er echt aan toe!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:05

Fijn Tia!

En Rianne, had je filmpje al gezien. Wat fijn dat jullie weer op de goede weg zijn!
Heb je goed dat je nog niet gaat crossen. Beter de tijd nemen en voldoende vertrouwen oplopen.

Gisteren heb ik SGW Markelo gereden.
Ging niet helemaal zoals het hoort. Helaas eraf gelegen bij hindernis 6.
Was een haag waarna het direct schuin afliep. Fame werd hierdoor nogal verrast waardoor ze zich bovenop de hindernis terugtrok. Helaas nam ze toen een plank van de hindernis mee waarin ze verstrikt bleef. Hierdoor met paard en al gevallen. Echt balen! Gelukkig niet te veel aan overgehouden. Een verstuikte arm en schaafplekken bij paard en ruiter. Ben wel echt super blij met mijn goede beschermers. Achterbeen zaten bovenaan beste schrammen. Wil niet weten hoe het been eruit had gezien zonder goede achterbeschermers.

De 16e weer SGW Renswoude. Hopelijk gaat het daar beter. En nu toch even kijken of ik voor de tijd nog ergens kan trainen, was ik eerst niet van plan, maar is na die val wel even fijn.

Voor wie mijn blooper nog wil zien:

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:32

Ziet er fijn uit Rianne :)

Auw Marloes ;( . Balen zeg, gelukkig valt alles mee. Voor Renswoude idd even fijn nog rondje rijden voor vertrouwen.

Zo simpel als het er bij jullie uit ziet gaat het bij mij nog niet, gaat al stuk makkelijker, maar moet er nog genoeg aan rijden. Misschien ben ik gewoon verwend met vorige paard :o

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:49

Fijn tia :D
Ziet er groed uit Rianne :)
En balen marloes, gelukkig valt het inderdaad mee!

Wij hebben 2e paasdag in Alphen gereden. Ondanks de wind liep ze toch fijn in de dressuur (punten vielen iets tegen maar ach kwamen we niet voor), super gecontroleerd foutloos rondje springen en in de cross 1 foutje door mij omdat ik dacht dat ze op de coffin zou twijfelen waardoor ik iets te hard reed en we de volgende voorbij reden :o
10 april starten we in Etten-leur en ik ga ook baar renswoude, dus misschien zie ik je nog marloes :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:01

Tia dat heeft bij ons ook even geduurd hoor. En ik kan op wedstrijd nog wel merken dat ze heel iets inhoudt tov de training, maar dat is op t filmpje niet te zien. Komt vanzelf na meer km's.

Kikkerdril: leuk, succes in Etten-Leur. En moeten voor Renswoude maar ff de starttijden bijhouden

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:52

Vandaag heb ik gelukkig al weer kunnen trainen. Dressuurles die ik eerst zou hebben maar even omgezet naar crossles. Gelukkig bij beide niks overgehouden van de val. Fame ging weer als een speer over het terrein, dus we gaan vol goede moed naar Renswoude.
ff foto's spammen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:56

Fijn marloes, ziet er goed uit!