[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:03

Top dat de training zo lekker ging dames! Vorstin was alleen stout las ik. ~~}> Zijn er nog foto’s gemaakt?!
Laura kan eindelijk ook weer wat doen, hopelijk blijft het weer zo en hebben we genoeg van die sneeuw gehad.
Kan ook alleen het begin zien Mirthe, maar ziet er goed uit. Is het in een nieuwe hal? In mijn herinnering zag het er anders uit, maar dat zal dan wel aan mij liggen. ;)
Waar heb je je L debuut staan Sanurie?
Fijn van je wp Jeroen, wat balen voor jou Dienke. :(:)
Wat balen van Borex Evelien, dan is BB wel even fijn idd.
Gefeliciteerd met je prijzen Bianca.
Ga je bij de Chinese Muur wokken Sim? Is lekker daar! Hmmm. :D heb je pb gelezen, reageer even als ik wat meer tijd heb.
Wat raar van Weltsinger Sussie, hopelijk was dit iets eenmaligs.
Balen Rowo van Zetje. :(:) Hopelijk is het ‘slechts’ een hoefzweer.
Je bent lekker in de ik moet als 1e starten modus of niet Noor. Als het weer een 1e plaats oplevert is het niet erg toch! :))

Zo, ben weer heel terug uit Snowworld! Ging echt lekker, ook nog van de schans gegaan dus ik denk dat ik het wel trek weekje wintersport met m'n koppie! Moest van moeders een helm op, vond het verschrikkelijk. Maar opzich niet eens heel erg, zijn je oren lekker warm. :D
Ga zo ook BZV kijken en dan eens wat dressuur concoursen opzoeken.

edit: stomme typo's
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 09-01-11 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:04

Noor, Dan heb je nog wat aan de rest van je dag :+ Morgen weer cursus?
Mistid, Leuk dat die filmpjes op internet staan!
Eef, Je moet ook geen computers slaan :P
Dienke, Wat stom dat er tijdens de proef mensen van die trap af mogen. Ik zie jeroen al lopen van de week :=
Rowo, Balen dat Zetje nogsteeds niet rad is :(:)
Sussie, Dat was schrikken in het bos. Gelukkig is het goed afgelopen.
Corien, Veel plezier op het strand morgen!

Pff, Ik heb maar luciferhoutjes onder mijn oogleden geplaatst :+ Ik kan echt maar met veel moeite mijn ogen open houden en ik heb geen zin om vanacht om 4 uur wakker te worden!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:05

Zal er vast heeeeeel komisch uitzien ;).
Sandra: Mooi dat het geslaagd was vandaag :) :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:10

Noor: heb jij een abonnement op als eerste starten? Hebben jullie bij selectiewedstrijden geen 2 juryleden in het Z? Dat is hier altijd wel zo. Wel fijn dat je weer dezelfde jury hebt. Hierbij kun je in ieder geval winst rijden en er zullen vast wel verbeterpuntjes op de coupon staan waarmee je het resultaat nog wat extra kunt opkrikken.
Sann: fijn dat het geslaagd was vandaag in Snowworld!
BV: Jeroen mag de trap op en af, goed voor de kontspieren :p
Rowo: wat vervelend dat Zetje nog niet goed loopt. Hopelijk is het een hoefzweer en komt het er snel uit!
Corien: veel plezier op het strand morgen!

Ik hoop inderdaad dat het een eenmalige actie was van Weltsieger.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:16

@ Mootje: ik bedoelde als eerste van de Z1, niet als eerste van de dag (gelukkig) ;) Moet om 13.30. En morgen inderdaad weer hele dag cursus! Nog een keer of 6 en dan alweer examen!!
@ Sussie: ja, we hebben 2 jury's idd. Bij H zit er nog één, die ken ik niet. :) Iedereen rijdt de eerste proef en de beste 6 mogen overkampen. Meestal hangen ze tussendoor al wat uitslagen op dus als er al 6 meer punten hebben, kunnen we naar huis.
@ Sannn: fijn dat het goed ging in Snowworld, ben daar vorig jaar ook geweest!
@ Corien: veel plezier morgen :)

Edit: las nog iets over de nieuwe Z2 proeven. Daar heb ik natuurlijk al even een lichtje over op gestoken :o Er zitten straks inderdaad minder wissels in en op minder moeilijke plekken. Voor de M2 weet ik het eigenlijk niet, maar in de B en L komen minder voltes en in het L1 wordt het lichtrijden en doorzitten niet steeds afgewisseld (geloof ik).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:27

Goedenavond.
Dienke: Balen van je proef :(:) .
Rowo: vervelend, hopleijk is het maar een hoefzweer en is ze er gauw vanaf.
Sussie: rare actie van W, zo hebben ze allemaal wat, Bam is nergens bang voor behalve voor plastic koeien :+ !
Mootje: Corion is wel echt vooruitgegaan tov de zomer!
Snoekiej: Vorstin was nog niet uitgecrosst aan het einde van de les }> gelukkig was ze snel te vangen.
Evelien: Balen van het springen met Borex.
Sann: Fijn dat het snowboarden zo goed ging.

Ik heb ook meegecrosst maar ben ietsje minder tevreden over mijn paard en mezelf, hij springt alles wel maar zo onbehouwen en valt onwijs uit elkaar (ligt ook grotendeels aan mijn eigen manier van rijden, ik moet hem juist wat meer aan elkaar over zijn rug moet rijden en hij moet buigen in zijn lijf, maar het lijkt allemaal meer op wat freewheelen)
Lastige lijntjes, smalletjes, picknicktafel, water enz. op een lekker tempo geen probleem, maar enigzins aan elkaar blijven rijden lijkt wel een onmogelijke opgave :7 .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:29

Daarom vond ik het fijn dat er ook veel aan dressuur werd gedaan, Evie! Ik vond het bij jou ook beter gaan aan het eind van de les hoor!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:31

Veel oefenen Evie en niet hard laten lopen. Want dan krijgt hij de kans uitelkaar te gaan. Gewoon thuis lage kruisjes neerzetten en uit een sukkel drafje aanelkaar er simpel overheen.
Hetje is ook een beetje onbehouwen soms :D En dan werkt dit echt het beste. Ga rustig 50x over een kruisje van 40cm. Maar voor, tijdens en na de sprong 100% van mij blijven. Gewoon aanrijden, na de sprong stilzetten en van die kant weer terug.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:43

We hebben nu gelukkig veel gewerkt aan de dressuur op lage hindernisjes en veel vanuit draf. Niet leuk en erg lastig, maar ja, je wel oefenen wat je makkelijk vind (veel lange lijntjes op een hoger tempo in mijn geval), maar uiteindelijk leer je ook wel het meest van de oefeningen die je moeilijk vind.

Stalgenootje was vandaag ook al bezig met in-uitjes in de springtuin, hopelijk laten ze die staan dan kan ik daar donderdag in de springles mee aan de slag.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:44

Mirthe, als je een plaatje heb, graag! :D
Heb een beetje zitten kijken maar ze hebben zo veel verschillende bitten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:45

Ik ben vandaag ook voor het eerst wezen crossen op Moordrecht in de puppy groep. Ik was de enige die voor het eerst kwam, de rest was al vaker geweest.
Ik vond het helemaal top, en mijn paardje ook!!
Ga dit zeker vaker doen :D :D :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:53

Ziet er goed uit Mirthe!
Lekker gecrosst dus, meiden!
Gefeliciteerd met je punten en prijzen Noor, je gaat lekker!
Jammer dat Weltsieger zo schrok.

Mijn springwedstrijd was ook geen succes vandaag. Inspringen voelde erg fijn, in de ring had Olivier er echt zin in, de 1e hindernis vlogen we keurig overheen. Daarna in een bocht naar hindernis 2, een simpele steilsprong met een groot glimmend donkerblauw blok er onder waar Olivier niet bij in de buurt durfde te komen. Gevolg, 3 weigeringen. Als je dat al zo kan noemen als hij al meters ervoor met grote ogen stilstaat om naar dat blok te kijken. Dus we konden weer gaan...
Daarna hindernis 1 weer gesprongen en dat was het dan weer.
Mijn gevoel was echt goed. Het was jammer dat Olivier dat blauwe blok zo eng vond, nu en dan heeft hij dat ineens. Ik wil hem nu weer vaker gaan meenemen naar wedstrijden, oefenspringen. Weer een beetje routine opdoen.

Ik zag eind jan. een springwedstrijd in Oudekerk aan de amstel. Is iemand daar al eens geweest? Is dat leuk springen daar?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:03

SPA in Oudekerk is een aanrader, Heleen. Dat is TG haar clubbie ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:05

Ok, dank je. Doe je ook mee op 30 jan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:11

Nee, officieel springen is nog te hoog gegrepen voor ons :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:22

Dan kom je mij maar aanmoedigen want ik ga me opgeven :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:59

Heleen: Vervelend dat Olivier zo bang was voor dat blauwe blok. Veel paarden schijnen bang te zijn voor blauwe hindernissen trouwens.
Sussie: Balen dat Weltsieger zo schrok.
BV: Wat irritant dat mensen er geen rekening mee houden dat paarden kunnen schrikken tijdens een proef. Toch goed dat je de proef nog zo hebt uitgereden!
Rowo: Hopelijk is Zetje snel weer rad.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:07

Jammer dat het geen succes was Heleen.
Toevallig dat het nu hier gaat over een blauwe hindernis. Afgelopen weekend bij ons op de club ook heel veel weigeringen op blauw/ zwarte hindernis. Heel apart vonden we het, ging het hele rondje goed en op de laatste sprong weigerden ze. Blauw/ zwarte dubbel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:24

Mootje, we hebben ook oefen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:27

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:33

Wat grappig! Hoe zou dat komen? Niet alleen van ons, lijkt me.
Ik zie dit topic trouwens 2x in de lijst staan, waarom zou dat zijn? Als je ze bij elkaar optelt, staan we op de eerste plaats, denk ik ;)

Wat vreemd Sann. Misschien kunnen ze op zulke kleuren slechter hun afstand inschatten?

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:37

Mijn debuut debuut L springen is waarschijnlijk in Soest, en anders in Nijkerk Zilveren pony maar Nijkerk staat wel bekend om wat moeilijkere parcoursen, dus dat moet ik nog ff zien.
Maar ik ga me bedje opzoeken, morgen weer naar school en 's avonds dressuurles.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:42

sanurie schreef:
Mijn debuut debuut L springen is waarschijnlijk in Soest, en anders in Nijkerk Zilveren pony maar Nijkerk staat wel bekend om wat moeilijkere parcoursen, dus dat moet ik nog ff zien.

Als jij soest bij laseur bedoelt dan is dat ook niet een echt super succes hoor binnen, met al die palen. :D tis toch erg kort doordraaien steeds.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:52

Willen de mensen die in Belgie starten of daar wel eens mee te maken hebben kijken of dit nu compleet is:
[SGW] Informatie mbt Belgische SGW wedstrijden

Ik vind het namelijk heel moeilijk om in te schatten hoe veel van de informatie van eerdere jaren achterhaald is en weg kan blijven of juist wel er bij moet...
Bedankt alvast!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:58

heleenxx schreef:
Wat grappig! Hoe zou dat komen? Niet alleen van ons, lijkt me.
Ik zie dit topic trouwens 2x in de lijst staan, waarom zou dat zijn? Als je ze bij elkaar optelt, staan we op de eerste plaats, denk ik ;)

Wat vreemd Sann. Misschien kunnen ze op zulke kleuren slechter hun afstand inschatten?

Dat zou idd kunnen. Zeiden wij ook al, het is toch wel een redelijk donkere hindernis wat dat betreft. Dan ook nog eens een dubbel vanuit een gebroken lijntje. Maar het was gewoon heel apart, zelfs in het M en Z waren de meeste weigeringen daar. Was ook maar 1 Z combinatie foutloos, van de 8 dan wel. Maar vond het toch wel weinig! Stond niet hoog, eerder technisch. Zie je het verschil wel weer tussen een Dennis van de Brink en een andere ruiter, wat kan die jongen rijden zeg.