[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:14

ik heb eigenlijk een vraagje..
Ik had dus gister 185 punten bij de dressuur, foutloos springparcours & een foutloze cross. maar dus 4 strafpunten voor die finish fout. Heb ik dan 1 of 2 winstpunten ? of helemaal geen ?...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:22

ik denk twee winstpunten. Omdat winstpunten bepaald worden door hindernisfouten en niet door tijdfouten.

Citaat:
Artikel 343 - Tijden en tijdfouten
Cross-country
1. De optimale tijd is de tijd, welke is vastgesteld om de gekozen afstand met de gekozen snelheid af te leggen. Tijdsoverschrijding wordt bestraft met 0,4 punt per begonnen seconde boven de optimale tijd, tot de tijdgrens die overeenkomt met een gemiddelde snelheid van 225 m/min. voor paarden en 200 m/min. voor pony’s.
Het overschrijden van deze tijdgrens heeft uitsluiting tot gevolg.
2. Voor alle klassen geldt dat sneller rijden dan 20 seconden onder de optimale tijd, 0.4 strafpunten per begonnen seconde geeft.
3. Vanaf de laatste hindernis tot de finish dienen paard en ruiter in een rechte lijn te galopperen, wanneer dit niet gebeurt geeft dit 4 strafpunten.

Citaat:
1. Uitrijden van een wedstrijd zonder hindernisfouten in de cross-country (klasse B
t/m Z) geeft 2 winstpunten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:32

Dat inrijden vond ik ook een ramp, was idd blij dat ik al even bij het springterrein wat heb kunnen doen.
En ff wachten tot iemand gestart is voordat je door een starthok gaat zou ook best fijn zijn Clown

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:33

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:34

en het verslag van madeleine brugman (zag ik op haar site staan!)

Eerst cross weer gereden met Sundancer, 5e
Vandaag voor het eerst na mijn operatie weer een cross gereden. Hoewel ik de meeste Nederlandse crossen niet hoog in het vaandel heb was SGW Leidschendam een uitzondering op de regel. Ze hadden een leuke Z cross gebouwd en een goed springparcours. Sunny had er enorm zin in en liep heel fijn door het terrein hoewel mijn schouder het hier en daar nog minder aangenaam vond. Sunny sprong werelds en zijn dressuurproef was heel acceptabel, ik heb hier en daar wat corrigerend opgetreden waarop hij af en toe wat beledigd reageerde maar ik hoop dat hij daarmee wat mee heeft gekregen voor volgende week Breda.
De bodem was goed en de cross was mooi qua opbouw, er zal van alles in, schuine combinaties, punten, smalle hindernissen, smalletjes in vorm van combinaties, normady bank! (erg leuk!) walcombinatie afgewisseld met mooie vertrouwenssprongen en je kon zo waar lekker rond galopperen. Het parcours was aanzienlijk minder bochtig dan 3 jaar geleden (laatste keer dat ik deze wedstrijd reed). Petje af voor organisatie en parcoursbouwers!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:34

Ook mijn verslagje nog even.

Zondag lekker vroeg op om 04.30 ging de wekken en om kwart voor 6 waren we aan het rijden. Had achteraf wel een half uur later gekunt, want we waren veel te vroeg. Daphne's (starremans) paard vond het nodig onze wagen af te breken. (toch wel handig, je tel nr op de wagen). Dressuur ging best lekker, had het minder verwacht want ze was met kalkoenen draaien enz erg gestresst. 166 punten, voor ons doen heel aardig Lachen Springen had ik 1 balkje op 4, zo totally MIJN fout. Ze kwam niet zo lekker door de wendig, en ik dacht dat ze wel groot af zou gaan, maar de maakte er 1tje bij waardoor ik veel te vroeg naar voren zat (wachten Jolien, wachten). Verder echt super, ze was heerlijk relaxt dat kreeg ik naderhand ook nog te horen van mn instructeur Lachen (Die braaf aan de kant zat te kijken omdat ie niet t hele terrein over kan (en mag) sjouwen met krukken Tong uitsteken) Snel naar de keuring want het crossen om de anderhalve minuut was gewoon net te krap eigenlijk. Hartslag weet ik niet. Voor het eerst gecrosst met stopwatch. Alleen vanwege gedoe met geloof startnummer 34 omdat die niet mocht crossen kreeg ik niet te horen dat ik over een minuut moest starten maar over een halve minuut, dus toen kon ik mn stopwatch al niet meer aanzetten, dus dan maar bij t aftellen. Dat vond paard alleen niet zo geschikt en die zou, heel grappig, aan de verkeerde kant de startbox wel even uitsteigeren Clown Snel omgedraait en weg. Ze pakte super fijn aan. Alles heerlijk gesprongen met een lekker tempo. De laatste tijd was ik telkens te langzaam dus besloot nu het stukje achterlangs (geloof na hindernis 3) m maar eens lekker te laten gaan (En Tom en Shanouk+aanhang gedag gezegd, daar had ik wel nog even tijd voor..), en verder hetzelfde tempo aan te houden als normaal. Bij het water heb ik dr terug gepakt naar de draf en toen ze er in was galoppeerde ze aan en mooi verder. (Nog even lief gelachen naar 2 GROOOOTE lenzen die ik langs de kant zag zitten.Tong uitsteken) Toen ik door de finish kwam: Ohja die stopwatch, hmz, ik had m ingesteld op 5.47 (1 minuut voor tijd aanzetten was mn bedoeling) en ik had nog 1.15-1.20 over. (keek niet direct) Uiteindelijk heb ik in 4.29 geloof ik gereden, dus net geen tijdfouten. Volgende keer iets minder laten gaan dus Lachen (Naja zij heeft dr pleziertje ook weer gehad Knipoog) Gewacht op de prijsuitreiking (meer voor Daphne dan voor mij, maargoed) Bleek ze 1e te zijn (wat ze zelf niet geloofde!)

Paardje heeft voor het eerst geplast terwijl we weg waren (helaas dan wel weer op de wagen, zodat alles nu lekker naar pis stinkt.. naja, maar weer ff uitspuiten enzo dan maar) Ik was erg tevreden en dacht dat ik ergens onderaan in de middenmoot zou zitten. Nu achteraf blijkt dat ik gewoon 8e was Lachen Erg tevreden dus..

Ik geloof dat er een stijljury bij hindernis 3 zat. (houtstapel) Daar stond een auto en een man, met een schrijfster. Die andere heb ik niet gezien.

Al met al een geslaagde dag. Nu 12 wp Lachen

Ga wss in Prinsenhage L starten. (Alleen de dressuur is zo'n groot knelpunt!)

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:36

Yvon schreef:
[quote="

Welk startnummer had jij? Volgens mij heb ik je horen
vallen bij die haag terwijl ik aan het losrijden was. Was inderdaad een
aardige dreun.. Je bleef ook best een tijdje zitten of niet?

Oh dit vraag ik dus aan Hozie maar er gaat iets niet goed...

Ik had startnummer 181. Ik bleef zolang zitten omdat ik meteen na die val behoorlijk duizelig was, alles draaide. Dus ik dacht: laat ik maar even blijven zitten. Knipoog Ik heb er een paar flinke blauwe plekken aan overgehouden en een zere knie, maar thank god voor de uitvinding van de caps en de bodyprotectors Clown

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:37

Ik wist al dat ik allergisch was voor de Liniment van Hofman's Lieve en hadden daarom van de paardendrogist besteld, Thermoflex... We hadden eerst daar eeb zwarte fles van en nu dan een witte.
Dus eergister vóór het springen maakte ik alvast de emmer met water en liniment klaar voor na de cross.. Dus ik lekker met mn handen in het water.. krijg ik onwijze rooie uitslag met een witte waas! En jeuken!! Alix had al speciaal voor mij andere besteld, blijk ik hier ook niet tegen te kunnen Verward .. Heel raar. En het zag er ook best goor uit, die uitslag Bloos .. maargoed.. Alix sponste dan voor mij Sally even af.. Mn hele armen waren knalrood geworden. Nors opkijken

Was met een jonge crosser, die best de zenuwen had, gister gewoon eerst op het grasveld bij de trailer gaan rijden. Had ze 'm eerst ff wat meer onder zich en even gevoeld hoe die was en reageerde, voor hij de drukte in ging. Werkte erg goed voor het koppel. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:15

Hozie, ik hoorde idd al dat het een beste klap was geweest Scheve mond

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:21

mijn verslagje:
ging echt super goed, ben de hele cross blijven zitten Haha!
en heb alles gesprongen!! deden er wel iets te lang over, maar hij had er onwijs veel zin in!!

miss_jumpy schreef:
Ik moet ook zeggen dat er onder de organisatie gisteren ook wel geluiden opgingen om goed te evalueren of er nog wel een oefencross moet komen. Er wordt zo slecht gereden en mensen doen echt maar wat, zijn totaal niet voorbereid. Stel je voor dat er ooit een echt ernstig ongeluk gebeurt, dat wil je toch ook niet op je wedstrijd hebben.

Maar aan de andere kant, veel crossruiters zijn ooit begonnen met een oefencross. Misschien dat strengere deelnameregels iets kunnen helpen, is wel iets om weer eens goed over na te denken iig.

dat zou ik wel erg jammer vinden.. want er zijn ook veel mensen wel goed voorbereid zijn; ik heb elke week crosstraining en springles, en mijn fjordje is er zeker goed op voorbereid. zou dolgraag officieel willen starten, maar het springparcours is gewoon te hoog en te moeilijk voor mijn fjord. dan zouden ze een andere categorie erbij moeten maken; bv B pony's voor volwassenen.
maar ik vind t ook jammer dat het overal verplicht wordt om een startkaart te hebben..

het gaat zo gewoon goed en is leuk!
Laatst bijgewerkt door sjorsias op 16-06-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:22

Hozie schreef:
Ik had startnummer 181. Ik bleef zolang zitten omdat ik meteen na die val behoorlijk duizelig was, alles draaide. Dus ik dacht: laat ik maar even blijven zitten. Knipoog Ik heb er een paar flinke blauwe plekken aan overgehouden en een zere knie, maar thank god voor de uitvinding van de caps en de bodyprotectors Clown

Was jij dat die viel bij die krans met die voetballen?
Ik stond er naast was net klaar, en er maakte toch iemand een val.
Schrok me echt dood. Zag er echt wel pijnlijk uit.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:23

Heb jij ook weer gelijk is sjorsias!

Jij ging ook heel goed, geloof me, er is een groot verschil tussen mensen als jij en mensen zonder voorbereiding!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:31

Het is altijd zo dat degenen die zich wel goed voorbereiden en weten waar ze mee bezig zijn de dupe zijn van de "kamikaze" rijders. Helaas, maar waar.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:31

Apple schreef:

Ingridje16 schreef:

Ja dat was ik. Het zag er ook erger uit dan dat het was geloof ik. Nadat ik gefinished was stonden er allemaal mensen naar me te kijken en te wijzen en te fluisteren, ze begrepen niet dat ik daarna weer gewoon was opgestapt en doorgereden denk ik Clown

Apple: nog gefeliciteerd met je 11e plaats, super gedaan!! Haha! Nu nog even je winspuntje springen halen en dan voor het echie meedoen. PS duurde het gisteren nog lang voordat je Kevin ingeladen had? Volgens mij langer dan normaal, of niet? Dat je op een gegeven moment niet je geduld verliest. Lijkt me echt balen als je daar zo lang mee bezig bent.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:43

Hozie schreef:
Apple schreef:

Ingridje16 schreef:

Ja dat was ik. Het zag er ook erger uit dan dat het was geloof ik. Nadat ik gefinished was stonden er allemaal mensen naar me te kijken en te wijzen en te fluisteren, ze begrepen niet dat ik daarna weer gewoon was opgestapt en doorgereden denk ik Clown

Apple: nog gefeliciteerd met je 11e plaats, super gedaan!! Haha! Nu nog even je winspuntje springen halen en dan voor het echie meedoen. PS duurde het gisteren nog lang voordat je Kevin ingeladen had? Volgens mij langer dan normaal, of niet? Dat je op een gegeven moment niet je geduld verliest. Lijkt me echt balen als je daar zo lang mee bezig bent.

Oeeehhh. Hozie.
Ik heb je dan ook zien (of eigenlijk horen) vallen. Ik hoorde vooral de klap. Was zo hard dat ik meteen die richting op keek. Ziek
Gelukkig stapte je uiteindelijk weer op en reed je weer verder Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:45

Misschien een verplicht parcoursje laten springen op ca 60 cm hoogte.
Als ik ook in het voobereidingstopic lees dat er mensen met totaal geen voorbereiding hebben en dan toch meedoen zet ik daar toch wel grote vraagtekens bij.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:46

Apple. Nog gefeliciteerd met je 11e plaats Haha!
Ik heb je even helemaal gemist bij de prijsuitreiking geloof ik. Volgens mij heb ik heel veel bokkers gemist Bloos
Nu op naar de B Go jij! Go jij!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:50

GvdT schreef:
Misschien een verplicht parcoursje laten springen op ca 60 cm hoogte.
Als ik ook in het voobereidingstopic lees dat er mensen met totaal geen voorbereiding hebben en dan toch meedoen zet ik daar toch wel grote vraagtekens bij.

Dat springparcoursje lijkt mij ook wel een heel goed idee.
Ik heb twee jaar bij een hindernis gezeten tijdens de oefencross in Vlietland (waaronder het water) en moet inderdaad zeggen dat er ruiters tussen zitten waarbij je je hart vast houdt. Het is zonde voor de ruiters die echt graag willen verder komen met het crossen en zich zo voorbereiden als ze het niet meer zouden organiseren.
Met een springparcours filter je alle ruiters die nog nooit een sprong hebben genomen er meteen uit. Komt de veiligheid zeker ten goede OK dan!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:53

Ik ben gestart in de B-paarden. Op zich wel fijn gereden, maar ben gevallen in de cross. Door een waardeloze stop, die totaal niet nodig was geweest. Dressuur ging lekker, springen 2 balkjes.
Op naar de volgende cross in het Dijkgatsbos!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:57

Nielsie schreef:
bianca1980 schreef:
Hey Niels....jammer maar mocht helaas niet crossen. Mijn vriendin zei dat jij er ook stond bij het klassiek daar waar ik bij 3 volledig alles omhaalde.. Bloos Heb jij daar nog iets van, ook al zal het niet florisant zijn Tong uitsteken leuk je in ieder geval gemeet te hebben tijdens het parcours lopen... Knipoog

Ik heb foto's dat je vol de hindernis naar de stinkmodder springt Tong uitsteken
Je ziet de plantenbakjes echt breken Tong uitsteken
Stond naast de man die je stond te filmen Knipoog

HAHAHAHAHA......sorry voor de hindernis, maar dat is inderdaad rebecca ten voeten uit. Op het laatste toch ineens beslissen niet te gaan maar dan staat ze er al zo dicht op dat ze gewoon de hele boeg erin gooit... Tong uitsteken ze vond idd die glimmende bakjes eng. Ik wacht je foto's af... Haha! Haha! is ook weleens grappig om het zo te hebben.. Knipoog

g0otje

Kent iemand toevallig nr158 in de oefencross Carissa van Ruijven met Niverma?

_Mel

Nou mijn verslag Haha!

Rond 16:15 reed ik weg van stal, zodat we ongeveer 17:20 bij de Vlietlanden aan waren gekomen. Tijdens het inspringen was hij erg druk, maar hij sprong wel heerlijk.
Toen de cross in gegaan. Ik heb 10 van de 16 hindernissen gesprongen. Hij heeft niks geweigerd, ik had er zelf voor gekozen om langs sommige hindernissen te gaan.
Hij vond het geweldig en wilde alleen maar hard. Ook nog een paar hindernissen gesprongen waarvan ik niet had verwacht dat hij het zou doen.
Heb trouwens nog een hele mooie blooper foto van de waterbak. Ik dacht dat hij gelijk zou gaan, maar hij vertraagde zijn pas,waardoor ik helemaal voor het zadel zat en om zijn nek hing. Ben uiteindelijk wel blijven zitten, maar het water kwam wel eventjes heel dichtbij.
Toen hebben we met de paardjes nog lang moeten wachten op de uitslag. Om daarna nog 1 uur naar huis te rijden.

Ik vond het een super debuut Lovers

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:04

Merel_Claire schreef:
Ik ben gestart in de B-paarden. Op zich wel fijn gereden, maar ben gevallen in de cross. Door een waardeloze stop, die totaal niet nodig was geweest. Dressuur ging lekker, springen 2 balkjes.
Op naar de volgende cross in het Dijkgatsbos!

Balen van je val Merel_Claire Verdrietig Op welke sprong was dat dan?
Heb je verder wel lekker gereden in de cross?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:05

Hozie schreef:

Klopt, duurde wat langer dan anders Scheve mond.

Achteraf gezien moest hij enorm nodig plassen. We hadden de trailer nog niet dicht of hij ging al staan (hele lekkage rondom de trailer *LOL* ). Jammer dat zo'n dier dat dan niet even kan vertellen Ach gut "baasjes, even wachten met laden, ik moet nog wat kwijt".

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:07

Ja dat springparcours kan ik wel eens voorstellen. Al is het maar 70 cm (voor de paarden), houdt toch al een aantal mensen tegen.