Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Artikel 343 - Tijden en tijdfouten
Cross-country
1. De optimale tijd is de tijd, welke is vastgesteld om de gekozen afstand met de gekozen snelheid af te leggen. Tijdsoverschrijding wordt bestraft met 0,4 punt per begonnen seconde boven de optimale tijd, tot de tijdgrens die overeenkomt met een gemiddelde snelheid van 225 m/min. voor paarden en 200 m/min. voor pony’s.
Het overschrijden van deze tijdgrens heeft uitsluiting tot gevolg.
2. Voor alle klassen geldt dat sneller rijden dan 20 seconden onder de optimale tijd, 0.4 strafpunten per begonnen seconde geeft.
3. Vanaf de laatste hindernis tot de finish dienen paard en ruiter in een rechte lijn te galopperen, wanneer dit niet gebeurt geeft dit 4 strafpunten.
Citaat:1. Uitrijden van een wedstrijd zonder hindernisfouten in de cross-country (klasse B
t/m Z) geeft 2 winstpunten.
Yvon schreef:[quote="
Welk startnummer had jij? Volgens mij heb ik je horen
vallen bij die haag terwijl ik aan het losrijden was. Was inderdaad een
aardige dreun.. Je bleef ook best een tijdje zitten of niet?
Oh dit vraag ik dus aan Hozie maar er gaat iets niet goed...
miss_jumpy schreef:Ik moet ook zeggen dat er onder de organisatie gisteren ook wel geluiden opgingen om goed te evalueren of er nog wel een oefencross moet komen. Er wordt zo slecht gereden en mensen doen echt maar wat, zijn totaal niet voorbereid. Stel je voor dat er ooit een echt ernstig ongeluk gebeurt, dat wil je toch ook niet op je wedstrijd hebben.
Maar aan de andere kant, veel crossruiters zijn ooit begonnen met een oefencross. Misschien dat strengere deelnameregels iets kunnen helpen, is wel iets om weer eens goed over na te denken iig.
Hozie schreef:Ik had startnummer 181. Ik bleef zolang zitten omdat ik meteen na die val behoorlijk duizelig was, alles draaide. Dus ik dacht: laat ik maar even blijven zitten.Ik heb er een paar flinke blauwe plekken aan overgehouden en een zere knie, maar thank god voor de uitvinding van de caps en de bodyprotectors
Apple schreef:Hozie, ik hoorde idd al dat het een beste klap was geweest
Ingridje16 schreef:Was jij dat die viel bij die krans met die voetballen?
Ik stond er naast was net klaar, en er maakte toch iemand een val.
Schrok me echt dood. Zag er echt wel pijnlijk uit.
Hozie schreef:Apple schreef:Hozie, ik hoorde idd al dat het een beste klap was geweestIngridje16 schreef:Was jij dat die viel bij die krans met die voetballen?
Ik stond er naast was net klaar, en er maakte toch iemand een val.
Schrok me echt dood. Zag er echt wel pijnlijk uit.
Ja dat was ik. Het zag er ook erger uit dan dat het was geloof ik. Nadat ik gefinished was stonden er allemaal mensen naar me te kijken en te wijzen en te fluisteren, ze begrepen niet dat ik daarna weer gewoon was opgestapt en doorgereden denk ik![]()
Apple: nog gefeliciteerd met je 11e plaats, super gedaan!!Nu nog even je winspuntje springen halen en dan voor het echie meedoen. PS duurde het gisteren nog lang voordat je Kevin ingeladen had? Volgens mij langer dan normaal, of niet? Dat je op een gegeven moment niet je geduld verliest. Lijkt me echt balen als je daar zo lang mee bezig bent.
GvdT schreef:Misschien een verplicht parcoursje laten springen op ca 60 cm hoogte.
Als ik ook in het voobereidingstopic lees dat er mensen met totaal geen voorbereiding hebben en dan toch meedoen zet ik daar toch wel grote vraagtekens bij.
Nielsie schreef:bianca1980 schreef:Hey Niels....jammer maar mocht helaas niet crossen. Mijn vriendin zei dat jij er ook stond bij het klassiek daar waar ik bij 3 volledig alles omhaalde..Heb jij daar nog iets van, ook al zal het niet florisant zijn
leuk je in ieder geval gemeet te hebben tijdens het parcours lopen...
Ik heb foto's dat je vol de hindernis naar de stinkmodder springt
Je ziet de plantenbakjes echt breken
Stond naast de man die je stond te filmen
Merel_Claire schreef:Ik ben gestart in de B-paarden. Op zich wel fijn gereden, maar ben gevallen in de cross. Door een waardeloze stop, die totaal niet nodig was geweest. Dressuur ging lekker, springen 2 balkjes.
Op naar de volgende cross in het Dijkgatsbos!
Hozie schreef:Apple: nog gefeliciteerd met je 11e plaats, super gedaan!!Nu nog even je winspuntje springen halen en dan voor het echie meedoen. PS duurde het gisteren nog lang voordat je Kevin ingeladen had? Volgens mij langer dan normaal, of niet? Dat je op een gegeven moment niet je geduld verliest. Lijkt me echt balen als je daar zo lang mee bezig bent.