[SGW] Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:14

Top BV
Idd, fotos, en groter verslag Haha! Haha! Haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:21

haha.. neej heb jmmr genoeg geen foto's.. Volgende keer hoop ik wel!!! Ik heb veel smalletjes gesprongen en combinaties.. Gewoon van alles en nog wat!! Ging ook allemaal erg lekker!
1 keer bijna van Remember afgevallen. Moest een watercombinatie springen, maar die van mij wou niet van de groep weg.. Net zo vreemd opzij springen, steigeren, half bokken!! Eigenlijk best lachen, alleen hing op een gegeven moment helemaal links, kont uit het zadel en mijn rechterbeen had ik ineens gestrekt naast mij!!! Echt een komisch foto moment, (alleen jammer dat er geen camera was...)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:23

we moeten een camera in Rob inbouwen Lachen
Fijn da je lekker hebt getraind! Hoop da wij morgen net zon mooi weer hebbe!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:52

ok 1 fotootje, naja still
Tal denkt je kan me wat met je huisje. Of Tal denk Baasje denkt Rob kan me wat met dat huisje Clown
Afbeelding

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:55

Hihi, God mag weten wie erin woont Tal!
Verder wel lekker getraind!?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:20

Ja, we zijn baanbrekend bezig geweest al zeg ik hetzelf ! Begonnen al met een oefening waarvan ik dacht ja duh dat lukt toch nooit: 2 boomstammen die haaks opelkaar lagen (met een beetje ruimte ertussen) en dan eerst de 1 en dan de ander er gelijk achteraan, in een bocht dus, was echt zwaar verbaast dat het lukte!
Daarna haagje en toen dit huisje, en bovenstaand was dus haar reactie op mijn nieuwe rijden: nee je mag van rob niet de teugels uit mn handen trekken en dan sprintje trekken en dan als de sprong eng genoeg is er langs schieten. Toen dat eenmaal was doorgedrongen (tot ons beide) ging de rest uiterst gecontroleerd Haha!
weet niet of het echt onder de noemer trakehner valt, maar waren toch boomstammen met greppeltjeding eronder. 1e keer sprong ze en keek boven de sprong echt nog even om huh wat zag ik? 2e keer dacht ze misschien wonen ze niet in het huisje maar liggen ze wel in de greppel!
moesten 1 rondje doen, ik hoefde dan niet te beginnen met huisje 1, maar hegje, boomstammen met bak ofzo eronder, daar werd ik zo fanatiek dat ik dr voor het eerst een tikje met de zweep gaf, toen weer trak en huisje en nog een huisje.
Toen nog even gespeeld in de waterbak, daar werd ze weer even te enthousiast, en ging met rietkraag water in ineens weer even omhoog, terwijl ik verder niet die sprong niet enger dan een andere vond (had hem al vanuit stilstand de andere kant op gesprongen). Maar dat kwam allemaal weer goed toen we weer normaal konden stappen.
Heb er van genoten in ieder geval, gewoon omdat ik nu meer het idee heb dat ik haar reed ipv zij mij Bloos

eens kijken of filmpje inelkaar draaien lukt. Broertje, ik heb van jullie ook materiaal, zal ik ook (ergens) een filmpje van maken!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:23

Lekker gevoel is dat he.. Dat JIJ de training beetje stuurt, en niet meelift met je paard Tong uitsteken

Top da t goed ging, ik krijg er steeds meer zin in Tong uitsteken
Ben benieuwd naar filmpjes!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:30

iedereen heeeel veel plezier morgen (en mooi weer, net als vandaag Haha! )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:33

Tal kan een kunstje..... Haha!

Wel fijn getraind dus Belin, lekker hoor.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:36

krokodillen in de greppelding Haha!
Afbeelding

ok nu ga ik het filmpje maken Cool (dat bewerkingsprogram op de apple is wel leuk, je kan echt heel mooi frame by frame doen, geweldig hoe die achterhand er dan onderkomt enzo, in het echt gaat het zo snel!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:48

Heb er ook helemaal zin in!

Stoute Tal, fijn dat Tal later door had hoe het wél moest Talida!

En BV had ook fijn getraind Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:00

Hey!
Ik heb ook een toptraining gehad vanavond...! Nog nooit eerder zo lekker getraind. Eindelijk een instructeur die dat stukje verder durft!
Ik was ook heel blij met de samenstelling van de groep! OK dan! bedankt Lielle!

De Shof deed alles fantastisch! veel lastige lijntjes met smalletjes gedaan die aardig aan de maat waren.
Ook een halve coffin gesprongen waarbij de Shof geen een keer heeft geweigerd op het gat! (dat was voor het eerst!)
Als laatste diverse waterinsprongen gedaan die ik ook erg pittig vond! (vooral die ene met die dikke boom ervoor! en het wateruit, sprong en dan weer een insprong)

Schoffie heeft geen één keer geweigerd en deed stinkend zijn best. Ben weer trots op mijn paardje!!! Dit was training op écht M-niveau!
(jammer dat er geen foto's zijn....., maar de training was erg fijn!)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:03

Hyper! Hyper! Ik heb echt een supertraining gehad, goede groep,lekker niveau met elkaar. Het begon een beetje rommelig toen ik aankwam rijden en jenga zegt, hey je mag wel opschieten ,.....training begint zo...ik dacht..HUH ?? we begonnen toch om 19.oo uur ?? Ik geprobeerd Lielle nog te bellen, maar die kregen we niet te pakken Knipoog Maar het was inderdaad gewoon 19.00 uur.

We begonnen inderdaad wat jenga zei met wat inspringen en al vrij rap ging het niveau flink omhoog. Toen kwam voor mij gelijk al het punt...oefenen op smalletjes rijden. Ik had eerst tweemaal een weigering en toen ging Rob naast de hindernis staan, ik zeg nog....ik kom eraan hoor, ja zegt ie je komt maar....maar ik was een beetje bang dat Rebecca hem dan omver zou lopen als ze weer zou weigeren maar dat deed ze niet Tong uitsteken
Ik vond Rob een goede vent, veel aanwijzingen waar je wat aan had. Ik heb voor mezelf niet 1 stap omhoog gedaan maar voor mijn gevoel wel 10 met alle smalle dingen en lijntjes die we gedaan hebben waarvan een aantal inderdaad best wel aan de maat stonden. Voor mij zeker als je voor het eerst weer een stap verder gaat.

Rebecca was in het begin nog wel even iets te enthiousiast waardoor ik het eerste half uurtje soms wat weinig controle had om haar voor de hindernis te zetten en de derde keer springen over het huis (met de bijenkorfen eronder) ging dan ook mis. Ze liep door de ophouding heen en zette veel te groot af, dit resulteerde in een landing op het huis. Godzijdank goed beschermd en heb ik zelfs voor EN achter springschoenen, Ze worstelde zich erover en ik bleef gelukkig boven mijn paard, maar ik zag wel het rechterachterbeen even akelig opzij op het huisje liggen langs mij, maar ze heeft enkelt wat schaafwondjes op de benen,( knieen en schenkel ) Ze bloedde eventjes bij een bloedvaatje wat geraakt was op het been maar ze bleek gelukkig niet kreupel, daarna weer verder gegaan en was ze merkwaardig genoeg wel veel beter op het achterbeen te rijden....

De grote boomstam voor het water vond ik wat teveel aan de maat naar mijn idee en twijfelde ik erover......maar goed toch aanrijden en proberen. rebecca zet fantastisch mooi af en kreeg ineens het gevoel alsof ik over het water vloog en zo'n achtbaan gevoel in mijn buik waardoor ik boven de sprong dat gevoel eruit gilde.... Bloos Bloos Bloos Rob vond het een uitstekende sprong zei hij en had graag een voorbeeld foto voor in zijn boek willen hebben zegt ie....waarop ik moest lachen en zei....dat hij beter had kunnen filmen want dan had hij geluid erbij gehad.. Haha! Haha! Tong uitsteken Gelukkig waren er niet zoveel mensen bij....HIHIHIHIHIHI.
Daarna nog een keer die boom gedaan en toen was het een echt kicken gevoel..!!!!!!! en we hebben de waterbak toen nog aan meer kanten gedaan wat ook bij iedereen super ging..

EEN ZEER GESLAAGDE AVOND... OK dan! OK dan! OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 07:54

wat leuk om jullie superenthousiaste verhalen te lezen!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:44

Hardstikke leuk! Ik mag straks.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:55

veel plezier! hier staat best een fris windje maar daar hadden we in ede gene last van. Oh er waren wel al kleine friemelvliegjes, maar daar verder geen last van gehad!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:59

ben met filmpje bezig, wat me opvalt is dat Tal echt continue wissels springt (jaja de series zitten er al in, toch dressuren) is dat erg?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:49

Nee joh, is handig voor als je straks sterren gaat rijden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:53

optimist!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 10:31

klinkt super, leuk! Ben blij dat jullie zo lekker getraind hebben *LOL*

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:27

Dat wil mij ook al op talida!!! Heb jouw zien trainen..
Constant na de hindernis toe, springt hij achter heel vaak over Lachen

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:29

@Lielle, reuze bedankt voor deze organisatie, echt voor herhaling vatbaar (Renswoude)

Ik vond het erg leuk en mijn paard ook, (zo had ze zich in E-L moeten gedragen) Rob vind ik ook fijn lesgeven , duidelijke aanwijzingen (met hoe en waarom) en erg enthousiast.

gr. corinne

PS: mijn man heeft nog wat "natuur"foto's gemaakt van het water Haha! , met die prachtige achtergrond -waar wij toevallig ook nog opstaan- maar die stuur ik wel even naar Yvet (broertje) want ik heb geen idee hoe ik dat -vandaag nog- moet plaatsen hier.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:05

BuenaVista schreef:
Dat wil mij ook al op talida!!! Heb jouw zien trainen..
Constant na de hindernis toe, springt hij achter heel vaak over Lachen

en voor soms ook, en soms niet. Raar paard Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:48

Nou ik ben de 1e van de zaterdag groep die terug is zo te lezen!
Of de 1e die meteen achter de computer is gevlogen!

Ook hier enkel enthausiasme! Heerlijk getraind. Ik had een redelijk vliegende start op t het zandpad en bij Jitske dr trailer had ik eindelijk weer wat controle zodat we konden stappen. IN het bos was ze maar aant kijken wat ze nu ging verwachten. Op t veld ging het hoofd omhoog Lachen OWH Gaan we spelen!!!
Lekker rustig los kunnen stappen met Juul, en weer even bij gebuurt.
Had in 1e instanties beetje twijfels over de bodem, maar dat is me achteraf 100% meegevallen. Hadden een fijne groep die elkaar lekker aanvoelde. Daardoor in een flink tempo begonnen. was wel blij dat we wat langere lijnen gingen rijden waardoor Kim af en toe even de kans kreeg om te stappen en te ontspannen.

Heb eik op alles lekker gesprongen, 1 rot afstand op de mini haag waardoor we daar ingingen. maar verder eik op alles goed uitgekomen. 1 weigering op haagje water uit, maar dat was omdat ze zo om zich heen aant geiten was in t water dat ze die haag totaal niet had gezien.

Hadden paar hele leuke combinaties in de groep, jong werk, Sjuuleke en Jitske, echt knap hoe jullie paarden het hebben opgepakt! Oude Rot Laquinta pakte ook lekker aan met zn nieuwe ruiter, en van Lisa krijgen we de volgende keer weer koekjes!! Lachen Maar wel knap dat je t na zon nare actie / val toch weer zo goed oppakte!

Paul had uiteindelijk toch nog een lekker ritje gereden volgens mij. Knap hoor, 2 trainingen uitzitten op zon paard!

Ik ben weer blij, en mn paard ook! Heb vandaag écht écht genoten! Watersprongen gedaan en een heel safe gevoel gekregen van mn paard. Nou ja, gevoel is niet te omschrijven, ga ik verder ook niet proberen, waarschijnlijk kennen jullie het maar al te goed Lachen

Er zijn Heleboel fotos gemaakt! Dus topic volgt nog wel!
Fotograven ook bedankt!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:58

tsjoink tssjonk tsjonink, dat was gaaf. Haha!

Super lekker gereden. Paard vond het allemaal weer normaler dan ik.
Weer over een hindernis gesprongen waar ik vooraf van zei 'die is vast niet voor ons, brr'.
Lekker te controleren en makkelijk te sturen rond gereden.

Ik heb wel vreselijk zitten stunten op het water (met sprongetje ervoor). Zag later op het filmpje echt overduidelijk wie de schuldige was Bloos

Fijn om te merken dat mijn paard steeds meer zelfvertrouwen krijgt en vaker ook eens wat vroeg af durft te gaan.