[SGW] Eventing... en ongevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Eventing... en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:45

detour schreef:
Moniek, Schotland leeft helemaal niet in de ME! Heb er maar half jaartje als Nanny gewerkt in 2005 maar het gezin (waar ze ook paarden hadden) wist best goed waar ze mee bezig waren en de paarden hadden een heerlijk leven!!
De mensen in die gemeenschappen waren alles behalve achterlijk.
Het feit dat je zo ongenuanceerd spreekt over een compleet land zegt veel over jou; je zult je daar vast populair gemaakt hebben!

nodigt dit wel uit om te praten?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:45

Paul_H schreef:
Ik had daarnet de neiging te roepen dat de bitches en relnichten de discussie overnemen maar kon me beheersen, nu niet meer. Waar gaat dit over? Blijkbaar hebben jullie (Bart en Moniek) een historie die deze discussie vervuilt. IDit is niet het soort gesprek dat ik over dit onderwerp wil voeren.

Nog even ter verduidelijking, ik word niet graag als relnicht benoemd (Moniek waarschijnlijk ook niet als bitch, maar daar moet ze dan zelf maar op reageren als ze dat wil). En al zeker niet door iemand die mij totaal niet kent, mij nog nooit persoonlijk gesproken heeft.[/quote]
Slapen Hoe veel belangrijker emoties dan feiten zijn in een debat als dit ... Slapen Je moet helemaal zelf weten of je mijn uitspraak persoonlijk wilt opvatten Bart, dat is het lot van een openbare post in een topic als dit. Groeten, Paul[/quote]

of dit?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:46

ik ga nou niet aanvallen hoor maar is even om aan te geven dat hier aan 2 kanten word gevochten en dat ik niet de enoge ben ,zoals het hier word uitgelegd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:47

Waar wil je in blijven hangen???? En idd, mijn ervaring was zeer positief in dat land, ook mbt de paardenhouderij. je kraakt een complete natie af maar leeft er wel van, dat vind ik onrechtvaardig.
En zo heeft een ander het steeds gedaan.

Hoort dat bij ram? Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:47

ik zou toch denken dat diverse mensen hier (Apple, crosskip, ikzelf) regelmatig een aanzet voor een discussie hebben gedaan maar ik heb van jou geen enkele inhoudelijke reactie gezien op bv mijn voorbeelden van onveilige hindernissen. Dan heeft een discussie geen zin, als je niet op dergelijke berichten wil ingaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:48

Moniek, iedereen is een individu. Het is niet zo dat er hier een conglomeraat (we are the borg) SGW-ers als collectief jou de grond in zit te trappen of zit te PB-en.

Iedereen heeft zn eigen discussieer stijl. De een doet dat misschien wat heftiger dan de ander.

Om dan de groep aan te vallen op de posts/reacties van een individu vind ik niet netjes.

Tuurlijk wil ik best in gesprek met mensen die niet voor SGW zijn, had het idee dat de discussie van Voltigeur ook zo was opgezet. Inderdaad met voorbeelden van hindernissen die wel/niet veilig waren, wat je wel/niet zou springen, waar de grens zou liggen. Op die manier is een prima discussie mogelijk.

Ik krijg echter het gevoel als ik met jou praat dat je zonder aanziens des persoons begint uit te halen en te meppen. Dat discussieert lastig.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:49

wil nou even niet vervelend doen maar heb je enig idee hoeveel reactie's ik heb gehad.
vind je het gek dat niet iedereen heb kunnen antwoorden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:50

Alleen kies je wel de aanvallende en niet de inhoudelijke, daarmee zet je zelf ook de toon van een discussie.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:53

detour schreef:
Waar wil je in blijven hangen???? En idd, mijn ervaring was zeer positief in dat land, ook mbt de paardenhouderij. je kraakt een complete natie af maar leeft er wel van, dat vind ik onrechtvaardig.
En zo heeft een ander het steeds gedaan.

Hoort dat bij ram? Clown

schotland staat er om benken het is geen paarden land zoals engeland.
mensen hebben geen benul en worden ook niet gesteund zoals in nederland of engeland.
nee een ander heeft het niet gedaan.
en ik ga nu zeker geen discussie voeren over de paardehouderij in schotland.
Hoezo leef ik er wel van ? ik heb hier zoveel stallen gezien en er zijn er maar een hand vol die het goed voor elkaar hebben.
dit heeft met onwetendheid te maken goh ze zeggen het zelf ook.
Het is land wat daarin nog veelmoet leren is in de paarden zo in de bouw zo in veel gebieden leven mensen nog met een kaart om je elektrischetijd op te toppen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:54

Lielle schreef:
Alleen kies je wel de aanvallende en niet de inhoudelijke, daarmee zet je zelf ook de toon van een discussie.

dit heeft geen zin meer.
sorry voor al mijn aanvallende reacties!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:55

MIsschien kun je dan iets gaan betekenen voor het welzijn van de minder bedeelden daar! Knipoog

maargoed, heb je je mening bijgeschaafd nadat je de verhalen van eventingruiters las hier? dat ze wel degelijk voorzichtig zijn met hun dier en er zuinig mee omgaan?...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:55

NOu, ik zou nog steeds graag een inhoudelijke reactie zien op mijn lappen tekst van (eer)gisteren, zoals bv mijn opmerkingen over onveilige hindernissen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:01

Dit is een discussie over een discussie over hoe het discussieren werkt........dan vind ik de discussie uit de beginpost toch leuker, dus:
Ik, en zeker de actieve eventingruiters, ben me zeer bewust van de risico's van de eventing. Ik beoefen het zelf op dit moment niet, maar als ik de mogelijkheid heb, neem ik de risico's voor lief. Het is de ultieme uitdaging en vooral eenwording met je paard. Het is het topje van je kunnen opzoeken, de kick ervaren. Net als bij de endurance de finish halen al een overwinning is. Uit het "normale" springen, en in nog mindere mate de dressuur, haal ik een dergelijke voldoening niet. En aan mn paard te merken hij ook niet;)
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 13-12-07 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:01

Eventjes gevolg en wil dan toch maar even mij mening over sgw posten.
Ik heb afgelopen maand meegedaan aan een SGW training, 1e keer dat ik het deed.
Het was super maar toen ze me vroegen of ik nu ook sgw wedstrijden wou gaan doen, heb ik nee gezegd.
En waarom nee, ik heb maar 1 paard wat mij heel dierbaar is en die ik niet aan ''onodige'' risico's wil blootstellen.
Zeker kan er wat gebeuren met gewoon springen, lage vaste hindernissen of met buitenrijden. (daar sping ik ook over vaste hindernissen)
Alleen is het zo dat ik best wel een B parcour SGW wil doen maar ik wil gewoon niet hogerop komen omdat ik het te gevaarlijk vind.
Het hoef maar 1x fout te gaan en vooral bij de hogere hindernissen is het levensgevaarlijk.
Ik vind het een mooie sport ( beheersing v. paard, samenspel, lef ect) alleen ga ik niet dit risico nemen.
Maar ga me denk ik wel eens inschrijven voor een simpel parcoursje want mijn paard had er ontzettend veel plezier in en was er volgens de instructeur ook erg goed in Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:03

detour schreef:
MIsschien kun je dan iets gaan betekenen voor het welzijn van de minder bedeelden daar! Knipoog

maargoed, heb je je mening bijgeschaafd nadat je de verhalen van eventingruiters las hier? dat ze wel degelijk voorzichtig zijn met hun dier en er zuinig mee omgaan?...

juist daar zijn we ook mee bezig en dat is leuk om te doen en genieten van mensen als het wel goed gaat is heerlijk om te doen.
Ikheb nergens gezegd dat jullie niet goed met je paarden omgaan.
tuurlijk als je je paard in de sport uitbrengt juist in een zwaardere sport zorg je goed voor je paard lijkt me logisch ook heb ikgezged dat je je paard niet dood wilt rijden tuurlijk wil je dat niet en denk je erover na.
Jullie zien mij toch niet dat ik jullie mensen vind die hun paarden bewust de dood in jagen?
Ik heb hier alleen gezegd dat ik de risicos te hoog vind en daardoor het plezier ervan niet tegenelkaar vind opwegen dat is gewoon mijn mening hierover.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:06

Ik heb hier alleen gezegd dat ik de risicos te hoog vind en daardoor het plezier ervan niet tegenelkaar vind opwegen dat is gewoon mijn mening hierover.

oke, dat is dan duidelijk samengevat en dat is jouw goedrecht! Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:08

AaronYve schreef:
Eventjes gevolg en wil dan toch maar even mij mening over sgw posten.
Ik heb afgelopen maand meegedaan aan een SGW training, 1e keer dat ik het deed.
Het was super maar toen ze me vroegen of ik nu ook sgw wedstrijden wou gaan doen, heb ik nee gezegd.
En waarom nee, ik heb maar 1 paard wat mij heel dierbaar is en die ik niet aan ''onodige'' risico's wil blootstellen.
Zeker kan er wat gebeuren met gewoon springen, lage vaste hindernissen of met buitenrijden. (daar sping ik ook over vaste hindernissen)
Alleen is het zo dat ik best wel een B parcour SGW wil doen maar ik wil gewoon niet hogerop komen omdat ik het te gevaarlijk vind.
Het hoef maar 1x fout te gaan en vooral bij de hogere hindernissen is het levensgevaarlijk.
Ik vind het een mooie sport ( beheersing v. paard, samenspel, lef ect) alleen ga ik niet dit risico nemen.
Maar ga me denk ik wel eens inschrijven voor een simpel parcoursje want mijn paard had er ontzettend veel plezier in en was er volgens de instructeur ook erg goed in Lachen

Zelfs op het laagste wedstrijdniveau of zelfs in je training kunnen er ongelukken gebeuren met fatale afloop. Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:08

Dat had ik er ook bijgezet Knipoog
Maar dat is eigenlijk met alles.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:09

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:10

AaronYve schreef:

Ik bedoel dus dat je jezelf daarmee tegenspreekt. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:11

Lielle schreef:
NOu, ik zou nog steeds graag een inhoudelijke reactie zien op mijn lappen tekst van (eer)gisteren, zoals bv mijn opmerkingen over onveilige hindernissen.

heb jou hindernis post gelezen ik ben niet bekend met alle namen dit ook omdat ik ze veel in het engels heb gehoord en dan nog ben ik er niet wijzer van geworden.
fijn dat je ziet wat gevaarlijker is dan andere lijkt melogisch je weet waar je over praat.
Ik vind het juist geen fijn idee dat ze vast staan ik heb liever dat de balk eraf gaat dan dat hij erachter blijft haken.
dan vind ik de sprongen van een een berg dan hindernis dan afgrond in het water weet niet hoe dit heet,,maar ik zie eigenlijk alleen maar dat er gehangen word in de mond van het paard en dat het paard de sprong minder moeilijk vind dan de ruiter.
alleen de ruiter werkt het paard vreselijk tegen met alle gevolgen van dien.
wat vind jij hiervan?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:13

Ik denk dat de risico's door de meeste SGW-ers goed worden ingeschat en zij dan ook niet boven hun kunnen gaan starten.
Daarnaast wordt veel tijd gestoken in trainingen om juist die risico inschatting te maken.
Ikzelf rij regelmatig bij Alice Naber en die legt haarfijn uit hoe je bepaalde hindernissen moet nemen. Daarbij wordt in de trainingen ook goed gekeken naar de mogelijkheden van de combinatie en de zwaarte van de training hierop aangepast.
Zij gaf ook aan wanneer ik klaar was voor m'n eerste wedstrijd.

Ik kan ook endurance gaan rijden (heb ik gedaan) en door het ontbreken van goede begeleiding had ik bijna m'n arabiertje naar de filistijnen gereden.

In mijn ogen zijn risico's dus per combinatie verschillend en gelukkig zijn de meeste oud en wijs genoeg om te bepalen wat wel en niet kan. Bij de hele jonge en fanatieke ponyruiters heb ik wel eens m'n twijfels.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:14

Simmie schreef:
AaronYve schreef:

Ik bedoel dus dat je jezelf daarmee tegenspreekt. Knipoog

Waarom dat?
Je kan met alles je nek breken dus moet ik dan maar in bed blijven liggen?
Nee ik ga paardrijden ik ga skien ect.
Ik ga geen hoge hindernissen pakken omdat de kans dat je op je bek gaat en de schade groter is dan bij een klein hindernis waar je paard zich waarschijnlijk nog enigzins kan opvangen (heb het ook al meegemaakt) Maar je nek breken kan met alles Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:18

Moniek, juist bij een afsprong moet je ook contact houden met de mond van een paard. Daar heeft het paard nl ook steun aan. Losgooien bij een afsprong is levensgevaarlijk. Dan moet een paard van heel goede huize komen om dat nog te redden.

eroftmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:19

pff dit is wel erg om te zien, en de reden dat ik geen cross durf te rijden Bloos