[SGW] SGW Neede - Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Neede - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:52

Jammer dat zijn gezicht niet te zien is...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:26

Caatje1986 schreef:
Ik kwam de foto's van SGW- Player tegen in Mijnalbum van Mabon, zie hieronder. Voor degene die nog niet weet wie het nu was.

Afbeelding

Edit; bericht aangepast

jaaa dat is hem!!
ooo wat een kwal
heb hem nu al een paar keer ontmoet en hij begon in neede weer tegen mij te praten
in gorssel ging die al met 2 glazen wijn naar de rekenkamer enz. om te vragen wat zijn tijd was
echt zo'n rare kerel he

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:44

[quote="ladyzwien"][quote="Caatje1986"]
Ik kwam de foto's van SGW- Player tegen in Mijnalbum van Mabon, zie hieronder. Voor degene die nog niet weet wie het nu was.

Afbeelding

Heb zijn naam opgezocht dmv startnr..Heb nog nooit van hem gehoord en ook is hij me nog niet opgevallen. Ik denk dat het een jachtruiter is met een ex paard van Madelein Brugman ,the Texan III.Van dit soort types reden er wel meer mee in Neede.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:45

Maar dit paard had het niet heel makkelijk. Paard leek het goed te doen maar met een meeliftende en niet echt meewerkende ruiter...

e_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:19

Hallo Bokkers,

Wij waren afgelopen zaterdag ook naar Neede afgereisd om jullie allemaal weer op de foto's te zetten. Echter al heel snel werden we door de organisatie verzocht hiermee te stoppen. De weinige foto's welke gemaakt hebben zullen we dan ook niet op onze site plaatsen. Wij vinden dit jammer omdat we graag, voor zover dit mogelijk is, bij iedere SGW aanwezig willen zijn.

Gelukkig voor jullie heeft Mabon prachtige foto's gemaakt. Onze welgemeende complimenten Mabon !!!!!. Mogen we je inhuren als we een extra fotograaf nodig hebben?

Aankomend weekend zijn we helaas verhinderd, dus dan komen jullie ons niet tegen, maar we zullen nog zoveel mogelijk van de laatste wedstrijden dit jaar bezoeken (als we niet weer weggestuurd worden natuurlijk).

Groeten,

Arie de Vroet
Evenementenfoto.com

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 07:10

Wat raar dat jullie zijn weggestuurd e_f......

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:16

Arie: Werd er entree gevraagd dan? Als dat niet het geval was dan was het gewoon openbaar terein en dan mag iedereen gewoon fotograferen.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:20

Nou er zijn wel 2 kanten aan zo'n verhaal...

Op Vlietland nodigen we elk jaar zelf een fotograaf uit en daar maken we ook afspraken mee. Dus dan sta je ook raar te kijken als er opeens meerdere fotograven rondlopen. Als ruiter zeg ik, hoe meer fotograven hoe beter. Maar als bestuur zit je soms een beetje klem door gemaakte afspraken met "je eigen" fotograaf.

Ik denk dat er in Neede ook een afspraak is geweest met hun vaste fotograaf.

Altos, waarschijnlijk heb je wel gelijk dat de organisatie niemand mag wegsturen, maar als fotograaf heb je het misschien ook niet zo naar je zin als je je ongewenst voelt?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:38

Een evenement moet geen afspraken maken met een eigen fotograaf wanneer ze een evenement organiseren op openbaar terrein. Het is nu een maal zo omschreven in de wet dat de andere fotografen dan ook gewoon hun werk mogen doen. Wanneer er entree gevraagd wordt is het een ander verhaal.

Wat ik daarbij erg zonde vind is dat een pro als Arie dan weggestuurd wordt omdat aan zijn apparatuur te zien is dat hij fotograaf is en dat een amateur vaak wel door kan/mag fotograferen en foto's (gratis) op het internet aanbied terwijl die er niet afhankelijk van is wbt inkomen en de prof. meestal wel.

Ik was in Hooge Mierde ook op uitnodiging van de organisatie en Arie was daar ook aanwezig. Nu kan ik daar over gaan zeuren bij de organisatie maar wat heeft dat voor zin? Zolang fotografen zich collegiaal opstellen en niet doodleuk naast je gaan staan om precies dezelfde foto's te maken lijkt het mij geen probleem. Als een deelnemer een door mij gemaakte foto niet mooi vind zal hij hem niet kopen, wanneer er dan nog een andere fotograaf is geweest die het er beter vanaf heeft gebracht is dat alleen maar mooi meegenomen toch? Dat is alleen maar gezonde concurentie, bij de supermarkt kan je toch ook kiezen tussen meerdere merken......

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:43

Wat een onzin!!!
Jammer hoor, dat het zo moet, net wat je zegt Altos eerlijke concurrentie. In Ede stonden de fotografen 4 op een rij.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:45

Altos schreef:
Een evenement moet geen afspraken maken met een eigen fotograaf wanneer ze een evenement organiseren op openbaar terrein. Het is nu een maal zo omschreven in de wet dat de andere fotografen dan ook gewoon hun werk mogen doen. Wanneer er entree gevraagd wordt is het een ander verhaal.

Rustig maar, een organisatie doet nou eenmaal de dingen zoals ze dat altijd heeft gedaan. "Vroeger" waren er maar een paar fotograven, dus je probeerde te zorgen dat er één op je wedstrijd kwam. De fotograven hadden vaak elk hun eigen wedstrijden en vaak op basis van afspraken die ook nog iets opleverden voor de organisatie. Die situatie is aan het veranderen nu er steeds meer fotograven komen. Organisaties moeten daar ook aan wennen. Ik vind het ook niks dat EF is weggestuurd in Neede maar je hoeft niet gelijk zo fel te reageren want in Vlietland hebben we er verder niks mee gedaan. Terwijl wij dus ook afspraken hadden gemaakt met één fotograaf. Uit goede bedoelingen trouwens Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:47

He wat jammer EF. Ik vind de foto's van paardinbeeld meestal niet zo geweldig (veel ruis, onduidelijk en net niet HET moment) - uitzonderingen daargelaten. Daarbij stel jij je wel collegiaal op Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:58

Scum, daar ben ik het wel een beetje mee eens!
EF is vaak een foto van een mooier moment of een mooiere sprong en wat mij dan ook nog op valt is het verschil in prijs.

Jammer dat EF weggestuurd is!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:59

MJ: Ik bedoelde het niet zo fel als dat het mischien overkwam. Natuurlijk kan je een fotograaf uitnodigen Knipoog . Maar wanneer er afspraken worden gemaakt houd dit meestal in dat een fotograaf het alleenrecht heeft en dat kan je dus niet beloven op een openbaar terrein.
Overigens nam ik zelf wel altijd even contact op met de organisatie om te informeren of ik welkom was. Dat bespaart je iig een reis voor niets....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:06

Altos schreef:
MJ: Ik bedoelde het niet zo fel als dat het mischien overkwam. Natuurlijk kan je een fotograaf uitnodigen Knipoog . Maar wanneer er afspraken worden gemaakt houd dit meestal in dat een fotograaf het alleenrecht heeft en dat kan je dus niet beloven op een openbaar terrein.
Overigens nam ik zelf wel altijd even contact op met de organisatie om te informeren of ik welkom was. Dat bespaart je iig een reis voor niets....

Ik denk ook dat het aan de organisaties is te stoppen met die afspraken hoor, ga het in ieder geval meenemen in onze eigen evaluatie. Ooit moest je echt zorgen dat er een fotograaf kwam want er waren er niet veel maar nu
is het gewoon anders.

Maar ik bedoel een beetje dat Neede deze regels over openbaar terrein misschien ook niet kent en misschien ook overdonderd was dat er opeens nog een fotograaf voor de deur stond.

Iig heb ik zelf EF ook altijd graag op de wedstrijden hoor, want dat zijn mooie foto's!!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:05

Im snap MJ wel. Ook wij 'zitten' hier als organisatie mee. De fotograaf die komt sponsort tevens de wedstrijd. Wij willen dan natuurlijk ook graag dat de ruiters deze foto's kopen. Ik denk dat als er nog een tweede fotograaf zijn foto's op de wedstrijd afdrukt dat die wel commentaar gaat krijgen. Ik vind het ook heel normaal dat een fotograaf contact opneemt met de organisatie om eea te overleggen.
Als ruiter zeg ik natuurlijk: "hoe meer foto's hoe beter" maar dan zal ik de mooiste foto bestellen terwijl ik niet weet welke fotograaf bijv een wedstrijd sponsort.
Moeilijk....

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:04

Een tweede fotograaf die ook op locatie verkoopt vind ik idd weer een heel ander verhaal. Die heeft dan tenslotte ''een winkeltje''. Dat vind ik niet zomaar kunnen zonder overleg met de organisatie.

e_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:00

Wat een reacties allemaal van jullie. Wij hebben ook wel organisaties benaderd, ook die van Neede, maar krijgen lang niet altijd een reactie terug. Sponsoring doen we ook in een aantal gevallen. Jullie reacties hebben ons in ieder geval aan het denken gezet en we willen voor volgend jaar naar een aanpak die voor iedereen (fotografen, deelnemers en organisaties) leuk is. Wat het gaat worden weten we nog niet, maar dat we het leuker kunnen maken weet ik wel. Om ons bij de uitwerking ervan te helpen wil ik jullie vragen ons te mailen wat jullie graag willen. Tenslotte wil ik nog even kwijt dat wij het altijd leuk vinden om jullie reacties op de foto's te lezen bij de wedstrijdverslagen.

Wordt vervolgd

Groeten,

Arie de Vroet

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:05

Ef, goed idee.
Jullie maken erg mooie foto's. Eind van dit jaar kunnen jullie zeker nog een bestelling van mij verwachten. Ik wacht alleen nog even af of er nog meer foto's komen van dit cross seizoen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:05

Ik denk dat het handig is om hier een apart topic voor de maken. E_F aan jou de eer. Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:54

Sjaan schreef:
Ef, goed idee.
Jullie maken erg mooie foto's. Eind van dit jaar kunnen jullie zeker nog een bestelling van mij verwachten. Ik wacht alleen nog even af of er nog meer foto's komen van dit cross seizoen!

Sjaan, ik wacht ook het eind van het jaar af en dan bestel ik er ook van de verschillende wedstrijden.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:01

De foto's staan online. Helaas had ik mijn verkeerde cap bij me. Dus het ziet er ietswat idioot uit Huilen van het lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:14

Afbeelding
Onze Schimmel. Ze deed het weer super!

Afbeelding

Afbeelding
Sunny vindt het ook leuk volgens mij !

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:15

Leuke foto's ! Ja

die van mij vind ik persoonlijk wat minder, heb net mijn teugel loshangen Huilen van het lachen

Afbeelding

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:26

ladyzwien schreef:
in gorssel ging die al met 2 glazen wijn naar de rekenkamer enz. om te vragen wat zijn tijd was

En, waren ze daar gevoelig voor? *LOL* Een collega van mij heeft in Gorssel het hele weekend op de rekenkamer gezeten, zal het haar eens vragen. Haha!

Deze foto stond nog op mijn telefoon, afgelopen weekend gemaakt in Neede. Bordje stond op ca. 3/4 van de cross, gok dat de meesten 'm wel zijn tegengekomen.

Vriendelijke lui toch hier in 't oost'n. Ja Haha!

Afbeelding