[SGW] tripalon gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: tripalon gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:56

heey nickeltje, ik heb jullie nog ingehaald. samen met vief volgens mij. ik kwam jullie al een keer eerder tegen. toen moest ik net het bos nog in en jullie kwamen eruit. had niet door dat jij dat was.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:03

Hey, ja, jullie hebben ons idd ingehaald.
Je kwam me wel bekend voor, maar kon even geen naam aan je koppelen... Jij bent dus Tientjeh... Aangenaam!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:08

Volgensmij komen de uitslagen nog wel op startlijsten, maar pin me er niet op vast....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:09

haha ja, ik wist ook echt niet dat jij het was, totdat ik foto's zag. ik wist eerst ook niet dat vief, vief was. haha.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:26

Sjaan schreef:
Volgensmij komen de uitslagen nog wel op startlijsten, maar pin me er niet op vast....

Ze staan er inmiddels op! Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:37

Ik was derde in de B paarden, haha! Maar ik vind het wel vreemd.. Inge willems was tweede, maar die had in de dressuur niet eens een winstpunt. Behalve 1 ring had ik verder alles foutloos.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:53

hahaha Nickeltje, dus JIJ was dat met die pony die NIET over de hindernis wou, allemachtig wat een etterbak was dat.. Zat me er nog over te verbazen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:58

ooh er staat dat ik hindernis 1 niet heb gesprongen.. Huilen
En laat ik dat nou wel gedaan hebben. Tong uitsteken
Achja het maakt niet uit ik had toch niet in de prijzen gezeten. haha

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:02

Hozie schreef:
Bij mij ging het ook goed, ik was zo blij, het was de eerste keer dat ik aan zoiets meedeed Haha!

Ik had bij de dressuur (ring 6) 189 punten, ik heb zelfs 1 x fout gereden, anders had ik 191 punten gehad Haha!

De cross ging super! Alleen bij een hindernis kon ik niet eens in de buurt komen, mijn paard stopte al op 10 meter afstand, na 5 minuten bezig te zijn geweest, toch maar erlangs gereden (dat was bij een van de makkelijkste hindernissen, hoe idioot, [u]een soort grijs muurtje-achtig dingetje [/u]:D )
Ringsteken ging niet echt goed, geen een ring te pakken gekregen.

Springparcours foutloos.

Ik ben ook niet gebleven tot de prijsuitreiking, want wij moesten nog 2 uur naar huis terugrijden, anders was ik nog later thuisgeweest.

Hihi, die van mij vond het ook eng, maar met veel geduld ging ze er toch in 1 keer overheen. Rare hindernis blijkbaar

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:06

Ik ben wel naar de prijsuitrijking geweest. Het was een beetje "schaamtelijk" dat er zo weinig mensen bij de prijsuitrijking waren. Je kunt wel klagen dat het allemaal zo lang duurt (ben ik het helemaal mee eens), maar er moet enorm veel gerekent worden, en die mensen staan/zijn er voor ons plezier bezig, niet voor zichzelf!! Maar omdat de nummer 1 t/m 4 er niet was, heb ik wel een dekje als prijs mee naar huis mogen nemen!!!!
Ik vond de wedstrijd trouwens echt SUPER!!! Ik en het paard hebben het erg naar ons zin gehad, en met het weer veel het gelukkig REUZE mee!!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:13

Ezumii schreef:
hahaha Nickeltje, dus JIJ was dat met die pony die NIET over de hindernis wou, allemachtig wat een etterbak was dat.. Zat me er nog over te verbazen.

Ja zij reed met iemand samen, een schimmeltje. Zo'n klein ponytje die na de cross nog ff hele hoge hindernissen moest springen. Dat deed ie niet meer en toen ging ze het nog maar een keer of 20 bij de "losspringhindernis" proberen Boos! !! Arme pony, dat dier kon gewoon niet meer. Was echt geen onwil, dier was gewoon moe.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:14

Ik snap je punt. Maar voor het paard vind ik het nog sneuer als hij zo lang op de trailer moet blijven wachten als hij al de hele dag bezig is en van alles heeft gedaan. Zeker als je nog een lang eind naar huis moet rijden. En al helemaal met dit rare weer, mensen en paarden zijn natgeregend, dan zijn droge dekens en een warme douche toch geen overbodige luxe. Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:19

Ach man die pony was niet moe, hij kon ook nog met zn oortjes naar voren rondgalloperen, die was gewoon aan het etteren, al reed je zusje ook niet genoeg Nickeltje, ze gaf hem alle ruimte om er langs te lopen..
En hoge hindernissen? Dit konden de paarden nog achterstevoren springen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:23

Ja de paarden ja, dit was een ponytje!!! Met de oren naar voren??? Nou iedereen die aan de kant stond sprak schande, dus het zal wel niet aan mijn ogen gelegen hebben.
Ben het wel met je eens dat het amazonetje haar er teveel langs liet lopen ja.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:24

Ja Karin dat snap ik, het was voor de paarden ook een lange dag. Wij hebben de paarden tussendoor naar huis gebracht, ik snap dat adt niet vorr iedereen weggelegd was. Maar vind het voor de organisatie een beetje banketstaaf overkomen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:26

En een ponytjé kan geen 80 cm springen wou je zeggen? Slecht gesteld met die pony's tegenwoordig Sigaar .
En ach, mensen spreken altijd schande, ze moeten toch wat te doen hebben, dat zegt ook niks.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:27

Mijn zusje reed inderdaad niet genoeg. Als pony één keer weigert (meestal al door onzekerheid van Renske) is ze daarna bang achtig dat het niet meer lukt.
Pony was niet echt moe eigenlijk. Is gewend aan ritten van een uurtje of 3 langs het strand en onderweg hadden wij juist heel veel stukken gestapt vanwege e zware paden.
De hindernissen waren vrij hoog, al springt deze pony thuis makkelijk 1.10.
In de losrij ring zijn we door gegaan tot pony 1 keer gesprongen had, toen zijn we direct gestopt, maar we wilden perse afsluiten met een goede sprong (al was dat een laag kruisje).
Ben het niet helemaal eens met de opmerking van LisaB.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:30

Tuurlijk kan die dat wel. Maar je moet niet vergeten dat die pony tussen de paarden reed (na mijn weten) En dat die dus al 10 km en hindernissen erop had zitten. (En je hoeft niet zo te katten!!)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:33

Nickeltje schreef:
Mijn zusje reed inderdaad niet genoeg. Als pony één keer weigert (meestal al door onzekerheid van Renske) is ze daarna bang achtig dat het niet meer lukt.
Pony was niet echt moe eigenlijk. Is gewend aan ritten van een uurtje of 3 langs het strand en onderweg hadden wij juist heel veel stukken gestapt vanwege e zware paden.
De hindernissen waren vrij hoog, al springt deze pony thuis makkelijk 1.10.
In de losrij ring zijn we door gegaan tot pony 1 keer gesprongen had, toen zijn we direct gestopt, maar we wilden perse afsluiten met een goede sprong (al was dat een laag kruisje).
Ben het niet helemaal eens met de opmerking van LisaB.

Zo jij kunt gelukkig wel gewoon praten. Gelukkig heeft de pony dan meer conditie dan wij allemaal dachten, maar had die hindernis dan gelijk even wat lager gemaakt, ik snap ook wel dat je met een sprongetje wilt eindigen, maar 10 x aanrijden zonder resultaat heeft weinig zin. En het lijkt me niet leuk als mensen negatief over je praten. ik snap ook wel dat die pony heus wel hoog kan springen, maar ze had al een hele dag achter de rug.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van de tripalon!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:36

Hebben we zeker!
En je opmerking dat de sprong als laatste in de losrijring lager had gemoeten is terecht. Ik had gehoopt dat de pony heel simpel mijn paard er over zou volgen (zoals ze de hele dag al deed) en dat we daarmaa af konden sluiten. Helaas dat deed ze niet en toen had ik eigenlijk af moeten stappen en lager doen. Gewoon niet gedaan en daar baal ik nu ook van, zeker omdat er nu zo negatief over gesproken wordt.
Jammer.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:37

Sorry dat ik zo kat ja inderdaad, maar wat zou haar het nou interesseren hoe anderen over haar praten, mensen bemoeien zich werkelijk overal mee.. , als zij wil dat die pony springt, en zij denkt dat die pony dat nog prima kan doet ze dat toch gewoon?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:41

Ezumii: Zo als ik hierboven lees, zegt ze nu zelf ook dat het beter wat lager had kunnen zijn. Ik zou zeggen waar maak jij je druk over??
Nickeltje: Nou er zijn gelukkig mensen die deze site ook lezen en kunnen zien hoe je er nu zelf over denkt. Maar wat ik al zei: gelukkig heeft de pony meer conditie dan wij wisten!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:45

We hebben best lang nagedacht over in welke klasse de tripalon te starten. Vorig jaar hadden we in Laren B pony's gedaan (ook 10 km) maar dat vonden we aan de lage kant wat hindernissen betrefd. Inmiddels had zusje wat cross trainingen gevolgd en we zagen het eigenlijk helemaal zitten om dus B paarden te doen, zodat er voor ons allebei wat hindernissen betrefd wel uitdaging in zou zitten.
Als we ook maar getwijfeld hadden over de conditie van de pony, hadden we bij de pony's gereden.
Voor iedereen die zich er dus druk om maakt, meerijden in B paarden is een weloverwogen beslissing geweest en van te voren hadden we er eigenlijk al op gerekend dat het springparcours (alleen in een springring) te veel stress voor de pony zou zijn en dat ze niet alle hindernissen zou gaan springen.

rafikihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:58

Waar staan die 9 punten ook alweer voor in de cross?
Ik heb die hindernis namelijk wel in 1x gesprongen. Verward

Enne, paard in beeld stond er toch, of niet? Of ben ik in de war met een andere fotograaf?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:00

Ik lees prima hoor.

En misschien dat je nog een keer aangereden hebt? 9 punten is wel een raar aantal..