[SGW] SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:34

GvdT schreef:
MJ, als je ze nou in mijnalbum zet, dan moet het volgens mij wel lukken. Moet je alleen de grootte even aanpassen.

oh bedankt voor de tip, heb ik morgen ook nog wat te doen Haha!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:35

Ja, daar mag bij de keuring best iets van gezegd worden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik net de foto's van mijn "prive"fotograaf heb gezien en ik begrijp niet dat mijn paard de hindernissen nog goed heeft kunnen springen. Ik schaam me dood. Durf ze hier ook niet neer te zetten. Is een wijze les....of beter gezegd, moet weer terug naar les. Gelukkig heeft leuk op de foto me op een iets beter moment weten vast te leggen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:40

Hummm, ik heb dergelijke dingen niet gezien (moet eerlijk zeggen dat ik ook meer bezig was met mezelf Haha!).

Vond wel de keuring erg mild. Ik was de Endurance keuring gewend en die is een stuk strenger. Nu was het hartslag, draven en klaar Haha! Haha!. Misschien voor de oefencross een strengere keuring?

Kowloon, ik heb mn bloopers ook gewoon neergezet Haha!.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:43

miss_jumpy schreef:
SGWOllie schreef:
Tja, heb het gemeld bij de organisatie (secretariaat) van de hackamore, die konden me niet vertellen wie k daar op aan kon spreken.

raar want er was het hele weekend een federatievertegenwoordiger aanwezig?

Tja, en als ik niet zeiknat was geweest en graag naar huis wilde (sorry!) was ik daar misschien nog actief nog naar gaan zoeken... Maar vond het ook niet helemaal mijn plaats om politieagentje te gaan spelen. Een oefencross in trouwens niet officieel toch (startkaart niet verplicht?), is de federatievertegenwoordiger daar dan wel verantwoordelijk voor?
Het zou zo fijn zijn als deelnemers (of hun ouders) zelf verantwoordelijk met hun beestje om zouden gaan..... (Deze mensen wisten het volgens mij gewoon niet)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 21:43

Hmm, zo gaat de keuring meestal op SGW's Apple. Sommige DA's doen het wat uitgebreider, maar die zijn op 1 hand te tellen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:45

SGWOllie, ik vond het meer raar dat ze op het secretariaat niet wisten waar je het kon melden. Vind het ook niet jouw taak hoor!

Ik denk ook dat onze starters niet precies weten welke bitten wel en niet mogen. Bij de menners loopt er wel echt een bittencontroleur rond.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:48

Simmie, dit was ook mn eerste SGW keuring Haha!. Ik stond na de voorkeuring dus echt zo van "Euh, was dit het al? en nu?" (en de DA gevat "nou, zadel erop en rijden" Haha!).
Viel me 100% mee Lachen.

Heb trouwens nog wel gezien dat er soms twee keer gedraafd moest worden als daar enige twijfel over bestond.

Vond ook de afhandeling lekker vlot. Zowel bij voor als nakeuring stond er al gelijk iemand met een stetoscoop hartslag op te nemen. Kev kreeg gewoon geen tijd om zich op te hyperen Lachen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:53

MJ; Vraag dan ook eens aan jullie voorzitter waarom ze niet gewoon beide fotografen hebben laten komen. Zoiets valt toch gewoon onder gezonde concurentie. Mocht een fotograaf bang zijn dat de foto's van zijn concurent/collega Clown beter zijn en dus ook beter verkopen dan haakt ie zelf wel af. Overigens is het ook niet altijd beter als een fotograaf een standje heeft. Vaak worden de foto's dan ter plekke afgedrukt (op flutpapier, dat na een jaar kleur verliest).

Crossen met een hackemore vind ik trouwens echt het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb. Je stuurt je kind toch uberhaubt de cross niet in met een pony waarvan ze de rem nog niet gevonden heeft?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:54

jodoka; ik sta ook tussen jouw foto's Haha!

(regenjas had ik aangehouden, zodat ik tenminste nog 1 droog shirt zou hebben..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet lang hierna lag ik dus in de modder Schijnheilig

*gaat kijken of ze nog bij leukopdefoto staat*

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:01

Altos schreef:
Je stuurt je kind toch uberhaubt de cross niet in met een pony waarvan ze de rem nog niet gevonden heeft?

Haha! Doen mijn ouders toch ook??? Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:02

Ik wil even kwijt dat ik het niet eerlijk vind zoals er over de fotograaf gepraat wordt.
Hij mag misschien wel mindere foto's maken dan Marcel Knaapen.. maar hij heeft er wél heel de dag gestaan, in de stromende regen!
En hij heeft veel foto's gemaakt ook, ik had er wel 10 van mijn springparcours. Wie weet is hij wel net begonnen, zijn de foto's daarom wat minder. En wat betreft de kwaliteit, ja die is bagger ja, maar er staat ook vermeld dat deze expres omlaag is gehaald op de site omdat iedereen ze anders gaat jatten.
De man heeft vast zijn uiterste best gedaan, en er zitten echt leuke foto's tussen!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:05

Nee SGWOllie jij hebt een PAARD Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:07

Altos schreef:
Nee SGWOllie jij hebt een PAARD Haha!

Owww, dus dan mag het? Clown
Mij extra remmetje deed het prima trouwens...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:08

De hele dag staan daar, ook in de stromende regen, hoort bij je werk als je daar voor bent ingehuurd/uitgenodigd/ingeleend/ja op hebt gezegd.

Bij een cross willen deelnemers veel crossfoto's. Liefst van verschillende crosshindernissen. Dan kies je er dus voor dat je op zo'n punt gaat staan dat je diverse crosshindernissen kunt fotograferen en/of je komt met nog 2/3 vrienden met camera's en gaat verspreid over het parcours staan.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:19

Annemieke, daar heb je zeker gelijk in. Mensen denken vaak ook dat het alleen maar leuk is en geen werk om daar een hele dag te staan. Nou ik kan je vertellen dat het veel zwaarder is dan een reguliere dag werken, vooral als het weer ook nog eens niet meewerkt. Vaak wordt ook nog vergeten dat je niet ingehuurd wordt maar dat je maar moet zien wat je binnenkrijgt aan de hand van de bestellingen. Meerdere fotografen meenemen is dan dus ook niet echt rendabel, die zullen ook betaald moeten worden terwijl je zelf niet eens weet wat je verdiend. De gemiddelde prof (je wilt toch goede foto's?)
vraagt toch tussen de 50 en 90 euro per uur, tel uit je winst, Ehm verlies.
Tenzij je ze een bedrag geeft per verkocht foto door hen gemaakt. Maar daar doe je jezelf dan weer tekort mee, dan huur je min of meer je eigen concurentie in. Overigens is het hele verhaal over meerdere foto's zo opgelost wanner je van iedere combinatie echt een superfoto hebt. Een foto gaat namelijk nog steeds om het moment en niet om een overzicht. Dan kan je namelijk beter die dvd bestellen Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 05:25

_Jitske_ schreef:
jodoka; ik sta ook tussen jouw foto's Haha!

(regenjas had ik aangehouden, zodat ik tenminste nog 1 droog shirt zou hebben..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet lang hierna lag ik dus in de modder Schijnheilig

*gaat kijken of ze nog bij leukopdefoto staat*

ik heb je zien rijden Haha! jah hing aan je paard Nagelbijten / Gniffelen maar is je parcour verder wel goed? ik heb volgens mij wel foto's allen krijg ze niet op de mijnalbum.. nog even uit zoeken Schijnheilig

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:08

Ach ik heb 1 leuke foto en hopelijk de dvd. En ik zal een compilatie maken van al mn langsschieters haha ik zie toch wel een regelmaat erin

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:15

AnneMieKe_89 schreef:
Ik wil even kwijt dat ik het niet eerlijk vind zoals er over de fotograaf gepraat wordt.
Hij mag misschien wel mindere foto's maken dan Marcel Knaapen.. maar hij heeft er wél heel de dag gestaan, in de stromende regen!
En hij heeft veel foto's gemaakt ook, ik had er wel 10 van mijn springparcours. Wie weet is hij wel net begonnen, zijn de foto's daarom wat minder. En wat betreft de kwaliteit, ja die is bagger ja, maar er staat ook vermeld dat deze expres omlaag is gehaald op de site omdat iedereen ze anders gaat jatten.
De man heeft vast zijn uiterste best gedaan, en er zitten echt leuke foto's tussen!

Het was een heel aardige man en ik weet zeker dat hij zijn best gedaan heeft. Maar ik vind de fotograaf van vorig jaar gewoon veel beter. Deze doet trouwens in ieder geval al zeker 2 jaar de cross in lisse. Maar ook ik vind dat het om crossfoto's gaat, niet om springfoto's

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:25

krijgen jullie ook geen reactie op je mail bij filmloop.nl?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:34

Annemieke, ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind de foto's kwalitatief niet goed, en dat heeft niets te maken met het terug brengen voor de site. dat heb ik al eerder uitgelegd. Bovendien sluit het gewoon niet aan bij wat de ruiters willen hebben, en dat lijkt me toch wel het eerste waar je aan denkt.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:34

nelis schreef:
krijgen jullie ook geen reactie op je mail bij filmloop.nl?

Ik wel, had dit even gemaild:
Hallo,

Gister heb ik Vlietladen Oefencross gereden, ik heb een kaart van filmloop mee naar huis genomen en die zodra ik thuis was op de bus gedaan (met postzegel) Met mijn gegevens.

Later zat ik te bedenken dat er nergens op de kaart Vlietlanden oefencross stond, ik heb wel mijn startnummer ingevuld. (Vlietlanden Oefencross hoefte je overigens niet in te vullen ergens)
Maar wilde toch even voor de zekerheid weten, of het dan duidelijk is dat het over de Vlietlanden gaat?

Met vriendelijke groet,

Kreeg dit terug:
Beste Jennifer,

Bedankt voor je bestelling!
De kaart is inderdaad qua invulling niet helemaal volledig.
Ik geef je bestelling door aan de editer.
Jouw persoonlijke dvd zie je binnen 3-4 weken tegemoet.
wil je het bedrag van 35 euro ( 33 + 2 verz) binnen 3 dagen overmaken op rek
457624620 van Filmloop, Joppe,
o.v.v. naam, startnummer en datum cross

Bedankt, groet Hanneke van't Veld

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:36

als je foto 's maakt die niet inteeresant zijn voor de ruiter dan koopt de ruiter ze niet gevolg geen omzet..............
en dat lijkt me toch ook wel handig als fotograaf zijnde

gek ik heb zondag avond gemail en nog niks terug gehad

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:37

Dat is inderdaad raar, ik heb pas maandagmiddag gemaild

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:43

oh jee en nu?

krijg ook die site thuis hier in een keer niet geopenend.........Verward

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:23

Ik heb gister ook mail terug gehad, en toen heb ik nog terug gemaild of ze een overzicht had van de hindernissen die gefilmd zijn, aangezien ik geen dvd wilde met alleen sprongen waar ik langsgaloppeer. Maar daar heb ik niks op gehad nog