[SGW] SGW Vlietland 19/20 aug; voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Vlietland; voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:45

mss toch maar overnachten overwegen Verward Ik ben vrijdagavond toch al in Breda voor de dressuurles, mss rijden we dan wel meteen door naar Vlietlanden. Even overleggen vanavond.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:47

De DAkeuring vooraf, maakt dat nog uit hoe laat je je meldt bij de DA? Of is dat gewoon wanneer het je uitkomt?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:48

Apple schreef:
De DAkeuring vooraf, maakt dat nog uit hoe laat je je meldt bij de DA? Of is dat gewoon wanneer het je uitkomt?

Officieel na het springen, maar ik probeer altijd of ik vooraf mag. Dan heb ik het maar gehad bij evt. onverhoopte zaken die er tussen komen. Meestal mag dat wel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:49

in de oefencross maakt het niet, als je maar voor de start hebt laten keuren.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:49

sfranken schreef:
Weet iemand of die 2 trackheners (dubbelsprong) er nog staan. Zie ik goed dat dat nu hind. 3 is. Oei das pittig zo in het begin, zijn al niet mijn lievelingshindernissen......

Ja, die zitten er nog in en inderdaad al aan het begin.

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:50

ik zou mee gaan met een vriendinnetje maar dan zijn we op vakantie jammer

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:52

Ik zit nog op het nivo oefencross Haha!. Dus in mijn geval is het 'paard uit de trailer en bij de DA aanbieden' Lachen.

En hoeveel grooms hebben jullie? Ik heb naast mn vaste groom nu 1 extra groom geregeld om me een schop onder mn hol te geven als ik niet meer durf. Dat lijkt me wel voldoende toch? Of zijn er onvoorziene zaken waarvoor het handig is als je nog iemand extra mee hebt?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:53

Lielle schreef:

wat checken ze dan, hartslag, adem, of ze rad lopen? moet je zelf ergens nog op letten?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:55

Apple schreef:
Ik zit nog op het nivo oefencross Haha!. Dus in mijn geval is het 'paard uit de trailer en bij de DA aanbieden' Lachen.

En hoeveel grooms hebben jullie? Ik heb naast mn vaste groom nu 1 extra groom geregeld om me een schop onder mn hol te geven als ik niet meer durf. Dat lijkt me wel voldoende toch? Of zijn er onvoorziene zaken waarvoor het handig is als je nog iemand extra mee hebt?

Nee hoor, 2 grooms is al zeer luxe, zeker voor de oefencross!
Ik heb er meestal 1, en sommige bokkers gaan zelfs alleen op wedstrijd, al lijkt mij dat erg lastig Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:55

lijkt me meer dan zat. Ik heb vrijwel altijd 1 groom (mijn moeder) als ik met een paard ga, soms is Antoine er ook bij. Met 2 paarden is wat meer hulp heel fijn, maar met 2 mensen heb je 1 persoon om voor je paard te zorgen en nog eentje voor jou, lijkt me wel voldoende Haha! Zoals MJ al zegt, ik ken er ook die alleen gaan, al zou ik dat (ook al uit veiligheidsoverwegingen) niet graag doen.

Hartslag, soms adem, en voordraven over het harde. Zelf gewoon zorgen dat je paard rustig bij de DA komt en lekker vlot voordraven.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:56

Grooms?? Mijn vader gaat mee om te helpen met laden en lossen en opzadelen, maar moet toch alles zelf doen. Mijn moeder gaat mee om te supporteren maar houdt geen paard vast...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:57

Talida schreef:
Lielle schreef:

wat checken ze dan, hartslag, adem, of ze rad lopen? moet je zelf ergens nog op letten?

Je moet er zelf netjes bijlopen, en links van je paard lopen en zelf buitenom draaien in de bocht.

Foto van het voorbrengen:
Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:58

DA keuring is dus vergelijkbaar met Endurance keuring, dat is dan geen probleem voor ons Lachen.

Ik ben idd uitgegaan van 1 groom voor het paard en eentje voor de ruiter Haha!.

(sfranken, dat is ook vnl wat mijn grooms doen, er zijn Haha! ).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:59

Maar dan is jouw vader toch 'groom'? Althans, dat is wat ik er onder versta. Hulp met opzadelen en zo, proefje voorlezen en hindernis bouwen met losspringen.

MJ, moeten we bij jullie in pak voorbrengen? Dan moet ik nog even gaan strijken Extreme duivel

Apple, endurance keuring is uitgebreider. Ik heb trouwens nooit een groom voor mezelf, vind het bovendien ook prettig om zelf mijn paard na te verzorgen. Alleen als ik er 2 rijd gaat dat niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:59

Ik probeer keuren het meestal ook na de dressuur, dus voor het springen. Want als het springen iets uitloopt vind ik dat zo stresserig.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:00

Bloos ahum, ik heb 1 chauffeur die uitstekend kan wandelen met paard, 1 groom met camera en fototoestel, 1 collega die kan groomen, 2 fans die ook kunnen groomen, en geloof dat ik zelfs nog iemand vergeet
Denk dat ik zelf maar thuis blijf haha

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:01

ja lielle, jij wel Clown

Nee hoor, Talida en Apple, dit is een foto van badminton, op hoog niveau keur je volgens mij al een dag voraf en daar is het dus een echte happening. Hier nog een foto:
Afbeelding

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:02

ja, idd dan is mijn vader groom. Ik vind dat altijd zo'n luxe woord voor proffasionals, net of je paarden klaar staan en los gereden zijn en je alleen je proef nog hoeft te rijden..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:03

Moeten ze wel of niet opgetoomd zijn?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:10

mijn "groom" (=vriend) draait stiften Ach gut , leest met veel tegenzin voor, houdt paard vast met op- en afzadelen en als ik niet met andere mee kan losspringen bouwt hij wat. Verder draaft hij Os vaak voor bij de nakeuring, als ik erg stuk ben. Os wil dan namelijk nooit meer rennen dus je moet hem echt meeslepen! Is best zwaar..... Clown

Verder stappennwe Os vaak om-en-om uit. En hij helpt met naverzorgen, dat doen we samen met strakke taakverdeling Haha!

En hij maakt veel foto's Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:11

Talida schreef:
Moeten ze wel of niet opgetoomd zijn?

je mag je paard bijna altijd volledig opgetoomd voorbrengen, het kan met een nakeuring dat je het een en ander af moet halen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:12

talida, ik breng altijd volledig opgetuigd voor, maar dat is ook 10 minuten voor de start van de cross. Bloot (paard dan Haha!voorbrengen mag altijd.

Mijn moeder en ik doen de naverzorging altijd samen, Antoine vindt het vaak leuk om droog te stappen aan de hand.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:17

Dus dan zou je bij de oefencross gewoon het paard helemaal opgetuigd (inclusief stiften) kunnen aanbieden bij de DA en daarna gelijk losrijden Lachen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:17

Apple schreef:
Dus dan zou je bij de oefencross gewoon het paard helemaal opgetuigd (inclusief stiften) kunnen aanbieden bij de DA en daarna gelijk losrijden Lachen.

Ja! Zorg dat je op tijd gaat, want soms staat er even een rij bij de dierenarts!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:18

dat kan prima. Zo heb ik het in Ede ook gedaan. Het enige waar je op moet letten si dat sommige paarden wat stijf van de tailer komen, die zou ik eerst wat rijden.