[SGW] Etten-Leur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:12

sfranken schreef:
Ja, daar stond ik ook te kijken. Volgens mij mag je kiezen tussen boerderij of katapult. Dan is de keus snel gemaakt.

Nou... Ik heb toch een poosje problemen met huisjes gehad moet ik zeggen, nu niet meer. Katapult vind ik wel leuk om te doen

Maar ja, ik zie het morgen wel, hopen dat het weer een beetje op dat van vandaag lijkt!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:46

dat huisje (waar eerst de schaapskooi was), is dat in-uit voor het L?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:55

Die tankval is idd pittig! Met Killea neem ik daar het alternatief. Met Djin heb ik geen keus, maar zij moet het kunnen. Nog tips ivm het aanrijden van die tankval, ivm die grond die iets afloopt?
Katapult is hoofdsprong, huisje is alternatief.

Voor de ronde brug is er in het L een alternatief (wit steiltje met hekje er onder)

Huisje annex schaapskooi is idd in-uit voor het L (staat ietsjes ruim)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:56

ik ga met Raimaer op de tankval rechtdoor, de brug weet ik nog niet en de rest mopet ik ook nog even bekijken. Hoe is die rotshindernis geworden?

Sim

Re: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:57

marieketencate schreef:
Jammer dat die gave afsprong (van de foto van Sim) er niet inzit!!

Toch maar snel M gaan rijden.

Ik mag 'm wel met djin.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:58

Lielle schreef:
Hoe is die rotshindernis geworden?

Voor het L moet je de opsprong en mag je de kei er na nemen, maar er is ook een alternatief voor de kei (links daarvan een steiltje)

Voor het M is het de opsprong en de kei.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:01

Scum schreef:
Simmie schreef:
Het springparcours staat ook weer behoorlijk aan de maat, net als in Chaam. Er staat gewoon een B-parcours!

Het mag maximaal op 95 cm staan vanaf 1 april. Als jij morgen alvast protest aantekent hoef ik het de volgende week misschien niet meer te doen

Hmm, eigenlijk is het voor mij en Killea wel een goede oefening.
De oxers zijn ook vierkant gebouwd en behoorlijk breed.

Er zit ook een driesprong (hindernis 8) in; dat is ook niet toegestaan in het L dacht ik. Maar misschien dat ze die laatste er nog weg halen, dat zie ik morgen dan wel weer.

Wat ik ook nog nooit ben tegengekomen in een sgw-springparcours is een muur. Die staat er dus ook in (hindernis 7).

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:03

ik start geen M morgen, alleen L. Pablo is niet fit

Ben benieuwd naar de cross, ga al om 7 uur lopen.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:10

Lielle schreef:
ik start geen M morgen, alleen L. Pablo is niet fit

Ben benieuwd naar de cross, ga al om 7 uur lopen.

Dat wist ik wel Lielle, van Pablo. Was alleen maar informatief bedoeld.

Pfoe! 7 uur lopen is wel erg vroeg. Wij komen dan denk ik net aan op het terrein. Moet al om 8.19 uur dressuren.

Oja. de bosuitsprong valt idd erg mee, zoals je eerder al gezegd had.
Lijkt wel of de "duik" elk jaar minder diep wordt.....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:11

Oke, ik wist niet of ik dat al had gezegd. Jammer, want het is wel een prachtige cross. Ik had vandaag geen tijd om te lopen (behang afstomen ) en tussen 9.48 dressuur en 11.18 springen gaat dat ook niet lukken.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:33

Ik ga slapen. Half 4 gaat de wekker.
Tot morgen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:42

Ik ook ga ook , bij mij om 4 uur

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:19

Veel succes en plezier in EL!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:47

pablo nog niet fit? balen, ik d8 dat hij weer goed ging!

Voor iedereen waarbij de wekker over 2 uur gaat, sterkte. ik ga zo ook maar me bedje in.. mijn wekker gaat om 8 uur ofzo pas

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:32

Ben geloof ik de eerste die terug is uit EL......dressuur ging heel fijn (eindelijk redelijk rustig!) en springen ging al heel veel beter, had goede afstanden en een balk op 4, maar die afstand klopte dan ook van geen kant. Cross ging prima tot aan 8 (die tankval). Ik had haar mooi klein op het achterbeen, maar ze begreep hem gewoon niet, zo sprong wel omhoog, maar niet genoeg en ze kwam met haar achterbenen in de greppel. Krabbelde toen wel weer op de wal, maar toen lag ik er al naast
weet ook niet meer precies hoe het is gegaan, want het ging allemaal heel snel. daarna waren we toch wat uit ons ritme en reed ik niet genoeg op de brug aan, met als gevolg dat ze even afhaakte, om er vervolgens vanuit stap op te springen. Volgens mij heb ik niet stilgestaan of achteruit gelopen, maar toch kreeg ik een weigering.....heb maar niet geprotesteerd, want ik zal toch wel niet in de prijzen zitten

Ik wilde eerst in castenray M starten, maar ik ga eerst nog maar eens flink trainen en anders start ik daar gewoon nog eens L.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:39

jammer marieke!!
Volgende keer beter!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:33

Jammer Marieke!
Maar toch fijn dat dressuur en springen wel fijn gingen nu!
Nog even flink trainen en dan komt dat allemaal wel goed!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:55

Balen Marieke.. Maar toch wel fijn dat de dressuur nu goed ging en het springen ook beter! En zo slecht is je resultaat van de cross toch ook niet! Op de tankval is gewoon een foutje, en dat je daarna een beetje uit je ritme bent, kan ik begrijpen!
En ik vind niet dat ze je een weigering aan mogen rekenen, zoals je het verteld!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:58

Ach ja, het gaat ook al eeen heleboel crossen foutloos, dus zo erg is het idd niet. Wrs gaan we de 15de naar Maarsbergen om te trainen met Rob en daar zit een hele hoge opsprong in

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:03

De 15e is dus wss weer training?
(toevallig vroeg mn moeder net of ik al wist wanneer er weer training was )

ben trouwens benieuwd hoe het de andere bokkers in EL vergaat!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:28

Oh marieke, heb je je niet bezeerd? Jammer van de val.

Ik had geen vlekkeloze dag, maar ben wel tevreden!

Dressuur liep behoorlijk uit (20-30 min). En het regende echt vies, dus leuk was anders. Kon Os nu wel iets beter rond loodsen dan in chaam. Resultaat, 9de (van 30) met 188 pt. Voor mijn doen dus wel geslaagd.

Daarna bleef het regenen, en er begonnen zich al mensen af te melden voor de cross... Niet zo goed voor mijn spirit... Maar goed, ik dacht, ik ga in iede rgeval losspringen, en dan zie ik wel wat ik doe. Losspringring was vreselijk, maar Os had wel voldoende grip. In de springring reed ik toch minder brutaal dan de laatste tijd, en op 4a liet ik Os echt in de steek. Dus een stop en daarna nog een balk en een stop op 7, de muur. Daar overviel Os me wel een beetje mee.
Niet echt goed dus, maar ik mocht de cross in.

De crossbodem vond ik beter dan de springbodem. Alleen bij 4 was het even wat minder, maar Os pakte fijn aan. Helaas 1 stop op het in-uitje. Daar zat ik zo te twijfelen of ik brutaal moest inrijden of niet, dat het ook daar wel logisch was dat Os stopte. Daarna lekker verder. Tankval en brug heb ik alternatief gedaan. Tankval was gewoon nog te moeilijk voor ons en brug is mij te wit, daar had ik vorig jaar ook al stil gestaan
Water ging goed, leuk dat we over het eilandje gingen!

Dus uiteindelijk 1 weigering in de cross, ik ben wel tevreden, Os galoppeerde fijn

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:29

ik had niet zo fijn gedressuurd (had toch nog 184 punten en ik was ergens in de middenmoot), wel foutloos gesprongen en en foutloos gecrosst (incl de tankval rechtdoor, ik glibberde ook wat boven). Ik weet ook nog geen uitslag, moest naar huis om te klussen. Veel bokkers gezien trouwens (we stonden tussen Sim en Bento in), verder eventinggek en patsmu (op een afstand) en MJ en L0ve even gesproken.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:33

Jammer van je dressuur Lielle,
maar netjes van je springen en cross!

Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar die tankval

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:40

ik had trouwens geen leuke terugweg...

Mijn auto wilde niet graag meer in zijn achteruit, niet in zijn 1 of 5, met moeite en herrie in zijn 2 en 3 en wel normaal in zijn 4. Ik heb dus de hele weg naar huis in zijn 4 getuft en bij stoplichten in zijn 2 wegtrekken...

Dus ik ben bang dat dit nog een dure wedstrijd wordt, morgen een garage bellen maaa onder een nieuwe versnellingsbak kom ik vast niet meer uit

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:43

Balen van het slechte weer zeg..

Maar netjes dressuurresultaat miss_jumpy!
Wel balen van het springen..
En de cross netjes!! Welk in-uitje bedoel je?
En wat vervelend van je auto zeg.. niet zo'n leuke afsluiting..

Lielle, minder van de dressuur.. maar toch super resultaat van de cross en het springen?
Veel succes (en plezier?) bij het klussen!

Ik krijg wel echt (nog meer!) superzin in volgende week!