[SGW] SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:41

tsja, als ik het zo lees had ik nog mazzel. Ik was half 8 bij de paarden (had echt luxe tijden) maar alles was zo wit en hard. Dus ik heb secretariaat gebeld en hoorde het toen. Dus ik kon gelijk rechtsomkeert naar huis en ben 9 uur terug te gaan om te gaan rijden.

Mijn paard heeft dus niks gemerkt.

En ik kan zaterdag ook, dus voor mij is het minder vervelend als voor vele anderen. maar baal ook, het is zulk lekker weer nu!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:54

Balen zeg!
Zeker als je al een tijd gereden had die kant op.
Ik zou er echt niet blij mee zijn als ik om vijf uur hier vertrok en voor niets helemaal naar de andere kant van het land reed

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:42

Ja, erg jammer...ik zat al bijna bij Tilburg toen Lielle me belde en ze ons tegelijkertijd tegemoet kwam gereden...BALEN!! Ha ik eindelijk Rex eens gewassen, krijg je zoiets...was ook wel heel gek om alle schone spullen weer uit de vrachtwagen te halen...en ook heel wat minder werk haha!

ben met pico, rex en katja maar een uur door het bos gaan stappen, bij ons was de grond ook keihard.

gelukkig kan ik volgende week wel, moet alleen de paardentandarts verplaatsen.

was jij trouwens al zo vroeg daar Lielle? Ik dacht dat jij ook niet zo heel vroeg hoefde te starten? En nog dank voor het bellen trouwens!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:11

Van de site van Chaam (vind ik trouwens wel een top-site!!):

Wedstrijd paarden van 12 maart wordt definitief verplaats naar zaterdag 18 maart
We gaan uit van de starlijsten zoals nu gepubliceerd, afmeldingen worden opgevuld vanuit de wachtlijst en met mogelijk nieuwe aanmeldingen. Nieuwe aanmeldingen of wijzigingen kunt u tot en met dinsdag 14 maart doorgeven aan het secretariaat bij voorkeur per e-mail c.v.ginneken@planet.nl indien nodig de startcoupon s’morgens op het secretariaat afgeven minimaal een half uur voor aanvang van de dressuurring. De vernieuwde startlijsten worden donderdag gepubliceerd op deze site.

Wij als organisatie SGW Global-e ’t zand willen alle deelnemers, vrijwilligers en officials hartelijk danken voor hun de positieve reacties en begrip, de spontane aanmeldingen van nieuwe deelnamen, al diegene die zich opnieuw als vrijwilliger hebben aangemeld en de spontane toezeggingen van mensen om zaterdag de mogelijk opengevallen plaatsen op te vullen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:57

marieketencate schreef:
was jij trouwens al zo vroeg daar Lielle? Ik dacht dat jij ook niet zo heel vroeg hoefde te starten? En nog dank voor het bellen trouwens!!

ik moest om tien voor half tien starten en ik wilde lang los rijden. Ik was daar om kwart over zeven.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:30

Onnodig te zeggen dat ik ook voor jan l*l naar Chaam ben gegaan vanmorgen vroeg. Balen, maar niks aan te doen. Gelukkig kan ik volgende week zaterdag wel.
Adh hiervan lijkt het me toch handy om een soort van telefoonlijstje te hebben van iedereen. Ik heb een paar nummers (lielle, lex, bento). Vinden jullie dat geen idee om zo'n lijstje te maken?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:51

Wilde ik ook al voorstellen.
Een soort van telefoonketen die we ook altijd op school kregen als de eerste les uitviel.

Misschien handigom 1 persoon te pb-en die dan een lijstje maakt en dit terug stuurt.

MJ nog onwijs bedankt.
Zie je zaterdag en Bento ook. Heb ik ook maar even gebeld.

Voor iedereen die nu moet afzeggen en tot in Etten - Leur.

PS als niemand zo'n lijstje wil maken doe ik het wel, klinkt niet erg spontaan nu ik het zo terug lees

Mijn paard heeft nog nooit zo schoon in de wei gestaan Die was de enige met voordeel, ze mochten nl het gras op, dat was wel vlak.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:00

Ik wil de lijst wel maken. Als iedereen die hier aan mee wil doen mij een pb stuurt met je mobiele nummer, maak ik een lijst en pb die vervolgens aan iedereen die hier aan mee wil doen.
Ook van degene wiens nummer ik al heb moeten nog even aangeven of ze wel of niet mee willen doen!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:18

ik doe dus wel mee mijn nummer heb je

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:19

Bedankt GvdT en Simmie voor het bellen!
De bellijst is een goed idee

Zaterdag naar Chaam is voor mij geen probleem, maar ws heb ik dan geen groom omdat het samenvalt met het NK in Wanroy
Hmm, nog even over nadenken hoe ik dat ga oplossen

Je hoeft je toch niet opnieuw aan te melden voor Chaam?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:26

Bento1988 schreef:
Bedankt GvdT en Simmie voor het bellen!
De bellijst is een goed idee

Zaterdag naar Chaam is voor mij geen probleem, maar ws heb ik dan geen groom omdat het samenvalt met het NK in Wanroy
Hmm, nog even over nadenken hoe ik dat ga oplossen

Je hoeft je toch niet opnieuw aan te melden voor Chaam?

Graag gedaan.
Neem dus aan dat jij ook meedoet met de bellijst. Ik zet je erbij.

Je hoeft je niet opnieuw aan te melden voor Chaam. Startlijsten blijven in principe gelijk aan vandaag. Donderdag komen de aangepaste lijsten op de site, dus kijk dan nog even voor de zekerheid.
Ik heb zeeën van tijd tussen mijn dressuur en springen (9.30 en 16.00 uur) dus daar tussen heb ik wel tijd om jou te helpen mocht dat nodig zijn.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:30

Super Simmie, ik houd me aanbevolen (jij leest altijd véél dressuurpunten)

Dan kan ik je daarna helpen met losspringen bijvoorbeeld!

Ja, ik doe ook mee met de bellijst

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:32

Bento1988 schreef:
Super Simmie, ik houd me aanbevolen (jij leest altijd véél dressuurpunten)

Dan kan ik je daarna helpen met losspringen bijvoorbeeld!

Ja, ik doe ook mee met de bellijst

Ik heb even in het zwamtopic een reactie geplaatst die ik eigenlijk hier wilde plaatsen Bento.
Ben een beetje te snel aan het lezen en reageren in diverse topics!

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:52

Ik was er dus ook voor niks heen gereden
Heb toen maar ff de cross gelopen, zag er mooi uit
Ik weet nog niet zeker of ik zaterdag kan, maar ik ga er alles aan doen...

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:20

Hoihoi,

ik wil ook wel mee doen met jullie telefoonlijst wel zo handig, volgens mij heeft eventinggek (susan?) mijn nummer al, wie moet ik anders ff pben?
Voor mij was denk ik enige voordeel dat chaam niet doorging; mn paard had zich verstapt van de week en was waarschijnlijk net niet helemaal beter voor chaam, maar nu al weer zo goed als beter, dus kan zaterdag (als nog plek is) gewoon mee!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:02

je moet Simmie even pben als je mee wil doen met de lijst

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:10

Ons nummer heb je al Sim, dus wij willen ook op de lijst.

Ik vrees ook voor de volgende week. Tot aan de volgende week vrijdag is hier -10 en -8 's nachts voorspeld. En dat wordt gecompenseerd met 3 graden overdag. Dat is niet genoeg om te dooien.

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:12

nou ik was gister dus al in brabant. bleven bij kennissen slapen... nou ja toen hebben we maar een bosrit gemaak vanmiddag!! haha ook leuk

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:37

echt balen dat het niet is doorgegaan!
Ik wou net vol spanning de uitslagen gaan bekijken en toen zag ik het pas! Ik hoop idd dat volgende week de grond wel ontdooid is...ook voor de organisatie..lijkt me ook balen voor hun zeg..

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:12

Pfff, was ook voor niets vroeg op en naar Chaam gereden. Paard begreep er niets van 2 uur heen in de trailer en 2 uur terug en thuis er weer uit. Ze keek mij echt aan van, hier klopt iets niet.

Had nog wel mijn 06 nummer op mijn startcoupon staan maar blijkbaar doen ze daar niets mee.

@Bento1988 ik heb ook geen groom mee dus wellicht kunnen we elkaar helpen. Las dat Simmie het ook al aangeboden had maar vele handen maken ligt werk

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:27

Zet mijn nummer ook maar op de lijst, Simmie! Ik ben nu nog aan het dressuur-mutsen, maar ik kan me voorstellen dat daar wel weer verandering in komt

Balen voor alle Chaam-gangers!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:28

Ik was dus ook voor niets heen en weer gereden
Helemaal vanuit Limmen. 2 uur heen en twee uur terug.
Dat was echt balen!
Ik had zaterdag nog op de site gekeken omdat ik ook twijfelde maar er stond vol overtuiging dat het door zou gaan, dus ik toch maar heen.
Dat was wel heel vervelend.
Nu heb ik alvast de cross maar verkend. Wel een mooi parcours!

Nu gaan we maar hopen dat het zaterdag dan wel doorgaat

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:31

Ben bang dat het zaterdag ook niet door aat. Als het zo blijft vriezen is de grond nooit op tijd goed en het water genoeg op temperatuur. Want die beesten moeten toch maar de waterbak in met dast koude water. Krijgen die pezen toch ook een giga klap van.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:44

peanutbutter schreef:
Krijgen die pezen toch ook een giga klap van.

Wil je die uitleggen?
Als ik minimaal 10 minuten moeten spuiten voordat de koude straal echt invloed heeft op de pees, lijkt me dat het inspringen van een waterbak met koud water niet direct (negatieve) invloed heeft. Neemt niet weg dat het niet prettig is voor de paarden en dat de harde bodem wel belastend is voor de pezen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:57

ik begrijp dat ook niet, koud water kan volgens mij niet veel kwaad?

Ik denk wel dat chaam zaterdag goed is! De temperaturen gaan nu oplopen overdag, dus als het bos eenmaal ontdooid is, bevriest het niet snel meer met -1 graden aan het einde van de week.
Zaterdag voorspellen ze tussen -1 in de nacht tot +8 overdag. Dat moet dat terrein makkelijk aankunnen!