[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:28

Karin --> Ik zou de ijzers eronder laten. Daar is het paard aan gewend, je kunt ze er wel afhalen maar ik denk dat het voor de blessure beter is dat je ze eronder laat, omdat ze dan loopt zoals ze altijd heeft gedaan. Zonder ijzers gaan ze toch wat anders lopen.
Ook voor al dat stappen op het harde zijn ijzers wel fijn..

Ik zag net dat ze in Vriezenveen eindelijk de uitslagen op internet hebben gezet. Ik had afgelopen dinsdag met die 161pnt nog een 7e prijs ook! haha

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:42

Wooh Chantal, gefeliciteerd dan he!!!!
Enne nu mogen we je toch echt wel een dressuurmuts noemen

Ik ga zo naar de paardjes toe, Madine klaarmaken voor vanavond: kringkampioenschappen springen
Niet dat ik een kans maak... Er doen heel wat profs mee, in de B Ik heb er ongeveer 20 geteld, van de 50...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:47

Niet aan die profs denken Andrea, gewoon lekker knallen daar vanavond!

Ik een dressuurmuts......???
Ik vind dressuur best leuk, als ik regelmatig maar een winstpunt haal.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:09

chantal_cs schreef:
Ik een dressuurmuts......???

Jaja, noem het maar een paar keer hardop en wen maar vast aan het idee.

Trouwens, ik vind springen en crossen ook leuk zolang ik foutloos blijf...

Fijn dat het met enkele paarden weer beter gaat.

Goh, heeft Rhijnauwen de overstap gemaakt? Leuk voor haar! Gaat het goed?
Het is wel een idee om haar eens te vragen. Werkt ze specifiek volgens een methode?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 14:20

Ja precies Missmuts Ik blijf dressuur leuk vinden, ga ik toch liever springen/crossen

Sim, les jij bij Rhijnauwen?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:38

Geloof je mij niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 14:51

Jawel, maar het staat wat dubbelzinnig in je bericht vandaar Ik was meer wat verbaasd, wist niet dat Sim bij een bokker leste

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:52

Lielle schreef:
Ja precies Missmuts Ik blijf dressuur leuk vinden, ga ik toch liever springen/crossen

Sim, les jij bij Rhijnauwen?

Ik vind alles leuk, daarom rijd ik samengesteld!

Ja, sinds mijn oude instructrice er mee op is gehouden heb ik les van haar. Bevalt tot nu toe goed!

Tja, missmuts, een speciale methode weet ik niet zo zeer. Ik doe gewoon mijn ding en zij helpt dan waar nodig is. Waar ze wel goed op let is dat je zelf heel los in je lijf (en dan bij mij met name mijn rug) bent en blijft tijdens het rijden. Ik vind het verder heel moeilijk om even in het kort weer te geven hoe de lessen gaan. Kom anders eens een keer kijken Missmuts. A.s. maandagavond om 19.45 uur heb ik weer les.
Ze gebruikt wel een headset. Was even wennen de eerste keer, maar nu vind ik het heel prettig en zij spaart haar stem.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:40

Wat leuk dat je van een bokker les hebt!

Aangezien Lucky nu een beetje op de goed weg is met de dressuur wil ik de dressuurwedstrijden even doorzetten.

Tussen SGW Gorssel en SGW Vasse heb ik 2 weken niks. De week na Gorssel is het rust weekend maar het weekend voor Vasse heb ik net mij ingeschreven voor de 1e keer L1 met Lucky!
Ik ben benieuwd of we het vast kunnen houden (en verbeteren uiteraard) zoals we nu rijden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:53

Leuk Chantal. En tevens een goede oefening.

Ik heb me ook net opgegeven voor een dressuurwedstrijd (8 augustus). Weet nog niet of ik ook daadwerkelijk kan starten, hoor ik over een paar dagen. Ik probeer dan nog wat wptjes bij elkaar te sprokkelen, zodat ik dit jaar nog in het L 1 zit met Killea.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 15:55

Duimen jullie voor me morgen Die 20*60 diagonaal is zooooooo lang

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:59

zo he chantal fanatiek hoor...meteen L1...naja haha duurt ook nog heel wat maanden trouwens!

ik vind dressuur ook best leuk! zolang het goed gaat! met die vos vond ik het echt leuk!!! daarmee heb ik tot nu toe alle wedstrijden in de prijzen gereden, mijn laagste punten waren 159!! gheghe niet slecht voor een springpaard wat nog nooit een dressuurproef had gelopen!
met Oeterma vond ik dressuur niks aan, soms ging het kriebelen en startte ik toch weer..maja met het resultaat dat ik er weer deprie van af kwam, want Oet en dressuur is geen combinatie...snap nog steeds niet dat ik L2 met haar was
met mijn pony was het M1, maar dat was ook niet leuk meer, de B en L was leuk haha

maar springen doe ik het liefst uiteraard!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:01

Lielle schreef:
Duimen jullie voor me morgen Die 20*60 diagonaal is zooooooo lang

Tuurlijk. Hoe laat moet je?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:02

kwart over drie en half vier.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:09

Dan zal ik ook voor je duimen dat het niet te heet is!
Wel lekker dat je snel er achteraan je 2e proef kunt rijden. Als je nog 20 minuten of een half uur moet wachten met die warmte.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:36

Ik ga ook voor je duimen!
Ik vind het zóó heerlijk, in een 20x60 baan rijden! Dan heb je tenminste een beetje de ruimte!
Alleen die lange lijnen uitgestrekte draf doorzitten... als je lekker zit oke, maar als je niet lekker zit....

Simmie, hoe ver ben jij nu met je winstpunten met Killea in de dressuur?

Ik heb nog 9 dressuur proeven staan met Lucky voor haar L1 debuut, daar moeten toch 4 winstpnt in te halen zijn, niet..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:32

Ik heb er zes met Killea, dus dat wordt nog wel een aantal keren starten voor ik die 10 bijelkaar heb!

Ik heb net de uitslag van de biopsie gekregen. Het is een of andere mengeling van bacteriën, waar de droesbacterie wel bij zit. Maar het is dus geen klassieke droes die ze heeft. Voorlopig blijft ze wel even apart staan todat er helemaal geen pus meer uitkomt (het is nu al bijna alleen maar wondvocht) en dan mag ze weer naar haar eigen stalletje. Ik hoop dat dat na het weekend weer kan.
Gelukkig mogen we wel wat met haar stappen (wondje moet dan afgeplakt zijn met een pleister) want ze krijgt een beetje last van dikke benen.
Wel een beetje teleurgesteld in het nieuws omdat de DA al eerder zo overtuigend zei dat het voor 99% geen droes was.................

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:15

Bij ons in het dorp is dit weekend een internationale triathlon, ze zijn nu de geluidsinstallatie aan het testen. Ook bij ons in de straat. Ik verwacht ieder moment een tekst als '192 goed op 4'.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:24

Ai.. balen dat er toch iets Droes achtigs is uitgekomen Simmie... maar daar tegenover wel fijn dat het niet de 'klassieke droes' is!

Ik heb daarnet de bestelde foto's van Paul van Oers gekregen... zo gaaf!!!

1 van Muriël met Murphy in de waterbak van Ede op 30x45 formaat
1 van mij en Murphy in de waterbak van Etten-Leur op 20x30 formaat
en 1 van mij en Cheval in de waterbak van Ede op 15x21 formaat

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:43

Whelp!!!!!

Ik heb net ontdekt dat we een paar fikse pollen Jacoskruid langs onze wei (waar nu de paarden in staan!!!) hebben staan!
Ik weet dat de paarden het Jacoskruid laten staan als het in de wei staat, maar uiteraard wil ik dit spul weg hebben.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet verwijderen? Gewoon uit de grond trekken of eerst dood spuiten?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:50

Ik heb wat gevonden op http://www.kruiskruid.nl

Maar ja nu heb ik niet zo'n Rag Fork en ik wil die planten zsm weg hebben bij de paarden!!!
We kunnen iig de planten bespuiten met Round Up, maar ja grote kans dat ze daar niet allemaal van dood gaan..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:38

dat is half om half nieuw simmie!
vervelend dat er wel degelijk wat aan droes is, maar gelukkig niet de klassieke variant!! hopelijk heb je strak weer een topfit paard!

ik zou toenstraks die vos even wat biks geven, maar hij was zo enthousiast, dat hij begon te hinniken en hij 20 meter naar me toe wilde draven, hij ging draven en tot mijn grote verbazing zag ik dat hij super mank liep! ik dacht vanmiddag al te zien dat hij in stap opeens niet zuiver was, maar ik wil er gewoon niet te veel naar kijken, ik schiet er toch niks mee op! maar ik vond dit toch wel zo zielig, hij wist echt niet waar hij zijn been moest neerzetten, zo mank liep die!!

hij staat nu 24 uur buiten al een week lang, echt rennen doet ie niet, maja helaas moet hij nu toch echt op stal staan, en mag hij er niet van af!!

oh ik vind het zo zielig, onze paarden lopen altijd buiten en ik kan het echt niet aanzien dat zon paard dan maar op stal staat, maar hij kan zijn kont niet keren, want het doet hem vreselijk veel pijn!

helaas kan ik niks doen dan hem op stal te laten en zo verder te verzorgen, want ik geloof niet dat de eigenaar een uitgebreid onderszoek wil, en het komt er uiteraard toch op neer dat hij rust nodig heeft!

pfff laat die laatste 3 weken even opschieten...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:08

Chantal, zijn het veel planten?? Anders zou ik ze uitgraven!

Ik zal het morgen aan mijn vader vragen, die heeft wel eens verteld dat hij als kind met zijn broers de wei in moest om jacobskruid te verwijderen!! (en dat deed hij goed, want er staat bij ons in de buurt niks )

Jeetje Simmie, zo schiet het toch niet op. Ik hoop echt dat het goed en snel te genezen, wat het dan ook is!! Sterkte!!!

Lielle, succes!! Ik moet morgen om 11 uur springen, 12 uur springen en om kwart voor en kwart over 4 dressuren... Dan hebben we vast nog veel zin in de dressuur gelukkig wordt het morgen minder warm, en zeker hier aan de kust zal het wel uit te houden zijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:34

Jullie hebben weer aardig gemutst vandaag.

Karin, ik zou de ijzers er zeker onder laten zitten. Inderdaad ivm de stand-verandering. Bij Online is de peesblessure hoogstwaarschijnlijk ontstaan omdat de smid iets te laat is gekomen, daarna flink heeft gecorrigeerd (een voet moest iets steiler komen te staan), en daarna de cross van Castenray en Maarsbergen. Dat heeft gewoon voor overbelasting gezorgd.
Dus wel laten beslaan, maar niet teveel corrigeren op dit moment.

Naar het bos gaan zou wel voor meer impuls zorgen, maar daar zitten nu dazen. Bovendien is dat dan weer de plaats waar Online zich moet aanstellen omdat hij allemaal enge struikjes ziet (ja, hij is echt een crosspaard), en dat wegspringen is nu ook uit den boze.

Lielle, heel veel succes morgen. Als je een wp haalt verwacht ik wel een dubbele portie BB's.

Miss_Jumpy. Waar ga je dan op wedstrijd dat je 2x springen en 2x dressuur mag doen? Ik kan die wedstrijden nooit ergens vinden. Veel succes, en laat je paardje in het springparcours maar eens merken wie er de baas is. Rijdt je zus geen dressuur meer met hem?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:46

Zo, ik ben er weer van het kringkampioenschap... Een beetje vroeg. Ze sprong met losspringen echt lekker, maar in de ring was dat anders. Er zaten maar een paar goede sprongen tussen, resultaat 6 balken

Even met mijn vader besproken en hij kwam tot de conclusie dat het niet mijn fout was... Ze was erg lui met het achterbeen en dus voor het 2e parcours haar even goed wakker geschud met losspringen. Het ging toen al wat beter. Het parcours ging ook redelijk, kwam er met 2 balkjes redelijk goed vanaf.
Beide parcoursen stonden toch wel op L-hoogte, en de dikste hindernissen gingen goed
T
oen heb ik even zitten denken en kwam tot de conclusie dat ik de laatste 2 wedstrijden met een kneveltrensje heb gereden en dat het allebei de keren niet erg geweldig ging. Waarschijnlijk is het bitje toch te scherp want al die wedstrijden ervoor gingen echt goed.
Die reed ik met een dubbelgebroken watertrens, maar ze reageerde altijd een beetje fel op dat platte stukje. Dus mijn vader dacht eraan om een koperen enkelgebroken bustrens of D-trens aan te schaffen.
Wat denken jullie hiervan?