Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
evergem is nu ook niet super ver
Vanmorgen heeel fijn gereden maar ik merkte bij het afzadelen dat hij gevoelig was aan de rug, trok terug als ik duwde wat hij normaal nooit doet.. Ik heb er wat over gewreven enz en toen ik hem in de stal wou zetten was hij precies mank 2 stappen ofzo en het was over. Daarnet nog eens ad longe gezet en hij mankt niet maar je ziet wel dat er iets is pfff.. Op de harde volte ook niet echt iets te zien

heel veel sterkte Varekaj!

Zondag even dressuur proberen rijden in de buitenpiste, en het viel op dat hij het links toch wat lastig had, niet zo voorwaarts en zijn been wat stijf optillen. Dat hakte er weer in, ik had ergens weer hoop om zo 2x per week nog wat licht pistewerk te doen. Maar die hoop is gevaarlijk, want dan val je telkens weer zo diep. Hij wordt ook weer dikker, dus mijn hoofd zit op dit moment ook weer vol met de tweestrijd.
) maar dat ik zowel financieel als op vlak van tijd het niet aankan om twee paarden te houden en aandacht te geven, dat wil zeggen dat ik mijn ambities voor een lange tijd toch aan de kant moet schuiven. Ach ups en downs zeker, wie weet loopt hij volgende week beter en was het gewoon ochtendstijfheid van op stal te staan.
Er is nog veel werk aan de winkel maar met zijn kort en niet zo soepel lijfje ben ik super trots dat hij toch vooruitgang maakt.
mila_furrie schreef:jessol: heb je al eens gedacht aan iets van kruiden of zo bij te geven die kunnen bijdragen om die stijfheid te verminderen?
Ik heb eigenlijk ook wel een vraagje.
Sinds haar blessure ben ik volgens mijn vriend een beetje geobsedeerd om aan haar benen te voelen. Soms zijn die ijskoud andere keren licht warm, gelukkig nooit super warm en het is ook vaak alle 4 haar benen. Dus maak ik me er uiterlijk weinig zorgen in, vanbinnen knaagt het wel soms als ik dan voel en die benen niet koud koud zijn.
Zou dat weer iets willen zeggen als ze toch wat warmer komen ? of hebben jullie paarden dat ook soms?
Hij krijgt nu Curcuma, blijkt goed te zijn tegen ontstekingen en poeder met glucosamine, chondriotine (ofzoiets?) en msm. Nog een supplement voor zijn algemene weerstand en dan ben ik van plan om ook gluco balance aan te kopen. Als er iemand nog tips heeft met goeie supplementen, feel free!
dus ik rij nu vooral zonder bescherming, zowel springen als dressuur. Enkel bij cross(les) heb ik wel altijd zijn kentucky's om, al komen ze daar soms ook warm onderuit en zat er al een paar keer precies zand tussen.
Ik heb wel al ondervonden dat je van al die supplementen best niet constant bijft geven. Soms eens een paar weken stoppen en opnieuw beginnen kan wonderen doen. Ze worden aan sommige dingen zo gewent dat ze er niet meer op reageren.
Ook altijd springschoenen. 'k Heb al eens zonder gereden met Shuddy, gevolg was hoefbal open en bloed. Dus ik wil dat nu ook vermijden. 

enkel vorig jaar op basis van bloedonderzoek supplementen bij gegeven.
Luxor had er zin in!
Hopen dat hij dit weekend vlotter door het parcours gaat.