[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:46

Limburg is helemaal andere kant van waar ik woon, daar ken ik geen goeie lesgevers.

Ik zou je paard zeker ook op sporthorses zetten, zeker voor een wat beter paard, op die site kijken ook prof ruiters om paarden te kopen, leren en verder door te verkopen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 21:32

Ik ben van limburg, maar echt lesgevers in het crossrijden ken ik niet..

Binnenkort is er in diepenbeek een clinic van Suzanne van de eventingshop , misschien is dat wel iets voor je!

lene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:26

Eventueel is Sarah van Hasselt een optie? Zij is van Antwerpen maar geeft volgens mij ook wel lessen op verplaatsing.

Daaphh: ik zie in je profiel dat jij nog nationaal hebt gereden met je pony. Het filmpje van Kattevenia, is dat de reeks B in Genk? Ik ben aan het twijfelen om ergens dit jaar eens B te starten, voor de ervaring, maar ik heb geen ervaring met de zwaartes van de nationale crossen. Of LRV crossen met een "betere" bodem? Pony loopt nu meestal wel goed op proeven die OCC80 of aspiranten zijn dus tegen deze zomer/najaar lijkt mij dat een mooi doel. Waregem leek mij ideaal maar is helaas te vroeg, wil eerst nog terug wat kilometers maken dit jaar.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:47

Genk is wel een van de makkelijkste vind ik. Zeker een goeie om voor het eerst te starten in de B. De meeste hindernissen zijn echte natuursprongen, weinig 'gemaakte' bakken.
Qua bodem is het moeilijk op voorhand te zeggen. Als het lange periode droog weer is geweest, is de bodem super, omdat de bodem in het bos niet helemaal uitdroogt dus ook niet hard wordt. Als het een natte periode is, duurt het langer om uit te drogen en is hij snel aan de zware modderkant. Maar als je paard een goeie basisconditie heeft, mag dit in de B echt geen probleem zijn.
Ook één van de leukere crossen qua sfeer 's avonds :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:13

Jaa dat is de B, maar de B van 2011 of 2012 denk ik.

Vind Genk zeker en vast een leuke cross. Is mijn "thuis"basis we rijden daar steeds onze paarden. En als we op cross training , doen we dat ook daar.
Heb eigenlijk best veel mogelijkheden om te trainen.
Genk, Diepenbeek, Zutendaal(lrv), Lummen(lrv), Overpelt(lrv) zijn allemaal op minder dan een uur rijden.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:04

Dat klinkt goed Antonius! Fijn om wat rechtstreekse ervaringen te kunnen hebben. En leuke feestjes zijn een mooie bijkomstigheid :Y) Bovendien is juli is nog tijd genoeg om wat meer routine op te bouwen.

Is inderdaad een luxe Daaphh zo dicht bij zoveel mooie terreinen. Nuja, wij zijn op zich omringd door Deurle, Zwijnaarde, Waregem, Tielt, Brugge, Gavere, Heusden, Merendree etc. Alleen weinig LRV's en nationale wedstrijden vlakbij :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:20

Pff ben eigenlijk echt wel p*issed -:(-

Het paard waar ik naar gaan kijken ben...
Verkoper moest er absoluut van af, prijs was net belangrijk, als het maar een goeie thuis kreeg, stond ook in de weg want veel te veel paarden en paard is extreem heet, dus verkoper had nog niemand over de vloer gekregen die ermee weg kon, staat al 2 jaar te koop, maar toen was de prijs wel stuk hoger.
Ik heb het paard nog gereden in haar jonge jaren, vandaar ook mijn interesse nu, want in principe kopen we nooit oudere paarden.
Goed, ik rij ermee en dat ging zeer goed, heet, maar voor mij controleerbaar. We doen een bod dat onmiddellijk wordt afgeketst, na 3 dagen informeer ik of verkoper een tegenbod wil doen. Die antwoordt dat er ook een eigen leerling geïnteresseerd zou zijn om het paard te huren, maar er is wel nog een zoon van het paard die men bij een eventingruiter wil zetten om paard ervaring te laten opdoen en of ik dat zou willen doen. Heb geantwoord dat ik liever geen paarden voor anderen rij, enkel eigen paarden, maar dat we nog een hoger bod wilden doen op het paard. Dit is van maandag geleden, bericht is gelezen om 16u die dag, maar sindsdien geen antwoord gekregen.
Betreft wel een prof ruiter en dus ook prof handelaar, dus je zou toch op zijn minst verwachten dat men dan het fatsoen heeft om te antwoorden. Bovendien ken ik de verkoper ook persoonlijk, want heb dat paard dus jaren geleden voor die persoon gereden.

Maar ja, een teken dat het paard niet voor mij bestemd is zeker? Zal het maar in de spirituele kant zoeken :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:21

Ongelofelijk, had mijn vorige bericht sneller moeten posten!!
Verkoper gaat akkoord met mijn bod, morgen klinische keuring *\o/*
Paard was als 3-jarige goedgekeurd op foto en aangezien ze voornamelijk voor de fok zal dienen bij ons, hoeven foto's niet opnieuw gedaan te worden voor ons. Indien goed, komt ze zo snel mogelijk naar ons, ze zal zo snel mogelijk geïnsemineerd worden en dan ga ik ze nog een jaartje uitbrengen op eventing.
Heb er helemaal zin in *\o/*

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:26

Wow proficiat alvast!! Die keuring zal wss wel goed komen dan ;).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:32

Kzie dat er zondag 27 april oefencross is in heusen? Ofja trainings mogelijkheid. Ik ga wss naar herchies gaan dat weekend; heb eens gekeken en tis nog niet zo ver en op foto's van vorig jaar zag dat er wel deftig uit. Kga dan die rijden ipv Brugge.

heb ideale uren voor zondag! Cross is gelukkig niet aansluitend met de jumping, anders ging ik daar al miserie gehad hebben :+. Startbox is beter :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:46

trainingsmogelijkheid inderdaad, geen oefencross.
Aangezien zwijnaarde afgelast is, springen ze op de kar om terreinen open te stellen. De laatste keer zijn er geloof ik 120 mensen komen trainen, dus was goeie middag :)

Herchies is 1u20min voor mij, op zich nog wel te doen. Moet ik nog maar eens bekijken dan.

Heb ook beslist dat voor mijn merrie die het peesletstel had, dat we toch maar Waregem de B zullen rijden. Enkel op de renbaan zelf moet ik opletten, geen goeie ondergrond natuurlijk, maar voor de rest is het wel mooi vlak terrein.
We hebben afgelopen zondag bij ons meegedaan aan jumping, 15 sprongen basisparcours en nadien aparte barrage. Ze heeft gewonnen, dus kon ze toch alweer aan :) Heb ze nu 2 dagen rust gegeven en ga straks een rustige wandeling maken, kijken of ze goed loopt.

Zondag Gavere? Vind het superjammer dat mijn 4-jaarke mank staat, had graag ginder een rondje 80 gelopen, dichtbij en ook hele mooie cross vind ik.
Alvast veel plezier!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:14

Antonius schreef:
Ongelofelijk, had mijn vorige bericht sneller moeten posten!!
Verkoper gaat akkoord met mijn bod, morgen klinische keuring *\o/*
Paard was als 3-jarige goedgekeurd op foto en aangezien ze voornamelijk voor de fok zal dienen bij ons, hoeven foto's niet opnieuw gedaan te worden voor ons. Indien goed, komt ze zo snel mogelijk naar ons, ze zal zo snel mogelijk geïnsemineerd worden en dan ga ik ze nog een jaartje uitbrengen op eventing.
Heb er helemaal zin in *\o/*

Waw, gefeliciteerd! :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:16

Ik ging normaal de vorige keer ook trainen in Heusden, maar had dan zo superveel geregend en pony met niet zo superdenderende balans in galop, vierkant op ijzers zonder vijzen vond de eigenaar toch niet zon goed plan. :+
Maar zijn daar eigenlijk veel "puppy" hindernissen? Rond de 50/60 cm en niet te breed? Gewoon voor het idee eens te hebben om eens wat anders dan een balk te springen...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:52

Nja, er staan toch behoorlijk wat kleinere sprongen, wel eerder 60/70 dan 50/60, maar zeker goed te doen voor een puppy training.
Vorige keer was wel zeer druk, maar toen was de training de week voor de cross op hetzelfde terrein, dus velen wilden oefenen om zeker foutloos te zijn op de wedstrijd ;)
Denk dat het nu iets rustiger zal zijn. Maar als je een zeer druk paard hebt, of je wil niet teveel volk rondom jou, dan is het misschien niet de beste keus...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:55

Goh ja, het hangt er van af...
Op zich kan ze er wel tegen maar ze wordt gewoon hyper irritant als er een paar (grotere, vooral donkere) paarden haar de pas afsnijden, dan krimpt ze echt in elkaar de volgende keer dat ze een paard tegenkomt...
Pony (bijna paard) met minderwaardigheidscomplex... :+
En alles war kleiner is dat vindt ze dan reuze interessant... :roll:

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 18:04

Ohhh gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/*

Mijn broertje heeft de paardrijmicrobe te pakken.
Hij heeft nu enkele weken mee op wandeling geweest, eerst met de fiets, toen ik erlangs en hem vasthouden en vandaag moest ik mijn eigen paard meepakken want hij kon het wel alleen.
Zelfs kunnen draven, mooi in het ritme.

(hij heeft als 6/7 jarige wel al gereden maar dat is voor hem nu ook weer 10 jaar geleden )

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5115_n.jpg

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:19

Ah zo leuk! Dat krijg ik nooit ofte nimmer gedaan hoor. _O-

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:27

Wat leuk Daaphh!!

Mijn man heeft vroeger veel gereden maar nadat we zijn paard moesten wegdoen vanwege artrose, heeft hij lang niet meer gereden en intussen heeft hij wel weer zin maar hij heeft schrik gekregen om te vallen en zich pijn te doen. Jammer, want zou het wel leuk vinden om eens samen te wandelen.

Vanmiddag keuring, zenuwen!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:09

Succes met de keuring!!
ik hoop dat ze goed gekeurd word!!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:40

Keuring goed verlopen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:32

Met glans gekeurd en staat al te blinken op ons wei :D al een klein ritje ook gemaakt. Helemaal zin om er volop mee aan de slag te gaan!
Ik probeer morgen eens foto te maken

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:50

Proficiat!! Ben benieuwd ;).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:37

Ik trek zondag foto's op cross Gavere. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:51

Leuk! Ik rij mee, nrtje 97 ;) ;) Rij je zelf ook mee?

En gelukkige verjaardag!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:10

Ohh gefeliciteerd met de aankoop!!

Wie gaat dit weekend naar welke cross?
Ik ga naar Lummen. De laatste en dan ligt het weer even stil met crossen.

Gelukkige verjaardag!!