[SGW] Wedstrijdkalender 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: Wedstrijdkalender 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:50

Krijg net een mail dat er dit jaar geen wedstrijd in Panningen zal zijn.
Erg jammer.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:44

Marjan1984 schreef:
Krijg net een mail dat er dit jaar geen wedstrijd in Panningen zal zijn.
Erg jammer.
Jammer zeg. Is er nog wel een oefencross?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:01

Dat is wel jammer van Panningen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:48

Oh dat is balen zeg! Wilde daar eigenlijk wel heen.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:48

oh ik heb me vergist. de selectie wedstrijden die ik eerder noemde zijn nog van 2013. volgensmij bestaat 1 van die wedstijden niet eens meer voor het Z. nu wachten en kijken welke het dit jaar worden...

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:27

jumerenik schreef:
oh ik heb me vergist. de selectie wedstrijden die ik eerder noemde zijn nog van 2013. volgensmij bestaat 1 van die wedstijden niet eens meer voor het Z. nu wachten en kijken welke het dit jaar worden...

Gister kaderbijeenkomst gehad, hoorde dat het voor de pony's is het in Oudkarspel internationaal , Italië en vlietland.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:33

dat is dan waarschijnlijk voor de paarden?!
als het in oudkarspel is ben ik blij, dat is ongeveer om de hoek!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:44

ik kan me niks beters verzinnen dan op mijn verjaardag dat te doen wat ik het liefste doe!! :D

jammer dat Panningen niet georganiseerd wordt...is er al een reden bekend?

ik heb 26 januari voor EL maar meteen in mijn agenda gezet..kan ik die hopelijk niet missen, komt net goed uit qua planning

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:54

jumerenik schreef:
dat is dan waarschijnlijk voor de paarden?!
als het in oudkarspel is ben ik blij, dat is ongeveer om de hoek!!

Nee hoor Italië en vlietland en oudkarpsel dan paarden junioren is marbach en renswoude;)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:08

oke bedankt. aleen ik snap italie niet? id die wedstijd echt in italie ofzo :? 8)7

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:37

Ik snap het ook niet helemaal maarja het ek is natuurlijk ook niet om de hoek.. Ierland

*sorry off-topic*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:43

jumerenik schreef:
oke bedankt. aleen ik snap italie niet? id die wedstijd echt in italie ofzo :? 8)7

Nee de wedstrijd is in Groningen :Y)
Ja die is in Italië.

Misschien moet je je even wat beter inlezen/voorbereiden. Dan weet je ook waar je aan toe bent en waar je naar toe moet werken. Wel belangrijk als je naar zo'n doel wilt toewerken.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:13

ik heb wel begelijding. maar ik start nu nog M. heb nog nooit internaionaal gereden. dat komt omdat
1 ik nog niet zo lang cross
2 omdat mijn ouder bijden gewoon fulltime werken.
italie word het niet denk ik, maar ik ga zowiezo naar vlietland en oudkarple en vedder nog meer crossen. maar nog niet in italie hoor. (ook omdat ik bang ben dat ik al in het springen word uitgebeld...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:56

Als je nu nog M start denk ik niet dat je het EK kan rijden bij de pony's dit jaar. Helemaal niet als je al bang bent dat je in het springen wordt uitgebeld... Zou me dan lekker focussen dit jaar om het springen beter te krijgen zodat je niet meer bang bent en lekker kunt rijden en dan lekker naar het Z en meters maken, wie weet volgend jaar. ;)
Ik denk ook dat de internationale wedstrijd in Oudkarspel eind april als observatie is en niet de wedstrijd halverwege mei als ik lees wat Joyce typt, maar dat kan ik fout hebben.

Ik ga van het weekend hier thuis even overleggen en dan hopelijk de 1e wedstrijd van het jaar al inschrijven! Al ga ik er vanuit dat daar toch geen Nederlands mogen starten, inschrijven en hopen dat ik het fout heb kan altijd. :P

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:14

Sannnn schreef:
Als je nu nog M start denk ik niet dat je het EK kan rijden bij de pony's dit jaar. Helemaal niet als je al bang bent dat je in het springen wordt uitgebeld... Zou me dan lekker focussen dit jaar om het springen beter te krijgen zodat je niet meer bang bent en lekker kunt rijden en dan lekker naar het Z en meters maken, wie weet volgend jaar. ;)
Ik denk ook dat de internationale wedstrijd in Oudkarspel eind april als observatie is en niet de wedstrijd halverwege mei als ik lees wat Joyce typt, maar dat kan ik fout hebben.

Ik ga van het weekend hier thuis even overleggen en dan hopelijk de 1e wedstrijd van het jaar al inschrijven! Al ga ik er vanuit dat daar toch geen Nederlands mogen starten, inschrijven en hopen dat ik het fout heb kan altijd. :P

ik ben op dit moment Z + 24 winstpunten in het sprijgen ik denk niet dat ik word uitgebeld in het springen(ben tot nu toein de cross altijd foutloos geweest, maar je weet maar nooit.) ik ben niet bang om te springen, het spring gedeelte met mijn cross heel goed en doe ik al jaren.
het M gaat goed en ik ga volgend jaar 1 of 2 M wedstrijdjes rijden om er weer in te komen en daarna ga ik Z sarten.

ik weet niet of jij weet hoe weinig mensen er bij de pony's op top nieveau crossen? dat zijn er niet veel, dus de kans is er best dat ik naar het ek zou mogen. en ik wil graag doelen stellen. zonder doelen kom ik er niet. ik ben erg ambiteus. als mijn pony niet was gebleseerd was ik nu waarschijnlijk al B-kader geweest. mijn doel voor volgend jaar is om zoiezo a kader te worden. dat lijkt mij niet moeilijk. 6 winstupen = 3 foutloze wedstrijden. die sprongetje van max 105 meter zijn echt niet moeilijk. natuurlijk kan ik ook best geen ek rijden. maar mijn trainer zegt dat het haalbaar is. en wat haalbaar is wil ik naar sterven.

ik heb even gekeken. en volgensmij zijn er ongeveer 30 mensen die op dit moment M of Z starten. de beste 4 in het Z op het nk mogen zowieziezo. dan is er nog 1 extra ticet en 1 reseve. als je goed preseerd is er dus ongeveer een kans van 6 op 20 dat ik erbij zit. nou dat zou mogelijk kunnen zijn toch?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:49

De eisen voor het A en B kader zijn anders aardig verscherpt. ga nou gewoon voor fijne rondjes rijden en staar je niet blind op het EK

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:54

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:55

Sannnn schreef:

Ik bedoelde de internationale wedstrijd in Oudkarspel idd

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:01

Je typt zelf dat je bang bent om in het springen al uitgebeld te worden.. Vandaar mijn opmerking.
Van de pony's weet ik minder, maar ik had van iemand verwacht die zichzelf zo'n doel gesteld heeft dat die er zelf iig wel meer van weet. Als dat niet het geval is dat diegene dan iig bepaalde mensen kent en het dan niet op bokt hoeft te vragen. Zoals je zelf al zegt rijden er weinig Z en het is ons kent ons, ken je vast wel genoeg mensen aan wie je het beter kan vragen. ;)
Alles is mogelijk, succes iig.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:02

jumerenik schreef:
hoezo verscherpt?? heb ik iets gemist

dit was iig voor 2013

https://www.knhs.nl/kenniscentrum/natio ... -eventing/

wel naar beneden scrolen voor de pony's

Ik vind eigenlijk dat je nog wat makkelijk denkt over een ek.. Natuurlijk als je een doel hebt snap ik dat wel. Het is zoals ik al eerder zei echt niet alleen je plaatsing op een NK maar ook er omheen zoals trainingen etc, de kaders zijn idd aangescherpt wat ook goed is ( vind ik). En je zoals jij zegt op t NK de eerste 4 zoiezo dat zal best kunnen ( was afgelopen 2 jaar toevallig wel zo) maar het gaat ook over de andere wedstrijden hoe je daar hebt gepresteerd..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:08

ik snap er nu helemaal niets neer van!

jullie zeggen dat de doelen zijn aangescherpt, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij onmogelijk is om ook het aangescherpte doel te halen, toch?

mijn eerste vraag was dus ook over de andere selectie wedstijden.
het ok rijden zal mij mischien niet lukken maar als ik het ook niet ga proberen kom je er nooit. ik ga me er echt niet op vastspijkeren hoor!

ik wil het graag proberen. als ik onderweg metk dat het niet gaat lukken heb ik wel een ander doel! maar anders ga ik denken:' ach joch komt wel ik heb toch geen hoge doelen' :)

ik snap dat jullie mij bij willen brangen dat nog niet alles mogelijk is, en het ek rijden wel heel ambjeus is. maar het gaat echt goed!

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:20

Misschien is het halen van het kader een betere doelstelling. Hieronder de criteria voor de ponies in 2014.

Om in aanmerking te komen voor opname in het A kader dient men als combinatie in een cyclus van 12 maanden 2 maal te voldoen aan de volgende criteria:
 Ponies:
 Klasse Z
o Dressuur : minimaal 65,3% (-52 punten)
o Cross-country : foutloos & max. 10 sec. tijdsoverschrijding
o Springparcours : max. 8 strafpunten

Om in aanmerking te komen voor opname in het B kader dient men als combinatie in een cyclus van 12 maanden 2 maal te voldoen aan de volgende criteria:
 Ponies:
 Klasse Z
o Dressuur : minimaal 61% (-58,5 punten)
o Cross-country : foutloos & max. 20 sec. tijdsoverschrijding
o Springparcours : max. 12 strafpunten

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:40

hoe weet jij dit alemaal?? wel bedankt voor de uitleg. springen en crossen gaat echt wel lukken. de dresuur heeft nog wat verbetering nodig :D

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:11

jumerenik schreef:
hoe weet jij dit alemaal?? wel bedankt voor de uitleg. springen en crossen gaat echt wel lukken. de dresuur heeft nog wat verbetering nodig :D

staat op de knhs site, en de kaderleden krijgen er een brief over waar dat allemaal in staat!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:09

oke.. waar op de site? ik ben nu heel nieuwschierig waar hihi