[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:23

wwr schreef:
MissBay, volgens mij moet ik na jou starten in de dressuur, zou dat kunnen?

zou kunnen, ik ben nr. 32 op zondag :D . ik ga dit weekend eens die proef oefenen, opdat we niet voor verrassingen komen te staan... ("huh? wat zeg je? HIER afwenden?") ;)

en over "bijkletsen", ik vind jullie nu al gezellig! deze saamhorigheid maak ik op een dressuurwedstrijd echt niet mee! gelukkig sta ik ook op een hele leuke stal waar iedereen elkaar alles gunt... en aanmoedigt! maak je niet vaak mee

MizzMontana

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:28

Goed idee! Meteen even opzoeken welke proef we moeten rijden.
Rij meestal uit m'n hoofd maar denk dat de dressuur proeven van de binnen concoursen dan eerst even gewist moeten worden van de harde schijf.
Dat loopt volgens mij niet zo mooi gelijk met de sgw.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:34

Dan hoef ik niet na jou, want ik start op zaterdag.
Maar ik moet na iemand met een Karandasj dus vandaar.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:18

Proef 5! Ik ken 'm al uit mn hoofd. Nou Winch nog bijbrengen dat deze proeven geen sb enzo bevatten :')

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:31

same here! oefen nu voor M1 steeds uitgestrekte draf met doorzitten. eens even kijken of we dat ook nog met lichtrijden kunnen :).

even hele domme vraag, maar heb ook al in andere topic gezocht: als'ie voor de cross door dierenarts gekeurd moet worden en een stukje op het harde moet draven, is dat dan met kalkoenen in op de harde straat? lijkt me nu niet echt dat B. daar echt lekker mee loopt... (ik ben zo'n type die ook pas proppen in draait op het losrij-terrein wanneer de auto voor een wedstrijd een stukje verderop staat en ik met hem over de harde weg moet...

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:31

Hoelang moet je ongeveer rekenen als je de cross lopend verkend?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:34

Missbay dat is inderdaad met stiften. Ik zou het niet redden om stiften uit en in te draaien tussen springen en cross. Beschermers wisselen wat ik wel doe, kost al best wat tijd in verhouding tot de tijd die je hebt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:35

is idd met kalkoenen, je mag ze er gerust uitdraaien maar je zult waarschijnlijk de enige zijn die dat doet :) maar t mag, maar dan heb je die 40 minuten vast helemaal nodig. Je haalt je een boel extra werk op de hals wat je veel nuttiger kan besteden :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:40

ja precies, B. moet maar even doorbijten... ik zie mezelf niet zo vol adrenaline met een tangetje in de weer daar, tien minuten voor de start (voelen jullie dat ook zo fout gaan...? ;) ). hoop dat'ie handig genoeg is om niks te verzwikken (wat is het toch eigenlijk een verwend paard...)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:42

lekker niet doen MissBay, je kunt veel beter zorgen dat je geconsentreerd kunt los rijden voor de cross. :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:43

Ze kunnen best een stukje draven met stiften in is mijn ervaring.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:05

Ik ben als een van de laatste in de klasse BD op zaterdag! Heb er zin in!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:50

Wissel jij beschermers Joki? Ik rij in de springring met precies dezelfde uitrusting als in de cross.... Waarom rij je niet met je crossbeschermers in de springring?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:52

Ik ga ook alvast beginnen met proefje 5 oefenen. Die van mij is daar ook echt niet geschikt voor. Zolang ze maar allerlei oefeningen mag doen, gaat alles goed. Maar een beetje rechtuit met wat voltes is echt teveel gevraagd :')

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:00

Ik oefen serieus meer op mijn B proeven dan op de M2 proeven die ik twee weken na Markelo moet starten. Dat is echt een stuk simpeler :')
Ik wissel echt geen beschermers tussentijds hoor. Spring met alles waar ik ook mee cross normaal.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:10

Ik vind het allemaal nogal spannend, heb 1x gegroomed bij een cross en 1x bb gestart in Neede. Ben altijd bang dat ik de weg kwijt raak in de cross :') En ik moet nog een voorlezer regelen..zijn er mensen van hier om 11u aanwezig zaterdag? :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:11

Ik ben allang blij als ik mijn dressuur proefje met Wiso kan rijden zonder spoken. Want die zitten daar echt wel in de bosjes :+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:17

Ja die spoken zijn inderdaad nog het ergst. En die zijn er veel meer bij B proefjes dan in het M volgens mijn paard :+
Ik ga ook echt geen beenbeschermers wisselen

PL: Wel aanwezig, maar zit dan op mijn paard. Kan je dus niet helpen

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:25

Die van mij ziet ook altijd spoken, nu voor het eerst L starten maar ben bang dat daar ook spoken in zitten hoor :P

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:26

PL, wel aanwezig, maar ik zit ook op mijn paard. Ik heb nog wel een mail gestuurd of ik wat later kan starten dus als ik op geschoven wordt dan kan mijn vader ofzo jou wel voorlezen! Ik rijd mijn proef toch uit mijn hoofd. :j

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:33

Ik wil ook wel later starten, moet nu om 6u weg -O-

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:33

Oh dat zou top zijn Rosa :) Mijn 2 grooms wagen zich niet aan voorlezen :+

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:40

Ik wil wel met jou ruilen Anthea, dan kan ik zes uur weg ipv half zes van stal haha. Nee, qua tijd maakt het me niks uit, SGW is nou eenmaal altijd vroeg, maar ik zou zo graag die vrijdag niet 280 km op en neer vliegen om te verkennen. Alleen 's ochtends op een fietsje verkennen in de schemer dat zie ik echt niet zitten. En als het niet gewijzigd kan worden dan begrijp ik dat ook helemaal, maar ik dacht niet geschoten is altijd mis.
PL, ik laat het je weten! Als ik richting elf uur ga met mijn dressuur tijd dan kan het prima.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:57

haha nee ik vind 6u al erg genoeg. Denk dat het nog wel iets eerder wordt voor mij, anders wordt het wel erg krap met verkennen

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:31

Ik heb nu fijne tijden, 7.45 pas weg van thuis, vorig jaar was ik op dat tijdstip al klaar met cross verkennen :)