[SGW] Voorbereidingen SGW Alphen-Chaam in volle gang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:38

SplashIsLief schreef:
11 graden? Waar kijk jij? Ik hoop dat je gelijk hebt :j
Bij mij staat er nog steeds nachten van -4 en vrijdag maar 3 graden, neem niet aan dat het dan zaterdag opeens 11 wordt.

Daar kijk ik ook al de hele week op Anouk op weeronline, en dan Chaam :D
En mijn moeders geloofde mij ook al niet.

Evony

Re: Voorbereidingen SGW Alphen-Chaam in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:18

Nou het KNMI voorspelt toch heel iets anders helaas -O-

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:22

lijst 17-03 update staat online

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:26

Niets zo veranderlijk als de weersvoorspelling, er staat nu inderdaad alweer een -helaas slechtere- voorspelling. Maar goed, nog een week te gaan, kan nog van alles veranderen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:45

gr_roos schreef:
Probleem bij W'werf is natuurlijk dat de cross vlak langs de dressuur gaat en daarom de mensen al gedressuurd moeten hebben voor er met de cross gestart wordt. Misschien zit Chaam dit jaar met eenzelfde euvel.

Max, blijft hij ook niet achter hoge palen met veel stroom? Niets ten nadele van jou stalling, maar zijn huisvesting draagt er denk ik ook wel toe bij dat hij wat minder makkelijk in een paddock te houden is.

Ja natuurlijk blijft hij daar wel achter staan! We hebben het nu over een klein prikweitje op de cross. Dat zijn een paar kleine prikkers met een lintje ertussen. Dat is wel even wat anders...

Wat betreft WW snap ik het helemaal. Juist fijn dat ze daaraan denken.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 01:03

ONWIJS bedankt Christel!!! Super fijn dat jullie het voor mij geregeld hebben!
Het is geregeld! +:)+ Zit nu in een andere ring.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 06:44

maximiliano schreef:
gr_roos schreef:
Probleem bij W'werf is natuurlijk dat de cross vlak langs de dressuur gaat en daarom de mensen al gedressuurd moeten hebben voor er met de cross gestart wordt. Misschien zit Chaam dit jaar met eenzelfde euvel.

Max, blijft hij ook niet achter hoge palen met veel stroom? Niets ten nadele van jou stalling, maar zijn huisvesting draagt er denk ik ook wel toe bij dat hij wat minder makkelijk in een paddock te houden is.

Ja natuurlijk blijft hij daar wel achter staan! We hebben het nu over een klein prikweitje op de cross. Dat zijn een paar kleine prikkers met een lintje ertussen. Dat is wel even wat anders...

Wat betreft WW snap ik het helemaal. Juist fijn dat ze daaraan denken.

Míjn merrie staat ook op een prikweidje, weet wat het is ...... Ik bedoel dat je dan een klok/batterij kan aanschaffen en hem op de cross achter stroom kan zetten als hij niet achter draad blijft staan.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:33

maximiliano schreef:

Je hebt bij de welkoop ed ook van die hoge prikkers !! en je kunt zo'n accu stroom apparaatje kopen. Ik heb mijn paard ook al een paar keer in een weitje gezet, die word straal nerveus in de kar, maar ik heb wel een beetje een onderbuik gevoel met haar, want als anderen langs haar weitje gaan en weg gaan in draf of wat dan ook dan raakt ze boos en wil ze erachteraan en duwt ze ook al behoorlijk tegen het lint ( en dat geeft wel een beetje een eng gevoel dat ze er een keer achteraan gaat). Dus ik moet even kijken wat ik ga doen aankomend jaar. Ik heb nog een idee voor de trailer wat ik wil gaan proberen uit te voeren en dat is dus een stal maken, maar dan moet ik nog even in overleg met onze zeilmakerij van de brandweer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:38

Wij hebben veel fijnere tijden nu :)
En past nu precies met 2 paarden, en tussendoor bij beide gewoon kunnen lopen, dus dat hoeft gelukkig niet de dag van te voren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:44

bianca1980 schreef:
maximiliano schreef:

Je hebt bij de welkoop ed ook van die hoge prikkers !! en je kunt zo'n accu stroom apparaatje kopen. Ik heb mijn paard ook al een paar keer in een weitje gezet, die word straal nerveus in de kar, maar ik heb wel een beetje een onderbuik gevoel met haar, want als anderen langs haar weitje gaan en weg gaan in draf of wat dan ook dan raakt ze boos en wil ze erachteraan en duwt ze ook al behoorlijk tegen het lint ( en dat geeft wel een beetje een eng gevoel dat ze er een keer achteraan gaat). Dus ik moet even kijken wat ik ga doen aankomend jaar. Ik heb nog een idee voor de trailer wat ik wil gaan proberen uit te voeren en dat is dus een stal maken, maar dan moet ik nog even in overleg met onze zeilmakerij van de brandweer.

En als je er bij blijft zodat je altijd kan ingrijpen?
Dat doen wij zelf. Paard kijkt nog niet op als er iemand weg gaat, omdat er zoveel paarden om heen staan, maar ik vind het zelf wel een fijn gevoel. Als ik dan parcours ga lopen en mijn ouders gaan mee, dan gaat ze wel even op de trailer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:52

bianca1980 schreef:
maximiliano schreef:

Heb je er dan stroom op staa als ze er zo tegenaan drukt? Als ze dat alleen doet met dek en je hebt er stroom op staan dan kan je even een stroomdraadje aan je gesp maken, 1 deel uit laten steken en andere deel onder het dek stoppen.

Op mijn oude stal stond een tuiger die ook altijd met haar dek tegen het draad duwde, 1 keer een stukje stroomdraad zo bevestigd en het was over. Beest schrok zich rot, die was zo blij met der deken truc ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:00

Roos @ ik heb nu middelhoge prikkers, dus ze staat er met haar benen tegenaan, dus geen deken. In Norg ging het top met haar op het weitje, hele dag nergens problemen mee, in Gorssel echter zag ik weer de neuroot en werd ze helemaal link, toen annemiek met haar paard weg ging was de mijne bijna sneller door het lint dan dat ik haar nog kon tegenhouden. Toen ging ze steigeren in het landje. Dat was de laatste cross dat ze op het landje stond, dus ik ga wel even aankijken wat ik aankomend seizoen ga doen, want helemaal gerust ben ik er niet mee en als er zoveel uren tussen zitten vind ik het zelf wel zo fijn als ik een paard heb zoals Bull was, die vrat lekker de hele dag zijn landje kaal.... :D en ik kon heerlijk genieten van de anderen in de cross...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:53

hoe ist met de sneeuw in Chaam?????Hier ligt 15 cm, echt niet leuk. Ben net gruwelijk uitgegleden en heb mijn knie verdraait. hoop toch echt op veel beter weer het weekend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:54

Ik begin er een hard hoofd in te krijgen.
Vandaag is mijn crossles voor de 5de keer afgezegd wegens vorst/sneeuw.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:03

Ik twijfel of ik toch maar kaartjes van iemand zal overnemen voor IB zondag.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:05

Haha hier net zo TG!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:53

@ Esje begreep van een bokker die 14 km van Chaam woont dat er echt een pak sneeuw ligt bij haar thuis! Kan groot dat dat in Chaam dus ook zo is.... Hoorde zelfs net op de radio dat er wordt gezegd dat men in het zuiden wegens de erge sneeuwval word aangeraden thuis te blijven! Krijg dus echt ernstig het gevoel dat Chaam niet doorgaat!

Hopelijk gebeurd er een wonder!!!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:15

maximiliano schreef:
@ Esje begreep van een bokker die 14 km van Chaam woont dat er echt een pak sneeuw ligt bij haar thuis! Kan groot dat dat in Chaam dus ook zo is.... Hoorde zelfs net op de radio dat er wordt gezegd dat men in het zuiden wegens de erge sneeuwval word aangeraden thuis te blijven! Krijg dus echt ernstig het gevoel dat Chaam niet doorgaat!

Hopelijk gebeurd er een wonder!!!!!

^)

Hier ligt helemaal geen sneeuw :+

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:17

De wonderen zijn de wereld niet uit, maar als er nu echt een pak sneeuw ligt.... Wat zou er gebeuren als t komend weekeind niet door kan gaan en de omstandigheden volgende week wel goed genoeg zijn? Kan mij herinneren dat er twee jaar geleden toen ten koste van de lagere klassen gekozen is voor verzetten. Geen idee of dat Chaam was of een andere SGW hoor. Dus concreet: zou het zo zijn dat de wedstrijd van zondag verzet wordt naar het weekeind erop?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:20

Code oranje is voor Brabant ingetrokken, geldt nog wel voor Limburg. Volgens mij was dat Chaam een paar jaar geleden, ja. Hopelijk is dat dit jaar allemaal niet nodig ;(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:22

Lijkt me niet Mireille, het weekend daarna hebben ze natuurlijk al zaterdag en zondag wedstrijd voor de B paarden en ponies, als die zaterdag niet bij was gepland was dat nog een optie geweest.

Ik vrees ook voor de wedstrijd -O- .

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:26

tsja buienradar geeft nog altijd aan dat het gaat dooien, maar tot vrijdag in de nacht nog vorst en dan het weekend regen?
Ken het terrein niet, maar ik verwacht dan toch niet zulke beste terrein omstandigheden

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:27

Ik weet nog dat het een jaar of 8 geleden ofzo was afgelast wegens bodemvorst.
Toen was het meen ik het weekend er op op zaterdag en zondag gehouden en wat een prachtig weer hadden we toen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:51

esje01 schreef:
tsja buienradar geeft nog altijd aan dat het gaat dooien, maar tot vrijdag in de nacht nog vorst en dan het weekend regen?
Ken het terrein niet, maar ik verwacht dan toch niet zulke beste terrein omstandigheden

Regen kan in elk geval de sneeuw wegspoelen :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:54

Het is erg vervelend dat het eerst heel nat is geweest, toen ging het vriezen en als het nu lichtelijk gaat dooien en dan gaat regenen heb je een bevroren onderlaag met een kleine ontdooide zeer natte laag boven op. Dan krijg je echt een blubber partij en kan voor gevaarlijke situaties zorgen.