[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:41

15euro :oo Wat absurd. En wat is het prijzengeld dan?

Hier in de omgeving betaal je voor de M1 zo'n 8 a 9 euro voor een proef en over het algemeen goed prijzengeld. Varierend van 35euro voor de 1e prijs tot 60euro.
Springen ongeveer hetzelfde en ook altijd goed prijzengeld :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:42

Precies Mireille, maar dan moet je de horeca niet uit handen geven, omdat er geen vrijwilligers zijn!

En met een beetje pech heb je een groot buitenconcours, waar de weersomstandigheden niet zo zijn, dat er veel genuttigd word.

overigens nemen ook veel mensen zelf eten en drinken mee tegenwoordig, want het is allemaal al zo duur. helemaal gezinnen met kinderen nemen alles zelf mee.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:43

Hier ook hoor rowo! Overigens help ik ook op veel grote concoursen als chio outdoor Gelderland en hippisch Hengelo

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:44

Geen idee wat het prijzengeld is. Ik rij toch nooit in de prijzen, dus daar let ik niet op :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:44

Ik help bij mijn vereniging(en) altijd sowieso 1 keer per jaar. Meestal schrijven bij dressuur. Mijn rijvereniging plant me bijna standaard bij dezelfde jury, is altijd heel gezellig.
Heb dit jaar ook bij de oefencross op het Ronostrand geholpen, ook leuk. Verder komt het er niet echt van, alles is zo ver weg, en dan is vervoer heel moeilijk voor mij. Weelendje ervan maken en met de trein wordt weer zo'n dure aangelegenheid..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:46

Prijzengeld is hier heel weinig, 15 euro als je het L wint. En we betalen meestal tussen de 8 en 10 euro per rondje.
Binnenkort maar weer een keer richting Twente :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:48

TeeGee schreef:
Prijzengeld is hier heel weinig, 15 euro als je het L wint. En we betalen meestal tussen de 8 en 10 euro per rondje.
Binnenkort maar weer een keer richting Twente :P

Hier in twente starten ze dan niet eens meer volgens mij :))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:49

rowo schreef:
Ik ben lid van een rijvereniging waar ik heel veel moet doen. Maar goed, ik doe daar ook veel vrijwillig en zit in de concourscommissie.

En dit zal idd een discussie worden :))

Dan lees je niet goed of je begrijpt me verkeerd, maar jij doet dus toch vrijwilligerswerk voor de wedstrijdsport. Ik schreef ongeacht welke disipline. Niet zulke lange tenen Rowo ;)
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 10-11-11 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:50

Weer bijgelezen. Onze dochter is 13 en heeft een D-pony. Ik ga er vanuit dat ze in de trainingen ons wel een beetje kunnen aangeven wat een mooi begin is. Inmiddels heeft ze ook een vriendinnetje bij de ponyclub enthousiast gekregen. Die gaat ook mee trainen en haar eerste SGW rijden. Echt leuk. Ik heb wel begrepen dat je met inschrijven er op tijd bij moet zijn??? zou graag meedoen op Texel, daar hebben we vrienden wonen en dat is dan mooi te combineren met een weekendje bijkletsen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:59

@ mireilledons: de nieuwe startpas is echt geen reden om niet over te stappen naar een andere vereniging hoor! Ik heb het ook net gedaan en alles is gwoon geregeld. Volgens mijn info blijft je combinatienummer gewoon hetzelfde en kun je je op basis daarvan gewoon opgeven in het nieuw jaar. Althans, ik heb me al opgegeven voor dressuurwedstrijden in jan en feb onder mijn nieuwe vereniging... Komt vast goed!!

Heb bij mijn oude vereniging nauwelijks wat gedaan omdat ik daar toch alleen maar stank voor dank kreeg. Mn nieuwe vereniging is wat dat betreft wat beter en wedstrijden waar ik niet rij, wil ik dan best eens helpen. Zodra er een verplichting komt, haak ik wel af. Ik wil zelf mijn tijd in kunnen delen en heb het druk zat.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 10-11-11 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:01

Chaam heeft niet het meest soepele secretariaat en je moet echt de 31ste al inschrijven. Dat is voor mij ook een reden geweest om lang bij mijn oude vereniging te blijven. KNHS kon me mijn coupons van de nieuwe vereniging niet in december leveren.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:04

Ik ga dit topic ook maar een beetje bijhouden aangezien Mark na de laatste 2 crossen in Diepenheim en Bathmen helemaal de smaak te pakken heeft gekregen. Die kan nu al niet wachten tot het volgende seizoen begint.... :D

Heb de discussie hierboven een beetje gevolgd en ik ben ook van mening dat je als wedstrijdruiter toch wel een beetje de morele plicht hebt om minimaal 1x per jaar je in te zetten als vrijwilliger. Zonder vrijwilligers nl. geen wedstrijden!
Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat niet iedereen evenveel tijd heeft. Daarom zijn wij ook bewust lid bij een vereniging zonder eigen accomodatie, dat beperkt het vrijwilligerswerk al behoorlijk.
Maar ik vind het erg leuk om me in te zetten voor het jaarlijkse concours van onze vereniging, doe daar al een aantal jaren het wedstrijdsecretariaat voor de paarden.

Heb overigens nog nooit geholpen op een SGW. Lijkt me zeker wel leuk!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:10

Ik bn ook bewust lid van een vereniging zonder accomodatie. Ik zit niet op een verplichte kantinedienst te wachten, maar een dagje schrijven/posten/secretariaat/jureren (op vrijwillige basis) vind ik geen probleem. Ik doe bij 3 sgw's een en ander vrijwillig en bij mijn eigen vereniging sta ik op de lijst voor schrijfsters en help ik in het springparcours.

Sim

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:12

Ik ben altijd lid geweest van een papieren vereniging. Ben nu pas overgestapt op een vereniging met clublessen en prachtige accommodatie. Weet dat je daar idd af en toe moet vrijwilligen, maar dat vind ik niet zo erg.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:14

Wij hebben 1 overdekte rijhal, dus indoors kunnen wij niet organiseren. In het buitenseizoen hebben we eenmaal een concours en eenmaal de tripalon. Verder heb ik wel schoonmaakdienst in de kantine. Maar dat is maar 2x per jaar, dus goed te doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:18

Af en toe vrijwilligen vind ik niet erg, maar ik moet doordeweeks om 5.15 en in het weekend 1,5 uur later mijn bed uit en dan zit ik niet op een kantinedienst te wachten die voor mij te laat afloopt. Ik moet sinds mijn pfeiffer echt wel 5 keer per week nachten van 8 uur maken anders ben ik fysiek op.

Alleen weet je wel dat bepaalde zaken erbij horen, net als ik weet dat ik op een doe het zelf stal de eindverantwoordelijke ben voor mijn paard. We regelen een hoop onderling, maar als niemand kan zal ik toch zelf heen moeten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:23

esje01 schreef:
zou graag meedoen op Texel, daar hebben we vrienden wonen en dat is dan mooi te combineren met een weekendje bijkletsen.

Van harte welkom!! ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:29

Ik heb gelukkig ook geen kantinedienst/schoonmaakdienst. Maar ik heb jaren het wedstrijdsecretariaat gedaan en voor de rest help ik ook veel met wedstrijden en ben ik een keer jury geweest bij een onderlinge springwedstrijd :P

Hier betaal je trouwens tussen de 8 en 10 euro inleggeld en de 1e prijs is meestal 20 of 30 euro. Best wel weinig. Bij grote concoursen ligt het prijzengeld wel hoger.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:42

Moest laatst voor een rondje springen L pony´s al 8 euro betalen. Dat vond ik wel aan de hoge kant!
Startgeld pony´s is hier meestal 6-7 euro en vanaf M 7-8 euro.
Eerste prijs is E15 a E16 bij de pony's.

Dus de E25 die Mark in Bathmen won is echt een kapitaal. :D (alleen zo jammer dat het inschrijfgeld voor 2 pony's al E35 was :+ )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:43

Jantine, kan toch binnen de wedstrijd en buiten losrijden? Dat is hier in de buurt heel veel.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:50

Dat zou kunnen, maar dan ben je wel heel afhankelijk van het weer winterdag. Wij hebben net in okt de tripalon gehad en zouden we dus nu nog geen wedstrijd weer organiseren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:07

Onze vereniging organiseert een cross en elk lid moet 1 dag helpen. Geert zit in de bouwploeg dus is er geregeld, verder zaten wij jaren in de feestcommisie (pas mee gestopt) en organiseren wij het ponykamp. Ik jureer weleens de bixie dressuur met de onderlinge wedstrijdjes en schrijf geregeld bij een jury als er concours is. Ook hebben wij een kantinedienst 1x per jaar. Ik vind het niet meer normaal. Maar wordt altijd wel een beetje verdraaid van een ''verplicht helpen'' volgens mij help ik geregeld. En dan moeten ze niet voor mij dingen in gaan plannen zonder te overleggen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:06

Springen kost hier pony's B+L: 7 euro en M+Z: 8 euro En 1e prijs is zo'n 10 a 15 euro
Dressuur geen idee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:08

Hier in de regio is het voor springen en dressuur al 10 euro geworden... Jammer dat ik wel altijd mijn puntjes wel rijd, maar bijna nooit in de prijzen val :+

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:12

Misschien dat ik er over heen gelezen heb, maar kan het iig niet vinden. Hoe moet je je straks (en wanneer vooral) inschrijven voor Chaam?