[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:29

die doekjes die ik gebruik hebben geen olie dus zijn niet vet. Ze zijn alleen vochtig ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:34

@ bianca ik heb van die reinigingsdoekjes van de action. Zijn niet vet. Ik heb ook babydoekjes van de lidl maar weet nog niet of die vet zijn. Die van de action iig niet. Haal er ook de laatste mestvlekken bij paard ermee af :+

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:06

Zo een beetje laat, maar hier ook nog mijn verslagje.

Op de ochtend heerlijk dressuur gereden in het zonnetje. Vond dat de banen er mooi bijlagen, bij ons lag in een hoekje alleen een kuilpakje die was een beetje spannend :D

Daarna de cross verkend, reed mee in het L paarden en vond hem goed te doen. Toen we terug kwamen lagen de coupons er. Hier werd ik niet zo vrolijk van. Ik had 167 ( ring 4 ) vond de punten echt onterecht. Op de eerste vijf onderdelen had ik vier vijfen en een vier. Nergens stond commentaar bij, dus daar was ik wel even behoorlijk pissig over. Verder had ik een vier op de middengalop, daar stond bij racepartij terwijl ik helemaal geen middengalop gereden had door wat spanning.
Naja maar snel overheen gestapt.

Daarna gesprongen, ging niet echt lekker maar wel foutloos. We zijn al behoorlijk lang niet wezen springen en dat was dus wel te merken. De cross hebben we simpel foutloos gereden. Nergens problemen gehad onderweg. Ik was volgens mijn niet heel snel, maar was zelf snotverkouden en had wat ademhalingsproblemen onderweg ;)

Paardje was in topconditie 60 voor de cross en 68 na de cross.
Al met al weer een superdagje dus :D

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:24

Afbeelding
De enige weigering die ik zaterdag heb gezien op H3.. Na een dappere poging bedacht hij zich toch en ging langs de hindernis :')

let op niet de kwaliteit, is ontzettend ingezoomd haha

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:25

a gosh, wat een schatje hihi

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:33

Wanneer bieden jullie aan voor de veterinaire keuring? Direct na het springen? Of eerste even stappen? En na de cross gebruiken jullie de volle tijd om uit te stappen?
Zjie's the One had 48 - 60 dus was erg netjes. Maar vroeg me af wat wijs is. Wanneer we het beste kunnen aanbieden. Nu hadden we na het springen nog even gewacht. En na de cross wel even ontspannen uitgestapt en daarna pas aangeboden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:46

ik ga altijd eerst ongeveer 10 minuutjes stappen, is voor het paard ook fijn.
Die van mij heeft dan zowel voor als na de cross in de 40.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:56

Ik wacht ook altijd een tijdje, zeker nu in Westerbork had je 30 min tussen het springen en de cross, dus dan doe ik altijd gewoon na het springen na 10 min aanbieden en na de cross ook (dat moet volgens mij zelfs na de cross). Als je korter de tijd hebt doe ik het wel sneller.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:57

aanbieden net zoals het ons uitkomt, en als ze vinden dat het eerder moet, dan roepen ze wel!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:01

na de cross moet je binnen 10 min na het finishen aanbieden, doe het dus meestal na 5 a 10 min
Na het springen stap ik heel even, meestal moet je toch een klein stukje stappen richting da, en bied dan eigenlijk direct aan. Met frist was het vorig jaar elke keer heel erg spannend omdat hij last heeft van stress, dan doe ik het zo snel mogelijk omdat hij zich anders alleen maar loopt op te vreten! Gelukkig gaat het dit jaar beter!

Wat een super mooie foto! <3

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:04

ik bied na het springen altijd meteen aan. Na de cross stap ik een minuut iof vijf, zadel vaak ook al af, en soms alvast wat afspuiten als het warm is.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:10

Die eekhoorn! how cuteee!

Tsja, gewoon je volle tijd na de cross pakken lijkt me, beter dat en in een keer goed dan na 5 minuten en dat je terug moet komen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:23

Die eekhoorn is echt schattig!

Ik moet ook nog een beetje mijn draai vinden met die dierenarts := Pony vond het nogal spannend, zo'n vreemd ding op je lichaam, dus die schoot direct nogal in de stress. Had deze keer vlak na het springen gedaan, maar na de cross wel even tijd genomen.. Ze had na de cross 73, maar dat was dan wel inclusief dierenartsstress :o

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:26

Ik heb het tot nu toe vlak na het springen gedaan..
Gewoon rustig richting de da stappen en dan vrijwel direct aanbieden..
Na de cross weet ik eigenlijk niet, in Heino hebben we hem wel vrij snel weer aangeboden (en hij had toen ook een hogere hartslag dan de andere keren, logisch), de rest van de crossen na ongeveer 5 à 10 minuten denk ik :P
En in Markelo had ik ook wel een hogere hartslag na de cross, maar dat kwam niet omdat ik hem zo snel had aangeboden :P

Ah, wat een schattige eekhoorn! :)

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:33

na springen doe ik meestal gelijk. ze heeft dan nooit hoge hardslag, omdat ze in het parcours altijd het minimale inspant xD
na cross wil ik meestal te snel. ik wilde na de dierenarts gaan, zegt me moeder, nee joh, 79 moet nog(ik was 99) maar had toch hartslag van 56 :)

eekhoorn is heeeeel schattig!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:39

hardslag :+

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:43

DA aanbieden doe ik eigenlijk ook gelijk bij aankomst na het springen, na de cross toch wel 5 a 10min. stappen. Tot nu toe zit ie na het springen eigenlijk altijd op 60 en na de cross 72. Griezelig vaak precies dat zelfs :P
Is dat netjes of moet het eigenlijk wel lager?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:51

Skippy: Ondanks de dresuurpunten toch fijn gereden dus :) .
Yavanna: die eekhoorn :') .

Ik ga meestal ook gewoon redelijk direct door naar de da, na de cross eigenlijk altijd wel binnen 5 minuten, hartslag is meestal prima rond de 60 dus ik ziet het nut er niet van in om langer te wachten.
In Westerbork had Bam na het springen 48 :Y) .

Ik ben trouwens de enige die zich niet ontzettend ondergewaardeerd voelde in de dressuur :+ , in het losrijden liep hij fijn maar in de ring kreeg ik het er echt niet uit, ik kreeg een coupon terug met veel 7-ens en 189 totaal, had zelf veel lager verwacht?

Dat ze zo vaak dezelfde hartslag hebben is best te verklaren, die da staat echt geen minuut te luisteren maar luistert vaak 15 seconden en verviervoudigd dat dat . Vandaar dat 52, 56, 60, 64 etc zo vaak voorkomen ;) .

edit:
Op het M/Z veldje op de wei zat er volgens mij ook een heel professioneel uitziende fotograaf bij de "boom/haag-dingetjes" ik ben wel benieuwd of die foto's nog ergens staan of iemand de fotograaf kent?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:04

Een hartslag na de cross in de 60 of begin 70 is prima hoor.....mijn vorige paard bleef altijd hangen van de stress dus die bleef zelfs op 80 na de cross. Eenmaal had ik op een warme dag boven de 90, ze was niet te handhaven "de dame" toen kreeg ik een time out en werd ze weer gecheckt en gewoon goedgekeurd dus maak je maar geen zorgen dat je paard er niet door komt. De conditie van die van mij was top, maar zo OVER de zeik, dat was echt heel vervelend elke keer. Drammen en dribbelen en huppen en maar stuiteren bij de DA, altijd hetzelfde liedje, probeer dan maar uit te stappen.. :( , zij wilde ook absoluut geen druppel drinken dat vond ik nog veel erger.

Bull is ZO relaxt die komt uit de cross en heeft gewoon 48 in Etten Leur, die werd nogmaals gecheckt of het wel klopte ?? Maar ik weet inmiddels dat hij ook in rust heel laag zit (25) gemidd is 28 tot 40 begreep ik.
Ben wel blijer nu met Bull zijn gedrag dan dat ge-etter van mijn vorige paard.

volgens mij zijn hartslagen onder de 60 zeeeeeer goed en 60 a 70 gewoon goed en daarboven misschien voldoende etc, maar hangt ook idd wel af van het tijdbestek dat je ze aanbied en of sommige paarden het heel warm hebben. Ik weet eigenlijk niet of je er zo'n tabelletje aan kunt hangen.
In Maarsbergen 2010 kwam ik ook in de 60 terug, weet alleen niet meer of dat nou 64 of 68 was. maar dat was dus zo'n hete dag. Toen heb ik Bull wel tweemaal laten checken, maar dat wilde ik zelf om te zien wat het afkoelen dan daarna weer deed.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:13

Ooh die eekhoorn :+: !

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:32

Haha ik heb er nog meer van die eekhoorn, kwam die dag echt wel 3x voorbij zetten haha

Mijn pony had ook altijd een hartslag van rond de 70, maar dat kwam omdat hij de DA eng vindt :') Echt een koele kikker, schrikt nergens van maar als er een DA in zn buurt komt.. Maar dat ziet de DA dan ook meteen en houdt daar wel rekening mee volgens mij, want ik heb nooit een 2e terug hoeven komen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:41

Ik bied mijn paard gelijk na het springen aan. Zij had toen 64. Na de cross tussen de 5-10 min gestapt en toen had zij 72.

Mooie foto van de eekhoorn

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:54

bvw schreef:
hardslag :+

hahahahha :o :o?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:54

Die ontzettend gekke hete concorde van ons is echt altijd te hoog. Als ze nog aan het tellen zijn en ze hoort een fluitje kan de DA voelen aan de hartslag dat er weer gefloten is. Na het springen is het meestal al tegen de 70 en na de cross moeten we altijd 2x terug komen. De Da kan der amper bij, ze slaat bijt en stuiterd alle kanten op na de cross. Over de 90 is dan heel normaal. Maar ze heeft wel een super conditie maar ze fokt zich helemaal op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:58

Vos lijkt altijd rustig maar staat zichzelf helemaal op te fokken voor de cross. In WB had hij 52, laag voor zijn doen. Na de cross 80, hij wilde ook niet stilstaan en alleen maar lopen. Kop omhoog en snurken :+

Die eekhoorn :+: