[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:23

Zo lang het niet boven 0 uit komt (bij jullie in het westen is het sowieso wat warmer dan hier), blijft de sneeuw en vorst wel in de grond zitten. K kan dus thuis helemaal niets.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:30

Hier is de buitenbak ook hard, geen sneeuw dat scheelt nog.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:31

Hier ligt wel veel sneeuw. En dat zal morgen nog veel meer worden :(

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:32

Jeetje Roos, wat een rot nieuws! Heel veel sterkte :(:)

Hier ligt gelukkig nog geen sneeuw, de grond is wel knetterhard.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:39

Als het hier alleen vroor kon ik iig nog ff op de straat stappen. Maar ja, das natuurlijk missie kansloos met zoveel sneeuw.

Laat de zomer maar weer komen :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:43

Jeetje Roos, wat ongelooflijk k ut!!

Hier is het nu flink aan het ijselen. Ga zo de bak inspecteren, maar vrees dat ik wel kan rijden, maar het pad er naartoe te glad is....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:49

Goedemorgen! Het lijkt vandaag beter te gaan als gisteren. Nog wel misselijk, maar niet meer zo erg.

Kim: balen dat je zo hard op je buik gevallen was.
Weule: je hebt het maar zwaar met al die dames in het topic ;)
Roos: wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte :(:)
Rowo: hier is vanacht ook wel wat sneeuw gevallen, maar dat zal snel weg zijn. Het is nu al bijna 3 graden en de temperatuur loopt nog op. Gelukkig voel je je al weer wat beter!
Sim: lijkt me een interessante cursus. Het is alleen zo'n pokke-eind weg vanaf hier. Met benzinekosten en cursuskosten bij elkaar wordt het dan wel een heel dure cursus.
Mootje: haha jouw instructeur heeft het dus echt zwaar.
Snoekiej: veel plezier op het strand.
Laura: balen dat je je her niet gehaald hebt. Strafrecht lag mij ook niet zo. Dat zijn de enige vakken geweest waarvoor ik hers heb gehad. Beterschap!
Evelien: dat is leuk cadeautjes uitzoeken!
TG: T heeft weer lekker meegehobbeld in de manegeles.
Noor: balen van je hoofdpijn! Hopelijk kun je nog wat rijden voor je wedstrijd.
BV: werkse!
Corien: succes bij de werktraining coach! Maar als jij 3 man in een 20x60 bak al druk vind, kun je dan wel fatsoenlijk losrijden op concours? Hier rijden er dan tenminste heel wat meer rond in een losrijbak.
Mistid: voel je je ook al wat beter?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:49

moguh, wat een rotnieuws roos, erg balen... 2 jaar terug hier ook zoiets gehad met een merrie, maar toen later, keizersnee, 3 weken kliniek, 8 maand aansterken etc..... veulen ook dood, merrie uiteindelijk kunnen redden...

_Sim_ schreef:
Ik wil ook zeker weer naar Diepenheim, maar wel voor de officiele cross! Diepenheim heeft mij dit jaar zeer aangenaam verrast! Was er al een paar jaar niet geweest en de laatste keer dat ik er was vond ik de cross ook al zo leuk!

thanx!! en we trachten dit jaar nog verder te verbeteren met het stro-dorp in de manege, en enkele andere/nieuwe hindernissen, evenals wellicht een stukje andere/nieuwe route...

Snoekiej: regio-oost, (diepenheim ligt helemaal in het oosten ;) )

En uiteraard post ik dan hier de Data, net als op startlijsten, eventingsport.com etc....

rowo: stuk beter alweer gelukkig!!

BV: werkse vandaag!!

viefdepief: gelukt met de opdracht??

@ weet niet meer...: ik heb die mail ook gehad over de mentale training.. best duur grapje!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:51

@ Sussie; ook nog niet helemaal fit dus...
En hier zal de sneeuw niet smelten. K denk niet dat de temperatuur hier boven 0 gaat komen de aankomende dagen :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:54

Weule, is dat oefenen in het weekend? En ook bij de grote waterbak?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:56

@teegee: in principe proberen we op vrijdagavond 2 of 3 groepen in te plannen (van andere verenigingen, onze eigen club o.i.d.) en dan de zaterdag 'vrije aanmelding/vrij komen' en dan de zondag weer wat groepen van onze eigen club, andere clubs en/of de trainingen.

Het oefenen is op het clubterrein rondom de manege, dus niet de echte cross en de grote waterbak, wel de kleine waterbak op het terrein met inloop, lage insprong en hoge insprong, en verder worden er dan 10/12 lage en 10/12 hoge hindernissen opgebouwd, tussen 60 cm en ruim 1 meter ongeveer (hoge picknicktafel, halve manen, heksenoog) we proberen dit jaar 3 of 4 nieuwe hindernissen te bouwen die verplaatsbaar zijn.

de opzet is dan meestal losrijden in de buitenbak en daarna 5 minuten alleen of 10 minuten met 2 combi's op het 'terrein', er staat een adviesparcours, maar in principe mag je net rijden wat je wilt..., qua lengte doe je ongeveer 2,5/3 minuten over het adviesparcours zonder weigeringen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:00

Wij als vereniging gaan die oefencross iig in gedachten houden Jeroen. Ze willen wat trainingen op zetten en dan is zoiets wel ideaal en zeker om kleine kinderen enthousiast te maken.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:04

had idd al zoiets opgevallen een keer via jou of malloesje, vorige keer waren bathmen(billy) en barchem ook geweest (met ik dacht jan oortveld) en de training van regio oost op zondag met 2 groepen (met jan oortveld) en onze eigen ponyclub met 3 groepen op de zondag.

brengt gewoon geld in het laatje voor de club en is bijzonder leerzaam voor beginnende combi's of aan het begin van het seizoen om 'in vorm' te raken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:16

Ik ben weer in Leeuwarden aangekomen. Even voor 1 uurtje :+. Helaas wel een belangrijk uurtje.
Hier is gelukkig niet echt sneeuw meer gevallen :). En het vriest ook niet.
Helaas is de ondergrond nog wel heel koud, dus de bak is nog wel hard.

Jeetje Rood, wat erg :(:) !

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:29

Even een vraag voor degenen die zo ongeveer op/langs de route van Den Helder naar Ermelo (knhs-centrum) wonen/rijden/zitten: Hoe is het op het moment met de wegen daar? Ik moet zo die kant op en hoor zulke wisselende berichten op de radio. En bij de anwb en knmi etc. word ik ook niet veel wijzer.

Is er misschien iemand die mij wat wijzer kan maken? Alvast bedankt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:37

@ Texelse, A7 was geen enkel probleem. Verder kan ik je niet helpen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:39

ik zit net de andere kant op texelse...

net telefoon gehad van de gemeente over de toestand rondom de bak/handhaving/buurman/gemeente, wordt een hele toestand.
er is (2 dagen voor het verlopen van de termijn..) bezwaar binnengekomen op onze te bouwen mestplaats, er is wederom een handhavingsverzoek ingediend op de buitenbak, er is bij de gemeente een klacht neergelegd over ongelijke behandeling (bij hem wel gehandhaaft, bij ons niet) en er is een planschade procedure opgestart tegen de gemeente door de buurman, omdat hij wordt belemmerd bij de uitvoering van zijn campingactiviteiten..., (er is gehandhaafd op beachvolleybal, parkeren en opslag of een perceel met als bestemming bos, dat ook nog eens illegaal gekapt was..)

kortom: hele toestanden, maar weer eens bellen/mailen met de advocaat....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:46

Wat een gedoe allemaal Jeroen.. :\
Kim: In ieder geval lekker snel klaar :))

De opdracht ga ik zo maar even inleveren.. Moet natuurlijk weer blaadjes inleveren ipv een digitale versie. Vind ik tegenwoordig toch wel echt onzin, maar goed.. :roll: Vak ligt me totaal niet, dus was weer een hele worsteling om die opdracht af te krijgen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:47

Om 7.15 vanochtend was het hier trouwens al 4.5 graden. Gelukkig was alle gladheid ook verdwenen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:49

niet via het 'machtige' blackboard?? vief? (1 van onze docenten snapt dat hele programma niet :P, bijna lachwekkend is dat :P )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:49

Noor en Jeroen bedankt, het zal wel goed komen dan. Voor morgen wordt er wel veel sneeuw voorspeld, dus ik gooi wel wat extra's in de tas, dan kan ik indien nodig een nachtje extra wegblijven.
Vorig jaar viel de eerst sneeuw 's avonds en 's nachts na de kalendervergadering, dus ik ben weer voorbereid....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:52

weule schreef:
niet via het 'machtige' blackboard?? vief? (1 van onze docenten snapt dat hele programma niet :P, bijna lachwekkend is dat :P )

nope...

Trouwens wel echt serieuze buikpijn. Hoop maar dat het gauw over gaat, jullie hebben me wel een beetje bang gemaakt met alle wc-pot horror :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:15

zo, ben onderweg, nog even een bakkie bij dochterlief en dan naar de boot. We zullen wel zien, het zal wel weer meevallen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:20

Succes Texelse!
Snoek, Wilde jij nog de 9de 's ochtends?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:21

Hier stralend blauwe lucht :D