[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:43

Gefeliciteerd Rosalie. Ik had het ook al gezien. Mijn oude club heeft het weer goed gedaan. Van de 5 vier/zestallen 4 kampioen..

@ evie hoe groot is jouw Bam..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 21:58

Gefeliciteerd, Rosalie!
Evie, Balen van je punten. Leuk dat je bij Lotte op stal bent geweest :D

Vanavond wezen lessen bij mijn dressuurinstructeur. Hij was net terug van 1 dag :oo mexico (paardentransport). Daarna even bij alle 'te koop'-paarden wezen kijken en kon daarna aanschuiven bij het eten!

Paard liep helemaal top. In het begin was hij telkens aan het bokken tegen mijn been, maar uiteindelijk liep hij als een zonnetje. Ik ben benieuwd hoe het zondag op cc gaat :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:37

Gefeliciteerd Rosalie!
Bam is 1,73 maar wordt meestal op 1,75 geschat omdat hij best wel wat body/een brede borst heeft Caro.
Waar ga je zondag heen op wedstrijd Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:41

Bam is inderdaad best indrukwekkend :j
Ik ga zondag naar HC Nootdorp om te dressuren...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:54

Mooi gedaan Rosalie !!!!vind het altijd wel leuk die meertallen bij elkaar, maar heb er zelf echt geen tijd voor.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:58

Dan rij je bij een stalgenootje van mij Mootje, die rijd daar geloof ik ook mee in de m2 (zij is ook mede-organistor van het oefenspringen)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:03

@ Evie Mooi maatje. Mijn schimmelmerrie is 1.70m en bij ruin is 1.75m(2 jaar geleden ongeveer voor het laatst gemeten). Mijn oude merrie is 154,5m maar als ik daar op zit lijkt het paard.
Kleinere paarden heb ik liever niet. Mijn 1e paard was 1.84m en toen was ik 16..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:15

Zo 1,84 is inderdaad wel groot voor een 16-jarige :D, valt mij 1,73-er nog best mee .
Ik moet zeggen dat ik ook liever grotere paarden zie, die hebben net dat beetje extra uitstraling vind ik, daarom vind ik Corion van Mootje ook erg leuk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:17

Super Rosalie! Het zag er goed uit hoor! Ik heb ook een heleboel foto's van jullie :) .
Sann heeft fijn gereden op de regio, Bull is allergisch voor vliegen, Caroline mag legaal naar het M! Gezellig :D ! En de rest weet ik niet meer :oo .

Ul had vandaag op de regio 4 balken ( :o hij werd ontzettend sterk en vervelend, kon hem wel in de lijntjes houden maar dan krijg je balken), Meno had 1 balk en is daarmee door naar morgen.

Afbeelding
Desondanks wel een mooie foto van Ul :)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 07:41

PB en Rosalie gefeliciteerd.

Mootje succes morgen.

Mistid jammer van je balken maar wel mooi dat je met de andere door bent!

Wij zijn gisteren met het veulen weggeweest voor de foto´s-filmpjes en de keuring.
Hij was goed, had allebei de ballen enzo.
Hij was alleen wel erg aan het klooien in de baan. Ze hebben er veel rondjes ermee gerend om mooie fimpjes te maken. Hij wil liever spelen dan showen, haha.

Ik heb daarna thuis nog even gedressuurd. Vandaag een buienritje en dan morgen de limburgse kampioenschappen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 08:53

Mirthe & Marjan, Succes vandaag op de kampioenschappen!

Ik ga richting de opticien om een nieuwe bril uit te zoeken :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:55

Rosalie: gefeliciteerd met het kampioenschap!
Mistid: jammer van de balken met Ul, gefeliciteerd dat je door bent met Meno. Leuke foto!
marjan: fijn dat je veulen goed gekeurd is.
Mootje: fijn dat je lekker gereden hebt!

Ik ga zo Pancho rijden :D Heb er zin in.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:19

MOgee!!

Lotte ben vandaag en morgen ook bij je op stal!! kom even spieken naar wollin ;)

Evie heb 28 springen en 4 dressuur zelfde terrein :)
Mistid mooie foto, jammer van je balke!!
Rosalie gefeliciteerd!!! :D
Marjan succes ook vandaag!
Mootje succes met het zoeken naar een nieuwe bril!

Ik ga richting paard, en dan op concour!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:41

Gefeliciteerd Rosalie!
Erg mooie foto, Mistid!
Marjan. Mistid en Corien succes!

Ik was gisteravond voor het eerst sinds 2 maanden weer eens op dressuurles. Olivier ging top! Zelfs een paar goed gelukte pirouettes gereden.
Vanmiddag ga ik een vaardigheidsparcours rijden op een draver :D , daara een kür op muziek jureren.
Vanavond hebben we een etentje met het Flemmingh-topic van bokt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:33

Corien, Jij ook succes op CC!
Sussie, Veel plezier met rijden op Pancho :D
Heleen, Fijn dat je les zo goed ging. Jij lest toch bij Lotje? Wat een drukke dag heb je vandaag, Veel plezier!

2 Brillen (2 voor de prijs van 1) zijn uitgezocht, ogen waren nogal veranderd :o Net ook nog even the stone leeggekocht!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:41

Corien: succes op concours vandaag!
Heleen: Fijn dat je een leerzame en fijne les gereden hebt. Succes met je drukke dag!
Mootje: toch maar de kledingkast aan het aanvullen? In één keer veel gekocht en voorlopig niet meer of ben je aan het shoppen geslagen?

Ik ben weer terug van Pancho rijden. Heb echt heerlijk gereden. Meneer was weer superenthousiast. Dat is zo grappig. Hij is zo blij dat hij aan het werk mag. Moest tussendoor gewoon een paar keer gaan stappen omdat hij te enthousiast werd, even laten afvloeien. Nog een paar Z-oefeningetjes gereden. Knopjes zitten er nog op. Kracht ontbreekt nog om het lang vol te houden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:47

Leuk dat Pancho zo enthausiast is!
Ik heb 7 truitjes / vestjes gekocht voor 68 euro, dus dat is leuk :D Al weer allemaal leuke winterdingen gezien, maar ik had eigenlijk geen geld, dus heb mij aardig ingehouden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:08

Middag!
@ Mootje, eindelijk geshopt dus :P!!
@ Rosalie: gefeliciteerd met het kampioenschap!
@ Evie: jammer van je punten.
@ Caro: spannend een dubbel M-debuut!!

Vanmorgen erg fijn met Jer aan de slag geweest. Voor het eerst met slof gereden om hem bij de wissels iets makkelijk aan elkaar te houden (verder heb ik hem niet nodig). Ben nooit zo weg van een slof, vond mezelf daar nooit handig genoeg voor. Maar ik heb wat bijgeleerd de afgelopen jaren is gebleken. Ik werd gedwongen om alles voorwaarts op te lossen en mijn hand er mooi stil aan te houden. Leerde ik zelf ook weer wat van want dat komt de aanleuning natuurlijk ten goede!! Jer heeft zich 1 keer tegen de slof gestoten tijdens de eerste wissel (Even laten zien hoe goed ik kan steigeren.. en de overige 3 à 4 sprong hij mooi rond :) Dus daar is ie niet minder van geworden ;)
Nudine was ook weer braaf langs de weg met haar vriendin op haar rug en ik op de fiets. Morgen klim ik er zelf weer even op.

Wat een schitterend weer! Vanavond BBQ + verjaardagsfeestje van een vriendin. Heb geregeld dat de buurvrouw de hond nog even eruit laat vanavond. Eind van de middag ga ik dan nog een fikse wandeling met haar maken en dan is ze morgenochtend vroeg de eerste weer!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:16

Succes morgen op de regio Marjan!
Wel showen als je een mooie gevonden hebt he Mo! Ben benieuwd
Succes op concours Corien
Gaaf dat de pirouttes goed lukten Heleen! Veel plezier met het etentje
Fijn dat Pancho weer goed gaat Sussie! Al is dat overenthousiaste ook lastig rijden als ze net uit een blessure komen
Oooh dat is nog netjes Mo! Ik houd niet zo van shoppen, maar als ik eenmaal bezig ben zie ik steeds meer leuke dingen. Hebbehebbehebbe!
Fijn dat je les goed ging Noor! Slof is af en toe best handig.

Meno had de puf op, dus we hebben de parcoursbouwers wat werk gegeven. 5 balken.

Nog een geweldige foto van gister gekocht (eigenlijk wel 3)
http://94.100.125.30/1058200001-1058250 ... gLK_1.jpeg

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:22

Mooie foto's Mirthe!
Had trouwens geen les, was gewoon zelf lekker bezig :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:48

@ Mirthe die vos gaat steeds beter springen. Hij blijft stoer! Mooie foto van Ultra. Jammer van de balken.
@ corienn succes op CC
@ noor ik ben ook niet zo van de slof maar heb hem soms bij de merrie eraan. Bijvoorbeeld met keertwending of alleen in stap. Mevrouw doet dan zo lastig met het hoofd en is dan meer daarmee be op de BBQ en feestjezig dan met de oefening. Bij de ruin hang ik hem er niet aan. Die pakt hem vast en dan gaan we hard!
Kan soms handig werken! Veel plezier met de BBQ en het feestje
@ sussie fijn dat Pancho zo'n lol er zo in heeft

Vanmorgen ruin gereden met lage neusriem en myler. 1e 20 minuten alleen maar mond open en tong eruit. Gewoon een beetje druk op teugel gehouden been erbij en er niet op ingegaan. Daarna liep hij dressuurmatig erg fijn. Misschien gaat dit wel werken. Tong eruit vind ik niet erg maar hij wordt zo onstuurbaar :o ga dit maar even een week of wat volhouden.
Daarna de oude merrie gelongeert en teugels achter de beugelriemen langs voor lichte druk op teugel (madam weigert te lopen als er ook maar iets van bijzet aan zit dus haar even in de maling genomen :D ) Zij liep netjes met koppie naar beneden en liep in een keurig galopje rond. Nu er nog een keer opstappen :D
Net nog even geshop bij paris2day en vila/pieces. Niet goed voor bankrekening want ik heb van de week ook al een bestelling gedaan bij H&M

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:59

Leuke foto's Mirthe :).
Jammer van je balken met Ul in het parcours.

Wij hebben net de schimmel naar Hilde gebracht. Ouders gaan een paar dagen op vakantie en broers zijn ook weg (lekker rust dus :D ). Maar dit betekend wel dat er niemand is. En met een jong paard vind ik het niet zo fijn om alleen thuis te rijden (ouders ook niet trouwens :P ). Dus hij staat nu een aantal dagen ergens gestalt zodat ik hem toch door kan trainen :).

Verder ben ik niet helemaal fit. Goed verkouden en zere keel :\ .
Vanavond maar vroeg op bed :P.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:12

@ Kim volgens mij heerst dat een beetje. Hoor meerdere mensen dat zij verkouden enzo zijn. Mijn ouders zijn er komende week ook niet en ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn ruin. Momenteel is hij weer aardig braaf..

Even een andere vraag: Heeft er iemand ervaring met een Baucher trens. Wat is de inwerking hiervan? Zou dit wat tegen pullers zijn..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:13

Goedenmiddag :)
Ik ben vandaag spontaan even mee wezen groomen met mijn instructrice. Was dezelfde stal als waar Evie gister wedstrijd had en waar Lotte staat. Had nog even gezellig boktmeeting met Corien en Amber :D
Paard was echt gruwelijk heet toen hij van de wagen kwam, en in de eerste proef was hij ook heel gespannen. De tweede proef was hij veel relaxter, en dat was een mooi gereden proef. Ze had weer 2 winstpuntjes :)

Gaaf dat je 2 debuten hebt opgegeven Caro!
Gefeliciteerd Rosalie :D
Lekker dat Corion zo fijn ging Mootje! Nootdorp is leuk om te rijden vind ik! Mooie bakken.
Balen van je balken Mirthe, wel gave foto!!
Lekker druk weekendje Heleen
Fijn dat je zo lekker gereden hebt Sussie
Mooi dat je wissel zo beter gingen Noor! Veel plezier op de BBQ
Beterschap Kim :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:49

Caro, Ik heb nog een baucher trens (enkel gebroken 10mm op de lagen) van mijn vorige paard. Ideaal voor hem, want hij pulde, maar tolereerde geen extra druk in de mond :j
Kim, Balen dat je niet fit bent! Slim om de schimmel ergens anders heen te brengen zodat je hem niet alleen rijd!
Mistid, Mooie foto! Ik vind je alleen wel een beetje groot voor de pony's geworden :o
Snoekiej, Leuk dat je bent wezen groomen! Ik heb naast HC Nootdorp gewoond. Rijden daar is fijn, maar ik vind de mensen er niet zo....