[SGW] Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:37

Het zal idd aan de manier van lesgeven liggen. Iedere instructeur heeft zijn eigen methode en manier. Ik zeg ook nergens dat ik het "fout" vind, tis alleen niet de manier zoals het mij geleerd is en ik vaak zie bij andere instructeurs. Dat zitten blijven wat Tim wilde kom ik niet vaak tegen vandaar dat het mij zo opviel. Natuurlijk is controle belangrijk maar er zijn meerdere manieren om de controle te krijgen.
Als men in het zadel zit, zie je vaak dat mensen gaan duwen met de zit en dat komt de controle ook niet ten goede, want op die manier druk je je paard onder je weg.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:45

Rob geeft wel anders les, maar ik vind zowel Rob als Tim/Martin heel fijn. Denk dat je er uit moet pikken wat voor jezelf/paard het beste werkt. En dit was maar 1 les he,.. een moment opname, wellicht zou ie in een volgende les wel meer verlicht laten zitten als ie ruiter en paard beter kent?

Ah Marloes kom maar op, altijd leuk, foto's en filmpjes,.. :D

malloesje

Re: Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:48

Zie vorige pagina, laatste bericht ge-edit. Ik kan alleen het filmpje niet draaien dus wordt zijwaarts kijken.. :+

Ach iedere instructeur heeft vaak wat goeds te melden en idd je moet eruit pikken wat bij jou past! Als er een volgende keer komt zal ik eens vragen naar de achtergrond hiervan want dat vind ik dan nog weer veel interessanter dan zomaar iets aannemen :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:53

malloesje schreef:
vaak wat goeds te melden en idd je moet eruit pikken wat bij jou past!

Dat is zeker zo.
Wat ik wel heel leuk vond om te zien is dat als het bij een combinatie wat minder ging, Tim even de tijd nam voor uitleg en de combi nog (een deel van) het lijntje nog eens te laten rijden. Vaak zag je na de 1e of 2e keer al significant verschil!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:56

Ik denk dat het tzt ook met Tim zijn lesgeven beter gaat worden. Hij is natuurlijk nog maar een jochie :o en dan wat weinig overwicht. Komen een paar dames aan die heel wat verwachten, zal best lastig zijn denk ik :))

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:58

klopt sim.. en als je hem wat vroeg gaf hij ook heel duidelijke uitleg en nam daar ook echt even tijd voor... denk idd dat je bij hem wat meer eigen initiatief moet nemen door zelf meer te vragen want hij kon best goed uitleggen,.. *** vond het echt een schatje <3 hahahah ***

hij komt trouwens 8/9 in Winterswijk voor een educatieve avond, heb al een heel vragenlijstje :D
Marloes ga je ook? Lijkt me heel interessant, trainingsopbouw etc..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:00

Ik heb het idd al genoteerd in mijn agenda, lijkt me ook erg leuk!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:06

leuke foto's/filmpje marloes!
heb ook wel een leuk filmpje van gisteren, zo'n kwartier/20 minuutjes

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:13

Ik heb wel meer filmpjes maar sommige zijn te lang om up te loaden of niet geheel duidelijk. Volgende keer weer beter :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Annetje: ik weet niet of je ook een filmpje van mij hebt (zat bij Bob in de groep)? Maar ik zou het erg leuk vinden om een filmpje te hebebn, heb ook geen probleem met op youtube staan.

Over houding, bij werd er eigenlijk niet gezegd of ik moest zitten of verlicht zitten, ik ging af en toen verlicht staan op de stukken tusen de hindernissen maar voor de hindernissen weer zitten, vooral op het veldje omdat ik eerst niet zo lekker in mijn ritme kwam. Toen ik na een van de eerste lijntjes Bam even hard liet gaan op het veld (in verlichte zit) werd ik wel even op mijn vingers getikt door Tim, hij was erg druk en onstuimig aan het begin en controle was juist een van mijn verbeterpunten :o .
Ik vind de uitleg van Tim ook erg goed, maar het was inderdaad wel zo dat je er een beetje zelf naar moet vragen, hij roept mider snel iets dan een meer ervaren instructeur. Gelukkig stelde ik ook veel vragen en kreeg juist ontzettend veel uitleg van hem (o.a. over de O-sh*t position ;) ) , mocht ook een lijntje wat niet helemaal goed ging 2x opnieuw doen en merkte onwijs veel verchil toen ik de tips toepaste!

Bij de waterbak moest ik juist oefenen op mijn houding en met name het uitdrukken van mijn hakken, dus verlichte zit was daar inderdaad niet aan de orde.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:05

Ik gooi de foto's die ik gemaakt heb even voor het gemak in een mijnalbum-album. Ik heb ze proberen te mailen, maar mijn mail wil maar 1 foto per keer mailen en dat schiet echt niet op.
De filmpjes gaan op youtube als ze niet te lang zijn :)

Ik snap ook zeker waarom Tim wilde dat we gingen zitten, maar het was absoluut niet wat ik gewend ben. Mijn houding is met springen of met crossen ook echt heel erg anders. Tim zette mij meer in mijn springhouding. Op zich niets mis mee, maar voor mijn gevoel kon het op deze huppeltjes en in het makkelijke lijntje best in een verlichte zit en in hoger tempo. Ik snapte zijn punt zeker wel, want hij vond de controle en een rustig grondtempo gewoon belangrijk.

Met het water moesten wij inderdaad ook op het uitdrukken van de hakken letten en voor ons gevoel moesten we in de landing onze voeten naar voren toe steken. Ik (en de andere ruiter in mijn groepje) ben namelijk geneigd mijn onderbenen naar achteren te leggen, is ook te zien in het filmpje op de vorige pagina.

Als ik het filmpje bekijk vind ik mijn paard nog steeds heel erg stoer :D Ik twijfelde of hij zomaar het water in zou gaan, maar dat ging heel erg goed. Daarna in draf en galop ook. Het enige wat echt twijfelachtig ging waren de in-uitjes, maar dat vindt hij zonder water gewoon al lastig.

Zo, nu ga ik aan het werk met de foto's.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:20

@Annetje: Ja, wij moesten ook onze benen naar voren steken bij de afsprongen en het water. En je merkte goed dat je dan beter bleef zitten. Leuk.

Benieuwd naar de filmpjes!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:26

Ja dat merkte ik ook! Maar toch bleef ik geneigd om met die stomme onderbenen te klemmen :o Ingeroest foutje van me...

Dit zijn in elk geval alle foto's die ik heb gemaakt, of ontvangen heb: http://www.mijnalbum.nl/Album=7KDY7QW3
Als je op de foto's klikt worden ze groter en kun je ze opslaan. Ik laat ze er niet heel erg lang opstaan, dus je kunt ze het beste meteen opslaan op je eigen pc. Je kunt ze gewoon gebruiken voor wat je maar wil, zo mooi zijn ze niet, want daar was het weer niet goed genoeg voor.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:34

Vind ze super!!!! En zo veel! Echt heel erg leuk. Ik heb ze meteen opgeslagen. Dank je wel. Ben er heel blij mee!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:52

Klinkt allemaal postief dames!! Zelf niet meegedaan, Enjoy the Ride rit gereden in Epe.

Marloes, kwam ik je nou " tegen" bij Markelo???

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:56

Euh Karen, zou zo maar kunnen :+ Heb niet opgelet eigenlijk.. We hebben tegenwoordig een 2-kleurige trailer :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:57

Ik zat in de bocht om in te gaan voegen zag maar. Blauwe trailer met bus ervoor?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:59

Nee, grijze VW met een zilver/bordeux trailer :) We waren denk ik rond kwart over 6 bij Markelo.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:00

Zaterdagochtend?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:01

Nee, avond :) Rond kwart over 1 's middags denk ik de heenweg.. Hoe was de EtR dan?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:05

De filmpjes zijn bezig met uploaden en er zijn er al een paar te zien via http://www.youtube.com/user/Annetje1987 ... e=mhum#p/u er zijn nog een paar filmpjes aan het uploaden. Als het goed is kunnen jullie de filmpjes dalijk daar zien.
Als er een foto of een filmpje is die jullie absoluut niet op internet willen hebben, dan moet je het zeggen en verwijder ik het meteen!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:15

Wederom erg leuk Annetje..... Dank je wel voor je moeite!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:40

leuk om jullie foto's en filmpjes allemaal te zien, heb zelf helaas helemaal geen foto's hiervan :-(

oh jawel 1, van Marloes en mij in de waterbak :D :D
YES toch nog 1 hahahah

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:35

Leuk annetje ben er heel blij mee!
Haha op sommige foto's wanneer ik uitleg krijg van Martin zit ik echt met open mond te luisten :+ heel charmant

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:40

Leuke foto's Annetje :j
Venthe, Beter met open mond luisterend dan ongeïnteresseerd de andere kant op kijken!
Juventus, Jij hebt echt een gaaf paard.