[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:08

Vond het ook wel jammer, maar denk dat ik (meer als) zat foto's heb haha. maar goed, je kan er nooit teveel heben.

Vinet is trouwens helemaal sloot proof (ja, het gras aan de andere kant is toch net wat lekkerder)

Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:09

Lekker overbouwt _O- :P grapje ;)

Ja ze moeten altijd moeilijk doen als het makkelijk kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:11

Ja erg he, paarden :+ Verder is ze trouwens wel lief hoor (soms dan) ;)
snap niet dat ze daar zo lekker stond, maar toch wou ze écht geen gras eten van de andere kant want dat is niet lekker genoeg >;) ook het water vond ze niet te drinken, zelfs leidingwater uit Z-H wou ze niet :+ Arrogant paard :))

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:18

Pff das geen makelijke! water is water :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:22

nee hoor. Je moet speciaal water hebben.
Ik had zelfs speciaal een pak (goedkope) appelsap bij om bij het water te doen. Helpt wel. Hij wilde zowaar drinken.

Slobber extra soepig gemaakt en zo heeft hij toch nog wat water binnen gekregen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:24

Oke pff gekke paarden ;)

Gelukkig kwam die van mij al uit zuid holland _O-

Ik heb hem electrolyte gegeven dus kwa vocht huis houding was het wel snor, heb hem wel veel water aan geboden maar dronk ander halve emmer intotaal leeg :)

vind overgens dat de organisatie wel en pluim weer heeft verdient over de "watertank" wante die is echt vollop gebruikt! top!!

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:39

lotjaa93 schreef:
Eefiesvenna schreef:
Organisatie vond ik wel super, vriendelijke mensen allemaal! Werd vlot geholpen bij de DA en bij de start werd ik ook even wegwijs gemaakt hoe dat in z,n werk gaat.
Ben trouwens nog een blauwe springschoen verloren bij één van de eerste hindernissen van epplej*ck, als iemand die gevonden heeft...

Een neoprene? Die heb ik namelijk uit het water gevist..

Yep! zo'n één:
Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:40

Haha geweldige foto! Drinken is vaak een drama, ze zijn veel te veel bezig met de omgeving. Die watertank was inderdaad super!

Ik kwam deze foto tegen, dat gezicht van mij :=
Afbeelding

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:41

Citaat:
Lielle schreef:
Citaat:
Lielle schreef:
Uiteindelijk hebben we dus onze eerste plek van de dressuur (194 punten) vastgehouden en was ons Ukkie dus eerste Ik ben ongelooflijk trots op haar, ze heeft vorig jaar met Sjoerd (van Rob) een paar crossen gelopen en na ruim een half jaar pakte ze weer helemaal super aan. We zijn zo blij met haar

Citaat:
SaskiaStar schreef:
Je bedoelt vast 2e plek, er was in ring 3 namelijk ook nog iemand met 195 punten , die verpestte alleen haar springparcours zeer grondig.

verrek, dat klopt. Die lijst heeft er nooit gehangen, of mss beter gezegd die heb ik nooit gezien. De enige lijst voor de crossuitslagen die ik gezien heb stond ik al bovenaan, maar je hebt helemaal gelijk.
Dank voor je correctie, ere wie ere toekomt Maar ik blijf desondanks supertrots op Ukkie

Hihi, klein detail en dat trots zijn op jouw Ukkie is dan ook wel heel terecht, echt super hoor.

Vond je actie zaterdag ook wel leuk, na de coiffin, ook een heerlijk paard.

In ieder geval van harte gefeliciteerd!

Hihi, die 195 punten, dat was Star! Maar het springen ging super, foutloos binnen de tijd, en een geweldige cross gelopen. Bij elkaar opgeteld goed voor een 5e plaats :)
Al met al een geweldig weekend, complimenten aan alle medewerkers!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:41

Jammer dat ze er niet eerder waren := heb nog even gekeken :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:45

Corien, ik heb van jou 1 foto geloof ik, tijdens de cross. :P
Zal morgen alles even online gaan zetten. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:49

wahahaha mijn water foto is echt verschrikkelijk.
Het lijkt of mijn paard zwaar mishandeld uit de waterbak komt en bang kijkt. In werkelijkheid grabbel ik mijn teugels bij elkaar, zeg ik 'braaf hoor' (met een duidelijk gearticuleerde O) en geeft hij even een knipoog(oor) naar mij van 'ja, hé baas'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:52

pol013 schreef:
nee hoor. Je moet speciaal water hebben.
Ik had zelfs speciaal een pak (goedkope) appelsap bij om bij het water te doen. Helpt wel. Hij wilde zowaar drinken.

Slobber extra soepig gemaakt en zo heeft hij toch nog wat water binnen gekregen.

komt vast omdat ze verwend zijn met brabants water, ons pa zei dat het daar echt aan kon liggen :+ dacht al dat vinet zo arrogant was, we waren nog voorbij rotterdam naar een benzinepomp gegaan om water te halen en een ijsje maar dat wou ze ook niet :Y)

Moderatoropmerking:
Fotovraag verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:53

pol013 schreef:
wahahaha mijn water foto is echt verschrikkelijk.
Het lijkt of mijn paard zwaar mishandeld uit de waterbak komt en bang kijkt. In werkelijkheid grabbel ik mijn teugels bij elkaar, zeg ik 'braaf hoor' (met een duidelijk gearticuleerde O) en geeft hij even een knipoog(oor) naar mij van 'ja, hé baas'.

Laat hem eens zien? :))

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:56

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:57

Marloes: die foto van Vinet in de sloot is echt geniaal :') !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:58

Ik heb bij de waterbak ook niet zulke boktproof foto's :+ Vinet dacht rechtdoor te gaan en toen rendde ze een beetje hard door :Y) ze snapt ook nog niet dat ze door de haag heen kon springen:

Afbeelding
:Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:37

dorisss94 schreef:
Citaat:
SaskiaStar schreef:
Je bedoelt vast 2e plek, er was in ring 3 namelijk ook nog iemand met 195 punten , die verpestte alleen haar springparcours zeer grondig.

Hihi, die 195 punten, dat was Star! Maar het springen ging super, foutloos binnen de tijd, en een geweldige cross gelopen. Bij elkaar opgeteld goed voor een 5e plaats :)
Al met al een geweldig weekend, complimenten aan alle medewerkers!

Jij hebt het over ring 2, wij over ring 3

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:39

Zo. Ik heb jullie verslagen en andere verhalen diagonaal gelezen, geniet mee met de blijdschap +:)+ *\o/* en voel mee met wie 't minder ging :(:) . Zelf was ik beide dagen "in dienst" - zaterdag als hindernisjury (palissade en piratenboot), zondag als chauffeur en groom van Anne en Ups. Anne is met een prijs thuis gekomen, heeft ze goed gedaan.

Over de cross ben ik bevooroordeeld want ik heb helpen bouwen. Maar ook zonder dat is en blijft het een favoriet en volgend jaar hoop ik er weer te rijden.

Over de BB: een wedstrijdorganisatie mag BB-rubrieken uitschrijven maar mag ook "gewoon" een ouderwetse oefencross laten rijden (of helemaal niets doen). Het voordeel van de BB is dat je alvast wat kaf van het koren scheidt, want deelnemers moeten KNHS-lid zijn, je hebt het springparcours als filter voor de cross en zo meer. Het grote nadeel van de BB is dat het een wedstrijdrubriek is die aan een aantal voor een wedstrijd terechte regels moet voldoen, regels waar je de hand mee moet lichten als je eerst en vooral wilt dat combinaties aan de finish komen. Er zijn zowel strenge als soepele organisaties - dat heb ik de afgelopen anderhalf jaar wel gezien.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 06:53

Paul dat is zeker zo idd!
Maar als ruiter moet je ook het regelement weten van de BB
Zo had jetske vorig jaar met lasko ook iets wat achteraf dus blijkbaar anders was als wat wij dachten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:24

Ik snap er helemaal niks van.. Bij de uitslagen lijst staat nu 60 stafpunten in de cross bij mij.. Terwijl er daar bij de definitieve uitslagen lijst 20 stond.. Corien, daar stond jij nog bij..

Ik heb toch echt geen 3 weigeringen gehad maar 1 bij de opsprong.. Ik snap er helemaal niets meer van.... Dus weer geen winst.. Nou, schiet mij maar lek.. -O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:25

ze hebben je twee weigeringen aangerekend op de opsprong, is 20 + 40 strafpunten. Dat kun je zien in de hindernislijst die op de site staat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:28

Huh.. de 2e keer ging ze erop.. Weliswaar vanuit stap maar ze ging er in 1 keer op.. Dat heb ik nog op film ook..

Nou, het zal wel. Jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:42

Vanuit stap is een aarzeling dus een weigering

Zie instructies voor hindernisrechters

5. ONGEHOORZAAMHEDEN
Het reglement onderscheidt, indien een combinatie op een hindernis aanrijdt, de volgende ongehoorzaamheden:
- weigering halthouden of stilstaan voor de hindernis.
stilstaan en onmiddellijk springen uit stand.
- uitbreken het paard loopt langs de hindernis;
- volte het kruisen van de eigen lijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:45

Daar staat toch helemaal geen aarzeling bij? Ik heb het niet gezien, maar zolang een paard echt duidelijk voorwaarts blijft gaan is het - zeker in de B - geen weigering.