[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:37

Ja dat heb je, maar dan vind ik het nog flink aan de maat voor 80 en dan pony's...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:38

Dat ga ik dan denk ik ook maar doen, maar is dit de afsprong voor het water? En dan moet je gewoon eerst erop en dan eraf en rechtdoor naar het water??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:38

Dat is zo, maar Mel, voor CDE pony's mag een afsprong in de B-sgw ook 1 mtr zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:40

Je moet een keer eraf en dan rechtdoor, en je moet daarna nog een keer en dan richting waterbak.

Naja ik vind m toch te flink voor een 80 oefencross. Als ik 1m afsprong wil doen had ik me wel voor 100 ingeschreven

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:44

Oke, nou ik zal het morgen wel even zien hoe en wat ik allemaal wel of niet ga springen. Heb er in ieder geval wel zin in! :)

MelanieB

Re: Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:46

Ik ben omgezet naar nummer 77 dus 12.41 ofzo, wil gewoon niks geks doen met bon voor ik weg ben :)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:47

@ mel ik kan me wel voorstellen dat je hem heftig vind zeker omdat je B/L pony´s rijd.
Maar hij moet zeker zonder boomstam wel te doen zijn voor ook een pony ;)

Deze sprong moest ik echt heel even goed kijken hoe ik hem het beste aan kan rijden.

Afbeelding

Had hem het liefst aangereden zoal het B element. (snap wel waarom ze het zo gedaan hebben, maar het is nu beetje raar aanrijden)

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:50

Ik ga morgen ook mee rijden, in de 60 cm.

Ik zag dat het om 8u parcours lopen is, en dat ga ik nooit niet redden.
Moet om 12.35 rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:53

Ja weet ik, maar zo vaak cross ik met Bon niet meer, en wil geen risico's nemen... Wil m met een training zo los wel eens proberen maar ga ik nu niet doen. :)

Snacky, ik moet bijna na jou, ik ga rond 9 uur parcour lopen, je hoeft niet gezamenlijk te lopen, als je maar zorgt dat je niet in de weg loopt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:55

Chartje: hoe rij jij die aan dan(Sorry dat ik zoveel vraag ,maar moet namelijk alleen gaan lopen morgen dus vind ik het fijn als ik vast al een beetje weet hoe anderen hem gaan rijden)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:02

Ik rij hem zo veel mogelijk links aan daar zat de meeste ruimte namelijk. Rechts is wel de snelste lijn maar had het idee dat je dan een veel minder mooie lijn kan rijden dan als je de linker kant neemt.

Mijn punt om naar toe te rijden tijdens het aanrijden van de hindernis is ongeveer de meeste linkse boom op de foto.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:06

Van de week met crosstraining was bij ons ook een tinker die de afsprong van 1 meter deed, niet heel erg ervaren in cross ook. Maar die pakt afsprongen sowieso goed aan, als je paard daar niet zo van is kan ik me twijfels wel voorstellen :)

Chartje, vanavond met gezamenlijk parcours lopen had de 'uitlegmeneer' (naam niet gehoord) er wat aanwijzingen bij. Je kon hem nemen door parallel aan de boomstam met de bordjes met 4AC te rijden en dan van die kant af schuin springen. Dan had je een beetje begeleiding naar de sprong van de boomstam. Of juist van de andere kant schuin aanrijden en bij wijze van haaks op de bordjes aanrijden (iets links ervan om binnen de bordjes te blijven). In ieder geval schuin aanrijden was zijn advies..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:08

in de weg lopen, ofcourse not!
ik heb er zin in, ben wel beetje zenuwachtig hoor,
Is onze eerste oefen cross,
Tot morgen mensen! en succes allemaal!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:08

Ja die eerste manier wat hij heeft verteld was ook mijn idee ;) . Dat vond ik de mooiste lijn :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:10

Succes allemaal, veel plezier en hou 'm heel!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:12

Om 10.00 uur hebben ze toch ook nog gezamenlijk een rondje? ben benieuwd hoe ze dat doen, ik start iets na 10.00 uur en zie het al voor me dat er een hele groep ergens staat te apegapen naar me onderweg. :o

Chartje, tweede manier zei hij dat je ook wel je paard meer ruimte gaf tijdens aanrijden om dan naar rechts weg te draaien voor de sprong, als je een trouwe springer hebt niet zo'n probleem maar als het niet nodig is niet opzoeken ;)

Jullie ook allemaal succes die starten en veel plezier toegewenst! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:15

Bienotje schreef:
Van de week met crosstraining was bij ons ook een tinker die de afsprong van 1 meter deed, niet heel erg ervaren in cross ook. Maar die pakt afsprongen sowieso goed aan, als je paard daar niet zo van is kan ik me twijfels wel voorstellen :)

Chartje, vanavond met gezamenlijk parcours lopen had de 'uitlegmeneer' (naam niet gehoord) er wat aanwijzingen bij. Je kon hem nemen door parallel aan de boomstam met de bordjes met 4AC te rijden en dan van die kant af schuin springen. Dan had je een beetje begeleiding naar de sprong van de boomstam. Of juist van de andere kant schuin aanrijden en bij wijze van haaks op de bordjes aanrijden (iets links ervan om binnen de bordjes te blijven). In ieder geval schuin aanrijden was zijn advies..

Bon is wel ervaren, maar ik pak liever niet zo'n afsprong mee in een oefencross omdat ik daar nou niet echt op getraind heb afgelopen tijd etc. ;)

Tis alleen jammer, want 60 stelt weer helemaal niks voor voor Bon, en 80 is ineens wat flinker. 1e jaar was het tenminste een goede cross de 80..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:18

Melanie, kun je dan niet de 80 en die afsprongen niet doen? :)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:18

uhm ben k het niet helemaal mee eens. hebben jullie niet naar de 80 cm gekeken daar was namelijk het B element net zo als de 100 cm alleen dan de punt eerder.

Of ik begrijp je verkeerd over het aanrijden. Want vind niet dat zoal ik hem rij je paard minder ruimte geeft. ik heb voor mijn gevoel de meeste vloeiende lijn uit gekozen.

@mel volgende keer beter ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:20

@Chartje, volgende keer ben ik er niet :') dan zit ik in Amerika :)) }>

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:22

oeps :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:22

Het verschil tussen beide vond ik ook wel fors inderdaad..

Zijn er ook (professionele) fotografen die er morgen zijn om plaatjes te schieten (gelijk vanaf de eerste starter)? Zou wel ontzettend gaaf zijn om wat foto's van terug te kunnen vinden op internet.

Chartje, volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd. Die eerste manier aanrijden met steun van de boomstam rechts gaf hij ook aan als prima optie. Maar het kon dus allebei. En ik geef ook maar door wat ik gehoord heb hoor, zoveel ervaring heb ik zelf ook nog niet opgedaan ;)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:24

@ bienotje ik denk het ook. maakt ook niet uit. ;) Het gaat wel goed komen morgen heb er zin in. Vind het veder wel een leuke oefencross paar leuke uitdagingen voor me jonkie ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:26

Ik wou morgen gaan, maar helaas zit ik dit weekend niet in Lunteren. Anders wou ik zeker gaan want de reiskosten zijn nogal hoog en gezien ik blut ben :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:11

Ik vind die afsprong zonder boomstam opzich wel goed te doen. Maar heb dan wel de training gehad dit jaar en daar ook afsprongen geoefend. Volgens mij ook diegene die Simmie op de foto laat zien. Tenminste als dat die in Renswoude is, volgens mij wel. Ik vind afsprongen ook altijd het makkelijkste.. Raar misschien. Maar 'aparte' sprongen vind ik moeilijker.
Ik ga proberen of ik morgen ochtend nog even gauw voordat ik met vriendin mee ga op concours kan komen kijken! :)
Ben ook benieuwd hoe het terrein veranderd is t.o.v. 5/6 jaar geleden! Kan ik gelijk ook even kijken of ik, als ik weer kan rijden, er nog keer wil trainen of liever naar Hernen of Renswoude ga. Denk eerlijk gezegd het laatste ;)

Iedereen iig heel veel succes! Benieuwd naar de verhalen morgen :)

@Minjon: Het begint om 10.00!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 16-07-10 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt