[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:10

peanutbutter schreef:
Haha, we zijn het wel vaker eens toch.
Moet je daar nog een speciale cursus voor doen voor stijljury zijn Roos?

Ik ben destijds door Pleun van der Marel en Gert Naber benaderd. De laatste had mij zien rijden tijdens een regiotraining bij hun. Hij is naar Pleun gegaan en samen zijn ze naar me toe gekomen, hebben mij en mijn paard wat veren in de kont gestoken en toen ben ik gevraagd. Kon teon geen nee meer zeggen :P
Nu even serieus, ben wel door hun benaderd en heb gezegd dat het me heel leuk leek. Pleun had mij al een keer meegemaakt als hindernisjury met een dispuut en ik kon mijn mening goed onderbouwen, had een getuige en liet me niet afschrikken door de functie van de persoon.

Ik ben toen een keer op uitnodiging van Pleun naar een bijscholingsavond voor springjuryleden geweest die specifiek over verlichte zit ging, echt heel leerzaam.
Afgelopen jaar was er een (bij)scholing voor terrein juryleden in Bathmen gegeven door Roelie Bril. Was wederom heel leerzaam en ik was met afstand de jongste :o De een na jongste was Gert Boonzaaijer en ik was de enige vrouwelijke deelneemster.
Als het je wat lijkt kan je natuurlijk altijd contact opnemen met Pleun. Moet zeggen dat de dagen soms wel lang zijn, maar dat het eigenlijk nooit verveelt.

_lautje_

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:13

Zal Pleun er eens naar vragen. Vind dat ik best een keer wat terug kan doen voor de sport. Ik rijd bijna iedere cross en dat is alleen mogelijk door een hoop anderen die zich daar vrijwillig voor inzetten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:15

Het lijkt mij idd ook wel gaaf om ooit zo iets te kunnen doen..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:28

Lijkt mij ook leuk, eerst zelf nog maar eens (veel) mee ervaring op doen! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:35

peanutbutter schreef:
Zal Pleun er eens naar vragen. Vind dat ik best een keer wat terug kan doen voor de sport. Ik rijd bijna iedere cross en dat is alleen mogelijk door een hoop anderen die zich daar vrijwillig voor inzetten.

Heb vorig jaar ivm blessure merrie een heleboel gedaan voor de sport. Naast mijn vaste 4 dagen vrijwilliger spelen in Dijkgatsbos, ben ik ook nog bij een hoop andere crossen betrokken geweest.

Net wat je zegt, er zijn per wedstrijd altijd een heleboel mensen voor jou op hun vrije dag(en) aanwezig en zonder deze vrijwilligers blijft er van onze sport niets over. Als ik alleen al kijk wat er de donderdag en vrijdag voor de cross aan vrijwilligers zijn in W'werf. Dan heb ik het gauw over 15 man per dag. De bouwploeg start eerder, dat zal ook snel een mannetje of 15 zijn, als het niet meer is. En dan heb je op de wedstrijd naaste de zichtbare ook nog een hoop onzichtbare vrijwilligers.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:39

Respect hoor.
Weet zelf hoe moeilijk het is om vrijwilligers te krijgen. Ben wedstrijd secretariaat van alleen dressuur wedstrijden.

Wij willen in WW ook gaan rijden

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:41

Roos das idd echt zo!
Ik laat zowiezo WW nu staan wou hem schrappen maar dan ben ik er voor neede net te lang uit!
Dus ga ik hoop ik genieten van WW :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:43

Punt is met WW dat het in 'mijn' kermisweekend valt, ik ben dan geen grote hulp als vrijwilliger vrees ik. :Y)
net lang genoeg van de drank af om te kunnen rijden :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:49

Eerlijk gezegd vind ik niet dat ik iets bijzonders doe. De fam. Beukers, die verzetten pas een hoop werk en investeren een heleboel in een wedstrijd.

Als mijn paard wer mag crossen dan beperkt het zich voor mij ook tot een paar keer jureren en 3 dagen W'werf.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:58

Zo, ik heb een hoop berichtjes bijgelezen.
Mistid, stond jij vóór mijn auto aan de andere kant van het hek? Ik herken het weitje uit je verhaal. Ik had zelf ook een weitje gemaakt. Fijn dat je lekker gereden had. Je verhaal met de klokjes begrijp ik niet helemaal. Had je een klokje om je pols en een klokje in je zweep of zo?

Had jij niet meegedaan Simmie? Fijn dat je de moeite neemt af en toe die stukjes uit het reglement te plaatsen. Zo zijn we weer allemaal op de hoogte.

vibabu schreef:
Omdat meneertje toch niet echt een held is en dit toch eigenlijk mijn debuut was had ik er voor gegaan om over hindernis 1 te komen.

Dit was ook mijn voornemen bij mijn eerste cross. En bij mijn eerste M-cross trouwens ook weer: Al springen we er maar één!!!

En de organisatie, bedankt dat jullie weer een leuke cross voor ons georganiseerd hebben!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:02

Ja, ik heb een crosszweep (met ingebouwd crosshorloge) en een voor om mijn pols (die ik een poosje terug kwijt was en toen de zweep maar heb gekocht).
Ja wij stonden vlak bij jou, heb nog een foto van jou dat je je paard net hebt laten rollen. Zal hem morgen even uploaden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 06:50

Motje11 schreef:
Had jij niet meegedaan Simmie?

Nee, ik had ingeschreven voor Minderhout, maar op het laatste moment mochten er geen Nederlanders in de lagere klassen starten vanwege te veel inschrijvingen. Had misschien nog wel in kunnen schrijven, maar vorig jaar was de bodem daar ook al zo hard dat ik het niet gedaan heb.

Citaat:
Fijn dat je de moeite neemt af en toe die stukjes uit het reglement te plaatsen. Zo zijn we weer allemaal op de hoogte.

Kleine moeite en zo steek ik er zelf ook nog wat van op.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:08

Motje11, had jij dan een weiland gemaakt die enorm groot was omdat jullie naast dat dooie stukje stonden?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:14

mistid schreef:
Ja, ik heb een crosszweep (met ingebouwd crosshorloge) en een voor om mijn pols (die ik een poosje terug kwijt was en toen de zweep maar heb gekocht).
Ja wij stonden vlak bij jou, heb nog een foto van jou dat je je paard net hebt laten rollen. Zal hem morgen even uploaden!

Kom maar op met die gepaneerde schnitzel! :P

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:20

bvw schreef:
Motje11, had jij dan een weiland gemaakt die enorm groot was omdat jullie naast dat dooie stukje stonden?

Nee, dat was ik niet. Ik weet wel welke je bedoelt, daardoorheen ben ik een paar keer overgestoken. Ik stond verderop in dat rijtje, had een heel klein weitje met wit lint en paaltjes, en misschien nog het meest herkenbaar: een trailer met een blauw zeiltje.
Deze keer heb ik hem ook een paar keer alleen gelaten. Dat doe ik anders nooit maar hij stond zo lekker rustig, en het ging inderdaad prima.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:24

oh dan stond je bijna achter aan op het veldje?
Ik stond halverwege en dan aan de andere kant dus ik had prima overzicht over alle weitjes :P

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:30

Ja, er waren veel weitjes deze keer hè?
Leuk om te zien. Ik heb een paar jaar geleden ook wel eens gehad dat ik de enige was. Toen hoorde je mensen er echt over praten als ze voorbij liepen. :)
Fijn voor de paarden, kunnen ze ook een beetje ontspannen. +:)+
Ik doe het ook op dressuurwedstrijden, moet je ze dan zien kijken, hahaha. _O-

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:34

oh ja, dan is het inderdaad wel heel bijzonder :P
Ik laat ze altijd even aan het touw eten, vind ik zelf wat veiliger

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Otto die kan niet goed vast staan, hij gaat soms hangen. Dus als hij aan een touw staat ben ik helemaal niet gerust, dan moet ik hem constant in de gaten houden. Daarom vind ik een weitje ook wel handig, zo kan ik eerst de proppen indraaien (lastigste klusje) dan borstelen, zadelen en als laatste mezelf aankleden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:55

ik zet paard ook niet vast, wil zelf controle houden dus hou ze vast. Ik ben helemaal geen voorstander van paard aan de trailer vast zetten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:56

het hangt helemaal van mijn paard af, of ik ze aan de trailer durf te zetten. Die weitjes zien er gaaf uit, maar ik vertrouwonze paarden niet zodanig dat ze achter zo'n minidraadje blijven, die huppelen daar zomaar overheen, weet ik uit ervaring.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:05

Mijn paarden lopen er denk ik ook zo doorheen...

Ik heb nog twee foto's van mij en Wiso die ik met jullie wil delen ;)
Afbeelding
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:30

Mooie foto's Bianca!

Ik ga er ook absoluut niet bij weg, tenzij er iemand anders bij de trailer blijft. Ik was er helemaal niet op voorbereid om een weitje te organiseren, maar had per toeval 2 longeerlijnen mee.
Edit http://94.100.118.216/982600001-9826500 ... _iN5u.jpeg zoals nog net te zien is moest onze autospiegel het ontgelden :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 12:40

Leuke foto's Bianca! Leuk paard ook.

Zo'n weitje had ik ook in Castenray voor Sim. Ideaal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:52

Moet ik misschien ook eens uitproberen voor Jer. Zo de hele dag op de trailer is ook niks.. Hoewel ik er dan bij blijf, hij is vorige week nog thuis over het draad gesprongen naar een ander deel van zijn harem ;).