[SGW] SGW Maarsbergen, 2-3 juli, Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: SGW Maarsbergen, 2-3 juli, Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:46

extra jerrycan met water dan maar meenemen.. een van mijn vriendinnen gaat gelukkig mee, dus ik ben niet alleen...
maarrrrr...ze heeft nog nooit op een wedstrijd meegeholpen, dus als iemand tijd heeft om mijn proefje voor te lezen en eventueel te helpen met losspringen zou dat heel fijn zijn!!

ik zag dat marieke na mij moest...dus als je dit leest marieke...misschien kan de voorlezer van jou mij ook voorlezen???

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:48

Ik heb gelukkig groom mee dus die staat klaar bij de finish en bon goed afkoelen.. Ook na het springen. En zelf blijven drinken, ik kan er slechter tegen dan Bon. Simmie, das handig zo'n pomp!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:11

Ja, ik heb wat betreft de hitte ideale tijden, denk ik. Maar ben dus wel héél hard op zoek naar een overnachtingsplaatsje voor mijn paard. Iemand een goede suggestie? Graag!! *D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:19

Ik heb net een H20bag besteld bij de paardendrogist, kan 80 liter water in. :P Of het handig is weet ik nog niet, daar komen we snel genoeg achter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:21

Eef, dan heb je toch ook een kruiwagen nodig?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:25

Zo, mijn tijden liggen ook mooi vroeg (ben startnr 12). Mooi op tijd klaar en kan ik 's middags zelf nog een plonsje nemen misschien ha ha.

Ik zoek ook (weer) een voorlezer. Iemand hier die er vroeg is vrijdag?

Weet iemand hoe laat het parcours donderdag wordt vrijgegeven en zijn er mensen die donderdag al gaan lopen?? (wel zo gezellig ;) )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:27

Yvet, Ik ben van plan donderdag te gaan lopen :D *gaat kijken in het VP*

Edit: Het wordt om 14.00 vrijgegeven, maar ik kan er pas rond 6 uur zijn.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 29-06-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:28

Mootje schreef:
Eef, dan heb je toch ook een kruiwagen nodig?

Ik was van plan die zak achterin het vrachtwagentje te leggen met de opening aan de buitenkant, kijken of dat ook werkt.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:32

Mootje schreef:
Yvet, Ik ben van plan donderdag te gaan lopen :D *gaat kijken in het VP*

Edit: Het wordt om 14.00 vrijgegeven, maar ik kan er pas rond 6 uur zijn.

Oke, ik moet ook "gewoon" werken (en ook naar de scheidingsadvocaat om 4u). Wil je er om 6u zijn? Of later op de avond? Spreken we even wat af! Leuk!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:37

Ik ga niet rijden, maar wel mee met het parcourslopen met Tim Lips, lijkt me erg leuk en leerzaam! Zijn er nog meer bokkers die mee gaan parcours lopen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:42

Ik wil ook wel heel graag -O- maar ik heb diploma uitreiking helaas..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:45

Ik ben wel benieuwd hoe hoog het springparcour is...
Denk niet dat ze met mij rekening houden, want springparcour is ong B niveau staat er, maarja ik heb een D-pony.. en B voor paarden of B voor een Dpony scheelt toch wel 2cm. duss...

De afstanden heb ik geen problemen mee, bon die kan daar wel in meekomen. :j
Maar ben wel benieuwd dan hoe of wat. :j

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:45

ik ga proberen mee te lopen met tim. Allen moet ik even kijken of ik op tijd ga zijn.
Dus dan zie ik je daar ook nog wel martine! :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:46

Simmie schreef:
Trouwens, Bianca, ik vind jouw opmerking niet terecht. Ik kan mij herinneren dat jij zelf vanwege het weer en daardoor de vermeende slechte bodem, die overigens helemaal niet slecht was, zonder afmelden niet op bent komen dagen voor de SGW in Etten-Leur. Was 2 jaar geleden.

Dat hou je goed bij zeg !!!!!!!petje af hoor :( !!!! Echter waren de weersvoorspellingen toen al wel heel erg slecht ( wat achteraf, maar dat is altijd achteraf erg overdreven werd door de KNMI, maar daar heb ik wel op moeten beslissen) en aangezien ik al een paard had "in de stop"" kun je er op een slechte gladde bodem alleen maar meer kwaad mee doen en wil ze helemaal niet meer springen. Zal jou dan ook bekend zijn dat mijn paard later zelfs op de goede bodem niet meer wilde springen...
Ik heb al vaker met slecht weer gewoon gestart hoor, dus dat is bij mij echt het punt niet. Maar als een paard dan later in de L helemaal niet meer wil houd het wel op.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:48

bianca1980 schreef:
Simmie schreef:
Trouwens, Bianca, ik vind jouw opmerking niet terecht. Ik kan mij herinneren dat jij zelf vanwege het weer en daardoor de vermeende slechte bodem, die overigens helemaal niet slecht was, zonder afmelden niet op bent komen dagen voor de SGW in Etten-Leur. Was 2 jaar geleden.

Dat hou je goed bij zeg !!!!!!!petje af hoor :( !!!! Echter waren de weersvoorspellingen toen al wel heel erg slecht ( wat achteraf, maar dat is altijd achteraf erg overdreven werd door de KNMI, maar daar heb ik wel op moeten beslissen) en aangezien ik al een paard had "in de stop"" kun je er op een slechte gladde bodem alleen maar meer kwaad mee doen en wil ze helemaal niet meer springen. Zal jou dan ook bekend zijn dat mijn paard later zelfs op de goede bodem niet meer wilde springen...
Ik heb al vaker met slecht weer gewoon gestart hoor, dus dat is bij mij echt het punt niet. Maar als een paard dan later in de L helemaal niet meer wil houd het wel op.

Dan kun je alsnog toch wel even die moeite nemen om af te bellen? ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:49

yvetjes schreef:
Oke, ik moet ook "gewoon" werken. Wil je er om 6u zijn? Of later op de avond? Spreken we even wat af! Leuk!

Ik wil het liefste uit mijn werk erheen, omdat ik al op de route werk! Red jij dat? Wel een leuke afleiding :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:53

Ik heb een aardig geheugen en toevallig stond dit me nog bij. Sorry als ik een gevoelige snaar bij je heb geraakt, Bianca. Maar waar het mij om ging was dat jij toen niet hebt afgemeld, terwijl er hier mensen zijn die aangeven wel netjes af te willen melden en niet zomaar wegblijven. Dat vind ik gewoon not done.

Mel, idd dat bedoel ik dus.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:33

Edit; aangepast. heeeel dom van mij! had ik kunnen bedenken :+
Laatst bijgewerkt door marrie1996 op 29-06-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:34

Zondag is er geen wedstrijd, Marrie :n Alleen op vrijdag en zaterdag.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:52

Ik heb mij helaas vandaag afgemeld |( |( . Ik kon vrijdag geen vrij krijgen voor de sgw en ben er weer eens achtergekomen dat mijn paard heel slecht tegen de warmte kan. Vorig jaar heb ik haar bevangen gehad van de warmte en dat is niet leuk om te zien. Gisteren met de warmte alleen maar staken door de warmte .Daarnaast krijg ik haar temperatuur bijna niet naar beneden of heel langzaam. Daarnaast kijk zij nu met die warmte ook niet happy uit haar ogen. Ik neem geen risico met haar zeker omdat ik van "ver "kom en zij lang op de trailer moet.
Ik kon ook nog de overstap naar de L maken maar neem het risico niet.
Top van de organisatie dat zij zo behulpzaam zijn!
Ik baal als een stekker want ik had er zo enorm zin in maar gezondheid paard gaat voor.
Ik kan wel wachten tot vrijdag in de hoop dat het koeler wordt maar ik heb mij vast afgemeld want er zal vast nog wel iemand op de wachtlijst staan. Volgend jaar wil ik zeker weer meedoen want het lijkt mij daar heeeeeel gaaf!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:57

bianca1980 schreef:
Ik vind de warmte dus geen reden om af te zeggen. Dat zou ik echt banketstaaf vinden naar de organisatie als er ineens heel veel afmeldingen om die reden komen. Ik heb Vlietlanden 2 of 3 jaar terug in de stromende regen en onweer gereden, gewoon rustig aan. Als het paard lekker kan drinken en goed verzorgd word moet er naar mijn idee niets aan de hand zijn.
In de trailer heb je ook veel rijwind.

Ik heb mij wel om deze reden afgemeld..
Ik heb mijn paard bevangen gehad van de warmte. 40 graden koorts, hele snelle hartslag en zwalken. Ondanks veel water aanbieden en koelen. Geloof mij het is geen pretje om dat te zien. Paard is een aantal dagen energieloos geweest. Zij kan echt niet tegen de warmte. Normaal ben ik de 1e die zegt niet zeuren maar gewoon rijden. Met dit paard ben ik als het zo warm en benauwd is extra voorzichtig. Een dressuurwedstrijd of een springparcours durf ik nog wel te doen maar 3 onderdelen vlak achter elkaar met een super enthousiast paard die zich behoorlijk kan opwinden dan neem ik even geen risico want ik heb haar graag nog een tijdje bij mij.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:08

Het is geregeld! Ook ivm de verwachte weersomstandigheden (en om lekker relaxt de cross te kunnen lopen) ga ik al een dagje eerder die kant op.

Het ene paard kan beter tegen de warmte dan de andere, en hetzelfde gaat natuurlijk op voor de ruiters/amazones. Maar met een beetje aanpassingsvermogen kom je volgens mij een heel eind. Een B-cross is voor een gemiddeld paard echt een eitje, zeker als je niet op tempo maar voor de ervaring rijdt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:12

Ik ga ook zeker niet hard rijden, vooral ivm hitte en Bon maakt zich altijd vrij druk, dus lekker rijden en springen voor de lol natuurlijk.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:42

Ik ga sowieso nooit heel hard, maar probeer altijd een stevige galop erin te houden. Dat is bij die van mij ook wel nodig, omdat hij anders gewoon niet gaat ;) Dus ik ga er niet heel anders om rijden :) Bovendien was zijn hartslag in Vlietland heel goed :)

Met onze tijden zijn we heel blij :) We werden zelfs gebeld wat ons het beste uitkwam, we hadden er namelijk gevraagd of we laat konden starten ivm eind rijden en dat m'n vader 's ochtends nog melken moet ;) (ik neem aan dat we door jou gebeld werden Jobke? M'n moeder heeft het verder geregeld ;)

Ik heb er zin in! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:33

Super zo'n meedenkend secretariaat toch?! +:)+