[SGW] SGW Oudkarspel, 5 & 6 juni, voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: SGW Oudkarspel, 5 & 6 juni, voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:09

in de cross alle kleuren, maar met de dressuur officieel dressuurtenue.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:13

_Noor schreef:
Jolienn schreef:
Noortje, heb jij je onderschrift qua winstpunten nog niet aangepast, of ga je echt met 7 winstpunten in de B in de klasse L starten? Want bij de paarden moet je wel 10 winstpunten hebben hè ;) (ook zo banketstaaf als je achteraf een boze brief krijgt van de KNHS)

OMG, ik krijg zowat een hartverknettering!! Ik dacht even dat ik gek was geworden... :Y)

Het zijn er idd 4. Maar toen waren we er écht nog niet klaar voor!! :n
Heb er nu echt zin in, de laatste cross en trainingen pakt hij super aan. toch wel beetje zenuwlappig

Edit: maar mijn onderschrift had ik nog niet goed bijgewerkt, zag ik op de KNHS-site ;)

Typo

Hm, de regelementen zijn op dat gebied in 2009 voor t laatst aangepast, dus dan is dat toen blijkbaar veranderd! Want toen ik in de B reed moest ik deze klasse wel degelijk uitrijden tot 10 wp's! Toen was het voor de pony's met 4 en voor de paarden met 10 (en ik vind nog steeds dat dat andersom zou moeten zijn, en vind dat t sowieso allemaal naar 10 opgeschroefd moet worden... Maargoed das mijn mening.)

Wat apart.... Ze zijn juist bezig met alles veiliger maken en dan gooien ze de promotiegrens omlaag :?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

Jolienn schreef:
Hm, de regelementen zijn op dat gebied in 2009 voor t laatst aangepast, dus dan is dat toen blijkbaar veranderd! Want toen ik in de B reed moest ik deze klasse wel degelijk uitrijden tot 10 wp's! Toen was het voor de pony's met 4 en voor de paarden met 10 (en ik vind nog steeds dat dat andersom zou moeten zijn, en vind dat t sowieso allemaal naar 10 opgeschroefd moet worden... Maargoed das mijn mening.)

Wat apart.... Ze zijn juist bezig met alles veiliger maken en dan gooien ze de promotiegrens omlaag :?

Volgens mij klopt dat niet hoor? Volgens mij is het al een hele tijd zo dat je bij 4 winstpunten over mag. Bij de pony's mag je van de L naar M ook met 4 winstpunten over, en bij de paarden moet je er dan 10 wel hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

Jolienn, nee hoor. Die grens is al sinds ik cross (2003) op 4 winstpunten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:56

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:41

Rox_Basil schreef:
tja, en toen was ik die gene die de starlijst gemaakt heb.. ik heb het ook nog maar 1 keer gedaan, dat was vorig jaar.. en als jullie goed gekeken hadden.. eerst waren het groepen van 23 alleen door afmeldingen enz zijn het er minder geworden..

en het is nagekeken door iemand anders en die zei dat het zo moest.. en tja.. ik hoor ook niks van de klas die het nu organiseerd dus probeer zelf t ma goed te doen..

Ik bedoelde het echt niet aanvallend, meer als tip. Maar ik nog eens wat beter gekeken en vraag me af hoe ik dan nog beter had moet kijken om te zien dat het er eerst 23 waren?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:44

Krijg je eigenlijk een rugnummer/rugnummerhouder? ben ook een beetje groen :)
Ik begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:25

Rugnummer krijg je, houder moet je zelf voor zorgen.
Volgens mij verhuren sommige wedstrijden ze ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:41

Jolienn schreef:

Nee hoor, is zolang ik cross is t al 4 geweest en ik reed mijn eerste cross op mijn nu 19 jarige pony tussen de paarden. Met mijn paard ben ik met 6 winstpunten over gestapt en dat was 5 jaar terug.

Denk dat je ergens een vergissing hebt gemaakt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:53

"vroeger" kon je sneller winstpunten halen. Dat wel. Een foutloze cross was 2 wp en als je dan ook nog prijs had kreeg je er nog eentje bij, dus je kon er 3 per sgw halen. Nu moet je in de B voldoende halen voor dressuur, springen en cross. En daar struikelen er nog wel eens een paar, en doen ze er dus wat langer over om te promoveren. Plus dat je niet meer dan 2 wp's kan halen per sgw.
Maar in principe zijn dus nog steeds 2 B-sgw's voldoende om de overstap te maken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:00

En als je B+5? in het gewone springen bent, mag je toch ook meteen naar het L? Iig als je L springen bent.

Wel leuk om te lezen hoe dat 'vroeger' ging :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:08

In mijn begintijd was dat idd. Weet het nog goed; mijn eerste B-cross in Ede. Werd derde dus kreeg meteen 3 wp's!

Mistid, Bspringen+5=L-SGW starten, zegt mij niets. Dat zou ik moeten opzoeken in de inschalingstabellen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:18

Zegt mij ook niets, wel dat je een winstpunt moet hebben in het L (als combinatie) om meteen L te kunnen starten. Het zou bij de pony's best anders kunnen zijn.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:44

Lielle schreef:
Jolienn, nee hoor. Die grens is al sinds ik cross (2003) op 4 winstpunten.

Ja, ik dacht al. Toen ik "begon" (2008 :o ) was het iig al zo.
Maar goed, een vergissing is mogelijk Jolien. Het is je vergeven. ;)

mistid schreef:
En als je B+5? in het gewone springen bent, mag je toch ook meteen naar het L? Iig als je L springen bent.

Volgens mij is het zoals Roos zegt: als je L springen bent (met wp dus) mag je ook L cross starten!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:55

Snoekiej schreef:
Nogmaals mijn vraag:
Is er eventueel een mogelijkheid om de oefencross te rijden als ik in de cross niet rondkom?

Ik heb het nagevraagd en dit is mogelijk, maar wel tegen betaling. ( dus startgeld)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:15

Aukelizzy schreef:
Snoekiej schreef:
Nogmaals mijn vraag:
Is er eventueel een mogelijkheid om de oefencross te rijden als ik in de cross niet rondkom?

Ik heb het nagevraagd en dit is mogelijk, maar wel tegen betaling. ( dus startgeld)

Dat is super!! Heel veel mensen rijden een heel eind, en als je dan de cross niet in mag, of je hebt teveel ongehoorzaamheden, dan is het zo'n zuur ritje naar huis. Maar als je de oefen er dan nog achteraan kan doen, dan is het verhaal heel anders, dat wordt het alsnog een positieve dag!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:27

Inderdaad top geregeld! :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:54

@ _Noor ; Ik heb ze idd ook maar gemaild :j!

Is er iemand die mij kan voorlezen zaterdag, rond half 11 :D ?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:04

Dat wil ik wel doen hoor, komt helemaal goed.
Als je je startnummer even doorgeeft dan zorg ik dat ik ruim op tijd bij de dressuurbanen ben.
Noortje heeft startnummer 42, dus daar loop ik de hele dag zo'n beetje achteraan.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:09

Martje58 schreef:
Dat wil ik wel doen hoor, komt helemaal goed.
Als je je startnummer even doorgeeft dan zorg ik dat ik ruim op tijd bij de dressuurbanen ben.
Noortje heeft startnummer 42, dus daar loop ik de hele dag zo'n beetje achteraan.

Wauw, Top ! :D Dank je wel
Ik pb je deze week even emt mijn startnummer :))

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:29

Aukelizzy schreef:
Snoekiej schreef:
Nogmaals mijn vraag:

Super :D! Dat is heel fijn zeg! Dat er extra startgeld betaald moet worden lijkt me logisch :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:38

@Amber_: Start jij ook zondag?

We hebben wel geluk.. Zoals het eruit ziet wordt het super mooi weer :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:14

Idd, kunnen we nog een beetje aan een zomers kleurtje werken ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:04

Nessah schreef:
@Amber_: Start jij ook zondag?

We hebben wel geluk.. Zoals het eruit ziet wordt het super mooi weer :)

Nee start zaterdag in L, was er op zondag ook ?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:32

Oh nee, sorry in de war.. Jij start natuurlijk in het L :)

@_Noor: Hmm.. krijg ik nog meer "t-shirt strepen" erbij :')