[SGW] crosstraining in Moordrecht by Donna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:18

We waren supporteren bij stalgenoot Evelien die meereed in de beginners- en gevorderden groepen en manlief heeft meer dan 1300 *-:) gemaakt. Zodra ik die heb uitgezocht en gesorteerd komt er een link naar het fotografentopic 2010!
@Donna, ik wil bij deze Michiel ook een complimentje geven, hij heeft het net als al zijn pupillen vandaag weer uitstekend gedaan, duidelijke uitleg! Daar leer je langs de kant ook veel van! :D

Javayo

Re: crosstraining in Moordrecht by Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:06

Ik rij de 4e ook weer mee bij de beginners :):) heb er helemaal zin in als ik jullie verhalen zo weer lees. Maar gister heb ik verstek laten gaan omdat we een gewoon oefenparcours op stal hadden, wat ik ook erg leuk vind. Maar haalt het niet bij de crosstraining ;)

Donna, ik hoop dat je de beginners en het puppyklasje waar je mijn vriendin Lisa in gaat indelen na elkaar kunt plaatsen, dan kan ik haar cross-debuut ook mee maken :) maar ik mail je wel ff.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:13

MarChak, Leuk dat je man zoveel foto's gemaakt heeft, ik ben benieuwd :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:54

Mootje schreef:
MarChak, Leuk dat je man zoveel foto's gemaakt heeft, ik ben benieuwd :D

Van jullie veel rechtovereind foto's :+ :+ :+ :+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:16

Heeft hij van iedereen foto's gemaakt?? Mijn batterij was leeg, had het de week ervoor zo druk gehad. Ik heb nu maar heel weinig foto's ( meisje op valk uit 1e groep)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:20

Ben ook erg benieuwd naar de foto's, ruim 1300, dan ben je wel even bezig met uitzoeken. :+
Leuk dat jullie erbij waren!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:26

MarChak, Oeps... :o Hopelijk ook gewoon hindernisfoto's! Anders vertekent het beeld zo, aangezien hij wel alles gesprongen heeft :D

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:42

Wij hebben ook deelgenomen, met de kleine vos en de zwarte hengst :P!
We vonden het ook echt super gaaf en ik was vooral verbaasd over de moed van mijn merrie, die normaal gesproken echt van alles eng vindt! Maar ze heeft het super gedaan :D ben echt heel erg trots op haar!
Jammer dat er voorlopig geen training meer is, 4 juli kan ik helaas niet!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:11

Ik heb ook onwijs genoten gister :D Beetje jammer dat we niet goed konden afsluiten, meneer heeft nogal een sterke eigen wil en met grote open ruimtes kan z'n hoofd flink op hol slaan, dat hebben we gezien.. Toch had ik al veel eerder in de training problemen verwacht en heeft hij het vele malen beter gedaan dan gedacht. We hebben wel alles gesprongen en daar ging het mij om :)

Afbeelding

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:22

Citaat:
MarChak, Oeps... Hopelijk ook gewoon hindernisfoto's! Anders vertekent het beeld zo, aangezien hij wel alles gesprongen heeft
volgens mij ook springfoto's hoor - over hindernissen bedoel ik dan }> )
Citaat:
Ben ook erg benieuwd naar de foto's, ruim 1300, dan ben je wel even bezig met uitzoeken.
Leuk dat jullie erbij waren!
De echt slechte haal ik er wel uit (zoals de wazige en halve paarden/amazones), de rest sorteer ik , dan kan ik ze per persoon op een cd'tje zetten voor wie dat willen. Beetje fris, maar dat was voor jullie weer een voordeel. We hebben het dan ook prima naar onze zin gehad, was gezellig!
Citaat:
Heeft hij van iedereen foto's gemaakt?? Mijn batterij was leeg, had het de week ervoor zo druk gehad. Ik heb nu maar heel weinig foto's ( meisje op valk uit 1e groep)
@Fidele: volgens mij heeft hij van zowel de eerste (beginners) als de derde (gevorderden) foto's gemaakt van iedereen, dus dan zou je erbij moeten zitten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:26

Lottejulia schreef:
Ik heb ook onwijs genoten gister :D Beetje jammer dat we niet goed konden afsluiten, meneer heeft nogal een sterke eigen wil en met grote open ruimtes kan z'n hoofd flink op hol slaan, dat hebben we gezien.. Toch had ik al veel eerder in de training problemen verwacht en heeft hij het vele malen beter gedaan dan gedacht. We hebben wel alles gesprongen en daar ging het mij om :)

Ja, we zagen je 2x langskomen, zag er wel even spannend uit, gelukkig allemaal goed afgelopen toch :(:) , belangrijkste is dat je lekker hebt kunnen springen. We hebben allemaal van die puntjes om aan te werken, dus wat dat betreft...

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:41

Haha, er riep nog iemand van jullie groep 'Volte inzetten, volte inzetten!', maar in zo'n geval is dat gewoon echt niet mogelijk, ik heb helemaal niks meer in m'n handen. Je wilt niet weten hoe sterk die kleine pony van me zich kan maken :P En waar het nou op sloeg om daar heen te rennen? Wie zal het zeggen.. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:42

Dat was ik. Tja, als je niet eens een volte kan draaien :z Al trek je al z'n kiezen uit z'n bek....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:50

Mootje, daarvoor is het toch ook een oefencross? Deze pony is echt heel lastig, ook met 1 teugel in beide handen, en een paar keer flink tanden flossen. Pony wil, en pony gaat. Er is al bedacht om te kijken of de training een keer ergens indoor kan. Het gedrag is vele malen erger geweest, en de pony komt van ver. Wellicht lukt het jou wel, maar daar heeft Lotte niet veel aan, zij moet het kunnen. Beetje minder mag wel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:16

Of op de binnenbak af laten denderen, stopt hij vanzelf wel. :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:18

Nou, ja, niet helemaal dus... Naast de binnenbak was nog een strookje van zo'n 2.5 meter...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:21

Gewoon een keer ~~}> , opvoeden die pony. ( :+ )

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:23

..En daar was het erg gezellig, vond hij :)

Ik ga mezelf hier niet eens verdedigen, ik deed niet voor niets mee met de 'puppy' training, hopelijk kunnen jullie dat allemaal accepteren. Daarbij nodig ik een ieder uit het een keer met hem te proberen, dan zul je het op zeker ervaren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:24

Geloof me, is geprobeerd :). Echt, deze pony is een rampenplan. Ik kon het zelf ook niet echt geloven, en had zoiets van "yeah, right, het zal wel, keertje flink flossen en omtrekken, en dan stopt hij wel", toen ik hoorde hoe hij was. Tot ik er zelf opzat... Het ding heet Beer, en gedraagt zich daar ook naar. Maar, zoals ik al zei, het is nog veel erger geweest :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:25

Tris kon dat ook doen, en tijdens een les bij niet een vd minste instructeurs in NL moest ik hem op dat moment juist overbluffen en er vol gas achteraan rijden. Ben nog nooit zo hard gegaan in een binnenbak, en het was nog niet hard genoeg volgens degene in het midden met een longeerzweep ;-) . Het ging onwijs tegen m'n gevoel in, maar het heeft een hele hoop opgelost en sindsdien trek ik het gas juist open ipv te willen remmen op het moment dat hij het over wil nemen. Je eerste ingeving is natuurlijk remmen/stoppen/volte draaien maar door juist het tegenovergestelde te doen heb je heel snel de controle weer terug...
Misschien dus eens proberen om er juist achteraan te rijden op zo'n moment? Evt tijdens je les zodat je een stok achter de deur hebt om door te zetten?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:27

Ik deed dat ooit bij een tinker die hetzelfde grapje had. Meegenomen naar het strand, en gas erop toen hij ging, tot z'n tong over de grond sleepte. Werkte toen ook prima.

Probleem is een beetje dat onze bak eigenlijk net iets te klein is voor dat soort grapjes... Idee is wel heel goed inderdaad.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:31

Juist Remember, inderdaad ook de manier waardoor we het probleem in de bak ooit hebben opgelost, gewoon door gaan en het overnemen. Maar dat is het verschil, daar heb je 3 muren/hekken om je heen en weet je dus dat je geen vreemde opstakels enzo tegen komt. Ik zou willen dat ik het gister ook gedurfd had om op deze manier hem terug te krijgen, maar geloof me (op vreemd terrein) is daar veel moed voor nodig.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:37

Dat weet ik :j, ik ben op ander (open) terrein ook minder ad rem dan tussen de hekken hoor, maar de eerste ingeving van remmen is er aardig uit. Ik zoek de grens naar voren dan iets minder op, maar geef wel gas bij en probeer het dan alsnog over te nemen. Nu moet ik ook zeggen dat door de consequente aanpak thuis, het gedrag op ander terrein ook ontzettend verbeterd!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:41

Dit was voor ons de eerste keer op vreemd terrein, we hebben dus nog een lange weg te gaan, maar als ik terug kijk op de vorderingen die we al gemaakt hebben, komen we er wel ooit :)

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:22

Zelfs een shet die echt wil en gaat, hou je niet tegen. Ze zijn nu eenmaal zoveel sterker dan wij.. al trek je nog zo hard.
Tevens vind ik in die bek gaan rammen absoluut geen optie. Het werkt toch niet als een beestje echt wil, en kijk de schade die je in de mond aanricht..
Ik voel me zelf al schuldig dat ik mijn zwarte monster zoveel moest tegen houden :(:) arm mondje.. maar goed, anders zat ie straks bij een ander op de nek.

Maar goed, wij hebben ook een top dag gehad, ben erg blij dat meneer zich zo goed heeft gedragen op zn eerste keer op vreemd terrein! <3 Hij heeft qua controle houden ook nog heel veel te leren, maar ik was erg blij dat ik hem gewoon zo voor de eerste keer tussen de andere paarden kon rijden. Kan alleen nog maar beter gaan :D!

Top dagje:)! En heel blij dat het lukte om mn hengst naast mn merrie in de trailer te zetten.. dat scheelt enorm veel dubbel rijden :D