[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:14

Wij hebben natuurlijk regelmatig paarden te koop ;) (momenteel een stuk of 30) Maar dat prijzen echt lager zijn dan voorheen is heel duidelijk te merken. Een paard wat voorheen makkelijk werd verkocht voor een ruim bedrag (en dan heb ik het over echt goede paarden :P ) gaat nu voor een stuk minder.
Als je nu een paard gaat kopen kan je echt iets heel goeds kopen voor een redelijk (6 tot 10000) bedrag.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:22

Simmie schreef:
Bianca, 9 en 10 januari bij Laseur in Soest? Is wel outdoor...

die werd voor december ook al afgelast, net als mijn andere twee wedstrijden die buiten inrijden waren, dus ga nu toch liever voor iets zekerders. Ben gelukkig vandaag gebeld dat ik mag starten de 28ste in Wapenveld. Ik kan nu 3 januari ook starten in Noordbeemster, dus dan is het wel weer ff goed zo :D , rond ongeveer half januari gaat ze weer met rust voor de dracht, dus alleen ze fijn loopt kijk ik nog wel voor 10 januari en anders gaan we weer heerlijk voor de buitenritjes en rondhobbelen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:55

Nou ik heb nog geen startkaart binnen :+

Meiden allemaal fijne feest dagen he!!

Ik ga lekker naar een verjaardag :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:02

Goedenavond!
Ik heb vandaag weer twee paarden gereden. Gaat lekker zo de laatste week :D Daarna gauw kerstboodschappen gedaan en naar de stad geweest met een vriendin voor een broek. Daarna lekker ergens choco gedronken. Morgen kerst!!

Gaaf PB, een nieuwe auto!! Hetje ziet er wel goed uit hoor :j En moooooie taart :D Kan ik niet blijven eten :P?
Simmie, die docu heb ik opgenomen! Schijnt idd heel mooi te zijn!
Gefeliciteerd met je verjaardag Ilse *\o/* *\o/* *\o/*
Fijn dat je hebt kunnen rijden Epona! Wat voor studie doe je eigenlijk? Ook psychologie?
Lekker dat Sofietje zo goed ging Kim!
Getver Caroline, dat is geen goed nieuws :(:)
Sterkte met je stuitje Tientjeh :(:) Moeilijk om te beslissen idd. Ik zou liever eerst Undercover weg doen, maarja, straks is die ander al weg. Willen de mensen van het andere paard hem niet voor je vasthouden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:03

Tweede kerstdag ben je van harte welkom hoor :P shanouk. ëén meer of minder maakt niet uit. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:19

Haha, ik ga nu gourmetten met mijn vader en broertje. Toetje is lekker simpel: Hartog 3 chocolade ijs :9

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:37

Ik doe communicatiewetenschappen, Snoekiej ;)

Wij hebben net kalkoen gegeten + creme brullee als dessert. Ik had ook wel ijs gewilt maar van AH tot hier, zou die al lang gesmolten zijn haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:51

Wij hebben geen kerstavond gevierd. doen we eigenlijk nooit.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:54

Interessant Epona :j
Wij doen ook nooit Kerstavond, maar gewoon 1e en 2e kerstdag. Morgen ga ik met mijn moeder eten bij familie in Hilversum en overmorgen gaan we dus gourmetten met mijn vader. En natuurlijk gezellig kerstontbijten :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:38

Simmie schreef:
Heb net die documentaire gezien over dat gezin, met een autistisch zoontje, die naar Mongolie gingen om de Sjamanen hun zoontje te laten helpen. Heel bijzonder!

Ik heb de documentaire ook gezien, samen met mijn moeder.. Rowan is wel een lekker joch om te zien vind ik ;) ... (mijn moeder heeft met lichamelijk en geestelijk gehandicapten kinderen paardgereden en onze Tinker heeft ook meerdere malen als therapeut gedient ;) .. Trouwens, Wolin ook := , gezellig met zijn 10en borstelen) Ik heb dit boek, en heb het twee keer gelezen, de eerste keer in Thailand en ik raad je zeker aan het boek te lezen :) , het is echt zo bijzonder en ook wel echt heel mooi.. de emoties die de ouders door maken. Echt een aanrader!!!!

Hier hebben we gezellig Harry Potter gekeken ;) , heb mijn haar weer cappucinobruin gekleurd en we hebben we de laatste kerstinkopen gedaan vanmiddag.. druk druk druk druk!! :)) Wij vieren geen kerstavond, wel gewoon gezellig samenzijn, morgen en overmorgen vieren we het :) .

@PB: Die taart ziet er werkelijk goddelijk uit!! :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:06

ik heb gisteren maar 1 startkaart binnen gekregen ipv 2 met wel een rekening 2. Volgende week maar even bellen. Kan wel voorlopig niet starten maar wil wel beide kaarten hebben.

Heb de avond maar bij een vriendin vertoeft, woont op loopafstand. Saampjes all your need is love gekeken.
Lees net op stegennet dat Samber dood is. 33 jaar geworden. Mooie leeftijd.

Ga mijn bedje opzoeken al ben ik nog niet moe...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:08

@ WL en Simmie: ik heb die docu gisteravond ook gezien, mijn ogen vielen bijna dicht van de slaap, maar ik vond het zo interessant dat ik het toch maar heb afgekeken.
Die sjamanen vind ik trouwens niet echt veel toevoegen, mij lijkt dat gewoon de ervaring van heel de reis en die dieren zo'n groot effect had, maar wel heel mooi om te zien, zeker met dat paard en die geit in de doos.
@ Pb: Mooie taart, jammer dat ik geen taart lust, hij ziet er zo lekker uit :+
@ Ilse: Nog heel even gefeliciteerd met je verjaardag
@ Caroline: Beterschap :(:)
@ tientjeh: moeilijke beslissing, weet je wel echt zeker dat je undercover weg wil doen?

Zo Bandido loopt eindelijk niet geheel meer voor l*l met zijn 3 dekens waarvan 1 met een aantal hechtingen.Ik heb gisteren met mijn moeder een nieuwe deken gekocht als kerstcasdeautje voor Bam: de Pagony Heavy Full neck (370 gr.).
Vond die dekens van Rambo ook wel erg mooi, maar gezien de "onvriendelijke" behandeling die Bandido zijn dekens geeft toch maar niet genomen, dat is ook de reden van de vaste hals, een losse hals is handiger, maar niet als je paard met zijn 3-jarige vriend naast zich in de paddock gaat staan overgeven en touwtrekken met die hals :+, wat hij dus wel doet met de halsdeken van die driejarige :x

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:13

E_B: Nou.. ik hoop voor je dat die Pagony het lang houdt dan := .. Want de dekens van Horseware zijn wel echt megascheurvast hoor!! Wolin speelt buiten met een vriendje, die graag treintje speelt door de staartflap of iets anders van de deken vast te houden en dat gaat af en toe behoorlijk ruig, maar dekens zijn nog keurig, geen winkelhaakje niks.. Alleen de 370 grams Weatherbeeta heeft wel een een winkelhaakje opgelopen, hierna nooit meer.. Ik zweer bij Rambo's, Rhino's en Amigo's!!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:37

Idd, ik vind de dekens van Horseware steviger dan die van Pagony, heb ze beiden uitgetest. Nou, Unesco heeft dat gedaan haha.

Ik vind het spijtig dat ik die docu gemist heb, had die eigen lijk toch wel willen zien.
Truste!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 08:55

Goedemorgen. :)

Fijne kerst iedereen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:47

Goeiemorgen!
Hilde Fijne verjaardag gewenst vandaag!
Verder iedereen fijne kerstdagen gewenst!

Ik ben de laatste dagen erg druk geweest met van alles en daarnaast heb ik uiteindelijk gisteren Nika naar de nieuwe eigenaren gebracht. Mis mijn kleine meisje op dit moment erg, maar weet dat ze het er wel goed heeft. Jipje is ook even helemaal de weg kwijt en compleet van slag, maar ook dat komt met een paar dagen wel weer goed.
Verder hebben wij vandaag een rustig kerstdagje en morgen komen er vrienden van mijn ouders gezellig eten, zondag heb ik wedstrijd en dan hebben we ook nog visite.
Daarna gaan we ons weer voorbereiden op een week vol met oliebollen :D En dan wordt alles voor ons ook weer wat normaler gelukkig.< ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:59

Goede morgen!

Hilde gefeliciteerd!!

Fijne dag allemaal!! hier is nog meer sneeuw gevallen!!

Had gister een verjaardag was om 2 uur thuis :+

Nu lekker naar stal samen met jetske we moeten samen 6 paarden doen dus dat komt wel goed :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:48

Goeiemorgen en fijne kerstdagen! Hier sneeuwde het vanmorgen alweer.

Tja, in de winter is het gewoon altijd lastig, wat je ook doet. Alleen al om de motivatie te vinden om als je in het donker thuis komt nog de kou in te gaan en te rijden.
Oro gaat vandaag en morgen ook mee naar een binnenbak. Ik had ook nog wel naar het bos gewild maar toch niet met dit weer.

En paarden kopen... praat me er niet van. Er worden veel paarden aangeboden die nog niet eens regelmatig lopen en waar dan gewoon torenhoge prijzen voor gevraagd worden.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:55

Wauw Hilde, je verjaart op Kerstmis , leuk seg! Gelukkige verjaardag *\o/*

Het is hier aan het regenen, dus aan het dooien, hopelijk kan ik morgen eens rijden..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:24

Morgen

Lekker weer uitgeslapen. ben net wakker.

@jipje Ik wist niet dat je Nika al had verkocht. dat is die jonge toch? Of degene waar je ook mee crosst.
@hilde: gefeliciteerd

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:24

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:32

Mogge allemaal!! :wave:

@Hilde: Gefeliciteeeerd!! :D
@Epona: Zeer mooi logboek :j , ik zal het dan ook zeker gebruiken.
Ik hoop in 2010 met Wo ook in de kennismakingsklasse van de Endurance mee te kunnen doen en dat we dan kunnen kijken of we het wat vinden :) , idem w.b. TREC. En natuurlijk SGW :P .

Iedereen een vrolijk kerstfeest trouwens ;) , geniet van deze dagen met elkaar!!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:38

Ooh, fijn!
Ik ga kennismakingsklasse ook eens rijden dit jaar, en dan zien of we wat hoger kunnen. En TREC wil ik zeker ook doen. :D Ik heb zo'n logboek serieus nodig :D Ik steek er meestal nog mijn eigen kalenders tussen voor ik het laat inbinden ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:42

Hij print nu, ik wil 'm even in zijn totaal zien ;) , maar het is zeker een waardevol en nuttig logboek :j , mooi overzichtelijk..

Wo zal TREC ook echt prachtig vinden :P en wat betreft Endurance, je zet Wolin aan en ze slaat niet af ;) ..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:49

Gefeliciteerd Hilde!
Iedereen fijne dagen toegewenst!

Ik ben gister bij Ilse op verjaardag geweest, was erg gezellig :D .
Daarvoor nog een heel avontuur beleefd met Dwarrel en de slee. Die gaat 2 dagen goed en de derde slecht.

Ik kan nooit iets bijhouden, maar ik schreef vorig jaar en dit jaar alle wedstrijden met uitslag (punten, prijzen alles) in mijn agenda. Maar sinds ik bij het HTC zit moet ik daar een logboek voor bijhouden, nog makkelijker :) . Nu doe ik het allebei, heb ik ook nog wat te doen op school.